«Δεν λαμβάνουμε αποφάσεις με βάσει εμμονές»-Η απάντηση Καρούσου για τα έργα στη Νίκου Παττίχη

Το Υπουργείο Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων και οι λειτουργοί του δεν λαμβάνουν αποφάσεις με βάση «εμμονές», αλλά με βάση την αντικειμενική και τεκμηριωμένη αξιολόγηση των δεδομένων και τεχνικών χαρακτηριστικών του κάθε δρόμου ξεχωριστά, αναφέρει το Υπουργείο σε ανακοίνωσή του για το θέμα της Λεωφόρου Νίκου και Δέσποινας Παττίχη στη Λεμεσό, κάνοντας λόγο για "διάφορους ατεκμηρίωτους ισχυρισμούς" που περιλαμβάνονται στην ανακοίνωση της ΠΟΒΕΚ.
 
Στην απάντησή του στην ανακοίνωση της ΠΟΒΕΚ, σε σχέση με την τοποθέτηση κεντρικής διαχωριστικής νησίδας στο βόρειο τμήμα της Λεωφόρου Νίκου και Δέσποινας Παττίχη, το Υπουργείου Μεταφορών αναφέρει επίσης πως κατά τις διαβουλεύσεις για το θέμα αυτό δόθηκε η ευκαιρία να εισακουστούν όλοι οι επηρεαζόμενοι και πως εκτός από τους καταστηματάρχες που αντιτίθενται έντονα στη κατασκευή της κτιστής διαχωριστικής νησίδας, όλοι οι άλλοι, κάτοικοι, δημότες, εργαζόμενοι, ευάλωτοι χρήστες, κ.λπ. συμφωνούν με την κατασκευή της.
 
Επισημαίνει ακόμη πως "τα δεδομένα με βάση τα οποία τεκμηριώθηκαν οι αποφάσεις των εμπλεκομένων Υπουργείων προέρχονται από την αξιολόγηση των τεχνικών χαρακτηριστικών του δρόμου, τους κυκλοφοριακούς φόρτους και επίσημα στατιστικά στοιχεία της Αστυνομίας. Αντίθετα, οι μελέτες που εκπονήθηκαν επί πληρωμή εκ μέρους των καταστηματαρχών, βασίστηκαν σε Δελτία Τύπου της Αστυνομίας, χωρίς να ληφθούν υπόψη τα πιο πάνω για την εκτίμηση της επικινδυνότητας, όπως αυτή καθορίζεται στη διεθνή βιβλιογραφία".
 
Στην απάντηση αναφέρεται πως "παραβλέποντας το έντονα απαξιωτικό ύφος της, τόσο για το Υπουργείο όσο και για τους λειτουργούς του", το Υπουργείο επισημαίνει πως "ο σχεδιασμός για τη Λεωφόρο Νίκου και Δέσποινας Παττίχη έτυχε μεγάλης δημοσιότητας και οι τοποθετήσεις τόσο του Υπουργείου όσο και των καταστηματαρχών έχουν παρουσιαστεί επανειλημμένα. Ιδιαίτερα στην τελευταία δημόσια διαβούλευση στον Δήμο Λεμεσού στις 19 Αυγούστου 2020 στην παρουσία δημοτών ήταν ξεκάθαρες οι τοποθετήσεις αυτές ώστε να μπορεί να κρίνει ο κάθε παρευρισκόμενος κατά πόσο αυτές προήγαγαν την οδική ασφάλεια ή την εμπορικότητα του δρόμου".
 
"Τα τελευταία δέκα χρόνια η Κύπρος έχει πετύχει σημαντική βελτίωση στο επίπεδο οδικής ασφάλειας τόσο στους αυτοκινητόδρομους, όσο και στους υπεραστικούς δρόμους με μείωση στους σοβαρούς τραυματισμούς και τους θανάτους που φτάνει το 50%. Δεν έχει, όμως, επιτευχθεί αντίστοιχη μείωση στους αστικούς δρόμους, όπου οι αντιδράσεις των επηρεαζόμενων συχνά οδηγούν σε καθυστερήσεις στην προώθηση των απαραίτητων έργων για βελτίωση της οδικής ασφάλειας", προστίθεται.
 
