Κωμικοτραγικό… Ζήτησαν από αποθανούσα να ανοίξει λογαριασμό σε τράπεζα

Το γεγονός ότι το σύστημα του δημοσίου νοσεί με αποφάσεις για διάφορες αιτήσεις πολιτών να χρειάζονται ακόμα και χρόνια για να εγκριθούν ή να απορριφθούν, είναι λίγο πολύ γνωστό. Εξάλλου, αρκετές φορές στο παρελθόν είδαν το φως της δημοσιότητας παράπονα από πολίτες, οι οποίοι περίμεναν για απλά αιτήματα, μεγάλο χρονικό διάστημα, ώστε να λάβουν κάποια απάντηση.

Πολλές φορές επίσης, το ίδιο το σύστημα επιβεβαίωσε αυτή την δυσκινησία που το διέπει λόγω κυρίως της γραφειοκρατίας, που είναι ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα του δημόσιου τομέα.

Μια τραγική, αλλά συνάμα και κωμική ιστορία, διηγήθηκε πολίτης στον REPORTER, που επιβεβαιώνει για ακόμα μια φορά αυτή την αργοπορία που επιδεικνύεται στη λήψη αποφάσεων.

Ο χρόνος γυρίζει πίσω στο 2017, όταν μια ηλικιωμένη υπέβαλε αίτηση σε επαρχιακό γραφείο του Φόρου Εισοδήματος, ώστε να σταματήσουν να της αποκόπτουν χρήματα για την άμυνα, από τη σύνταξή της.

Η αίτηση συμπληρώθηκε και διαβιβάστηκε στο εν λόγω γραφείο, ωστόσο, περίπου ένα χρόνο αργότερα, η γυναίκα απεβίωσε, χωρίς να λάβει κάποια απάντηση. Ως εδώ, όλα ακούγονται «λογικά», αφού ο ένας χρόνος στην Κύπρο, λογίζεται ως… εύλογο χρονικό διάστημα.

Πέρασε το 2019, πέρασε και το 2020, ώσπου μια μέρα το 2021 κτύπησε το τηλέφωνο μιας εκ των κόρων της θανούσας. Στην άλλη άκρη της γραμμής, ήταν ένας υπάλληλος από το Φόρο Εισοδήματος, ο οποίος την ενημέρωσε ότι η αίτηση της ηλικιωμένης εγκρίθηκε και θα της επιστρεφόταν το ποσό των 160 ευρώ.

Αμέσως, η γυναίκα εξήγησε στον υπάλληλο ότι η μητέρα της είχε πεθάνει τρία χρόνια προηγουμένως. Παρόλα αυτά, από το Φόρος Εισοδήματος της είπαν ότι έτσι κι αλλιώς εκείνοι είχαν εντολή να επιστρέψουν τα χρήματα, ανεξαρτήτως του θανάτου της μητέρας της.

Τότε, η κόρη της θανούσας ρώτησε τον λειτουργό κατά πόσον μπορούσαν να κάνουν έμβασμα στο λογαριασμό της και απ’ εκεί και πέρα να προχωρούσε η ίδια σε συνεννόηση με τα αδέλφια της, για το πως θα αξιοποιούσαν το ποσό. 

Όπως ήταν λογικό, ο λειτουργός της εξήγησε ότι κάτι τέτοιο δεν μπορεί να συμβεί, αφού δεν την γνωρίζει και δεν μπορεί να διασφαλίσει ότι τα χρήματα θα φθάσουν και στα υπόλοιπα παιδιά της θανούσας.

Η αντιπρόταση του όμως, ήταν κωμικοτραγική… Υπέδειξε στην γυναίκα ότι θα έπρεπε να μεταβεί σε κάποια τράπεζα, όπου εκεί θα ζητούσε από τους υπαλλήλους να ανοίξουν ένα λογαριασμό στο όνομα της μητέρας της. Τότε η γυναίκα ρώτησε κατά πόσον είναι εφικτό να ανοίξει ένας λογαριασμός σε όνομα αποθανόντος, με τον λειτουργό να τη διαβεβαιώνει ότι με την παρέμβαση του κοινοτάρχη μπορεί να συμβεί…

Τότε, η γυναίκα ρώτησε στην τράπεζα εάν αυτό που της είπαν να κάνει από το Φόρο Εισοδήματος είναι εφικτό και της εξήγησαν ότι δεν μπορεί να συμβεί, αφού για να ανοίξει ένας λογαριασμός, χρειάζεται υπογραφή… Κάπου εδώ, η ιστορία σκάλωσε εκ νέου, με το αποτέλεσμα να είναι άγνωστο.

Σίγουρα, δεν είναι τα 160 ευρώ το ζήτημα, κάτι το οποίο εξήγησε η γυναίκα που επικοινώνησε με τον REPORTER, ωστόσο ο τρόπος που λειτούργησε το όλο σύστημα από την ημέρα της αίτησης μέχρι την απάντηση, αλλά και οι οδηγίες που δόθηκαν στους οικείους της θανούσας, για το πως θα πάρουν τα χρήματα….

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Δειτε Επισης

Το προεκλογικό προφίλ του ΔΗΣΥ-Η μεσαία τάξη, η ευρωπαϊκή ταυτότητα και η «υπεύθυνη αντιπολίτευση»
Όταν οι φιλίες και οι συγγένειες συναντούν τα high politics
Ενισχυτικά μαθήματα εκμάθησης Ελληνικών χρειάζονται 1100 παιδιά στην εκπαίδευση
Αρχές του 2025 η ψηφιοποίηση των αιτήσεων φοιτητικής μέριμνας-Το χρονοδιάγραμμα του ΥΠΟΙΚ
Γυναίκα φυλακίστηκε επειδή τηλεφώνησε στην Άμεση Δράση περισσότερες από 2.000 φορές
Τέσσερις οι νεκροί από την πλημμύρα στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα-Επιμένουν τα προβλήματα στο Ντουμπάι
BINTEO: Άνδρας αυτοπυρπολήθηκε έξω από το δικαστήριο του Τραμπ
Επανέρχεται με επιστολή προς Υφ. Πρόνοιας για το Πασχαλινό Επίδομα η ΕΚΥΣΥ
Βαφεάδης: Δεν έχει ληφθεί η εγγυητική για Λιμάνι και Μαρίνα Λάρνακας
Απορρίφθηκε αίτηση Γενικού Εισαγγελέα σε απόφαση απαλλοτρίωσης γης