Η πρεμιέρα του έργου της Ιρένε Μαραντέι ΒΑΝ ΓΚΟΓΚ σε πανελλήνια πρώτη ανέβηκε στην σκηνή του θεάτρου Ανεμώνα. Το έργο ανέβηκε για πρώτη φορά και είναι καθαρά βιογραφικό, καταπιάνεται με την ζωή και την τέχνη του κορυφαίου Ολλανδού ζωγράφου Βίνσεντ βαν Γκογκ!
Την παράσταση σκηνοθετεί ο Αντρέας Τηλεμάχου ο οποίος έπειτα από απουσία δύο χρόνων λόγω προβλημάτων υγείας επιστρέφει στην σκηνή ενσαρκώνοντας τον Βίνσεντ βαν Γκογκ.
Η Μαρία Φιακά η αγαπημένη κούκλα ηθοποιός είναι μια εκ των πρωταγωνιστών στην παράσταση.
Σε μια από της σκηνές του έργου η Μαρία εμφανίζεται εντελώς γυμνή στο θεατρικό σανίδι για τις ανάγκες του ρόλου της!
Το γεγονός προκάλεσε ήδη αίσθηση στα social media με το κοινό να εκθειάζει το αψεγάδιαστο κορμί της γνωστής ηθοποιού που δίνει τα ρέστα της υποκριτικά και καταχειροκροτείται σε κάθε παράσταση!
ΤΟ ΈΡΓΟ της Ιρένε Μαραντέϊ αφηγείται την πολυτάραχη ζωή του Βαν Γκογκ και την εσωτερική του αναζήτηση, που τον έφερε από την Ολλανδία στη Γαλλία, από τη μαυρόασπρη μουντάδα των σκίτσων στην επανάσταση των χρωμάτων. Τον ακολουθούμε από το Άμστερνταμ, τη Χάγη και το Νύνεν ώς το Παρίσι, την Αρλ και τέλος το Ωζιέ συρ Ουαζ, καθώς αναζητά απελπισμένα τη γυναίκα της ζωής του στην πρώτη του εξαδέλφη, συζεί επί ενάμιση χρόνο με μια πόρνη και τα παιδιά της, καθώς γνωρίζει τη λαμπερή αλλά καταστροφική ζωή στα παριζιάνικα καμπαρέ και πορνεία, καθώς ψάχνει βάλσαμο για την ψυχή του στο πιοτό, καθώς αυτοκαταστρέφεται και συνάμα δίνεται ολόψυχα στην τέχνη του. Παρακολουθούμε την αντίθεση με τους συμβατικούς και ψυχρούς γονείς του, την πιο σημαντική σχέση της ζωής του, με τον αγαπημένο του αδελφό Τεό, καθώς και τη θυελλώδη φιλία του με τον Πωλ Γκωγκέν, η οποία πυροδότησε μια σειρά από κρίσεις που του στοίχισαν την ψυχική υγεία-και οδήγησαν τον Βίνσεντ σε μια εφιαλτική πράξη που έμελλε να συνοδεύει για πάντα το όνομα του και την φήμη του έργου του,να κόψει με ξυράφι το αυτί του και ύστερα να φτιάξει την αυτοπροσωπογραφία του - αλλά και στο τέλος τη ζωή του.. Γνωρίζουμε έναν άνθρωπο όλο έντονα πάθη, με υψηλό ηθικό αίσθημα ευθύνης, που σ’όλη τη σύντομη ζωή του δεν έπαψε να μάχεται ακούραστα για τα ιδανικά του.
Είναι ένα έργο που, παρά τη θεατρική του μορφή, βασίζεται σε ενδελεχή έρευνα όλων των υπαρχόντων αρχείων (δύο βιογραφικά βιβλία για τον ζωγράφο και κατά βάσιν στην εκτενή αλληλογραφία του με τον αδελφό του),ώστε να είναι όσο το δυνατόν ένας πιστός καθρέφτης των ιδεών, των παθών και της ψυχής αυτού του τόσο αξιόλογου πλάσματος, που δεν αξιώθηκε, όσο ζούσε, να χαρεί την αναγνώριση που του έπρεπε.
Δείτε επίσης:
Βαν Γκογκ - Θέατρο Ανεμώνα