Σημειώνεται, περαιτέρω, πως "η Λεωφόρος Νίκου και Δέσποινας Παττίχη δεν αποτελεί έναν αποκλειστικά εμπορικό δρόμο στον οποίο προσέρχονται όσοι επιθυμούν να εξυπηρετηθούν από τα καταστήματα και άλλες εμπορικές αναπτύξεις. Πρόκειται για δρόμο πρωταρχικής σημασίας ο οποίος εξυπηρετεί 34,000 οχήματα ημερησίως από τα βόρεια προάστια και ορεινές περιοχές της Λεμεσού προς/από το κέντρο της πόλης.  Σε αυτόν παρατηρούνται σωρεία παραβάσεων του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, με κύριες τις παράνομες δεξιές και διαγώνιες στροφές, τις οποίες δεν μπορεί κανένας να αμφισβητήσει και οι οποίες συχνά οδηγούν σε οδικές συγκρούσεις".
 
Όπως αναφέρεται "κατά την τελευταία δημόσια διαβούλευση, ήταν πρόδηλη η αδυναμία τεκμηρίωσης της θέσης των μελετητών ότι οι νησίδες ευθύνονται για την πρόκληση αυξημένου αριθμού θανατηφόρων οδικών συγκρούσεων στους δρόμους όπου τοποθετούνται. Σημαντικό είναι να αναφερθεί ότι κατά τη δημόσια διαβούλευση, ο Σύμβουλος Καθηγητής Συγκοινωνιολόγος των καταστηματαρχών, αφού ενημερώθηκε για τα χαρακτηριστικά της Λεωφόρου Νίκου και Δέσποινας Παττίχη και αντιλήφθηκε το είδος της νησίδας που πρόκειται να τοποθετηθεί, συμφώνησε ότι αυτό αποτελεί  μια καλή προσωρινή λύση", προστίθεται.
 
Σημειώνοντας πως "στην ανακοίνωση της η ΠΟΒΕΚ προβαίνει σε διάφορους ατεκμηρίωτους ισχυρισμούς", το Υπουργείο Μεταφορών αναφέρει πως "παρατίθεται αριθμός δρόμων στους οποίους υπάρχει κεντρική διαχωριστική νησίδα και όπου το 2020 είχαν συμβεί 14 θανατηφόρες ή σοβαρές οδικές συγκρούσεις, για να καταλήξει στο συμπέρασμα ότι σε δρόμους με κτιστές κεντρικές διαχωριστικές νησίδες παρατηρούνται περισσότερα δυστυχήματα παρά σε άλλους δρόμους".
 
"Η πρακτική της επιλογής μόνο συγκεκριμένων δεδομένων από το σύνολο, ώστε να υποστηριχθεί μια άποψη, δεν είναι αντικειμενική και συχνά οδηγεί σε εσφαλμένα συμπεράσματα. Στη συγκεκριμένη περίπτωση, επιχειρείται να παρουσιαστεί η νησίδα ως η αιτία των οδικών συγκρούσεων, ενώ στην πραγματικότητα μια οδική σύγκρουση συχνά οφείλεται σε αριθμό παραγόντων", αναφέρεται.
 
