Τρίτη 6 Δεκ, 2022 | Επικοινωνία
trans gif

Θετικός στην αλλαγή του ωραρίου στα σχολεία ο Πρόδρομος-«Να μην είναι ένα και μοναδικό»

  05/05/2022 15:07
Θετικός στην αλλαγή του ωραρίου στα σχολεία ο Πρόδρομος-«Να μην είναι ένα και μοναδικό»

Θετικός στην αλλαγή του ωραρίου στα σχολεία ο Πρόδρομος-«Να μην είναι ένα και μοναδικό»

  05/05/2022 15:07

Ο Υπουργός Παιδείας, Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας κ. Πρόδρομος Προδρόμου, στο περιθώριο της σημερινής επίσκεψής του στο Λύκειο και Γυμνάσιο Παλλουριώτισσας για την τέλεση των εγκαινίων του γηπέδου του σχολείου, προέβη σε δηλώσεις στους δημοσιογράφους αναφορικά με την εισήγηση που έγινε από τον Πρόεδρο της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Παιδείας κ. Παύλο Μυλωνά για αλλαγή του ωραρίου λειτουργίας των σχολείων.

Συγκεκριμένα, ερωτηθείς για το θέμα, ο Υπουργός ανέφερε: «Είναι δυο θέματα μαζί. Από τη μια είναι η επέκταση του σχολικού χρόνου, η δημιουργία δηλαδή προγραμμάτων Ολοήμερων Σχολείων. Ήδη έχουμε παρά πολλά Ολοήμερα Δημοτικά  Σχολεία και επιδιώκουμε την επέκταση του θεσμού.  Λειτουργεί ήδη, σε πιλοτική βάση, ένα πρόγραμμα Ολοήμερου Γυμνασίου στο Παγκύπριο Γυμνάσιο, και οι στόχοι του Υπουργείου είναι να δημιουργηθούν και δομές Ολοήμερου Γυμνασίου και να γενικεύσουμε το Ολοήμερο Σχολείο».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Άρχισε στην Βουλή η συζήτηση για αλλαγή του ωρολογίου προγράμματος στα σχολεία

«Μαζί όμως με αυτό το θέμα», ανέφερε στη συνέχεια ο Υπουργός Παιδείας,  «τίθεται και το θέμα του ωραρίου λειτουργίας των σχολείων, ανεξάρτητα αν είναι πρωινά ή ολοήμερα. Είχαμε προτείνει την έναρξη διαλόγου και πριν από ένα χρόνο, γιατί πράγματι, κατά γενική ομολογία, πρέπει να συζητήσουμε αυτό το θέμα. Ζητήσαμε τότε απόψεις από όλες τις πλευρές, τα οργανωμένα σύνολα, τους εμπλεκόμενους φορείς. Εξαιτίας όμως και της πανδημίας δεν προχώρησε το θέμα. Μπορούμε τώρα ωστόσο να το συζητήσουμε».

«Το Υπουργείο», ανέφερε ο κ. Προδρόμου, «βλέπει θετικά τη διαφοροποίηση και προσαρμογή των ωραρίων των σχολείων στις σημερινές κοινωνικές ανάγκες και στον τρόπο ζωής. Βεβαίως, το θέμα σχετίζεται και με τη μεταφορά των παιδιών στο σχολείο κάτι το οποίο πρέπει να το συζητήσουμε».

«Καλωσορίζουμε όμως», πρόσθεσε, «την πρωτοβουλία του Προέδρου της Επιτροπής Παιδείας της Βουλής και την επιθυμία να γίνει ένας διάλογος. Χρειάζεται συζήτηση, να ακουστούν όλες οι πλευρές -και οι εκπαιδευτικοί και οι οργανωμένοι γονείς και οι κοινωνικοί φορείς που επηρεάζονται. Θεωρώ όμως ότι θα ήταν ευχής έργον -αν διαφοροποιήσουμε τα ωράρια- να μην είναι ένα και μοναδικό το ωράριο για όλα τα σχολεία. Θα είμαστε εκεί, θα συμμετάσχουμε στον διάλογο, και ελπίζω, αν υπάρξουν αποτελέσματα και κοινή θέληση, να προχωρήσουμε σε βελτιωτικές αλλαγές».

Σε ερώτηση αναφορικά με το ποιο θα ήταν το πιο “σωστό” ωράριο προσέλευσης, ο Υπουργός ανέφερε: «Σε αυτά τα θέματα δεν υπάρχει απόλυτα σωστό και απόλυτα λάθος. Θα πρέπει να είναι ρυθμίσεις που να βοηθούν, να εξυπηρετούν τον τρόπο ζωής και τις ανάγκες τόσο του σχολείου όσο και των οικογενειών. Γενική διαπίστωση ήταν ότι, τουλάχιστον για τα Λύκεια και τις Τεχνικές Σχολές, το σχολείο ξεκινάει πολύ νωρίς. Όμως σε μια τέτοια συζήτηση το κάθε συν έχει και ορισμένα ζητήματα που πρέπει να τα συζητήσουμε, άρα λοιπόν δεν θέλω να προκαταλάβω τον διάλογο. Υπογραμμίζω όμως ότι η προσαρμογή του ωραρίου στις σύγχρονες κοινωνικές συνθήκες προϋποθέτει και την ανάπτυξη συλλογικών συγκοινωνιών. Αν υπάρξει η θέληση και η απόφαση, η Κυβέρνηση είναι έτοιμη να παράσχει και δημόσιες συγκοινωνίες για τη μεταφορών μαθητών/τριών προς και από τα σχολεία».

Το Υπουργείο είχε κάνει προτάσεις και στο παρελθόν για διαφοροποίηση του ωραρίου των σχολείων αναλόγως των ηλικιών, δηλαδή οι μεγαλύτερες ηλικίες θα μπορούσαν να ξεκινούν λίγο πιο αργά. Το να δούμε και τη διάρκεια της σχολικής μέρας -γιατί αντιλαμβάνομαι ότι στη Βουλή ακούγονται και τέτοιες προτάσεις- είναι επίσης ένα θέμα που χρειάζεται αρκετή συζήτηση. Ξέρετε ότι χρειαζόμαστε πάντα περισσότερο χρόνο στα σχολεία, γι’ αυτό είναι που προωθούμε τη λειτουργία Ολοήμερων Σχολείων. Όμως όλα αυτά έχουν κάποιες προϋποθέσεις τις οποίες είμαστε πάντως έτοιμοι να τις συζητήσουμε».

Για να σχολιάσετε κάντε κλικ εδώ
 
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Πίσω στην αρχή της σελίδας