Τετάρτη, 1 Δεκεμβρίου, 2021 | Επικοινωνία
Facebook Header Button  Tweeter Header Button   Youtube Header Button Instagram Header Button
trans gif

«Η Κορού εν Στύλλος τζαι Καμάρα»

  18/11/2021 14:45
«Η Κορού εν Στύλλος τζαι Καμάρα»

«Η Κορού εν Στύλλος τζαι Καμάρα»

  18/11/2021 14:45

Μία κυπριακή κολεκτίβα και μία Κύπρια εικαστικός συμμετέχουν με έργα τους, σε ένα από τα πιο σημαντικά πολιτιστικά ιδρύματα της Ευρώπης, στη Λειψία.

ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ: Όλα τα νέα των celebrities με ένα κλικ στο Celebrity News Cyprus 

Μετά την επιτυχία της θεματικής «Αρχιτεκτονικές Ταυτότητες» και του έργου «Queen Of Loneliness» -δράσεις που υλοποιήθηκαν ως μετεξέλιξη του The Berengaria Project (Υποταγή και Εγκατάλειψη) υπό την επίβλεψη της ερευνήτριας/επιμελήτριας Γιάννας Τσολάκη, ένας από τους σημαντικότερους χώρους πολιτισμού της Ευρώπης, το Baumwollspinnerei στη Λειψία, προσκάλεσε αποκλειστικά την κυπριακή κολεκτίβα ΦΧΨ Heritage Design και την Πένυ Μονογιού να εκθέσουν δικά τους έργα, στην έκθεση που θα φιλοξενείται στο Μουσείο από τον Ιανουάριο του 2022.

Η ιδέα και η υλοποίηση ενός πολυσήμαντου έργου Επηρεασμένη από τον δημόσιο διάλογο για τις έμφυλες διακρίσεις, η Γιάννα Τσολάκη, εμπνεύστηκε τη δημιουργία του έργου «Η Κορού εν Στύλος τζαι Καμάρα» (Arch & Pillar is She) παίρνοντας στοιχεία από την ιστορία της Βασίλισσας Βερεγγάρια, αλλά και το κορίτσι (την κορού) του προηγούμενου αιώνα στην Ευρώπη, την οποία η κοινωνία εκμεταλλευόταν υποβάλλοντάς την σε παιδική εργασία.

Το έργο, μεταξύ άλλων συμβολισμών, καταφέρνει να εμπλέξει και να αναδείξει την ιστορία του κτιρίου -που σήμερα φιλοξενεί το πολιτιστικό κέντρο- ενός εργοστασίου επεξεργασίας βάμβακα (Spinnerei from cotton to culture) και της κυπριακής παράδοσης, μέσω της υφαντουργίας και της τοπικής τέχνης του «φιθκιώτικου».

Το σχεδιαστικό κόμματι του έργου ανέλαβαν οι designers Κωνσταντίνος Οικονομίδης και Μάριος Χαραλάμπους.

Το έργο αποτελείται από μία μεταλλική κατασκευή η οποία αντικατοπτρίζει την τοπογραφία του μουσείου, με τις «φιθκιώτικες» κυπριακές φιγούρες να αντικαθιστούν τις ανήλικες εργάτριες (η κορού) που δούλευαν κάποτε στο εργοστάσιο, και τον «στύλλον τζαι την καμάραν» δύο κατ’ εξοχήν «φιθκιώτικα» σύμβολα –που αντικατοπτρίζουν την εσωτερική αρχιτεκτονική του χώρου, να προστίθενται ενδυναμώνοντας την «κορού».

Για την υλοποίηση του έργου συνεργάστηκαν επίσης υφάντρες από την Υπηρεσία Κυπριακής Χειροτεχνίας, ως επίσης και textile designer η οποία κατασκεύασε τάπητα συνδέοντας αρμονικά το παραδοσιακό με το σύγχρονο.

Το έργο πλαισιώνεται επίσης και από μία εικαστική παραγωγή σε μορφή βίντεο, φωτογραφίες της Κύπρου, σε μορφή καρτ ποστάλ, ενώ το σύνολο του έργου θα «ντυθεί» με μουσική σύνθεση που δημιουργήθηκε αποκλειστικά για την έκθεση.

