Η διευθύντρια που άλλαξε τους στίχους του Αργυρού-«Δεν περίμενα κάτι τέτοιο»

Ρίγη συγκίνησης και ανατριχίλα. Αυτά διακατείχαν όσους άκουσαν τη διασκευή που έγινε στο τραγούδι του Κωνσταντίνου Αργυρού «Ελεύθερος» και παρουσιάστηκε από τον ίδιο την περασμένη Παρασκευή, από τη συχνότητα του Alpha. «Από την Πάφο στην Κερύνεια κι απ’ το Βαρώσι στη Λεμεσό, να ‘ναι ενωμένο το νησί μας, χωρίς τα όπλα και τον στρατό» αντηχεί τα τελευταία εικοσιτετράωρα σε όλη την Κύπρο και όχι μόνο, κάνοντας έτσι την εμφάνιση viral.

Αυτό που προκαλεί περισσότερη συγκίνηση είναι το γεγονός ότι αυτή η διασκευή δεν έγινε από κάποιο άλλο καλλιτέχνη, ο οποίος θέλησε να αλλάξει τους στίχους, για να το χρησιμοποιήσει σε κάποια εμφάνισή του, αλλά από μαθητές Δημοτικού.

Συγκεκριμένα, οι μαθητές του Δ’ Δημοτικού Λατσιών είχαν προβεί στην αλλαγή των στίχων, αφού θέλησαν να το ερμηνεύσουν στην τελετή αποφοίτησής τους, που πραγματοποιήθηκε λίγες ημέρες πριν την εμφάνιση του τραγουδιστή στην εκπομπή.

«Με μεγάλη έκπληξη δική μου, αλλά και όλων των μελών του προσωπικού του σχολείου μας, των παιδιών και των γονέων, είδαμε να έχει προκληθεί μεγάλο ενδιαφέρον γύρω από τη διαφοροποίηση στίχων του τραγουδιού “Ελεύθερος” του  Κωνσταντίνου Αργυρού. Σίγουρα ποτέ δεν περιμέναμε κάτι τέτοιο», ανέφερε στον REPORTER η διευθύντρια του σχολείου, Μαρία Ιακώβου.

Το τραγούδι παρουσιάστηκε σε μία γιορτή, η οποία είχε θέμα την ειρήνη και σε αυτήν παρουσιάστηκαν κι άλλα γνωστά τραγούδια, όπως το «Θέλουμε ειρήνη» του Μαρκόπουλου, καθώς επίσης και διασκευή κωμωδίας του Αριστοφάνη. «Ηθικός αυτουργός», αν μπορεί κάποιος να την χαρακτηρίσει έτσι, για το χαμό, με την καλή έννοια, που προκλήθηκε είναι η ίδια, αφού ήταν δική της η ιδέα να αλλάξουν τους στίχους.  

«Ο επίλογος της γιορτής θα ήταν το τραγούδι “Ελεύθερος” του Κωνσταντίνου Αργυρού. Το δικό μου λιθαράκι στη γιορτή ήταν η διαφοροποίηση των δύο στροφών, ώστε να εναρμονιστεί με το θέμα της γιορτής που ήταν η Ειρήνη, αλλά και με τα κυπριακά δεδομένα. Έγραψα τους στίχους αυτούς εκφράζοντας τα δικά μου συναισθήματα και σκέψεις. Κατάγομαι από την κατεχόμενη Κυθρέα, την κωμόπολη στους πρόποδες του Πενταδακτύλου. Από την άλλη πλευρά του βουνού, βρίσκεται το χωριό των παππούδων μου, η κατεχόμενη Χάρτζια, της επαρχίας Κερύνειας.  Οι πρώτες μου μνήμες είναι από τα δύο αυτά χωριά. Συνηθίζω να λέω όταν με ρωτούν πού μένω, ότι κατάγομαι από την Κυθρέα και μένω στα Λατσιά. Ζω, εργάζομαι και αγαπώ τα Λατσιά, μια κοινότητα, όπου η μεγάλη πλειοψηφία είναι πρόσφυγες ή παιδιά προσφύγων».

Μέσα από τη διασκευή των στίχων, η κα. Ιακώβου θέλησε να εξωτερικεύσει τη δική της κρυφή ελπίδα, για επανένωση της πατρίδας μας. Μία ελπίδα, που εδώ και σχεδόν πενήντα χρόνια, σιγοκαίει στα στήθια όλων των Κυπρίων, είτε πρόσφυγες, είτε όχι.

