Κυκλοφοριακό πρόβλημα Λευκωσίας: Ένα στοίχημα που μπορεί να κερδηθεί

Το κυκλοφοριακό πρόβλημα της αστικής περιοχής της Λευκωσίας, μοιάζει με δυσεπίλυτο γρίφο.

Θα ήταν τουλάχιστον ουτοπικό να περιμένουμε από τον Κύπριο πολίτη πως αύριο θα αφήσει το αυτοκίνητό του. Μπορούμε όμως να αναμένουμε ότι θα το σκεφτεί αν του παρέχουμε αξιόπιστες εναλλακτικές λύσεις.

Η απάντηση στο ερώτημα: “Υπάρχει τρόπος επίλυσης του κυκλοφοριακού προβλήματος ώστε ο καθένας από εμάς να μεταβαίνει απρόσκοπτα στην εργασία και τις λοιπές υποχρεώσεις του;”, δεν μπορεί να είναι απόλυτη.

Το σίγουρο είναι πως υπάρχει τρόπος μέσα από δράσεις και ενέργειες, τις οποίες δεν είδαμε ακόμη, παρά το γεγονός ότι το κράτος ξοδεύει χιλιάδες ευρώ σε μελέτες. Ωστόσο, είτε αυτές είναι εκτός της κυπριακής πραγματικότητας, είτε δεν υπάρχει βούληση για εφαρμογή τους.

Για τη Λευκωσία υπάρχει εδώ και χρόνια ένα ολοκληρωμένο σχέδιο κινητικότητας, το οποίο ωστόσο παρά τις κατά καιρούς επικαιροποιήσεις, δεν έχει εφαρμοστεί πλήρως με ένα κεντρικά σχεδιασμένο πλάνο από το υπουργείο Μεταφορών. Η εφαρμογή του επαφίεται στους Δήμους και σε ιδιωτικές πρωτοβουλίες, ενώ δεν υπάρχει ξεκάθαρο πλάνο και χρονοδιάγραμμα εφαρμογής. Μια μελέτη που αφορά μόνο το αστικό κέντρο και όχι όλη την επαρχία Λευκωσίας, όπως θα έπρεπε.

Κάθε υπουργός Μεταφορών μόλις αναλάβει τα καθήκοντά του ανακοινώνει πως στόχος του είναι η επίλυσή του κυκλοφοριακού, η προαγωγή της αειφόρου ανάπτυξης, η ενθάρρυνσή της βιώσιμης κινητικότητας, η δημιουργία τραμ και ο εκσυγχρονισμός των δημοσίων μεταφορών. Αλλά στην πορεία κάπου χανόμαστε στη «μετάφραση» και αντ’ αυτού επιδιδόμαστε σ’ ένα ατελείωτο «ράβε ξήλωνε».

Οι δημόσιες μεταφορές αποτελούν το μεγαλύτερο μέρος αυτού του γρίφου. Χρειάζεται η δημιουργία μιας Αρχής Μεταφορών, στελεχωμένη από άτομα από όλους τους κλάδους του Δημόσιου Τομέα, που γνωρίζουν το αντικείμενο, σε συνεργασία με έμπειρους εξωτερικούς συμβούλους. Στόχος ο εκσυγχρονισμός τους ώστε να ανταποκρίνονται στις πραγματικές ανάγκες του πληθυσμού, με αλλαγή ωραρίων και διαδρομών.

Η χρήση της τηλεματικής τεχνολογίας, που αφορά την  πληροφόρηση του κόσμου όσον αφορά τη χρήση των μέσων μαζικής μεταφοράς, μπορεί να χρησιμοποιηθεί σ’ ένα ευρύ φάσμα υπηρεσιών. Εκτός από την επιβίβαση του στα λεωφορεία, μπορεί να συμβάλλει και στη βιώσιμη μεταφορά του με διάφορους τρόπους, όπως ποδήλατο, ταξί, ακόμα και με τα πόδια.

Παράλληλα, χρειάζεται να επικεντρωθούμε στη δημιουργία σταθμών και στάσεων λεωφορείων που θα παρέχουν όλες τις μοντέρνες ανέσεις, τη δημιουργία ποδηλατοδρόμων, καθώς και προσβάσιμων πεζοδρομίων. Επίσης, λαμβάνοντας υπόψη πως στο εξωτερικό το τραμ δεν αποτελεί το κύριο μέσο μεταφοράς, μπορούν οι γραμμές που έχουν σχεδιαστεί γι’ αυτό, να δοθούν στα υφιστάμενα Μέσα. Έτσι, θα μειωθεί το κόστος και ο πολίτης θα μπορεί να ωφεληθεί πιο σύντομα. Όλα αυτά, σε συνδυασμό με έξυπνα φώτα τροχαίας, την αποκέντρωση των κυβερνητικών υπηρεσιών, καθώς την εφαρμογή και επέκτασή του υφιστάμενου κλιμακωτού ωραρίου στο Δημόσιο Τομέα.

Είναι καιρός να μπει ένα “φρένο” στην καθημερινή μας ταλαιπωρία στους δρόμους και τη σπατάλη του δημοσίου χρήματος. Διότι ως πολίτες αξίζουμε το καλύτερο!

Χρίστος Ροδιάς

Χειρούργος Οδοντίατρος, υποψήφιος βουλευτής, αρ. 15, επαρχία Λευκωσίας

Δειτε Επισης

Η προσβολή του τεκμηρίου αθωότητας από δηλώσεις του ΥΔΔΤ
Συνέχιση ή Μετατροπή Αλλοδαπής Ποινής στη Κύπρο
Πορεία Χριστοδούλας, η σύνοψη των αγώνων μας σήμερα
Δύο χρόνια έργων και προόδου στον Δήμο Γεροσκήπου
«Ηγεσία που κάνει τη διαφορά στην ΠΟΕΔ, με ΠΑΔΕΔ - Πρωτοπορία!»
Η προστασία από τις περιβαλλοντικές αλλαγές ως ανθρώπινο δικαίωμα,
Υποχρεωτική Νοσηλεία Ουσιοεξαρτημένων
Το τουριστικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα της Νότιας Λευκωσίας
Αδικήματα με ποινή Δια Βίου Φυλάκιση
Ο Τραπεζικός Αποκλεισμός στον Αστρομερίτη: Μια πρόκληση για την κοινωνική συνοχή και την οικονομική ανάπτυξη