Οργίλη αντίδραση εκπαιδευτών οδηγών για… εκπαίδευση τους-«Εκδικητική απόφαση»

Την οργίλη αντίδραση των εκπαιδευτών οδήγησης έφερε η νέα απόφαση του Υπουργικού Συμβουλίου, που άναψε το πράσινο φως για νέα Νομοθεσία, όπου για πρώτη φορά θα υπάρχουν οι σχολές εκπαίδευσης των εκπαιδευτών οδηγών, ώστε να παρέχεται εκπαίδευση και εξέταση σε υποψήφιους νέους εκπαιδευτές οδηγών, σε αντίθεση με την πρακτική που εφαρμοζόταν μέχρι σήμερα, όπου δεν υπήρχε δομημένη εκπαίδευση και ουσιαστικά οι εξετάσεις διενεργούνταν από το Τμήμα Οδικών Μεταφορών. 

Μάλιστα, σύμφωνα με τη νέα απόφαση, θα υπάρχει υποχρέωση για τη δια βίου μάθηση των εκπαιδευτών οδηγών ανά τακτά διαστήματα μέσω των σχολών εκπαίδευσης εκπαιδευτών οδηγών, που πρόκειται να δημιουργηθούν, ενώ την ίδια ώρα θα υπάρχει κατηγοριοποίηση των εκπαιδευτών και σχολών ανάλογα με τις γνώσεις και τα εκπαιδευτικά μέσα που διαθέτουν. 

Απόφαση, η οποία βρίσκει κάθετα αντίθετους του επαγγελματίες εκπαιδευτές οδηγούς, με τον πρόεδρο των επαγγελματιών εκπαιδευτών, Κόκο Πρωτοπαπά, μιλώντας στον REPORTER, να σηκώνει το γάντι και να τονίζει ότι στην παρούσα φάση, «υπάρχουν τόσα πολλά προβλήματα στις Σχολές Οδηγών που δεν έπρεπε καν να ασχοληθούν με αυτά τα θέματα. Μπορώ να σας πω με τα βεβαιότητας, ότι τα 2/3 των εκπαιδευτών, είναι πέραν των 40 και 50 χρονών. Από τη στιγμή που ο καθένας μας έχει μια πείρα τριάντα χρόνων σε αυτό το επάγγελμα, τι εκπαίδευση μπορούν να μας κάνουν; Εμείς θα το πολεμήσουμε στη Βουλή αυτό το πράγμα και θα τα πούμε και με τον υπουργό Μεταφορών, Γιάννη Καρούσο, διότι βλέπω κάπως εκδικητική την απόφαση αυτή προς τους εκπαιδευτές και δεν ξέρω τον λόγο. Ίσως να μην συνειδητοποίησε ακόμη ο υπουργός τι έργο προσφέρουν οι εκπαιδευτές οδηγών στην κοινωνία».

Την ίδια ώρα, ο κ. Πρωτοπαπά, διερωτάται «τι μπορεί να άλλαξε τις τελευταίες δεκαετίες στο αυτοκίνητο και να θέλουν επιπλέον εκπαίδευση οι ίδιοι οι εκπαιδευτές; Αν μιλάμε για οχήματα που δεν χρειάζονται πλέον τον οδηγό και πάνε μόνα τους, τότε θα συμφωνήσω ότι είναι μια καλή καινοτομία αυτή η απόφαση. Η τεχνολογία προχωρεί προς τα μπροστά όμως και εμείς πάμε δυστυχώς, προς τα πίσω. Δεν γίνεται να έρχονται να εκπαιδεύσουν ένα εκπαιδευτή 50 χρονών, για να μάθει πώς δουλεύει μια μηχανή. Κάπου αποσκοπεί αυτή η ενέργεια που έχει αποφασιστεί».

Παράλληλα, σύμφωνους βρίσκει τους επαγγελματίες εκπαιδευτές η απόφαση για εκπαίδευση νέων εκπαιδευτών, ώστε να μάθουν συγκεκριμένα πράγματα. «Αλλά όχι, να έρχονται εκ των υστέρων και να λένε ότι μόνο οι εκπαιδευτές φταίνε σήμερα. Οι εκπαιδευτές κάνουν ξεκάθαρα τη δουλειά τους και στο κάτω-κάτω, την τελική άδεια στον κάθε εκπαιδευόμενο οδηγό θα τη δώσει ο εξεταστής. Από τη στιγμή που δεν θα δώσει την άδεια ο εξεταστής, δεν θα μπορεί να βγει στον δρόμο ο κάθε εκπαιδευόμενος και έτσι σταματά και το έργο του εκπαιδευτή. Άρα, αφού τον τελικό λόγο έχουν οι εξεταστές, ας εκπαιδευτούν πρώτα οι ίδιοι οι εξεταστές και μετά αποφασίζουν για τους εκπαιδευτές».