Το βίντεο της εικαστικού Πένυς Μονογιού αποτελεί συνέχεια και εξέλιξη της συμμετοχής της στη θεματική «Αρχιτεκτονικές Ταυτότητες», μέρος του προβεβλημένου project, το οποίο συνδέει την ιστορία της βασίλισσας Βερεγγάρια με την πλούσια και ενδιαφέρουσα ιστορία του Baumwollspinnerei. Επιπλέον η εικαστικός θα συμμετέχει στην έκθεση και με μία σειρά άλλων 10 έργων.

Το έργο «Η Κορού εν Στύλος τζαι Καμάρα» (Arch & Pillar is She), πραγματοποιεί έναν εσωτερικό διάλογο που εξωτερικεύεται μέσω των προφανών συνδέσεων δύο φαινομενικά ασύνδετων κόσμων, αναδεικνύοντας παράλληλα τη σημασία και την ανάγκη -περισσότερο από κάθε άλλη φορά- για την ύπαρξη πολιτιστικού διαλόγου ανάμεσα στους λαούς και τα κράτη.

Η ΦΧΨ Heritage Design εδώ και χρόνια -μέσω των έργων της- επιδιώκει να προβάλει τις κοινές παγκόσμιες ανησυχίες και τα δεδομένα που ταλανίζουν την ανθρωπότητα, με βασικούς πυλώνες την παράδοση και την τέχνη.

Τα εγκαίνια της έκθεσης που πραγματοποιούνται στο πλαίσιο του Winter Gallery Tour of the SPINNEREI 2022 είναι προγραμματισμένα να γίνουν στις 8 Ιανουαρίου 2022, όπου θα ανοίξουν ταυτόχρονα πέραν των 100 στούντιο καλλιτεχνών και πέραν των 15 φημισμένων γκαλερί.

Λίγα λόγια για το Spinnerei

Ένας πρώην βιομηχανικός χώρος που απλώνεται σε περισσότερα από 10 εκτάρια γης, στην κορύφωση του Α’ Παγκοσμίου Πολέμου, ήταν ένα από τα σημαντικότερα εμπορικά κέντρα της χώρας, που επικεντρωνόταν στην παραγωγή βαμβακιού.

Λόγω της σημαντικής οικονομικής δραστηριότητας του εργοστασίου, οι εργάτες που δούλευαν εκεί δημιούργησαν μία καινούργια κοινότητα με σχολεία, πάρκα και εστιατόρια, φτιάχνοντας μία αμιγώς βιομηχανική, οικιστική περιοχή.

Τις τελευταίες δύο δεκαετίες το Spinnerei (from cotton to culture), έχει μετατραπεί σε πολιτιστικό προορισμό, με γκαλερί τέχνης, τεράστιους εκθεσιακούς χώρους, στούντιο τέχνης και εργαστήρια, με μόνιμες εκθέσεις και συλλογές. Το μεγαλύτερο από τα κτίρια Spinnerei έχει γίνει μη κερδοσκοπικό κέντρο σύγχρονης τέχνης, ενώ λειτουργεί και μία διαδραστική σκηνή τέχνης.

Σήμερα θεωρείται ένας από τους πιο σημαντικούς χώρους τέχνης και πολιτισμού της Ευρώπης. Εκθέτουν: ΦΧΨ Ηeritage Design και Penny Monoyiou

Τα έργα πλαισιώνουν οι: • Queen of Loneliness (Architectural Identities) art work & video: Πένυ Μονογιού • Ύφανση τάπητα σε έργο ΦΧΨ: Τερέζα Γιωργαλλή • Ύφανση «φιθκιώτικου» σε έργο ΦΧΨ: Φωστήρα Χρυσάνθου • Ύφανση υφαντού: Δέσποινα Ιωαννίδου • Εικαστική παραγωγή video: Άννα Μαρία Χαραλάμπους / Μαρία Λεωνίδου • Σύνθεση ήχου: Τάσος Παπαμιχαήλ • Φωτογραφία εκθεσιακού υλικού: Γιώργος Πούλλος Έρευνα & Επιμέλεια: Γιάννα Τσολάκη Στηρίζουν • Πολιτιστικές Υπηρεσίες Υπουργείου Παιδείας • Κυπριακή Υπηρεσία Χειροτεχνίας • CYENS Thinkers Makers Space • Studio & Lab

4064786723053675 257708357 486608229324670 139473130749562578 n

Για να σχολιάσετε κάντε κλικ εδώ
 
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Πίσω στην αρχή της σελίδας