Σάββατο 8 Μαϊ, 2021 | Επικοινωνία
trans gif

Εργαστηριοποίηση βιολογίας, ζητά ο Σύνδεσμος Βιολόγων ΟΕΛΜΕΚ

  16/04/2021 15:02
Εργαστηριοποίηση βιολογίας, ζητά ο Σύνδεσμος Βιολόγων ΟΕΛΜΕΚ

Εργαστηριοποίηση βιολογίας, ζητά ο Σύνδεσμος Βιολόγων ΟΕΛΜΕΚ

  16/04/2021 15:02

Η Βιολογία είναι η μητέρα όλων των Επιστημών Υγείας, είναι η βάση της Ιατρικής, της Φαρμακευτικής, της Φυσικοθεραπείας και  είναι πολύ σημαντικό να αποκτούνται από τους μαθητές, νωρίς, δεξιότητες εργαστηρίου, όπως αναφέρθηκε, σε χθεσινή διάσκεψη Τύπου του Συνδέσμου Βιολόγων ΟΕΛΜΕΚ, με θέμα την εργαστηριοποίηση του μαθήματος της Βιολογίας

Στο μεταξύ, κατά τη διάσκεψη αναγνώσθηκε ανακοίνωση της Επιτροπής του Συνδέσμου Βιολόγων ΟΕΛΜΕΚ για τη λήψη μέτρων.

Σύμφωνα με σημερινή ανακοίνωση του Συνδέσμου Βιολόγων ΟΕΛΜΕΚ, τη χθεσινή δημοσιογραφική διάσκεψη, προλόγισε ο Πρόεδρος της ΟΕΛΜΕΚ, Θέμης Πολυβίου, ο οποίος ανέφερε ότι η ΟΕΛΜΕΚ στηρίζει το αίτημα του Συνδέσμου για εργαστηριοποίηση του μαθήματος της Βιολογίας και σημείωσε ότι για το σκοπό αυτό έχει αποστείλει σχετικές επιστολές στο Υπουργείο Παιδείας.

Το Υπουργείο, όπως δήλωσε ο κ. Πολυβίου, ενώ αναγνωρίζει την ύπαρξη του προβλήματος, δεν προχωρά στην επίλυσή του.

Ο κ. Πολυβίου, πρόσθεσε, ότι η ΟΕΛΜΕΚ θα είναι στο πλευρό των Βιολόγων, για δυναμική διεκδίκηση της εργαστηριοποίησης και επίλυση του προβλήματος.

Ο Πρόεδρος του Συνδέσμου Βιολόγων ΟΕΛΜΕΚ, Ανδρέας Σοφοκλέους, διευκρίνισε, τι σημαίνει εργαστηριοποίηση στη μέση εκπαίδευση.

Όπως είπε, στα εργαστηριοποιημένα μαθήματα, οι μαθητές εργάζονται σε ομάδες των 12 περίπου μαθητών, ώστε να μπορούν οι ίδιοι να διενεργούν τις εργαστηριακές ασκήσεις, όπως προβλέπονται από το αναλυτικό πρόγραμμα της Βιολογίας.

«Αυτό συμβαίνει ήδη, σε πέντε εργαστηριοποιημένα μαθήματα, αλλά όχι στη Βιολογία. Έτσι στη Βιολογία, ένα μάθημα όπου η γνώση στηρίζεται στο πείραμα, οι μαθητές αρκούνται στην εργαστηριακή επίδειξη από τον εκπαιδευτικό, στην οποία είναι παθητικοί δέκτες. Με αυτή την εντελώς παράδοξη και αντιεκπαιδευτική διαδικασία και αντίθετα με ό,τι συμβαίνει στην Ευρώπη,  ο μαθητής αποκλείεται από την ενεργό συμμετοχή, την απόκτηση εργαστηριακών δεξιοτήτων και εμπειριών, που θα τον συνοδεύουν στη συνέχεια στις σπουδές του, στην Ιατρική, τις Παραϊατρικές σχολές, τη Βιολογία, τη Χημεία κ.ο.κ.», πρόσθεσε.

Στη δημοσιογραφική  διάσκεψη, ο κ. Σοφοκλέους παρέθεσε όλη την τεκμηρίωση σε σχέση με την εργαστηριοποίηση του μαθήματος της Βιολογίας, η οποία έχει ήδη κατατεθεί στο ΥΠΠΑΝ.

Στη διάσκεψη παρευρέθηκαν και μίλησαν με την ιδιότητα τους ως άτομα, διακεκριμένοι επιστήμονες στη Βιολογία και την Ιατρική, οι Πανεπιστημιακοί Καθηγητές, Δρ.Κυριάκος Φελέκκης,  Δρ. Πάνος Παπαγεώργης και Δρ. Κωνσταντίνος Δέλτας.

Ο Δρ. Κυριάκος Φελέκκης, στην περέμβασή του, είπε ότι η Βιολογία είναι η μητέρα όλων των Επιστημών Υγείας, είναι η βάση της Ιατρικής, της Φαρμακευτικής, της Φυσικοθεραπείας και ότι είναι πολύ σημαντικό να αποκτούνται από τους μαθητές, νωρίς, δεξιότητες εργαστηρίου.

Βλέπουμε, είπε, ότι οι φοιτητές από το εξωτερικό υπερτερούν σαφώς στον τομέα των εργαστηριακών δεξιοτήτων, σε σχέση με φοιτητές που έρχονται από την Κύπρο ή την Ελλάδα.

