Κρατά ανοικτή την πόρτα του διαλόγου με τους εκπαιδευτικούς ο Υπ. Παιδείας
09:58 - 29 Αυγούστου 2018

Ανοικτή την πόρτα του διαλόγου με τους εκπαιδευτικούς κρατά η Κυβέρνηση, με τον υπουργό Παιδείας Κώστα Χαμπιαούρη να τους στέλνει το μήνυμα πως θα πρέπει να προσέλθουν με αντιπροτάσεις και εποικοδομητικές εισηγήσεις.
Στον απόηχο της χθεσινοβραδινής μαζικής εκδήλωσης διαμαρτυρίας των εκπαιδευτικών έξω από το Προεδρικό και λίγες ώρες πριν από την κρίσιμη-όπως εξελίσσονται τα πράγματα- κοινή συνεδρία των κοινοβουλευτικών Επιτροπών Εργασίας και Παιδείας, ο Κώστας Χαμπιαούρης, διαμήνυσε στους εκπαιδευτικούς πως η εργοδοτική πλευρά παραμένει ανοικτή στον διάλογο και πως η Κυβέρνηση δεν είναι απόλυτη σε αυτά τα οποία έχει πει.
Στον απόηχο της χθεσινοβραδινής μαζικής εκδήλωσης διαμαρτυρίας των εκπαιδευτικών έξω από το Προεδρικό και λίγες ώρες πριν από την κρίσιμη-όπως εξελίσσονται τα πράγματα- κοινή συνεδρία των κοινοβουλευτικών Επιτροπών Εργασίας και Παιδείας, ο Κώστας Χαμπιαούρης, διαμήνυσε στους εκπαιδευτικούς πως η εργοδοτική πλευρά παραμένει ανοικτή στον διάλογο και πως η Κυβέρνηση δεν είναι απόλυτη σε αυτά τα οποία έχει πει.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Ψάχνουν φως στο τούνελ στην Βουλή για την παιδεία-Συνέρχονται ξανά οι συντεχνίες
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Έστειλαν ηχηρό μήνυμα συνέχισης του αγώνα τους οι εκπαιδευτικοί
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Ζοφερό το μέλλον της επόμενης μέρας στον τομέα της παιδείας
Μιλώντας το πρωί στο κρατικό ραδιόφωνο, ο υπουργός Παιδείας απάντησε και στα πυρά που δέχεται από τις συνδικαλιστικές οργανώσεις πως δεν είναι διαλλακτικός και δημοκρατικός στον διάλογο.
«Ο προκάτοχός μου τους είχε καλέσει πολλές φορές να έρθουν να συζητήσουν. Ας υιοθετήσουμε τη θέση τους ότι ο υπουργός Παιδείας δεν ήταν τόσο διαλλακτικός και τόσο δημοκρατικός στον διάλογο. Τι έχουν να πουν όταν ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας αφιέρωσε περίπου επτά ώρες να συνομιλεί μαζί τους για να μπορέσει να δώσει λύση σε αυτό το πρόβλημα;
Τι ποιο δημοκρατικό υπάρχει; Όταν ο ανώτατος άρχοντας αυτού του τόπου αφιέρωσε επτά ώρες. Ξέρετε πολλούς άλλους Προέδρους που κάνουν κάτι τέτοιο; Και ξέρετε τι μας έλεγαν; Στην πρώτη συνάντηση των Ιούλιο, δεν κατάλαβαν ποιες ήταν οι αποφάσεις με αποτέλεσμα να κάνουν εισηγήσεις για μέτρα εντελώς αντιπαιδαγωγικά», ανέφερε ο Κώστας Χαμπιαούρης.
«Είχαμε πει», συνέχισε, «ότι συζητούμε και τα τέσσερα μέτρα τα οποία είχε λάβει το Υπουργικό Συμβούλιο μαζί με όλα άλλα μέτρα, και να βρεθούν κάποια αντισταθμίστηκα μέτρα για να μπορέσουμε να ξεπεράσουμε το πρόβλημα και να μπούμε σε έναν εντατικό διάλογο από τον Σεπτέμβρη με συγκεκριμένα χρονοδιαγράμματα.
Αντί να φέρουν μέτρα πάνω στις απαλλαγές που παίρνουν οι εκπαιδευτικοί και πάνω σε αυτά που συναποφασίστηκαν τον Ιούλιο στο Προεδρικό παρουσία του Προέδρου της Δημοκρατίας, μας έφεραν μέτρα όπως για παράδειγμα να κλείσουμε μικρά σχολεία στην ύπαιθρο. Να αφαιρέσουμε χρόνο ενισχυτικό που δίνουμε σε μικρά σχολεία ή σε περιοχές που υπάρχουν ευάλωτες ομάδες πληθυσμού. Μας είπαν να μην κάνουμε επιμορφώσεις των εκπαιδευτικών για να γλιτώσουμε δασκάλους και καθηγητές. Μας είχαν βάλει στο τραπέζι το θέμα της πρόωρης αφυπηρέτησης».
Ο Κώστας Χαμπιαούρης τόνισε ότι το δημόσιο σχολείο χρειάζεται εξορθολογισμό και ποιοτική αναβάθμιση, ώστε να στηριχθεί ο μαθητής και ο εκπαιδευτικός.
