powered by inbusiness-news-logo cbn omada-logo celebrity-logo LOGO-PNG-108

Επέδωσαν υπόμνημα στον Πρόεδρο οι ωρομίσθιοι εργαζόμενοι της Κυβέρνησης-«Πώς μπορούμε να ζήσουμε με αξιοπρέπεια με €1.000;» (pics)

Φωνάζοντας συνθήματα όπως «Όχι στους μισθούς πείνας» και «Τέρμα πια στην κοροϊδία, δεν είμαστε εργαζόμενοι Β' κατηγορίας», οι ωρομίσθιοι εργαζόμενοι στην Κυβέρνηση πορεύτηκαν την Τετάρτη από το Υπουργείο Οικονομικών ως το Προεδρικό, ζητώντας μισθολογικές αυξήσεις στο πλαίσιο της πρώτης 24ωρης απεργίας τους από την ίδρυση της Κυπριακής Δημοκρατίας. 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Σε εξέλιξη η απεργία των κυβερνητικών ωρομίσθιων με αίτημα τις αυξήσεις, ζητούν παρέμβαση του Προέδρου-«Όχι στους μισθούς πείνας» (pics)

Οι εργαζόμενοι συγκεντρώθηκαν στις 10:00 στο Υπουργείο Οικονομικών και ακολούθως, με συντεταγμένη πορεία, μετέβησαν στο Προεδρικό Μέγαρο, όπου εκπρόσωποι των συντεχνιών επέδωσαν υπόμνημα στον Πρόεδρο της Δημοκρατίας, ζητώντας την παρέμβασή του για επίτευξη συμφωνίας με το Υπουργείο Οικονομικών. Σύμφωνα με τις συντεχνίες, οι ωρομίσθιοι έλαβαν τα τελευταία 17 χρόνια αύξηση μόλις 1,5%.

Στην απεργία συμμετείχαν εργαζόμενοι από όλα τα επαγγέλματα του Ωρομίσθιου Κυβερνητικού Προσωπικού, που περιλαμβάνουν τεχνίτες με εξειδίκευση, συντηρητές αρχαιοτήτων, οικοδόμοι, μηχανοδηγοί, επόπτες οδικών μεταφορών, προσωπικό στην καθαριότητα, στις υγειονομικές υπηρεσίες, δασοπυροσβέστες, πυροσβέστες, ναυαγοσώστες κ.λπ.

5515386655652529 731105459 1319368497008535 2969204118161278483 n

  

5515387055033206 731131489 1319368310341887 6226422357689253515 n (1)

  

Ο ΓΓ της ΟΕΚΔΥ ΣΕΚ, Γιώργος Κωνσταντίνου, στην ομιλία του έξω από το Προεδρικό Μέγαρο, είπε ότι είναι η πρώτη φορά στην ιστορία της Κυπριακής Δημοκρατίας που το ωρομίσθιο κυβερνητικό προσωπικό κατήλθε σε 24ωρη απεργία. «Διεκδικούμε αυξήσεις στους μισθούς», ανέφερε, προσθέτοντας ότι είναι «απαράδεκτο για την κυβέρνηση να μεταχειρίζεται το ωρομίσθιο προσωπικό με δυσμενή μεταχείριση», την ώρα που προσφέρουν σημαντικό έργο για τη λειτουργία της κρατικής μηχανής.

«Απαιτούμε από την πολιτεία να μας ακούσει και να μας λάβει υπόψη. Δεν είμαστε επαίτες και δεν παρακαλούμε κανένα. Απαιτούμε από την πολιτεία να εφαρμόσει τέτοιες πολιτικές αποφάσεις, ώστε οι εργαζόμενοι να ζήσουν με αξιοπρέπεια», είπε ο Σταύρος Ανδρέου, ΓΓ της ΠΑΣΥΕΚ-ΠΕΟ. «Αμειβόμαστε με τον κατώτατο μισθό», είπε, προσθέτοντας ότι το 30% των ωρομίσθιων κυβερνητικών εργαζομένων αμείβεται με μέχρι €1.500. 

