powered by inbusiness-news-logo cbn omada-logo celebrity-logo LOGO-PNG-108

Τι ψάχνουν οι Κύπριοι στο διαδίκτυο-Από τον καιρό και τα εστιατόρια μέχρι το ChatGPT, το Youtube και το «πώς να...»

Ενδιαφέροντα στοιχεία καταγράφονται από τις αναζητήσεις των Κύπριων στο Google για το 2025, αφού οι πολίτες δείχνουν να στρέφονται προς τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, τα οποία παραμένουν αρκετά ψηλά στις προτιμήσεις τους, με το Youtube να κατατάσσεται στην πρώτη θέση, την ίδια ώρα που αρκετά ψηλά παραμένουν το Facebook, το Instagram και το Whats app, ενώ εκτός λίστας, κατά ένα περίεργο τρόπο βρίσκεται το Tik Tok.

Στις πρώτες επιλογές των Κυπρίων βρίσκεται για άλλη μια χρονιά το Google, το οποίο διατηρεί τα σκήπτρα, στις μηχανές αναζήτησhς. Αν και η εταιρεία δεν έχει δημοσιοποιήσει την ετήσια κατάταξη αναζητήσεων για την Κύπρο, τα διαθέσιμα στοιχεία από πλατφόρμες ανάλυσης δεδομένων και GoogleTrends καταδεικνύουν ξεκάθαρα τι απασχολεί τους χρήστες και πώς χρησιμοποιούν τη μηχανή αναζήτησης στην καθημερινότητά τους.

Στις πρώτες θέσεις των αναζητήσεων βρίσκονται όροι όπως Youtube, Facebook, Instagram, Gmail, Google Maps και Google Translate. Πρόκειται για αναζητήσεις που δεν γίνονται για πληροφόρηση, αλλά για άμεση πρόσβαση σε δημοφιλείς πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης.

Η τάση αυτή, δείχνει ότι για πολλούς Κύπριους, το Google λειτουργεί ως το βασικό... τηλεχειριστήριο του διαδικτύου, από όπου ξεκινούν σχεδόν όλες οι online δραστηριότητες των πολιτών.

Την ίδια ώρα, ανάμεσα στις πιο δημοφιλείς αναζητήσεις του 2025, ξεχωρίζει το ChatGPT, επιβεβαιώνοντας ότι η τεχνητή νοημοσύνη έχει μπει για τα καλά στην καθημερινότητα των πολιτών. Από μαθητές και φοιτητές μέχρι επαγγελματίες και δημιουργούς περιεχομένου, όλο και περισσότεροι στρέφονται σε εργαλεία AI για απαντήσεις, ιδέες και λύσεις για την καθημερινότητά τους, αλλά και για πιο «ψαγμένες» επιλογές.

Η αυξημένη αναζήτηση γύρω από την τεχνητή νοημοσύνη, αποτυπώνει μια σαφή αλλαγή στον τρόπο με τον οποίο οι χρήστες αναζητούν πληροφορίες, δηλαδή λιγότερες λέξεις-κλειδιά και περισσότερες ερωτήσεις.

Ιδιαίτερα ψηλά στις αναζητήσεις παραμένουν οι όροι weather, restaurants και restaurants near me, αποδεικνύοντας ότι το Google χρησιμοποιείται κυρίως για άμεσες, πρακτικές ανάγκες.

Παράλληλα, αυξημένο ενδιαφέρον καταγράφεται για αναζητήσεις που σχετίζονται με πτήσεις, αεροδρόμια και αεροπορικές εταιρείες, με το αεροδρόμιο Λάρνακας να βρίσκεται συχνά στις πρώτες επιλογές. Το ταξίδι και οι μετακινήσεις παραμένουν βασικό κομμάτι της ψηφιακής καθημερινότητας των Κυπρίων.

Σημαντική δυναμική παρουσιάζουν και οι αναζητήσεις για live scores, στοιχηματικές πλατφόρμες και αθλητικά αποτελέσματα, με τον αθλητισμό να διατηρεί τη σταθερή του θέση στο ενδιαφέρον των χρηστών.

Σημειώνεται ότι το 2025 καταγράφεται έντονη αύξηση στις αναζητήσεις τύπου «πώς να…» και «τι είναι…», στοιχείο που δείχνει ότι οι χρήστες αναζητούν πλέον ολοκληρωμένες απαντήσεις και όχι απλώς πληροφορίες. Η αλλαγή αυτή, συνδέεται άμεσα με την εξοικείωση του κοινού με την τεχνητή νοημοσύνη και την ανάγκη για πιο άμεση, κατανοητή και εξατομικευμένη γνώση.

Σύμφωνα με δεδομένα από Google Trends κατηγοριοποιημένα ανά θεματικές (με στατιστικές score values) για το 2025 στην Κύπρο: 

Τεχνολογία & Πλατφόρμες

YouTube

*Online platforms, όπως eBay/Amazon/Online shopping

Ταξίδι & Μεταφορές

Trip & Booking queries (π.χ. Booking.com)

Αεροπορικές εταιρείες / λέξεις όπως Emirates

Εργαλεία & Λειτουργικά

Google Translate, Gmail, Google Maps 

Αθλητικά / Παιχνίδια

Όροι όπως livescore / bet365 έχουν εμφανές ενδιαφέρον

Οικονομία / Εργασία / Εκπαίδευση

LinkedIn, αναζητήσεις για ευκαιρίες απασχόλησης

Ψυχαγωγία / Περιεχόμενο

Αναζήτηση Pornhub σύμφωνα με στατιστικά Trends

Κατάταξη (πιο συχνές αναζητήσεις)

  1. Youtube

  2. Google Translate

  3. ChatGPT (τεχνητή νοημοσύνη)

  4. Facebook/Instagram/WhatsApp

  5. Weather

  6. Restaurants & local services (πχ. «restaurants near me»)

  7. Πτήσεις & αεροδρόμια (πχ. Larnaca airport)

  8. Αθλητισμός (live score, stoiximan κλπ.)

  9. Τράπεζες & υπηρεσίες (Bank of Cyprus)

;