Οι μαθητές που βρήκαν τη… φόρμουλα για να διαπρέψουν στη Formula 1

Το τελευταίο πράγμα που ίσως να έρχεται στο μυαλό κάποιου, όταν σκέφτεται την Formula 1, είναι οι σχολικές αίθουσες. Κι όμως, μέσα από τις σχολικές αίθουσες έχει διαπρέψει μία ομάδα Κύπριων εφήβων στον τομέα αυτό.
 
Η ομάδα από το English School, αποτελούμενη από την Δανάη Ξάνθη, τον Ιορδάνη Χριστοδουλίδη, τον Ραφαήλ Φειδία, την Άννα Θεμιστοκλέους, τον Κωνσταντίνο Πασχάλη και τον Παντελή Νεοφύτου, θα εκπροσωπήσει φέτος την Κύπρο στους τελικούς του προγράμματος F1 in Schools, που θα πραγματοποιηθεί στο Άμπου Ντάμπι τον Νοέμβριο, στον οποίο θα διαγωνιστούν απέναντι σε 60 ομάδες, από 25 διαφορετικές χώρες. Όλοι οι συμμετέχοντες είναι ηλικίας 11-19 ετών.
 
Οι μαθητές, που πέρσι, όταν ξεκινούσαν το πρότζεκτ, φοιτούσαν στην πέμπτη τάξη και φέτος στην έκτη (τρίτη λυκείου) ήρθαν πρώτοι στον κυπριακό τελικό, στον οποίο συμμετείχαν δώδεκα ομάδες μαθητών από τρία διαφορετικά σχολεία της Κύπρου. Θεωρούν πως η κυπριακή ομάδα δεν είναι το φαβορί για τον διεθνή τελικό, ωστόσο παραμένουν αισιόδοξοι ότι θα τα πάνε καλά. Σημειώνεται ότι, μέχρι στιγμής, η καλύτερη θέση που έχει εξασφαλίσει η Κύπρος σε διεθνές επίπεδο είναι η ενδέκατη.
 
Παράλληλες δραστηριότητες
Όπως εξήγησαν οι μαθητές στον REPORTER, πρόκειται για μία δραστηριότητα που χωρίζεται σε δύο κομμάτια: Το κομμάτι της μηχανικής και το κομμάτι της επιχειρηματικότητας. Ο στόχος σε ό,τι αφορά την μηχανική είναι οι ομάδες να κατασκευάσουν το πιο ελαφρύ και αεροδυναμικό αυτοκίνητο, για να κάνει τον καλύτερο χρόνο, το οποίο και παρουσιάζουν. Στο κομμάτι της επιχειρηματικότητας στόχος είναι η εξεύρεση χορηγών, η προώθηση της ομάδας και το μάρκετινγκ.
 
Με αυτές τις δύο παράλληλες δραστηριότητες, οι συμμετέχοντες αναπτύσσουν ένα ευρύ φάσμα δεξιοτήτων που άπτεται του σχεδιασμού, της παραγωγής και της προώθησης του προϊόντος τους, καθώς έχουν προσωπική εμπλοκή σε όλα τα στάδια της διαδικασίας, από τη σύλληψη της ιδέας στην υλοποίησή της.
 
Από τα θεωρήματα της φυσικής στις θεωρίες του μάρκετινγκ, οι μαθητές μετατρέπονται σε μικρούς επιχειρηματίες, αντλώντας σημαντικές εμπειρίες για το μέλλον. Σχεδιάζουν, χρησιμοποιούν μηχανήματα, πείθουν τους επενδυτές, κάνουν παρουσιάσεις, διαχειρίζονται events. Σε ερώτηση πώς έμαθαν να τα κάνουν όλα αυτά, τα παιδιά δήλωσαν ότι χρησιμοποίησαν ένα συνδυασμό από διαδικτυακές πηγές και καθοδήγηση από ανθρώπους που διαθέτουν εμπειρία σε αυτούς τους τομείς. «Μαθαίνουμε κιόλας ο ένας από τον άλλον», ανέφεραν.
 