«Έχουν περάσει 48 χρόνια, μεγάλωσα στην προσφυγιά, όμως, αν και μπορεί να θεωρηθώ ρομαντική, συνεχίζω να ελπίζω ότι θα γυρίσουμε πίσω. Ότι το νησί μας θα επανενωθεί, χωρίς όπλα και στρατό, θα ανηφορίσουμε ξανά στα κάστρα του Πενταδακτύλου και ελεύθεροι θα τραγουδάμε για τη γλυκιά μας πατρίδα. Και είμαι σίγουρη,  από την απήχηση που είχαν οι στίχοι, ότι αυτός είναι ο πόθος όλων μας, Ελληνοκύπριων και Τουρκοκύπριων μαζί».

Ο λόγος επιλογής του τραγουδιού

Με τη χρήση του τραγουδιού, η Διεύθυνση του σχολείου, το προσωπικό αλλά και οι μαθητές, θέλησαν να στείλουν ένα μήνυμα προς όλους, για την εισβολή των Τούρκων στο νησί μας, σε μία προσπάθεια να διατηρηθεί άσβεστη η μνήμη των κατεχομένων εδαφών, μέχρι και την επανένωση της πατρίδας μας.

«Είναι μόνιμος υπό έμφαση αυτός ο στόχος του ΥΠΠΑΝ και καλλιεργείται ολόχρονα, μέσα από τα διάφορα θέματα του αναλυτικού και στοχευμένα, με το δεκαπενθήμερο για το “Δεν ξεχνώ”, που περιλαμβάνει ποικίλες δραστηριότητες. Θεωρούμε ότι είναι σημαντικό για τις νέες γενιές να γνωρίσουν τα κατεχόμενα, να κρατήσουν ζωντανό τον πόθο της επιστροφής, της επανένωσης, της ειρήνης στο νησί μας. Μπορεί οι στίχοι να γράφτηκαν από μένα, αλλά ήταν οι συνάδελφοι μου και τα παιδιά που τους απογείωσαν, που τους έκαναν να ακουστούν και να γίνουν αντικείμενο προσοχής μέσα στο όλο συγκινησιακό κλίμα της εκδήλωσης. Στα παιδιά και τους συναδέλφους μου ανήκει το μεγαλύτερο μερίδιο της επιτυχίας».

Έχοντας αυτό στο μυαλό, η κα. Ιακώβου και οι συνάδελφοί της κινήθηκαν έξω από την πεπατημένη και επέλεξαν ένα από τα τραγούδια, που αυτή τη στιγμή θεωρείται hit για την εποχή. Ο λόγος απλός, είναι πιο κοντά στα ακούσματα της νέας γενιάς των παιδιών.

«Η επιλογή του τραγουδιού του Αργυρού κι όχι ενός άλλου παραδοσιακού τραγουδιού που μιλά για τα κατεχόμενα, έγινε γιατί έχουμε μπροστά μας παιδιά του σήμερα. Είναι σημαντικό να σεβόμαστε τα ενδιαφέροντα και τις προτιμήσεις των παιδιών της νέας γενιάς. Ο Αργυρός είναι ένας ιδιαίτερα δημοφιλής καλλιτέχνης και το τραγούδι "Ελεύθερος", γνωστό και αγαπητό στα παιδιά. Έχει χαρούμενο στίχο και θετική ενέργεια».

Η ενημέρωση του Αργυρού

Η παρουσία ενός γνωστού μουσικού στην τελετή αποφοίτησης ήταν ο τρόπος να φτάσει η αλλαγή των στίχων μέχρι τον Κωνσταντίνο Αργυρό, ο οποίος με τη σειρά του θέλησε να το προωθήσει και να το παρουσιάσει, ώστε να ακουστεί σε ολόκληρη την Κύπρο.

