Τρίτη η Κύπρος στη λίστα των περισσότερων αυτοκινήτων ανά κάτοικο στην ΕΕ

Η Κύπρος ήταν η χώρα με τον τρίτο μεγαλύτερο αριθμό αυτοκινήτων ανά κάτοικο στην ΕΕ το 2019, μετά το Λουξεμβούργο και την Ιταλία, σύμφωνα με στοιχεία που δημοσίευσε η Eurostat, η στατιστική υπηρεσία της Ευρωπαϊκής Ένωσης. 

Ειδικότερα, το Λουξεμβούργο προηγείτο με 681 επιβατηγά οχήματα ανά χίλιους κατοίκους, η Ιταλία ακολουθούσε με 663 οχήματα ανά χίλιους κατοίκους και η Κύπρος βρισκόταν στην τρίτη θέση με 645 οχήματα ανά χίλιους κατοίκους.

Κοντά στην τρίτη θέση της Κύπρου βρίσκονταν και η Φινλανδία και η Πολωνία, όπου καταγράφηκαν 642 οχήματα ανά χίλιους κατοίκους.

Όσον αφορά το Λουξεμβούργο πάντως, η Eurostat σημειώνει πως ο αριθμός ενδέχεται να επηρεάζεται από άτομα που εργάζονται αλλά δεν διαμένουν στη χώρα (διασυνοριακούς εργαζόμενους), και που χρησιμοποιούν εταιρικά αυτοκίνητα τα οποία είναι εγγεγραμμένα στο Λουξεμβούργο.

Στην άλλη άκρη της λίστας με τις χαμηλότερες αναλογίες μηχανοκίνησης βρίσκονται η Ρουμανία (357 οχήματα ανά χίλιους κατοίκους), η Λετονία (381 οχήματα ανά χίλιους κατοίκους) και η Ουγγαρία (390 οχήματα ανά χίλιους κατοίκους).

Ο μεγαλύτερος αριθμός εγγεγραμμένων επιβατηγών οχημάτων συνολικά ανά χώρα το 2019 καταγράφηκε στην Γερμανία, όπου είχαν εγγραφεί 48 εκατομμύρια αυτοκίνητα. Ακολουθούν η Ιταλία (40 εκατομμύρια) και η Γαλλία (32 εκατομμύρια).

Η μεγαλύτερη αύξηση στον αριθμό εγγεγραμμένων οχημάτων μεταξύ 2015 και 2019 σημειώθηκε στη Ρουμανία (34% αύξηση), στη Λιθουανία (20%), την Ουγγαρία (19%) και τη Σλοβακία και την Πολωνία (18%).

Η μόνη χώρα στην οποία σημειώθηκε μείωση στον αριθμό εγγεγραμμένων οχημάτων κατά την ίδια περίοδο ήταν η Βουλγαρία, όπου υπήρξε πτώση 11%.

Παράλληλα, σε αρκετές χώρες το ποσοστό των «παλαιών» αυτοκινήτων (ηλικίας 20 ετών και άνω) παρέμεινε υψηλό το 2019, με τα μεγαλύτερα ποσοστά να καταγράφονται στην Πολωνία (37,9%), την Εσθονία (31,5%), τη Φινλανδία (26,9%) και τη Λιθουανία (22,6%).

Το ποσοστό νέων αυτοκινήτων (νεότερα των δύο ετών) ήταν υψηλότερο στην Ιρλανδία (28,8%), στο Λουξεμβούργο (23,7%), το Βέλγιο (22,9%) και στη Δανία (22,6%).

Όπως σημειώνεται στην ανακοίνωση της Eurostat, τα τελευταία χρόνια ορισμένη κράτη στηρίζουν την αγορά νέων οχημάτων με χαμηλές εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου και την απόσυρση των παλαιών με σχετικά προγράμματα. Στόχος των προγραμμάτων είναι η αντικατάσταση των οχημάτων με πιο περιβαλλοντικά φιλικά οχήματα, και παράλληλα η τόνωση της οικονομίας.

Δειτε Επισης

Δύο ώρες πριν είχε πεθάνει ο 68χρονος που τον πήγε νεκρό στην τράπεζα η ανιψιά του για δάνειο €3.000
Ικανοποιημένη η Κυβέρνηση με τα Συμπεράσματα για Τουρκία-«Επιτεύχθηκε η σύνδεση με Κυπριακό»
Πού οφείλεται η «κακοκαιρία του αιώνα» στο Ντουμπάι και η θεωρία της σποράς των νεφών
Συννεφιασμένος ο καιρός, στους 28 βαθμούς Κελσίου η θερμοκρασία
Κυρώσεις σε βάρος της Τεχεράνης αποφάσισαν οι 27 ηγέτες-«Σαφές μήνυμα που θέλουμε να στείλουμε»
Υιοθέτησαν τα Συμπεράσματα για την Τουρκία οι «27»-Χαιρετίζουν τον διορισμό Ολγκίν
Από τον αμερικανόφιλο Σάχη στη θεοκρατία-Η μετάλλαξη του Ιράν και η εχθρότητα με το Ισραήλ
Το ΕΕΕ στα θύματα βίας δεν είναι βάρος για το κράτος, είναι αφαίρεση δύναμης από τους θύτες
Η μεγάλη εικόνα της έξαρσης των μεταναστευτικών ροών, οι ευθύνες των εταίρων και ο ρόλος της Τουρκίας
Μεταναστευτικό και οικονομία θέτουν στο επίκεντρο του προεκλογικού οι πολίτες