Τα εξώδικα για τροχαίες παραβάσεις σε Κύπρο και Ευρώπη

Έρευνα του Πανεπιστημίου Κύπρου που παρουσιάστηκε την προηγούμενη εβδομάδα κατέδειξε πως οι ποινές που επιβάλλονται στους Κύπριους οδηγούς δεν είναι όσο αυστηρές θα έπρεπε και θα πρέπει να αυξηθούν.

Στην έρευνα του πανεπιστημίου καταγράφεται ότι η χώρα μας έχει τις πιο χαμηλές από την Ελλάδα αλλά και την Ευρώπη. Επίσης, αναφέρεται ότι οι προβλεπόμενες ποινές για τροχαία είναι πιο ήπιες σε σύγκριση με άλλες χώρες, ενώ οι ποινές που επιβάλλονται από τα δικαστήρια είναι ακόμα πιο χαμηλές. Την ίδια άλλωστε άποψη εξέφρασε και ο Υπουργός Δικαιοσύνης Ιωνάς Νικολάου στις 31 Οκτωβρίου σε εκδήλωση για την οδική ασφάλεια.

Ο ΡΕΠΟΡΤΕΡ συνέλεξε πληροφορίες από το διαδίκτυο σχετικά με τα εξώδικα που εκδίδονται για τροχαίες παραβάσεις στο εξωτερικό που αποδεικνύουν πως η Κύπρος συγκαταλέγεται στις χώρες με τις χαμηλότερες τιμές.
Ενδεικτικά, πιο κάτω, παρουσιάζονται στοιχεία για τρεις χώρες της Ε.Ε, της Γαλλίας, της Γερμανίας, της Ελλάδας καθώς και οι ποινές στην Κύπρο.
 

Όριο ταχύτητας
Όσον αφορά τη ταχύτητα για χάριν υπολογισμού (το ύψος του εξώδικου καθορίζεται με βάση την ταχύτητα) θεωρούμε πως και στις τέσσερις περιπτώσεις η τροχαία εξέδωσε εξώδικο σε οδηγό που οδηγούσε με 140 km/h  στον αυτοκινητόδρομο.
Σημειώνεται πως στις άλλες τρεις χώρες (Γαλλία, Γερμανία, Ελλάδα) το όριο ταχύτητας στους πλείστους αυτοκινητοδρόμους είναι στα 130 km/h, ενώ στην Κύπρο βάση νόμου το όριο ταχύτητας είναι  100 ωστόσο ποινή από την τροχαία επιβάλλεται όταν οι οδηγοί υπερβαίνουν τα 119 km/h.
Στον Πίνακα που ακολουθεί δείτε τις σχετικές ποινές στα 140 km/h στις τέσσερις χώρες.

*Σημειώνεται πως σε κάποιος από τους αυτοκινητόδρομους της Γερμανίας δεν υπάρχει όριο ταχύτητας.
 

Ζώνη Ασφαλείας
Στο θέμα της ζώνης ασφαλείας η κυπριακή νομοθεσία προβλέπει ποινή 85 ευρώ + δύο βαθμούς ποινής.
Στη Γερμανία το εξώδικο ορίστηκε στα 35 ευρώ, ενώ σε Γαλλία και Ελλάδα το ύψος της ποινής είναι κατά πολύ υψηλότερο.

*Σημειώνεται πως στην Ελλάδα το πρόστιμο μειώνεται στο μισό αν πληρωθεί σε 10 μέρες από την έκδοση του.
 

Κράνος
Για τους μοτοσικλετιστές οι ποινές που προβλέπεται είναι περίπου οι ίδιες με αυτές που προβλέπονται για τη ζώνη ασφαλείας. Αξίζει να σημειωθεί πως στην Γερμανία δεν είναι υποχρεωτική η χρήση του.

Οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ
Δύσκολο να υπολογιστεί με ακρίβεια είναι το εξώδικο για την οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ, αφού σε κάθε χώρα προσμετρούνται διαφορετικά οι ποσότητες.
Ενδεικτικά παρουσιάζονται πιο κάτω οι πιο χαμηλές ποινές που προβλέπονται από των κώδικα οδικής κυκλοφορίας της κάθε χώρας.
 

Κινητό Τηλέφωνο
Η χρήση του κινητού τηλεφώνου και γενικά οποιουδήποτε αντικειμένου που απασχολεί το χέρι κατά την οδήγηση θεωρείται αδίκημα και στις τέσσερις χώρες.
Δείτε τις ποινές που προβλέπονται.

Στο κείμενο δεν περιλήφθηκαν τα στοιχεία για τους βαθμους ποινής αφού σε κάθε χώρα ισχύει διαφορετικό και πολύπλοκο σύστημα. 

Τα στοιχεία για το ρεπορτάζ αντλήθηκαν από το speedingeurope
  

Δειτε Επισης

Διακόπηκε η ροή καυσίμων από ένα εκ των πιλότων στο μοιραίο boeing της Air India-Τι δείχνει το πόρισμα
Ένας νεκρός και 20 τραυματίες σε συγκρούσεις παράτυπων μεταλλωρύχων και αστυνομικών στο Περού
Οι παραλείψεις στη λειτουργία του crazy dance που οδήγησαν στον θάνατο τον 19χρονο στο λούνα παρκ της Χαλκιδικής
Ανάσα από τις υψηλές θερμοκρασίες-Στους 38 βαθμούς ο υδράργυρος
Στις ΗΠΑ θα εκδοθεί ο «Φίτο», ο κυριότερος διακινητής ναρκωτικών στον Ισημερινό
Kαταδικάζει τις πρόσφατες επιθέσεις των Χούθι κατά πλοίων στην Ερυθρά Θάλασσα o OHE
Άκουσε τον Σήφη ο μάρτυρας αλλά τελικά... δεν μιλά ελληνικά-Πρώτη φορά απαλλαγή κατηγορουμένων για φόνο από το εκ πρώτης όψεως
Το blame game που πρέπει να εκριζωθεί, οι αρμόδιοι αναρμόδιοι και η κατάχρηση εξουσίας ΤΟΜ που έδειξε η Ερευνητική
Πρώην διευθυντές ΤΟΜ στην λίστα των ποινικών για ΤΑΚΑΤΑ-Πειθαρχικές με τη σέσουλα αλλά... άνευ αντικειμένου
«Παρά δε τα επιφωνήματα πόνου που έβγαζε το θύμα, οι κατηγορούμενοι με πλήρη αδιαφορία, συνέχισαν την ανελέητη επίθεση»