Η νέα εμπορική πολιτική, οι εξαγωγές και το brand «Made in Cyprus»

Κατά 17,8% αυξήθηκαν την περίοδο Ιανουαρίου-Ιουλίου 2021 οι εγχώριες εξαγωγές, συμπεριλαμβανομένων των πετρελαιοειδών, ενώ 8% ήταν το ποσοστό αύξησης χωρίς τα πετρελαιοειδή.

Σύμφωνα με στοιχεία που έδωσε η υπουργός Ενέργειας Εμπορίου και Βιομηχανίας, Νατάσα Πηλείδου, αρκετά προϊόντα σημείωσαν ραγδαία άνοδο, ενώ σε ορισμένες κατηγορίες παρατηρήθηκε ελαφρά μείωση.

Διαβάστε ακόμη: 

CovScan: Ελλείψεις scanners και τσουχτερό κόστος για επιχειρήσεις

Π. Χατζηιωάννου: Στη ναυτιλία δεν βαριέσαι και δεν πλήττεις ποτέ

Τρέχει με σπασμένα φρένα το κατασκευαστικό κόστος (πίνακες)

Άλμα στις εξαγωγές
Συγκεκριμένα, άλμα 165,9% κατέγραψαν οι εξαγωγές θραυσμάτων χαλκού το πρώτο επτάμηνο του 2021 σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό εξάμηνο.

Εντυπωσιακή άνοδος 97,7% σημείωσαν οι εξαγωγές scrap metals, ενώ κατά 26,2% αυξήθηκαν οι εξαγωγές πυροσβεστήρων.

Στους πλαστικούς σωλήνες η αύξηση ανήλθε στο 14,3%, ενώ στις εξαγωγές πατατών και τυριών τα ποσοστά ανόδου ήταν 7,5% και 5,2% αντίστοιχα.

Αντίθετα, κατά 8,4% μειώθηκαν οι εξαγωγές ψαριών την περίοδο Ιανουαρίου - Ιουλίου 2021 σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο.

Κατά 4,9% και κατά 4,7% μειώθηκαν οι εξαγωγές χυμών φρούτων και φαρμάκων σε σύγκριση με το πρώτο επτάμηνο του 2020.
 

Οι βασικοί προορισμοί
Όσον αφορά στις χώρες/προορισμούς εξαγωγών, κατά 46,8% αυξήθηκαν το πρώτο επτάμηνο του 2021 οι εξαγωγές στο Ισραήλ, κατά 44,9% στην Ιταλία και κατά 31,1% στη Γαλλία.

Οι εξαγωγές στην Αυστρία σημείωσαν άνοδο 23,3%, στην Ελλάδα 17,9% και στις ΗΠΑ 5,6%.

Οι εξαγωγές στο Ηνωμένο Βασίλειο αυξήθηκαν κατά 4,8%, στη Γερμανία κατά 4,9% και στη Σουηδία κατά 4%.

Νέα εμπορική πολιτική
Όπως επεσήμανε η κ. Πηλείδου στο πλαίσιο παρουσίασης για τον απολογισμό του 2021 και τις δράσεις του 2022, τον Φεβρουάριο του 2021 διαμορφώθηκε η νέα εμπορική πολιτική 2021-2023 για περαιτέρω προώθηση κυπριακών προϊόντων & υπηρεσιών και στήριξη εξωστρέφειας επιχειρήσεων.

Το ίδιο διάστημα, το αρμόδιο Υπουργείο προχώρησε στην προκήρυξη σχεδίων χορηγιών για συμμετοχή κυπριακών επιχειρήσεων σε εμπορικές εκθέσεις στην Κύπρο και στο εξωτερικό ύψους €700.000

Τον Μάρτιο του 2021 άρχισε η υλοποίηση του Εθνικού Σχεδίου Δράσης για προώθηση κυπριακού οίνου, με στόχο την ενίσχυση παρουσίας του στο εξωτερικό και της εγχώριας κατανάλωσής του.

Δόθηκαν επίσης οδηγίες στα 14 εμπορικά κέντρα του Υπουργείου Ενέργειας, Εμπορίου και Βιομηχανίας για προώθηση του κυπριακού κρασιού.

Brand «Made in Cyprus»
Τον Ιούνιο του 2021 προκηρύχθηκε διαγωνισμός για τη δημιουργία brand για το κυπριακό κρασί, ένα έργο, το οποίο βρίσκεται σε εξέλιξη.

Τον Αύγουστο του 2021 προκηρύχθηκε διαγωνισμός για τη δημιουργία brand «Made in Cyprus» για τα κυπριακά προϊόντα και υπηρεσίες, με ποιοτικά κριτήρια και στοχευμένες προωθητικές ενέργειες που θα ενισχύουν την αναγνωρισιμότητά τους στις αγορές του εξωτερικού.

Προκήρυξη διαγωνισμού για τη διαμόρφωση στρατηγικής για την προώθηση του χαλλουμιού ως ΠΟΠ, πραγματοποιήθηκε τον Νοέμβριο του 2021.

290 αιτήσεις για εξαγωγές
Το Υπουργείο προχώρησε ακόμα στην αναβάθμιση Export Help Desk και εμπορικών κέντρων για καλύτερη προώθηση εξαγωγών και προϊόντων.

Σημειώνεται ότι μέχρι τον Νοέμβριο του 2021 έγιναν δεκτές 290 αιτήσεις από 87 επιχειρήσεις με εξαγωγικό ενδιαφέρον, σε σχέση με 200 αιτήσεις από 72 επιχειρήσεις ολόκληρο το 2020.

Παράλληλα, η νέα εμπορική πολιτική περιλαμβάνει προωθητικές δράσεις για προβολή κυπριακών προϊόντων στο εξωτερικό.