Γεμίζει το... άλμπουμ, 500 κλικς κάθε κάμερα-Έρχεται χρονομέτρης στο highway

Με αρκετά εκατομμύρια φαίνεται ότι θα φουσκώσουν τα ταμεία του κράτους από τα έσοδα που θα λαμβάνει μέσω των χιλιάδων προστίμων που θα εκδίδουν και επίσημα από την 1η Ιανουαρίου οι κάμερες της τροχαίας. Αλγεινή εντύπωση, προκαλεί το γεγονός ότι έπειτα από δέκα ημέρες που τέθηκαν σε εφαρμογή οι κάμερες τροχαίας, ήδη οι καταγγελίες που είναι προειδοποιητικές, είναι χιλιάδες, καθώς μέχρι στιγμής έχουν μαζευτεί αμέτρητες παραβιάσεις. 

Σύμφωνα με τον Βοηθό Διευθυντή του Τμήματος Τροχαίας Αρχηγείου, Χάρη Ευριπίδου, υπάρχουν 500 καταγγελίες από κάθε κάμερα την ημέρα. «Από την ενημέρωση που έχουμε από τους χειριστές των καμερών, έχουμε περίπου 500 καταγγελίες από κάθε κάμερα την ημέρα. Αν λάβουμε υπόψη ότι υπάρχουν έξι κάμερες, από τις οποίες οι τέσσερις είναι κινητές, αντιλαμβάνεστε πόσος είναι περίπου ο αριθμός των προστίμων. Επειδή είναι η δοκιμαστική περίοδος, ωστόσο, και οι πολίτες γνωρίζουν ότι δεν καταγγέλλονται ακόμη, οδηγούν λίγο ριψοκίνδυνα. Θεωρούμε ότι από 1η Ιανουαρίου που θα αρχίσουν επίσημα οι οδηγοί να προσέχουν και να πειθαρχούν περισσότερο».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Πότε δεν θα εκδίδεται εξώδικο και πώς επιλέχθηκαν οι περιοχές που θα εγκατασταθούν κάμερες

Αξιοσημείωτο επίσης, είναι το γεγονός ότι βρίσκεται στα σκαριά της Αστυνομίας η σκέψη για την εφαρμογή καμερών τροχαίας, οι οποίες θα είναι σε θέση να καταγγέλλουν με μέσο όρο ταχύτητας. Δηλαδή, όπως εξήγησε ο κ. Ευριπίδου, «θα υπολογίζει την ταχύτητα ενός οδηγού στον αυτοκινητόδρομο και θα τον καταγγείλει αν υπερέβη το όριο, κάτι που θα μπορεί να επιτευχθεί με την τοποθέτηση κάμερας στην αρχή του αυτοκινητόδρομου και τοποθέτηση δεύτερης κάμερας στο τέλος. Έτσι θα γίνεται ο υπολογισμός για τα χιλιόμετρα που πήγαινε το όχημα στον αυτοκινητόδρομο. Είναι ένας πιο σύγχρονος τρόπος που εφαρμόζεται και στο εξωτερικό, αλλά ακόμη δεν είναι επίσημο ότι θα πραγματοποιείται και στους κυπριακούς δρόμους».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Πιάνουν δουλειά οι κάμερες στους δρόμους-Τι καταγράφουν και η περίοδος χάριτος

Αναφορικά με τις προειδοποιητικές ταμπέλες για τις κάμερες τροχαίας, ο κ. Ευριπίδου εξήγησε πως βάση της νομοθεσίας πρέπει να υπάρχουν τόσο στις σταθερές, αλλά και κινητές κάμερες προειδοποιητική ταμπέλα που θα προειδοποιεί τον οδηγό ότι ακολουθεί σύστημα φωτοεπισήμανσης. Αλλά, και να αντικρίσουν, ωστόσο, το προειδοποιητικό σήμα οι παραβάτες, δεν θα προλαβαίνουν να ελαττώσουν, καθώς οι προειδοποιητικές πινακίδες βρίσκονται τοποθετημένες κοντά στις κάμερες.

