«Η ΕΕ να επιταχύνει την ανάπτυξη υποδομών φόρτισης, εάν θέλει να πρωτοπορήσει στην ηλεκτροκίνηση»

Η ΕΕ πρέπει να επιταχύνει την ανάπτυξη των υποδομών φόρτισης, εάν θέλει να πρωτοπορήσει στην ηλεκτροκίνηση, προειδοποιεί με σημερινή του έκθεση το Ευρωπαϊκό Ελεγκτικό Συνέδριο στην οποία καταγράφει ότι η ΕΕ απέχει πολύ ακόμη από την τιμή-στόχο του 1 εκατομμυρίου σημείων φόρτισης μέχρι το 2025, που ορίζεται στην Πράσινη Συμφωνία, ενώ δεν υπάρχει ένας συνολικός στρατηγικός χάρτης πορείας που να αφορά την ηλεκτροκίνηση.

Επιπλέον το ΕΕΣ καταγράφει ότι "παρά τις επιτυχίες, όπως η προώθηση στην ΕΕ ενός κοινού προτύπου ρευματολήπτη για τη φόρτιση των ηλεκτρικών οχημάτων και η βελτιωμένη πρόσβαση στα διάφορα δίκτυα φόρτισης, εξακολουθούν να υπάρχουν προβλήματα στις μετακινήσεις με ηλεκτρικό όχημα στην ΕΕ."

Οι ελεγκτές διαπίστωσαν επίσης ότι "η διαθεσιμότητα κοινόχρηστων σταθμών φόρτισης ποικίλλει σημαντικά μεταξύ χωρών, ότι τα συστήματα πληρωμής δεν είναι εναρμονισμένα και ότι δεν παρέχεται στους χρήστες ενημέρωση σε πραγματικό χρόνο".

Όπως αναφέρουν "το 2020, μολονότι μειώθηκαν συνολικά οι ταξινομήσεις νέων οχημάτων λόγω της πανδημίας COVID-19, αυξήθηκε σημαντικά το μερίδιο της αγοράς των ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρία και των υβριδικών με ρευματολήπτη. Παρ’ όλα αυτά, τα δίκτυα φόρτισης δεν αναπτύσσονται με τον ίδιο ρυθμό".

Σύμφωνα με τους ελεγκτές, "δεν υπήρξε συνολική ανάλυση του ελλείμματος υποδομών, ώστε να προσδιοριστούν ο αριθμός των αναγκαίων δημοσίως προσβάσιμων σταθμών φόρτισης, η θέση εγκατάστασής τους ή το είδος ισχύος που θα πρέπει να παρέχουν".

Το ΕΕΣ τονίζει ακόμη ότι "η χρηματοδότηση που παρεχόταν μέσω του μηχανισμού `Συνδέοντας την Ευρώπη` δεν έφθανε πάντοτε εκεί όπου χρειαζόταν περισσότερο, ενώ δεν υπήρχαν σαφείς και συνεπείς τιμές-στόχος, ούτε συνεκτικές ελάχιστες απαιτήσεις για τις υποδομές σε επίπεδο ΕΕ".

"Η εμπειρία του χρήστη περιπλέκεται εξαιτίας των διαφορετικών συστημάτων πληρωμής και ενημέρωσης. Παραδείγματος χάριν, ελάχιστες είναι οι συντονισμένες πληροφορίες σχετικά με τη διαθεσιμότητα σε πραγματικό χρόνο, τη φόρτιση και τη χρέωση μεταξύ των διαφορετικών δικτύων", αναφέρει το ΕΕΣ.

Τέλος, ενόψει της εν εξελίξει αναθεώρησης του βασικού πλαισίου πολιτικής και του νομοθετικού πλαισίου στον τομέα της ηλεκτροκίνησης, οι ελεγκτές συνιστούν στην Κομισιόν "να καταρτίσει έναν στρατηγικό χάρτη πορείας για την επίτευξη των τιμών-στόχου για τις υποδομές φόρτισης και να καθορίσει ελάχιστα πρότυπα και απαιτήσεις".

Συνιστούν επίσης "η χρηματοδότηση να διατίθεται βάσει αντικειμενικών κριτηρίων και αναλύσεων των ελλειμμάτων και να διασφαλίζεται ότι τα συγχρηματοδοτούμενα έργα εγγυώνται τη βιώσιμη και άνευ διακρίσεων πρόσβαση όλων των χρηστών".

Δειτε Επισης

Εκφορτώνονται οι πρώτες εκατοντάδες παλέτες με ανθρωπιστική βοήθεια στη Λωρίδα της Γάζας
Τέσσερις νεκροί από πυρά στο Αφγανιστάν-Ανάμεσά τους τρεις Iσπανοί τουρίστες
Ανακουφισμένοι οι τραγικοί γονείς της Σάνι Λουκ-«Είναι ακόμη πολύ όμορφη, τώρα μπορούμε να την θάψουμε»
Γιατί ο Ερντογάν μετέτρεψε την Μονή της Χώρας σε τζαμί-Ερευνήτρια εξηγεί
Η αμερικανική κυβέρνηση προειδοποιεί για πιθανή τρομοκρατική απειλή στην κοινότητα ΛΟΑΤΚΙ+
Έμμεσες συνομιλίες ΗΠΑ και Ιράν για την αποφυγή περιφερειακής κλιμάκωσης
Οι μεξικανικές αρχές βρίσκουν διαμελισμένα πτώματα, ανάμεσά τους αυτό υποψηφίου δημάρχου
Politico: Κουράζουν τους συμμάχους τα «μπρος-πίσω» του Μακρόν με τη Μόσχα
Ο Ζελένσκι διαμαρτύρεται επειδή η Δύση του απαγορεύει να πλήξει με τα όπλα της την επικράτεια της Ρωσίας
Εμπορικό πλοίο υπέστη «ελαφριά» ζημιά όταν χτυπήθηκε στην Ερυθρά Θάλασσα από τους Χούθι