«Είμαστε χαμηλόμισθοι, δεν μπορούμε να ανταποκριθούμε με τους μισθούς που παίρνουμε στις απαιτήσεις της οικονομίας», είπε από την πλευρά του ο Ανδρέας Αντωνίου, ΓΓ ΔΕΕ ΚΔΟΚΩ ΔΕΟΚ, σημειώνοντας ότι από το 2009 συνολικά έχει δοθεί αύξηση μόλις 1,5%. «Η χώρα έχει ρυθμούς ανάπτυξης από τους ψηλότερους της Ευρώπης», είπε, σημειώνοντας ότι διεκδικούν αντίστοιχες αυξήσεις στους μισθούς.

5515387174250943 731131489 1319368310341887 6226422357689253515 n

  

5515387138626487 DOC.20260624.10499906.01APERGIA04

  

5515387107845242 DOC.20260624.10499904.01APERGIA02

  

Στο υπόμνημα που απηύθυναν στον Πρόεδρο της Δημοκρατίας, το οποίο παρέδωσαν στον Κυβερνητικό Εκπρόσωπο, Κωνσταντίνο Λετυμπιώτη, οι εργαζόμενοι ζητούν την παρέμβασή του. «Απευθυνόμαστε σε εσάς με την προσδοκία ότι θα παρέμβετε άμεσα, ώστε να επιτευχθεί συμφωνία για ανανέωση της συλλογικής σύμβασης του Ωρομίσθιου Κυβερνητικού προσωπικού και να βελτιωθούν οι μισθοί».

Όπως αναφέρεται στο υπόμνημα, οι μισθοί του Ωρομίσθιου Κυβερνητικού Προσωπικού είναι πολύ χαμηλότεροι από τους μισθούς σε αντίστοιχα επαγγέλματα στον ιδιωτικό τομέα σε ίδιες ώρες εργασίας την εβδομάδα.

Σημειώνεται, ακόμη, ότι, παρόλο που το συνολικό μισθολόγιο της Δημόσιας Υπηρεσίας έχει αυξηθεί, το κόστος για το μισθολόγιο του Ωρομίσθιου Κυβερνητικού Προσωπικού μειώθηκε «και είναι πολύ χαμηλότερο και από το κόστος τους μισθολογίου του Ωρομίσθιου Κυβερνητικού Προσωπικού του έτους 2011».

Σύμφωνα με το υπόμνημα, τα αιτήματα για μισθολογικές αυξήσεις έχουν υποβληθεί από τον Απρίλιο του περασμένου έτους.

Μετά την επίδοση του ψηφίσματος ο κ. Ανδρέου είπε ότι ο Κυβερνητικός Εκπρόσωπος «δεσμεύτηκε να μεταφερθούν οι θέσεις μας στον Πρόεδρο της Δημοκρατίας και στον Υπουργό Οικονομικών». Πρόσθεσε ότι οι εργαζόμενοι και οι συντεχνίες θα δώσουν λίγο χρόνο για να επεξεργαστεί η κυβέρνηση το υπόμνημα που δόθηκε. «Αν δεν έχουμε θετική ανταπόκριση, αν δεν ανοίξει το παράθυρο του διαλόγου με παρέμβασή του ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας, θα συζητήσουμε μεταξύ μας και το επόμενο διάστημα θα απαντήσουμε πιο δυναμικά, πιο μαζικά και με διαφορετικούς, ίσως τρόπους». 