Όσο αφορά την ανοχή που μπορούν να επιδείξουν οι κάμερες τροχαίας, ο κ. Ευριπίδου υπέδειξε ότι, «θα υπάρχει μια ανοχή όσο αφορά τις καταγγελίες μέσω από τις κάμερες, όπως για παράδειγμα στους αυτοκινητόδρομους με τα 120 χιλιόμετρα. Τώρα όσο αφορά μέσα στις πόλεις που είναι 50 χιλιόμετρα το όριο, θα υπάρχει μια μικρή ανοχή. Το όριο ανοχής ωστόσο, δεν είναι μέσα στη νομοθεσία και δεν είναι κάτι που επιβάλλεται. Είναι κάτι μεταβαλλόμενο αλλά ο κόσμος πρέπει να τηρεί ακριβώς τα όρια για να μην ριψοκινδυνεύει εάν θα καταγγελθεί ή όχι».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Δάσκαλε που δίδασκες... Στάθμευσαν σε χώρο ΑμεΑ για να στήσουν κινητές κάμερες

Ιδιαίτερος ντόρος έγινε επίσης το τελευταίο διάστημα, με το ότι θα δημιουργούνται τροχαία ατυχήματα με τις κάμερες τροχαίας, καθώς στην προσπάθεια των οδηγών να... γλιτώσουν από το «κλικ» θα συγκρούονται.

«Μέχρι στιγμής δεν έχουν εντοπιστεί τέτοιου είδους ατυχήματα και θεωρούμε ότι οι οδηγοί θα είναι υπεύθυνοι και συνετισμένοι στους δρόμους. Ο καθένας πρέπει να οδηγεί σύμφωνα με τους κανονισμούς, όπως και να τηρούνται οι κανονισμοί και στα φώτα τροχαίας. Οι κάμερες στα φώτα τροχαίας δίνουν επίσης κάποιο χρονικό περιθώριο στους οδηγούς και δεν ξεκινούν να καταγράφουν μόλις ανάψει ο κόκκινος σηματοδότης. Υπάρχουν μερικά δευτερόλεπτα και μετά καταγράφει τους παραβάτες. Τώρα εάν κάποιοι περνούν με κόκκινο σηματοδότη, τότε ορθός οι κάμερες θα τους καταγγείλουν. Συνεπώς, δεν δικαιολογούνται ατυχήματα στα φώτα τροχαίας».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Το πρώτο crash test των καμερών-Πού βρίσκονται και πότε αρχίζουν τα εξώδικα

Δειτε Επισης

Αναμένουν να δουν στην πράξη την εργοδότηση αλλοδαπών οι επιχειρήσεις-«Μύθος» για φθηνή λύση
«Βεντέτα» πίσω από τη ρατσιστική συμπεριφορά και τις ύβρεις στο Tik Tok-Παραπέμφθηκε σε δίκη ο 62χρονος
Τι προνοεί το Σύνταγμα για παύση κρατικού αξιωματούχου και η απόφαση Τρύφωνος που θα βρεθεί στο επίκεντρο
Μια προεκλογική εκστρατεία που δεν είναι σαν τις άλλες μπαίνει στην τελική ευθεία
Ένα βήμα πριν το «record» στα σχολεία υψηλού κινδύνου-Σε επαγρύπνηση οι φρουροί για τις λαμπρατζιές
Στόλτενμπεργκ: Δεν είναι πολύ αργά για να κερδίσει η Ουκρανία τον πόλεμο
Παρασκηνιακές συνεννοήσεις Ισραήλ-Τουρκίας για τουρκικό ανθρωπιστικό στολίσκο στη Γάζα
BINTEO: Τύπος πήγε σε πλυντήριο αυτοκινήτων το Cybertruck της Tesla και το μετάνιωσε
Μέσα από χίλια μύρια κύματα ψηφίστηκε ο νόμος που επιτρέπει την ταυτοποίηση χρηστών καρτοκινητών
Εγκρίθηκε από τη Βουλή σχέδιο ψηφίσματος για δικαίωμα στο καθαρό περιβάλλον