«Αυτή είναι η φιλοσοφία πάνω στην οποία επενδύουμε», υπέδειξε. «Εμείς δεν προσωποποιούμε το θέμα και οφείλω να πω επίσης ότι όλοι πρέπει να καθίσουμε στο τραπέζι του διαλόγου, να βάλουμε τη συλλογική μας σοφία κάτω για να μπορέσουμε να δώσουμε λύσεις σε αυτά τα προβλήματα, τα οποία υφίστανται εδώ και χρόνια. Κάποιοι για κάποιους λόγους απέφευγαν να μπουν στο διάλογο- και αναφέρομαι συγκεκριμένα στους συνδικαλιστές-, για να μπορέσουν να δοθούν λύσεις».
Σχολιάζοντας τη χθεσινοβραδινή εκδήλωση των εκπαιδευτικών, ο υπουργός Παιδείας σημείωσε πως σε μια δημοκρατική κοινωνία, τέτοιου είδους εκδηλώσεις είναι απολύτως σεβαστές και αποτελούν δικαίωμα του κάθε πολίτη να εκφράζεται και να περνά τα δικά του μηνύματα.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Έστειλαν ηχηρό μήνυμα συνέχισης του αγώνα τους οι εκπαιδευτικοί
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Ζοφερό το μέλλον της επόμενης μέρας στον τομέα της παιδείας
Μιλώντας το πρωί στο κρατικό ραδιόφωνο, ο υπουργός Παιδείας απάντησε και στα πυρά που δέχεται από τις συνδικαλιστικές οργανώσεις πως δεν είναι διαλλακτικός και δημοκρατικός στον διάλογο.
«Ο προκάτοχός μου τους είχε καλέσει πολλές φορές να έρθουν να συζητήσουν. Ας υιοθετήσουμε τη θέση τους ότι ο υπουργός Παιδείας δεν ήταν τόσο διαλλακτικός και τόσο δημοκρατικός στον διάλογο. Τι έχουν να πουν όταν ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας αφιέρωσε περίπου επτά ώρες να συνομιλεί μαζί τους για να μπορέσει να δώσει λύση σε αυτό το πρόβλημα;
Τι ποιο δημοκρατικό υπάρχει; Όταν ο ανώτατος άρχοντας αυτού του τόπου αφιέρωσε επτά ώρες. Ξέρετε πολλούς άλλους Προέδρους που κάνουν κάτι τέτοιο; Και ξέρετε τι μας έλεγαν; Στην πρώτη συνάντηση των Ιούλιο, δεν κατάλαβαν ποιες ήταν οι αποφάσεις με αποτέλεσμα να κάνουν εισηγήσεις για μέτρα εντελώς αντιπαιδαγωγικά», ανέφερε ο Κώστας Χαμπιαούρης.
«Είχαμε πει», συνέχισε, «ότι συζητούμε και τα τέσσερα μέτρα τα οποία είχε λάβει το Υπουργικό Συμβούλιο μαζί με όλα άλλα μέτρα, και να βρεθούν κάποια αντισταθμίστηκα μέτρα για να μπορέσουμε να ξεπεράσουμε το πρόβλημα και να μπούμε σε έναν εντατικό διάλογο από τον Σεπτέμβρη με συγκεκριμένα χρονοδιαγράμματα.
Αντί να φέρουν μέτρα πάνω στις απαλλαγές που παίρνουν οι εκπαιδευτικοί και πάνω σε αυτά που συναποφασίστηκαν τον Ιούλιο στο Προεδρικό παρουσία του Προέδρου της Δημοκρατίας, μας έφεραν μέτρα όπως για παράδειγμα να κλείσουμε μικρά σχολεία στην ύπαιθρο. Να αφαιρέσουμε χρόνο ενισχυτικό που δίνουμε σε μικρά σχολεία ή σε περιοχές που υπάρχουν ευάλωτες ομάδες πληθυσμού. Μας είπαν να μην κάνουμε επιμορφώσεις των εκπαιδευτικών για να γλιτώσουμε δασκάλους και καθηγητές. Μας είχαν βάλει στο τραπέζι το θέμα της πρόωρης αφυπηρέτησης».
Ο Κώστας Χαμπιαούρης τόνισε ότι το δημόσιο σχολείο χρειάζεται εξορθολογισμό και ποιοτική αναβάθμιση, ώστε να στηριχθεί ο μαθητής και ο εκπαιδευτικός.
«Αυτή είναι η φιλοσοφία πάνω στην οποία επενδύουμε», υπέδειξε. «Εμείς δεν προσωποποιούμε το θέμα και οφείλω να πω επίσης ότι όλοι πρέπει να καθίσουμε στο τραπέζι του διαλόγου, να βάλουμε τη συλλογική μας σοφία κάτω για να μπορέσουμε να δώσουμε λύσεις σε αυτά τα προβλήματα, τα οποία υφίστανται εδώ και χρόνια. Κάποιοι για κάποιους λόγους απέφευγαν να μπουν στο διάλογο- και αναφέρομαι συγκεκριμένα στους συνδικαλιστές-, για να μπορέσουν να δοθούν λύσεις».
Σχολιάζοντας τη χθεσινοβραδινή εκδήλωση των εκπαιδευτικών, ο υπουργός Παιδείας σημείωσε πως σε μια δημοκρατική κοινωνία, τέτοιου είδους εκδηλώσεις είναι απολύτως σεβαστές και αποτελούν δικαίωμα του κάθε πολίτη να εκφράζεται και να περνά τα δικά του μηνύματα.
