Φωνές για την καθυστέρηση επιβολής επιδομάτων-«Το πρόβλημα χρονίζει»

Σε υψηλούς τόνους πραγματοποιήθηκε η συνεδρία της Επιτροπής Εργασίας, κατά την οποία συζητήθηκε το θέμα της καθυστέρησης που παρατηρείται στην καταβολή των επιδομάτων και των συντάξεων, με τους βουλευτές να ήταν ιδιαίτερα ενοχλημένοι.

Είναι ένα θέμα που είχε συζητηθεί και τον περασμένο Οκτώβριο, ενώπιον της Επιτροπής, με τον πρόεδρο της, Ανδρέα Καυκαλιά, να τονίζει κατά τη διάρκεια της συνεδρίας, ότι ο κόσμος οδηγείται σε οικονομική ασφυξία, επειδή το σύστημα δεν λειτουργεί όπως θα έπρεπε.

Πριν πάρει το λόγο ο γενικός διευθυντής του Υπουργείου Εργασίας, τοποθετήθηκαν οι εκπρόσωποι των συντεχνιών ΠΕΟ, ΕΚΥΣΥ και Εθελοντών. Από πλευράς του, ο γενικός γραμματέας της Ένωσης Συνταξιούχων, Κώστας Σκαρπάρης σημείωσε πως δεν υπάρχουν δικαιολογίες, για την καθυστέρηση που παρατηρείται, τονίζοντας, μάλιστα, ότι αυτά τα προβλήματα υπήρχαν και προ πανδημίας. Όπως εξήγησε, είχαν στείλει μία επιστολή με τα προβλήματα που κατέγραψαν ως Ένωση και όπως είναι τα ίδια προβλήματα που καταγράφονται και σήμερα. Ο κ. Σκαρπάρης υπέδειξε, μάλιστα, ότι στο Υπουργείο Εργασίας έκλεισαν τα τηλέφωνα και δεν ακούν τις διαμαρτυρίες του κόσμου, με αποτέλεσμα αυτές οι φωνές να βγαίνουν προς τα έξω μέσω βουλευτών και των οργανώσεων.

Από πλευράς ΠΕΟ, ο εκπρόσωπος της επανέλαβε τη άποψη ότι το θέμα δεν προέκυψε μετά την πανδημία του κορωνοϊού, αλλά χρονίζει, ενώ αναφέρθηκε και σε επιστολή που είχε αποσταλεί από τη δική τους οργάνωση προς το Υπουργείο Εργασίας πριν από τέσσερα χρόνια, για το γεγονός ότι υπήρχε και τότε καθυστέρηση στην καταβολή του ανεργιακού και όχι μόνο επιδόματος, υποδεικνύοντας με αυτό τον τρόπο το γεγονός ότι υπήρχε από τότε το πρόβλημα.

Στη συνεδρία, το παρόν του έδωσε και ο Πρόεδρος του Παγκύπριου Συντονιστικού Συμβουλίου Εθελοντισμού, Ηλίας Δημητρίου, ο οποίος επεσήμανε και στην δική του τοποθέτηση, ότι η καθυστέρηση στην καταβολή επιδομάτων είναι ένα πρόβλημα που χρονίζει, ενώ με έντονο ύφος αναφέρθηκε και στο πρόβλημα που υπάρχει με την επικοινωνία, αφού οι πολίτες παίρνουν τηλέφωνο στο Υπουργείο και δεν απαντά κανείς. Ο πολίτης έχει μία συνεχή καθυστέρηση στο να τον εξυπηρετήσει, υπέδειξε, προσθέτοντας πως δεν είναι δικαιολογία το γεγονός ότι οι λειτουργοί έχουν πολλή δουλειά. «Δεν τους ενδιαφέρει, όταν έρχεται ο Δεκέμβριος και σε παρακαλεί να του δώσεις 50-100 ευρώ, επειδή δεν πήρε τη σύνταξή του, για να μπορεί να κάνει το τραπέζι των Χριστουγέννων ή της Πρωτοχρονιάς».

Ο κ. Δημητρίου σημείωσε πως θα ήθελαν να είναι μέλος της λύσης και όχι του προβλήματος και έθεσε στο τραπέζι κάποιες λύσεις που θα μπορούσαν να επιλύσουν το πρόβλημα, όπως η αγορά υπηρεσιών από φοιτητές, οι οποίοι θα μπορούσαν να καταχωρούν τις αιτήσεις στο σύστημα.