Από την πλευρά του, ο κ. Κωνσταντίνου είπε ότι οι συντεχνίες εξήγησαν στον Κυβερνητικό Εκπρόσωπο τη σημασία και τον ρόλο του Ωρομίσθιου Κυβερνητικού Προσωπικού στην κρατική μηχανή. «Έχουμε πάρει τη διαβεβαίωση ότι θα ενημερωθεί ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας, ώστε να κάνει τις δικές του κινήσεις και θα γίνει και ενημέρωση του Υπουργείου Οικονομικών», ανέφερε, εκφράζοντας την ελπίδα τις επόμενες μέρες να υπάρξει κατάληξη σε συμφωνία που να επιτρέπει αυξήσεις. «Σε περίπτωση που θα δούμε ότι δεν θα υπάρξει κάτι τέτοιο, θα αντιδράσουμε δυναμικότερα», είπε.

5515386947846655 DOC.20260624.10499903.01APERGIA01

  

5515387071751786 DOC.20260624.10499905.01APERGIA03

  

5515386672996144 DOC.20260624.10500077.01APERGIA06

  

Ο κ. Αντωνίου πρόσθεσε, με τη σειρά του, είπε ότι οι συντεχνίες εξήγησαν στον Κυβερνητικό Εκπρόσωπο ότι η πλειοψηφία του ωρομίσθιου προσωπικού αμείβεται με μισθούς που "ίσα που φτάνουν να τα βγάλουν πέρα". "Ευελπιστούμε ότι το μήνυμα θα μεταφερθεί στον Πρόεδρο της Δημοκρατίας, ώστε με τη δική του παρέμβαση το Υπουργείο Οικονομικών να προχωρήσει σε ουσιαστικό διάλογο μαζί μας, με σκοπό να καταλήξουμε σύντομα σε συμφωνία".

Εργαζόμενη στον τομέα υγείας είπε σε δημοσιογράφους ότι «ζητούμε τις αυξήσεις που έχουν χρόνια να μας δώσουν, ζητούμε σεβασμό και αξιοπρέπεια». Άλλη εργαζόμενη στον τομέα υγείας είπε ότι δουλεύει εδώ και δέκα χρόνια και ο μισθός της είναι €1.000. «Πώς μπορούμε να ζήσουμε με αξιοπρέπεια με €1.000», διερωτήθηκε, σημειώνοντας ότι τα έξοδα του μήνα είναι περισσότερα.

5515386709558293 DOC.20260624.10500081.01APERGIA09

  

5515386985346453 DOC.20260624.10500078.01APERGIA07

  

5515386745026621 DOC.20260624.10500075.01APERGIA05

Εργαζόμενος 40 χρόνια στην Επαρχιακή Διοίκηση είπε ότι μετά από τόσα χρόνια ο μισθός του «δεν βγήκε πάνω από €2.000», κάνοντας λόγο για «μισθούς πείνας». Άλλος εργαζόμενος είπε ότι έχει 33 χρόνια προϋπηρεσία και «δεν μπορούμε να αγοράσουμε τα απαραίτητα».

Ναυαγοσώστης ανέφερε ότι οι ναυαγοσώστες είναι «το πιο αδικημένο κομμάτι» των Ωρομίσθιων, καθώς εργάζονται με εξάμηνα συμβόλαια, ενώ δεν έχουν Ταμεία Προνοίας ή άλλα ωφελήματα. «Ας μας δώσει η πολιτεία, το αυτονόητο που έχουν όλοι οι εργαζόμενοι, για να συνεχίσουν να ενδιαφέρονται για το επάγγελμα οι νέοι. Με έξι μήνες συμβόλαια φεύγουν όλοι και παν σε άλλες δουλειές». 

5515386813785516 DOC.20260624.10500189.01APERGIA10

  

5515387016596123 DOC.20260624.10500202.01APERGIA17

  

5515386849253610 DOC.20260624.10500197.01APERGIA14

  

5515386881909673 DOC.20260624.10500195.01APERGIA13

  

5515386914721927 DOC.20260624.10500199.01APERGIA15
5515386779245237 DOC.20260624.10500080.01APERGIA08

 ​Πηγή: ΚΥΠΕ

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Promotional Rep NewsFeed
ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