Γιατί ο πιλότος ήθελε να γυρίσει στη Σερβία;-Η μοιραία απόφασή του πριν την πτώση

Tην ώρα που συνεχίζονται οι έρευνες γύρω από την περιοχή της Καβάλας όπου κατέπεσε το αεροσκάφος Antonov, πληθαίνουν τα ερωτήματα για το φορτίο που μετέφερε και για το αν ήταν υποχρεωτική η δήλωσή του.

Σύμφωνα με όσα έχουν γίνει γνωστά, το αεροπλάνο ήταν ουκρανικό, με οκτώ άτομα πλήρωμα που βρήκαν ακαριαίο θάνατο. Το αεροσκάφος είχε μισθωθεί από σερβική ιδιωτική εταιρεία για να μεταφέρει πυρομαχικά στο Μπαγκλαντές. Ξεκίνησε από το αεροδρόμιο της Νις της Σερβίας και στη διαδρομή αντιμετώπισε πρόβλημα στον κινητήρα. Λίγη ώρα μετά την ενημέρωση προς τις ελληνικές αρχές του κυβερνήτη του σκάφους, συνετρίβη.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Νέο συγκλονιστικό βίντεο από τη στιγμή της πτώσης του Antonov στην Καβάλα

Το αδήλωτο φορτίο και η μοιραία απόφαση

"Το σχέδιο πτήσης έγραφε επικίνδυνο φορτίο. Το τι είναι επικίνδυνο φορτίο δεν το αναφέρει. Συνήθως γράφει κατηγορία 2,4 που βάση του διεθνούς οργανισμού πολιτικής αεροπορίας, το 2,4 αναφέρεται σε εκρηκτικές ύλες, σε πυρομαχικά" σημείωσε στο κεντρικό δελτίο του OPEN ο Παντελής Φραγκούλης, εμπειρογνώμονας αεροπορικών δυστυχημάτων.

Το γεγονός ότι το Antonov κουβαλούσε αδήλωτο οπλισμό, μπορεί να αποτελεί και την απάντηση στο ερώτημα γιατί ο κυβερνήτης ενημέρωσε τον πύργο ελέγχου πως θα επιστρέψει στο αεροδρόμιο αναχώρησης, μόλις διαπίστωσε ότι αντιμετωπίζει πρόβλημα.

"Αν ήμουν εγώ πιλότος, με τέτοιο φορτίο δεν θα κατέβαινα στην Ελλάδα. Όχι για κανέναν άλλον λόγο, αλλά γιατί η γραφειοκρατία για να το αποδεσμεύσεις στη συνέχεια μπορεί να πάρει μήνες" σημείωσε στον τηλεοπτικό σταθμό ο αεροναυπηγός, Φαίδων Καραϊωσηφίδης.

Στρατιωτικοί κύκλοι προσθέτουν, σύμφωνα με το ρεπορτάζ, ότι ο χειριστής του αεροσκάφους έχασε πολύτιμο χρόνο με την επιλογή του να κινηθεί μέχρι στα ανοιχτά του Αγίου Όρους και να πραγματοποιήσει αναστροφή, παρότι το πρόβλημα στον τέταρτο κινητήρα διαπιστώθηκε νωρίτερα. Γνώριζε ότι τη στιγμή εκείνη, βάσει των κατασκευαστικών οδηγιών, είχε 12 λεπτά για να προσγειώσει το αεροσκάφος. Εκείνος χρειάστηκε 20 λεπτά μόνο για να κάνει την αναστροφή.

Ο πιλότος, Γρηγόρης Κωνσταντέλλος επεσήμανε πως αν οι χειριστές επέλεγαν να πάνε στην Καβάλα, δηλαδή στην ασφαλέστερη και κοντινότερη περιοχή, θα μπορούσαν να προσγειώσουν το Antonov στο αεροδρόμιο της Χρυσούπολης.

Πηγή: Thetoc

Δειτε Επισης

Δύο σεισμοί 5,6 και 5,7 Ρίχτερ ανοιχτά της Ηλείας-Αισθητοί και στην Αττική
Σοκ στην Καρδίτσα-Εντοπίστηκε ακέφαλο πτώμα 85χρονης σε οικία
Εντός της ημέρας η απόφαση για το βιασμό της 12χρονης στον Κολωνό
Η ώρα της κρίσης για την Ρούλα Πισπιρίγκου-Αποφασίζει το Δικαστήριο για το θάνατο της Τζωρτζίνας
Καταψηφίστηκε η πρόταση δυσπιστίας για τα Τέμπη από 159 βουλευτές-Μητσοτάκης κατά πάντων
Τους ανέκοψαν για έλεγχο και τους τσάκωσαν με πέντε κιλά κάνναβη-Χειροπέδες σε δύο (pics)
Ακούει εισηγήσεις και καθορίζει τα επόμενα βήματα για την κοινωνική ένταξη μεταναστών ο ΥΠΕΣ
Το μπαλάκι στο Εφετείο για αναστολή ποινής στον 82χρονο παππού-Τα νέα δεδομένα και τα σενάρια
Ορόσημο η 10η Μαΐου για ένα ασήκωτο Γολγοθά 19 χρόνων... Ο επίλογος της αρχής του τέλους
Διφορούμενες οι αντιδράσεις για τα μέτρα-Φόβοι για νέα φυγή στα κατεχόμενα για καύσιμα