Παιχνίδια και παιδικά ρούχα στο σύστημα για επικίνδυνα προϊόντα

Δεκαεπτά προϊόντα που αφορούν κυρίως σε παιδικά παιχνίδια και ενδύματα και παρουσιάζουν κίνδυνο για την υγεία και ασφάλεια των καταναλωτών έχουν κοινοποιηθεί την εβδομάδα από τις 19/08/2019 μέχρι τις 25/08/2019 στο Σύστημα GRAS-RAPEX –Δελτίο 34, σύμφωνα με την Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή (ΥΠΚ) του Υπουργείου Ενέργειας, Εμπορίου και Βιομηχανίας, ως αρμόδια αρχή στην Κύπρο για τη λειτουργία και διαχείριση του Ευρωπαϊκού Συστήματος Ταχείας Ανταλλαγής Πληροφοριών για Επικίνδυνα Προϊόντα.
 
Όπως αναφέρεται, τα προϊόντα αυτά εντοπίστηκαν στις αγορές διαφόρων κρατών μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης και στη συνέχεια, κοινοποιήθηκαν στο Σύστημα GRAS-RAPEX.
 
Οι καταναλωτές μπορούν να ενημερωθούν για τα επικίνδυνα προϊόντα εδώ.
 
Από τα δέκα προϊόντα, τα τρία έχουν εντοπιστεί αρχικά από την ΥΠΚ στην αγορά της Κύπρου, χωρίς να έχουν προηγουμένως εντοπιστεί στις άλλες χώρες μέλη, και έχει προχωρήσει η δέσμευση και απόσυρση τους. Τα υπόλοιπα προϊόντα, είναι πιθανό να βρίσκονται στην αγορά της Κύπρου και να απειλούν άμεσα την υγεία και ασφάλεια των καταναλωτών και κυρίως των παιδιών. Η Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή έχει ήδη αρχίσει εντατικούς ελέγχους της αγοράς για τυχόν εντοπισμό των προϊόντων.
 
Η Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή καλεί τους εισαγωγείς, διανομείς, πωλητές που τυχόν διαθέτουν τέτοια προϊόντα να σταματήσουν αμέσως την διάθεση τους και να ειδοποιήσουν  την Υπηρεσία. Καλεί, επίσης, τους καταναλωτές σε περίπτωση που κατέχουν τα προϊόντα να σταματήσουν να τα χρησιμοποιούν και να τα επιστρέψουν στον πωλητή, δηλαδή από το κατάστημα από το οποίο τα έχουν προμηθευτεί και παράλληλα να την  ενημερώσουν σχετικά.
 
Σημειώνεται ότι σύμφωνα με τον περί Ορισμένων Πτυχών της Πώλησης Καταναλωτικών Αγαθών και των Συναφών Εγγυήσεων Νόμο, σε περίπτωση αγοράς μη ασφαλούς προϊόντος, ο καταναλωτής δικαιούται σε αντικατάσταση του προϊόντος, ώστε το προϊόν να είναι σύμφωνο προς τους όρους της σύμβασης πώλησης. Αν αυτό δεν είναι εφικτό, τότε ο καταναλωτής δικαιούται να υπαναχωρήσει, δηλαδή να επιστρέψει το προϊόν στον πωλητή και να λάβει πίσω το πλήρες ποσό που πλήρωσε. Υπενθυμίζεται ότι τα πιο πάνω δικαιώματα ισχύουν για περίοδο δύο ετών από την αρχική παράδοση του προϊόντος στον καταναλωτή και ότι την αποκλειστική ευθύνη έναντι του καταναλωτή έχει πάντα ο τελικός πωλητής.
 
Στην περίπτωση που ο πωλητής αρνείται να ανταποκριθεί στα δικαιώματα του καταναλωτή, καλείται ο καταναλωτής να υποβάλει γραπτώς το παράπονο του μέσω της ιστοσελίδας της Υπηρεσίας Προστασίας Καταναλωτή (www.consumer.gov.cy).

Δειτε Επισης

Πώς το διεθνές πολιτικό κλίμα επέτρεψε στον Ερντογάν να «κυνηγήσει» τον Ιμάμογλου
Με έγκριση Πολιτικής Διακήρυξης ολοκληρώθηκαν οι εργασίες της πρώτης ημέρας του συνεδρίου του ΔΗΚΟ
ΒΙΝΤΕΟ: Στις φλόγες λυόμενη οικία στη Λευκωσία-Περιείχε κύλινδρα υγραερίου
Χειροπέδες σε 51 παράτυπους αλλοδαπούς-Επαναπατρίστηκαν 37, υπό κράτηση οι άλλοι 14
Του πήραν τα κλειδιά μία ημέρα πριν την τραγωδία-Νέα στοιχεία για το θανατηφόρο με θύμα την 50χρονη
Σε κρίσιμη κατάσταση εννιάχρονος που πνίγηκε τρώγοντας πορτοκάλι στη Λάρισα
Σε στήριξη πέραν των 2000 οικογενειών στοχεύει το ΠΣΣΕ το Πάσχα
Χειροπέδες σε 60χρονο για την τηλεφωνική απάτη με ψευτογιατρούς και την κλοπή 5,500 ευρώ από ηλικιωμένη
«Αδιανόητες συκοφαντίες»-Όσα αναφέρει στην κατάθεσή του ο Εκρέμ Ιμάμογλου
Μετά από 12 χρόνια συνελήφθη 36χρονος για ληστεία εστιατορίου στη Λευκωσία