Πάντως, τα προβλήματα που απασχολούν τον κλάδο εκπαιδευτών οδήγησης στην παρούσα φάση, φαίνεται να είναι αρκετά και μάλιστα, όπως εξήγησε ο κ. Πρωτοπαπά, είναι πιο σοβαρά. «Υπάρχουν κάποιοι που προσπαθούν ακόμη ενάμιση χρόνο μετά, να βγάλουν άδεια και δεν τα καταφέρνουν γιατί πήγαν δυο φορές εξέταση και κόπηκαν και οι ημερομηνίες είναι κάθε έξι μήνες. Δεν γίνεται αυτό το πράγμα. Είναι ανθρώπινο δικαίωμα να θέλει κάποιος να βγάλει άδεια στα 18 του και χρειάζεται ενάμιση χρόνο για μια άδεια, για ένα μικρό λάθος που έκανε στην εξέταση. Άρα ένα βασικό πρόβλημα είναι οι ημερομηνίες. Δεύτερο βασικό πρόβλημα, είναι ότι κατασκεύασαν ένα πρόγραμμα στο οποίο όταν μπουν πέντε άτομα ταυτόχρονα μαγκώνει το σύστημα και δεν μπορείς να λάβεις καν ημερομηνία εξέτασης».

Ερωτηθείς για τον λόγο που πιστεύουν οι εκπαιδευτές ότι είναι σκόπιμη αυτή η απόφαση, ο κ. Πρωτοπαπά, αναφέρθηκε στις διάφορες ατασθαλίες που κάνει ορισμένη μερίδα εκπαιδευτών. «Ο λόγος που υπάρχει αυτή η απόφαση, είναι ίσως επειδή κάποιοι λένε διάφορα πράγματα για τους εκπαιδευτές. Εντάξει, δεν είμαστε και Άγιοι όλοι, αλλά μέσα στα χόρτα τα ξερά καίγονται και τα χλωρά, πολλές φορές. Για τρία άτομα που υπάρχουν Παγκύπρια που κάνουν ατασθαλίες, να έρχεται και να τα πληρώνει ο κλάδος όλος. Εμείς δεν φέρουμε ευθύνη που είμαστε καθαρά επαγγελματίες και γνωρίζουμε και τη δουλειά μας και πώς να την κάνουμε».

Εύλογη απορία του κ. Πρωτοπαπά, την οποία επανέλαβε είναι το, «πώς γίνεται να έρθουν να μάθουν στους έμπειρους και παλιούς εκπαιδευτές την ορολογία των οχημάτων που γνωρίζουμε ήδη; Έχει εκατό χρόνια που κάνουμε αυτή τη δουλειά. Όλοι οι εκπαιδευτές είναι άρτια εξοπλισμένοι στο επάγγελμα. Ορισμένοι από αυτούς που δεν είναι άρτια εξοπλισμένοι και δεν έχουν δουλειά σήμερα. Ένας εκπαιδευτής που έχει δυο-τρεις μαθητές τον χρόνο σίγουρα κάτι συμβαίνει με αυτό τον άνθρωπο. Ένας εκπαιδευτής όμως που έχει πολλή δουλειά, τότε ο κόσμος τον προτιμά, διότι έχει μια προϊστορία θετική».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Το Υπουργικό Συμβούλιο ενέκρινε τον νέο νόμο για την εκπαίδευση οδηγών

Δειτε Επισης

Στο περίμενε ακόμη οι εκπαιδευτικοί των ΚΙΕ για τη στελέχωση-Εξελίξεις την ερχόμενη εβδομάδα
Εγκατάσταση ανελκυστήρων σε 115 πολυκατοικίες, απέμειναν άλλες 253-Το αναλυτικό πλάνο του ΥΠΕΣ
Πάνω από 1,100 κλήσεις στο 1410 το 2021-Άγχος, θλίψη και δυσκολίες λόγω Covid στο επίκεντρο
Βράβευσε τοπικές αρχές, επιχειρήσεις, οργανισμούς για πράσινες δράσεις ο Πρόεδρος
Το Κόμμα για τα Ζώα χαιρετίζει απόφαση Υπουργείου Γεωργίας για πυροτεχνήματα
Στο 83,3% η θνησιμότητα λαγών που απελευθερώθηκαν-Προβληματισμένη η Υπηρεσία Θήρας
Υψηλά επίπεδα άγχους και στρες για οικονομικά τους εμφανίζουν οι Κύπριοι
Η Υπουργός Γεωργίας ξεκίνησε συναντήσεις με παραγωγούς, αγρότες και ψαράδες
Συστηματικές αδυναμίες και παραλείψεις στη διαχείριση Natura εντοπίζει η Ελεγκτική Υπηρεσία
Εγκαινιάστηκε ο αρχαιολογικός χώρος της Πύλης Πάφου στη Λευκωσία