Σε ό,τι αφορά στο αυτοκίνητο, αν και μοιάζει αρκετά με τα γνωστά αυτοκίνητα της Formula 1, δεν χρειάζεται να το οδηγήσουν οι έφηβοι, καθώς είναι μικρό και κινείται σε ειδική πίστα. Είναι τόσο γρήγορο που μπορεί να διανύσει απόσταση 20 μέτρων σε ένα δευτερόλεπτο, που αντιστοιχεί σε περίπου 65 χιλιόμετρα την ώρα. Ανάμεσα στους στόχους των μαθητών είναι να βελτιώνουν την αποδοτικότητά του, ώστε να αποκτήσουν πλεονέκτημα.
Κατά μήκος της πίστας υπάρχει ένα σύρμα και κάτω από το αυτοκίνητο υπάρχουν οι ειδικοί μηχανισμοί για να συνδέεται με το σύρμα. Για να πάρει μπρος, η ομάδα χρησιμοποιεί έναν μηχανισμό που ενεργοποιεί το αυτοκίνητο με τη χρήση διοξειδίου του άνθρακα. Ουσιαστικά το αυτοκίνητο ξεκινά με την ίδια λογική που εκτοξεύεται μία ρουκέτα αλλά με οριζόντια αντί κάθετη κατεύθυνση.
 
Βάση για το μέλλον
Όπως εξήγησε στον REPORTER ο υπεύθυνος καθηγητής, Στέλιος Θεοδοσίου, αυτό το πρότζεκτ δεν διδάσκει στους μαθητές μόνο μηχανική. «Τους μαθαίνει πώς να συνεργάζονται, να λειτουργούν ως αντιπρόσωποι, να αναπτύσσουν εναλλακτικά σχέδια μέσα σε σύντομα χρονοδιαγράμματα, να εργάζονται υπό πίεση», είπε. Πέραν του κομματιού του ίδιου του αυτοκινήτου, πρέπει να κάνουν παρουσιάσεις στους κριτές, να είναι σε θέση να αναλύσουν τα προβλήματα που αντιμετώπισαν, να διαχειριστούν τα κοινωνικά δίκτυα, να σχεδιάσουν πλάνο μάρκετινγκ κτλ.
 
Συνεπώς αναπτύσσει ταυτόχρονα δεξιότητες στον δημόσιο λόγο, στη διαχείριση χρόνου και στον προγραμματισμό, τις οποίες εκτιμούν ιδιαίτερα τα βρετανικά πανεπιστήμια, όταν εμφανίζονται στα βιογραφικά των υποψήφιων φοιτητών. Ως εκ τούτου, πέραν από ένα δημιουργικό χόμπι, αποτελεί βάση και για την μετέπειτα πορεία των μαθητών, κάτι που επιβεβαίωσαν και οι ίδιοι, λέγοντας στον REPORTER πως η συμμετοχή τους στο F1 in Schools τους έχει εμπνεύσει ως προς τα μελλοντικά επαγγελματικά τους βήματα.
 
 

Δειτε Επισης

Βαφεάδης: Δεν έχει ληφθεί η εγγυητική για Λιμάνι και Μαρίνα Λάρνακας
Αισιοδοξία Κουμή για αντίστοιχες επιδόσεις στις τουριστικές αφίξεις με το 2023 παρά τις προκλήσεις
Ζητά από υποψήφιους δέσμευση για προώθηση των αιτημάτων της ΟΠΑΚ
Τροποποίηση κανονισμού ΕΕ για προστασία καταναλωτών, ζητά ο ΓΔ του Υπ. Ενέργειας
Μισοάδειο βλέπουν το ποτήρι μονογονιοί, πολύτεκνοι και συνταξιούχοι-Θέτουν σειρά αιτημάτων στο τραπέζι
Μιχαηλίδου: Έμφαση στην προστασία δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα των παιδιών
Στο 11,7% η διαφορά ακριβότερου από φθηνότερο καλάθι προϊόντων-Αυξήσεις σε λαχανικά, αλλαντικά και όσπρια
Η εκπαίδευση Νοσηλευτών επίκεντρο επιστολής προς υπ. Υγείας από αρμόδιους Συνδέσμους
Η θέση ΥΠΑΝ για τις καταγγελίες για σχολεία-«Μεμονωμένα περιστατικά, κοινωνικό φαινόμενο η βία»
Αλματώδης αύξηση της τιμής του πετρελαίου λόγω των εντάσεων στη Μέση Ανατολή