«Ανάμεσα στους θεατές της γιορτής ήταν ο γνωστός μουσικός Ανδρέας Ανδρέου με την ιδιότητα του γονέα παιδιού της Στ’ τάξης. Με δική του πρωτοβουλία, χωρίς να έχουμε καμιά ενημέρωση, οι στίχοι έφτασαν, με τη βοήθεια του Σταύρου Κωνσταντίνου, στον Κωνσταντίνο Αργυρό. Ο τραγουδιστής ενθουσιάστηκε και ζήτησε να επανεκτελέσει το τραγούδι με τους διαφοροποιημένους στίχους με τα παιδιά μας, στο φινάλε της εκπομπής του Λούη Πατσαλίδη. Όταν με πήρε τηλέφωνο πραγματικά νόμισα ότι ονειρευόμουν με την εξέλιξη. Ποτέ δεν περίμενα κάτι τέτοιο. Το ίδιο ένιωσαν φυσικά και οι υπόλοιποι συνάδελφοι, όπως και τα παιδιά και οι γονείς τους».

Αφού εξασφάλισαν την απαιτούμενη άδεια, από το Υπουργείο Παιδείας, τα παιδιά και οι εκπαιδευτικοί τους ετοιμάστηκαν να παρουσιαστούν στην τηλεόραση. Αυτό που τους διακατείχε ήταν ο ενθουσιασμός, καθώς ποτέ δεν πίστευαν ότι η ενέργειά τους αυτή θα είχε τόσο μεγάλη ανταπόκριση.

«Τα παιδιά μας ανέβηκαν με ενθουσιασμό στη σκηνή με τον Αργυρό. Προηγήθηκε  πρόβα μαζί του και πρέπει να αναφέρω ότι ο καλλιτέχνης είχε εξαιρετική προσέγγιση με τα παιδιά, πράγμα που τα βοήθησε να αποβάλουν κάθε άγχος και αγωνία τους. Γονείς και παιδιά είναι ενθουσιασμένα με την επιτυχία. Νομίζω, κανένας μας δεν την έχει συνειδητοποιήσει πλήρως ακόμα».

Όπως ήταν φυσικό, μετά τον χαμό που ακολούθησε, με την παρουσίαση να κάνει το γύρο του διαδικτύου, από τα πρώτα λεπτά μετά τη μετάδοσή της, τα τηλέφωνα άρχισαν να κτυπούν ασταμάτητα. «Έχουμε δεχτεί διάφορα τηλεφωνήματα για την επιτυχία. Προσωπικά θεωρώ ότι αυτό που παρουσιάστηκε είναι ένα μικρό κομμάτι της καθημερινής δουλειάς που γίνεται σε κάθε δημόσιο σχολείο της Κύπρου. Και η μεγάλη πλειοψηφία των εκπαιδευτικών μας κάνουν εξαιρετική δουλειά, προσπαθώντας να ανταπεξέρθουν στις ανάγκες όλων των παιδιών, ανεξαρτήτως από το κοινωνικοοικονομικό τους υπόβαθρο. Απλώς, συνήθως η δουλειά που γίνεται, δεν προβάλλεται προς τα έξω».

Δειτε Επισης

Στο περίμενε ακόμη οι εκπαιδευτικοί των ΚΙΕ για τη στελέχωση-Εξελίξεις την ερχόμενη εβδομάδα
Εγκατάσταση ανελκυστήρων σε 115 πολυκατοικίες, απέμειναν άλλες 253-Το αναλυτικό πλάνο του ΥΠΕΣ
Πάνω από 1,100 κλήσεις στο 1410 το 2021-Άγχος, θλίψη και δυσκολίες λόγω Covid στο επίκεντρο
Βράβευσε τοπικές αρχές, επιχειρήσεις, οργανισμούς για πράσινες δράσεις ο Πρόεδρος
Το Κόμμα για τα Ζώα χαιρετίζει απόφαση Υπουργείου Γεωργίας για πυροτεχνήματα
Στο 83,3% η θνησιμότητα λαγών που απελευθερώθηκαν-Προβληματισμένη η Υπηρεσία Θήρας
Υψηλά επίπεδα άγχους και στρες για οικονομικά τους εμφανίζουν οι Κύπριοι
Η Υπουργός Γεωργίας ξεκίνησε συναντήσεις με παραγωγούς, αγρότες και ψαράδες
Συστηματικές αδυναμίες και παραλείψεις στη διαχείριση Natura εντοπίζει η Ελεγκτική Υπηρεσία
Εγκαινιάστηκε ο αρχαιολογικός χώρος της Πύλης Πάφου στη Λευκωσία