Στα όρια τους τα ΜΜΕ χωρίς τις διαφημίσεις

Πρωτοφανής είναι η κρίση στη διαφήμιση και στα διαφημιστικά έσοδα του έντυπου Τύπου και του ραδιοφώνου από την πανδημία του κορωνοϊού, ξεπερνώντας κατά πολύ ακόμα και την τραπεζική κρίση του 2013. Η διαφήμιση δεν επανήλθε ποτέ στα προ 2013 επίπεδα, καθώς αν και στο ραδιόφωνο παρουσιάστηκε κάποια ανάκαμψη, στον έντυπο Τύπο τα πράγματα ήταν πολύ δύσκολα και πριν την εμφάνιση του κορωνοϊού στη ζωή μας. 

Σύμφωνα με συγκριτικά στοιχεία της Matrixmedia για 18 ραδιοφωνικούς σταθμούς, τα ραδιοφωνικά σποτ για την περίοδο 16 Μαρτίου- 31 Μαρτίου 2020 ανήλθαν στα 42.592 έναντι 67.107 που ήταν στο ίδιο διάστημα του 2019 (πτώση κατά 37%). Αντίστοιχα, η τεκμαρτή δαπάνη έφτασε τα €2.508.773 από €4.624.812 που ήταν κατά την ίδια περίοδο του 2019 (μείωση κατά 46%).

 
Τα δεδομένα είναι ακόμα πιο ανησυχητικά στα παγκύπριας κυκλοφορίας έντυπα, στα οποία οι καταχωρήσεις μειώθηκαν σχεδόν στο μισό και συγκεκριμένα στις 993 από 1.925 στην ίδια περίοδο του 2019 (-48%).
 
 
Όσον αφορά την τεκμαρτή δαπάνη έκανε βουτιά κατά 61% από τις 16 Μαρτίου μέχρι τις 31 Μαρτίου 2020, υποχωρώντας στις €318.066, από €814.170 την ίδια περσινή περίοδο.
 
 
Μέσα σε αυτό το περιβάλλον, στο οποίο οι εφημερίδες και τα περιοδικά αναγκάζονται να μειώσουν τον αριθμό των φύλων τους ή να αναστείλουν εκδόσεις, μόνο με μέτρα ενίσχυσης θα καταφέρουν να επιβιώσουν και να συνεχίσουν τη λειτουργία τους μέσα σε μια σχετικά υγιή βάση.
 
 
*Τα ποσά δεν είναι πραγματικά, είναι τεκμαρτή δαπάνη, λόγω του ότι οι πραγματικές εκπτώσεις στους διαφημιζόμενους σε κάποιες περιπτώσεις φτάνουν και το 80%.