Όχι στην αναπομπή ΠτΔ για μείωση στα τέλη κυκλοφορίας μονοκάμπινων-διπλοκάμπινων

Η Επιτροπή Μεταφορών της Βουλής απέρριψε την αναπομπή του Προέδρου της Δημοκρατίας στο νόμο που ψήφισε η Ολομέλεια στις 19 περασμένου Μαΐου για μείωση κατά τρία σεντ στα τέλη κυκλοφορίας για μονοκάμπινα και διπλοκάμπινα οχήματα.  
 
Υπέρ της αναπομπής τάχθηκαν  ΔΗΣΥ και Κίνημα Οικολόγων - Συνεργασία Πολιτών και εναντίον ΑΚΕΛ, ΔΗΚΟ και ΕΔΕΚ. Η αναπομπή οδηγείται στην Ολομέλεια για τελική τοποθέτηση. Αναλόγως της εξέλιξης ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας έχει το δικαίωμα είτε να κάνει αναφορά του νόμου στο Ανώτατο είτε να τον υπογράψει.
 
Ο Πρόεδρος στην επιστολή που απέστειλε στην Βουλή για αναπομπή του «περί Μηχανοκινήτων Οχημάτων και Τροχαίας Κινήσεως (Τροποποιητικό) Νόμου του 2017»  αναφέρει πως η μείωση στα τέλη επιφέρει μείωση των εσόδων του κράτους κατά περίπου 4.000.000 ευρώ ετησίως, ποσό που θεωρείται σημαντικό. Επιπρόσθετα, αναφέρει ότι το μέτρο είναι αντιπεριβαλλοντικό, καθώς δημιουργεί κίνητρο για συνέχιση της χρήσης οχημάτων που δεν φέρουν σύγχρονη αντιρρυπαντική τεχνολογία και που είναι κατά τεκμήριο ενεργοβόρα.  
 
Το μέτρο, αναφέρει στην επιστολή του ο Πρόεδρος ημερομηνίας 14 Ιουνίου 2017, είναι επί του γενικότερου αντιοικονομικό, αφού δημιουργεί επίσης κίνητρο οχημάτων που εκ των πραγμάτων καταναλώνουν μεγάλες ποσότητες καυσίμων με επακόλουθες συνέπειες και ως προς την αύξηση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα.  
 
Το μέτρο, συνεχίζει, ενδεχομένως να θεωρηθεί άδικο και άνισο συγκριτικά με ιδιοκτήτες οχημάτων άλλης κατηγορίας, όπως οχήματα σαλούν, ίδιου ακριβώς κυβισμού, ηλικίας κ.λπ. με τα διπλοκάμπινα που ευνοούνται από τον εν λόγω Νόμο, αφού στην ουσία η μόνη διαφορά των οχημάτων των δύο αυτών κατηγοριών είναι ότι τα διπλοκάμπινα διαθέτουν στο πίσω μέρος τους, περισσότερο αποθηκευτικό χώρο.  
 
Υπενθυμίζεται ότι η Ολομέλεια, στις 19 Μαΐου 2017, με 41 ψήφους υπέρ και δύο κατά (Οικολόγοι) είχε ψηφίσει σε νόμο την πρόταση νόμου που κατατέθηκε από τα κόμματα, ΑΚΕΛ, ΔΗΚΟ, ΕΔΕΚ για μείωση των τελών κυκλοφορίας από 1η Ιανουαρίου 2018 σε παλαιά μονοκάμπινα και διπλοκάμπινα πετρελαιοκίνητα οχήματα μεγάλου κυβισμού μέχρι 2850cc.

Δειτε Επισης

Η Κατερίνα Χατζηστυλλή υποψήφια για θέση Αντιπροέδρου του Κινήματος Οικολόγων
Κάλεσμα Ουστέλ στα μέλη του ΚΕΕ να ψηφίσουν Τατάρ στις «προεδρικές»
Καταστατικό Συνέδριο θα πραγματοποιήσει το ΕΛΑΜ τον Μάιο
Σε νέα πορεία το ΔΗΚΟ μετά τις καταστατικές αλλαγές-Πως αξιολογεί τα αποτελέσματα του Συνεδρίου
Α. Δημητρίου: Έγινε ένα πρώτο θετικότατο βήμα στη Γενεύη
Εξήγγειλε υποψηφιότητα για την προεδρία των Οικολόγων σε πέντε πυλώνες ο Σταύρος Παπαδούρης
Πέρασε το όριο των τριών θητειών στο ΔΗΚΟ-Εξαιρούνται οι νυν βουλευτές με περισσότερες για το 2026
Στις 2 Απριλίου η πρώτη συνάντηση Χριστοδουλίδη-Τατάρ μετά την πολυμερή
Ο ρόλος του προσωπικού απεσταλμένου, η πιθανή επιστροφή Ολγκίν και η αδιαλλαξία Τατάρ
Με έγκριση Πολιτικής Διακήρυξης ολοκληρώθηκαν οι εργασίες της πρώτης ημέρας του συνεδρίου του ΔΗΚΟ