Το παλεύει ο Δήμος Λευκωσίας να βάλει κόσμο στα λεωφορεία, αλλά…
06:45 - 03 Οκτωβρίου 2019

Υπόμνημα με σειρά εισηγήσεων για βελτίωση της οδικής ασφάλειας στην πρωτεύουσα, με αφορμή και το πρόσφατο θανατηφόρο δυστύχημα στην οδό Κωνσταντινουπόλεως στο Καϊμακλί που είχε θύμα τον διακινούμενο σε τροχοκάθισμα Μιχάλη Σεβαστίδη, καλείται να εγκρίνει στη σημερινή του συνεδρία το Δημοτικό Συμβούλιο Λευκωσίας.
Το υπόμνημα επεξεργάστηκε ο Δήμος Λευκωσίας και μεταξύ άλλων περιλαμβάνει εισηγήσεις για μετακίνηση των παράνομα σταθμευμένων οχημάτων, για κλείδωμα των τροχών και την αφαίρεση πινακίδων. Προτείνεται επίσης όπως για κάποιο διάστημα η διακίνηση με τα μέσα μαζικής μεταφοράς διατίθεται δωρεάν, ενώ γίνεται εισήγηση και για αύξηση των κονδυλίων για την αστυνόμευση.
Σύμφωνα με τον δήμαρχο Κωνσταντίνο Γιωρκάτζη, οι προτάσεις/ εισηγήσεις του Δήμου έχουν ήδη αποσταλεί στους αρμόδιους κρατικούς και πολιτικούς φορείς για τους δικούς τους χειρισμούς.
Στο υπόμνημα σημειώνεται ότι το δυστύχημα με θύμα τον Μ. Σεβαστίδη ανέδειξε για μια ακόμα φορά προβλήματα όπως:
-την απουσία συλλογικής συνείδησης/νοοτροπίας σε σχέση με την στάθμευση στα πεζοδρόμια
-την έλλειψη χώρων στάθμευσης στις γειτονιές ως αποτέλεσμα μιας πολεοδομικής πολιτικής που προνοεί π.χ. μόνο ένα χώρο στάθμευσης για κάθε διαμέρισμα τη στιγμή που οι ένοικοί του μπορεί να είναι πολύ περισσότεροι και να διαθέτουν όλοι αυτοκίνητο
-την έλλειψη ικανοποιητικού συστήματος δημόσιων μεταφορών και
-την έλλειψη αποτελεσματικών μέτρων για καταπολέμηση του φαινομένου της αλόγιστης και παράνομης στάθμευσης, ιδιαίτερα πάνω στα πεζοδρόμια.
Ως διορθωτικές ενέργειες ο Δήμος, μεταξύ άλλων, προτείνει:
-την επαναξιολόγηση των απαιτήσεων σε χώρους στάθμευσης ανά μονάδα κατοικίας ή γραφείων
-την κατασκευή κατάλληλων οδών και πεζοδρομίων με έμφαση στις γειτονιές
-την τροχοδρόμηση διαφωτιστικής εκστρατείας με κρατική χρηματοδότηση, η οποία να επικεντρώνεται στην ανάδειξη των δυσμενών συνεπειών της παράνομης στάθμευσης
-τη δημιουργία υποδομών μονοδρόμησης κύριων αξόνων και τη δημιουργία λεωφορειολωρίδων
-την αύξηση της συχνότητας και των δρομολογίων των λεωφορείων
-τη δωρεάν χρήση των δημόσιων μεταφορών για κάποιο διάστημα (ένα ή δύο χρόνια)
-τη λειτουργία του δικτύου τραμ για το οποίο υπενθυμίζεται ότι ο Δήμος Λευκωσίας έχει χρηματοδοτήσει εξ ολοκλήρου την τεχνοοικονομική μελέτη που εκπονήθηκε το 2015
-τη σύνδεση του δικτύου μικρών λεωφορείων με τα Πανεπιστήμια στην Έγκωμη και
-την παραχώρηση επιδόματος στους εργαζομένους του Δήμου για χρήση του δικτύου μικρών λεωφορείων και ποδηλάτων.