Το Υπουργείο Εργασίας εκπροσώπησε ο γενικός διευθυντής του, Ανδρέας Ζαχαριάδης, ο οποίος σημείωσε πως δεν ψηλώνουν τα χέρια και όντως υπάρχει αρκετή πίεση, προσθέτοντας ότι δεν θα δώσουν κάποιες δικαιολογίες. Υπήρχαν κάποιες εξελίξεις, τα τελευταία δύο χρόνια που δεν βοήθησαν την κατάσταση, όμως η κάθε κρίση έχει τις ευκαιρίες της, επεσήμανε ο κ. Ζαχαριάδης, προσθέτοντας ότι η εμπειρία του Υπουργείου με τα σχέδια για τον κορωνοϊό, τους έδειξε τον τρόπο για να φτάσουν εκεί που θέλουν.

Μετά το πέρας της συνεδρίας, ο πρόεδρος της Επιτροπής, Ανδρέας Καυκαλιάς, ανέφερε ότι «η αδυναμία της κυβέρνησης να δώσει λύση στο τεράστιο πρόβλημα των καθυστερήσεων στην καταβολή των επιδομάτων και των συντάξεων από το ΤΚΑ οδηγεί σε οικονομική ασφυξία χιλιάδες συμπολίτες μας».

Πρόσθεσε, δε, ότι άνεργοι, άτομα που ασθενούν, νέες μητέρες, συνταξιούχοι, παραμένουν για μήνες χωρίς εισόδημα, χωρίς πόρους διαβίωσης, αφού τα επιδόματα και οι συντάξεις που δικαιούνται δεν τους καταβάλλονται στο χρόνο που πρέπει.

«Δυστυχώς, οι κυβερνώντες πέραν της παραδοχής για το μέγεθος του προβλήματος και της πεποίθησης που εκφράζουν ότι το πρόβλημα θα επιλυθεί όταν και εφόσον προχωρήσει η μηχανογράφηση των αιτήσεων, τίποτα ουσιαστικό έπραξαν για να επιλύσουν το πρόβλημα. Η προκαταβολή ενός κατώτατου ποσού στους δικαιούχους επιδομάτων και συντάξεων, η λειτουργία ειδικού πλαισίου για τα επιδόματα ασθενείας που συνδέονται με τον κορονοϊό, ώστε να αποσυμφορηθεί το σύστημα, η απλοποίηση διαδικασιών, η ενίσχυση της υπηρεσίας με προσωπικό, η λειτουργία ενός αποτελεσματικού τηλεφωνικού κέντρου και η βελτίωση της διαδικασίας αποστολής-βεβαίωσης της παραλαβής των αιτήσεων, είναι μερικές εισηγήσεις που θέτουμε για άμεση επίλυση του προβλήματος».

Καταλήγοντας, σημείωσε πως «καλούμε την Κυβέρνηση να συνειδητοποιήσει το μέγεθος του προβλήματος, να σεβαστεί επιτέλους την ανθρώπινη αξιοπρέπεια και να δώσει λύσεις».

Δειτε Επισης

Δεν υποχωρεί η σκόνη, βροχές και καταιγίδες στο μενού του καιρού
«Παιδάκι πήρε δώρο ένα παιχνίδι και έτρεχε στον κήπο… Ήταν χαρά και λύπη μαζί»
Γυρίζουν την πλάτη στα ορεινά, πάνε παραλία όσοι θα εκμεταλλευτούν τις εορτές του Πάσχα
Ένεση για τα κατεχόμενα χωριά η χαλάρωση κινήτρων για επανεγκατάσταση-Ικανοποίηση για τα μέτρα της Κυβέρνησης
Αυτοί είναι οι μαγικοί αριθμοί της κλήρωσης του Τζόκερ
Διάκριση «Χρυσό Αγρινό» για ανάπλαση εμπορικού τριγώνου στον Δήμο Λευκωσίας
Μνημόνιο Συνεργασίας με «Αττικόν» υπέγραψε το Ακτινολογικό Τμήμα του Γενικού Νοσοκομείου
Ανακοίνωσε 20 νέες ψηφιακές υπηρεσίες για το 2024 ο Υφ. Έρευνας-Εφαρμόζεται η ηλεκτρονική υπογραφή
Η έκκληση του Δήμου Στροβόλου στο κοινό να μην συμμετέχει στις λαμπρατζιές
Έτσι λειτουργούν τα έξυπνα τηλεκατευθυνόμενα σωσίβια με εμβέλεια 800 μέτρα