Είναι λοιπόν πολύ σημαντικό να δοθεί έμφαση στην εργαστηριακή διδασκαλία, όπως ανέφερε.

Ο Δρ. Πάνος Παπαγεώργης συμφώνησε με τις θέσεις του Συνδέσμου και πρόσθεσε ότι η Βιολογία είναι μια κατεξοχήν εργαστηριακή και πειραματική επιστήμη. Δεν μπορεί να υπάρξει, όπως είπε, διδασκαλία και κατανόηση της Βιολογίας μόνο σε θεωρητικό επίπεδο, αλλά θα πρέπει να υπάρχει διασύνδεση της θεωρίας με την πρακτική – εργαστηριακή εξάσκηση, για να επιτυγχάνεται εμπέδωση των γνώσεων και ανάπτυξη κριτικής και επιστημονικής σκέψης.

Η περίοδος που διανύουμε, πρόσθεσε, έχει αναδείξει την αξία της Βιολογίας, αφού μέσα σε πολύ λίγο χρονικό διάστημα, οι Βιολόγοι επιστήμονες κατανόησαν τη δομή και τον κύκλο ζωής του κορωνοϊού και προχώρησαν στη διάγνωση, θεραπεία και πρόληψη της ασθένειας με την παρασκευή εμβολίων. 

Ο Δρ. Κωνσταντίνος Δέλτας, πρόσθεσε ότι θεωρεί παράδοξο το γεγονός ότι βρισκόμενοι στον 21ο αιώνα, συζητούμε ακόμα για την ανάγκη εργαστηριοποίησης του μαθήματος της Βιολογίας.

Είπε ότι διανύουμε μια εποχή βιολογικού αναλφαβητισμού, όπου κερδίζουν έδαφος συνωμοσιολογικές απόψεις, που είναι πολύ επικίνδυνες.

Είναι πολύ σημαντικές, πρόσθεσε, οι γνώσεις που προέρχονται από το μάθημα της Βιολογίας και ότι η εργαστηριακή εμπειρία μπορεί να καλλιεργήσει στους μαθητές την επιστημονική σκέψη με την οποία θα εξαλειφθεί ο βιολογικός αναλφαβητισμός.

Όπως ανέφερε, δεν χρειάζεται άλλη αξιολόγηση, έχουν βγει ξεκάθαρα συμπεράσματα για την ανάγκη εργαστηριοποίησης του μαθήματος της Βιολογίας και κάλεσε τον Υπουργό ΠΠΑΝ να προχωρήσει και να πάρει την απόφαση προς αυτή την κατεύθυνση.

Στο τέλος της δημοσιογραφικής διάσκεψης, ο Πρόεδρος του Συνδέσμου Ανδρέας Σοφοκλέους ανέγνωσε ανακοίνωση της Επιτροπής του Συνδέσμου, για τη λήψη μέτρων και η οποία εκφράζει την απόφαση της Γενικής Συνέλευσης του κλάδου.

Όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση, σε σχέση με το θέμα της εργαστηριοποίησης του μαθήματος της Βιολογίας και έχοντας καταθέσει στο ΥΠΠΑΝ επί σειρά ετών, μια πολύ καλά εμπεριστατωμένη επιχειρηματολογία, μέσα από μεγάλο αριθμό επιστολών και πολλών συναντήσεων, «είμαστε δυστυχώς αναγκασμένοι να προβούμε σήμερα στην ανακοίνωση αυτή για τη λήψη μέτρων».

«Οι λόγοι που μας ωθούν στο να λάβουμε τα μέτρα αυτά, είναι η τήρηση διαχρονικά από το Υπουργείο, στάσης κωλυσιεργίας, υπεκφυγών και μετάθεσης ευθυνών.  Για το λόγο αυτό, καλούμε τα μέλη μας σε πρώτο στάδιο: Να συμμετάσχουν σε εκδήλωση διαμαρτυρίας έξω από το ΥΠΠΑΝ, σε μη εργάσιμο χρόνο, στις 26/4/2021, στις 11 το πρωί (θα τηρηθούν όλα τα ενδεικνυόμενα μέτρα που προνοούνται από τα πρωτόκολλα του Υπουργείου Υγείας). Να κατέλθουν σε δίωρη στάση εργασίας (2 διδακτικές περιόδους), στις 12/5/2021», σημειώνεται.

Προστίθεται ότι η Επιτροπή του Συνδέσμου θα συζητήσει τη λήψη περαιτέρω μέτρων, για την αμέσως επόμενη χρονική περίοδο, ανάλογα με τις εξελίξεις για το θέμα.

«Καταληκτικά, δηλώνουμε ότι είμαστε έτοιμοι για συνέχιση του διαλόγου με το ΥΠΠΑΝ, και τείνουμε χέρι φιλίας και συνεργασίας, αφού ο στόχος είναι κοινός και δεν είναι άλλος από τη βελτίωση των συνθηκών στην παιδεία προς όφελος των μαθητών και της εκπαίδευσης γενικότερα. Η εργαστηριοποίηση του μαθήματος της Βιολογίας θα συμβάλει ουσιαστικά σε αυτή την κατεύθυνση», καταλήγει η Επιτροπή του Συνδέσμου, στην ανακοίνωση του.

Πηγή: ΚΥΠΕ 

Για να σχολιάσετε κάντε κλικ εδώ
 
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Πίσω στην αρχή της σελίδας