-την απουσία συλλογικής συνείδησης/νοοτροπίας σε σχέση με την στάθμευση στα πεζοδρόμια
-την έλλειψη χώρων στάθμευσης στις γειτονιές ως αποτέλεσμα μιας πολεοδομικής πολιτικής που προνοεί π.χ. μόνο ένα χώρο στάθμευσης για κάθε διαμέρισμα τη στιγμή που οι ένοικοί του μπορεί να είναι πολύ περισσότεροι και να διαθέτουν όλοι αυτοκίνητο
-την έλλειψη ικανοποιητικού συστήματος δημόσιων μεταφορών και
-την έλλειψη αποτελεσματικών μέτρων για καταπολέμηση του φαινομένου της αλόγιστης και παράνομης στάθμευσης, ιδιαίτερα πάνω στα πεζοδρόμια.
Ως διορθωτικές ενέργειες ο Δήμος, μεταξύ άλλων, προτείνει:
-την επαναξιολόγηση των απαιτήσεων σε χώρους στάθμευσης ανά μονάδα κατοικίας ή γραφείων
-την κατασκευή κατάλληλων οδών και πεζοδρομίων με έμφαση στις γειτονιές
-την τροχοδρόμηση διαφωτιστικής εκστρατείας με κρατική χρηματοδότηση, η οποία να επικεντρώνεται στην ανάδειξη των δυσμενών συνεπειών της παράνομης στάθμευσης
-τη δημιουργία υποδομών μονοδρόμησης κύριων αξόνων και τη δημιουργία λεωφορειολωρίδων
-την αύξηση της συχνότητας και των δρομολογίων των λεωφορείων
-τη δωρεάν χρήση των δημόσιων μεταφορών για κάποιο διάστημα (ένα ή δύο χρόνια)
-τη λειτουργία του δικτύου τραμ για το οποίο υπενθυμίζεται ότι ο Δήμος Λευκωσίας έχει χρηματοδοτήσει εξ ολοκλήρου την τεχνοοικονομική μελέτη που εκπονήθηκε το 2015
-τη σύνδεση του δικτύου μικρών λεωφορείων με τα Πανεπιστήμια στην Έγκωμη και
-την παραχώρηση επιδόματος στους εργαζομένους του Δήμου για χρήση του δικτύου μικρών λεωφορείων και ποδηλάτων.
Στο υπόμνημα παρατίθενται και τα όσα έπραξε μέχρι στιγμής ο Δήμος, αλλά και όσα άλλα επιδιώκει κυρίως στον τομέα των δημοσίων μεταφορών, χωρίς όμως την ανάλογη ανταπόκριση.
Συγκεκριμένα αναφέρει ότι σε διάφορες συνοικίες της πόλης την περίοδο 2010-2018 έχουν διαμορφωθεί κατάλληλα 144 δρόμοι μήκους 36 χλμ, καθώς και 160.000 τ.μ. πεζοδρόμια, ενώ για την περίοδο 2019-2022 προγραμματίζεται η κατασκευή άλλων 24 χλμ δρόμων και 96.000 τ.μ. πεζοδρομίων.
Αναφορά γίνεται και στο δίκτυο των 13 μικρών λεωφορείων τα οποία ενώνουν την εντός των τειχών πόλη με το αστικό κέντρο με καθημερινές τακτικές διαδρομές, με τον Δήμο να επισημαίνει ότι σε πιλοτική βάση κλήθηκε αριθμός εργαζομένων στην εντός των τειχών πόλη να σταθμεύουν δωρεάν σε διαθέσιμους δημοτικούς χώρους εκτός των τειχών και να μετακινούνται στην εντός των τειχών πόλη με τα μικρά λεωφορεία.
«Δυστυχώς δεν υπήρξε η ανταπόκριση που θα θέλαμε, όμως οι προσπάθειες συνεχίζονται με τη μελέτη διάφορων κινήτρων που να απευθύνονται και στους εργαζόμενους του Δήμου», σημειώνεται στο υπόμνημα.