Σημειώνεται πως "από εξέταση των δεδομένων των οδικών συγκρούσεων  που αναφέρονται στην ανακοίνωση της ΠΟΒΕΚ, διαπιστώθηκε ότι οι 6 αφορούσαν μοτοσυκλετιστές που οδηγούσαν αμελώς, από τους οποίους οι 5 δεν φορούσαν προστατευτικό κράνος, οι 4 αφορούσαν πεζούς από τους οποίους οι 3 διασταύρωναν τον δρόμο χωρίς την δέουσα προσοχή και ο ένας χτυπήθηκε από όχημα σε διάβαση πεζών, οι 3 αφορούσαν οδηγούς/επιβάτες οχημάτων, από τους οποίους οι 2 οδηγούσαν υπό την επήρεια αλκοόλ/ναρκωτικών ουσιών, χωρίς να φορούν ζώνη ασφαλείας και του τρίτου ανακόπηκε η πορεία ενώ διεκπεραίωνε δεξιά στροφή σε φώτα τροχαίας. Η 14η οδική σύγκρουση αφορούσε οδηγό λεωφορείου ο οποίος καταπλακώθηκε από το λεωφορείο του ενώ βρισκόταν έξω από αυτό σε σταθμό λεωφορείων".
 
Το Υπουργείο σημειώνει πως "είναι λυπηρό μετά από επανειλημμένες συναντήσεις, επιτόπου επίσκεψη και δημόσια διαβούλευση διάρκειας πέραν των τεσσάρων ωρών στην παρουσία του Υπουργού Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων, Βουλευτών, Δημάρχων, καταστηματαρχών, οργανωμένων συνόλων και ενδιαφερομένων δημοτών να θεωρείται ότι όλα έγιναν για «το θεαθήναι», επειδή οι καταστηματάρχες δεν κατάφεραν να αποδείξουν την ορθότητα των θέσεων τους, τις οποίες συνεχίζουν να υποστηρίζουν πεισματικά, επιδιώκοντας διαιώνιση της απαράδεκτης υφιστάμενης κατάστασης που επικρατεί στον δρόμο αυτό".
 
Τέλος, υπενθυμίζεται ότι στη Λεωφόρο Νίκου και Δέσποινας Παττίχη σήμερα υπάρχει συνεχόμενη λευκή γραμμή στον κεντρικό άξονα, η οποία, με βάση τον κώδικα οδικής κυκλοφορίας, δεν επιτρέπεται να διακόπτεται σε καμία περίπτωση. Η τοποθέτηση της κεντρικής διαχωριστικής νησίδας δεν διαφοροποιεί το νομικό πλαίσιο του δρόμου, αλλά το επιβάλλει, εμποδίζοντας  τις παρανομίες, με στόχο την αναβάθμιση του επιπέδου της οδικής ασφάλειας και της λειτουργικότητας του δρόμου αυτού για όλους τους χρήστες του, καταλήγει η ανακοίνωση.
 
Πηγή: ΚΥΠΕ

Δειτε Επισης

Στο περίμενε ακόμη οι εκπαιδευτικοί των ΚΙΕ για τη στελέχωση-Εξελίξεις την ερχόμενη εβδομάδα
Εγκατάσταση ανελκυστήρων σε 115 πολυκατοικίες, απέμειναν άλλες 253-Το αναλυτικό πλάνο του ΥΠΕΣ
Πάνω από 1,100 κλήσεις στο 1410 το 2021-Άγχος, θλίψη και δυσκολίες λόγω Covid στο επίκεντρο
Βράβευσε τοπικές αρχές, επιχειρήσεις, οργανισμούς για πράσινες δράσεις ο Πρόεδρος
Το Κόμμα για τα Ζώα χαιρετίζει απόφαση Υπουργείου Γεωργίας για πυροτεχνήματα
Στο 83,3% η θνησιμότητα λαγών που απελευθερώθηκαν-Προβληματισμένη η Υπηρεσία Θήρας
Υψηλά επίπεδα άγχους και στρες για οικονομικά τους εμφανίζουν οι Κύπριοι
Η Υπουργός Γεωργίας ξεκίνησε συναντήσεις με παραγωγούς, αγρότες και ψαράδες
Συστηματικές αδυναμίες και παραλείψεις στη διαχείριση Natura εντοπίζει η Ελεγκτική Υπηρεσία
Εγκαινιάστηκε ο αρχαιολογικός χώρος της Πύλης Πάφου στη Λευκωσία