Καθώς η αντίστροφη μέτρηση για τα Χριστούγεννα και την Πρωτοχρονιά έχει ήδη ξεκινήσει, η ξενοδοχειακή βιομηχανία εισέρχεται σε μια περίοδο αυξημένου ενδιαφέροντος και κινητικότητας, με τα δεδομένα που διαμορφώνονται να αφήνουν συγκρατημένη αισιοδοξία για την πορεία του Δεκεμβρίου, τόσο σε επίπεδο πληρότητας όσο και σε επίπεδο συνολικής εικόνας της αγοράς. Οι γιορτές αποτελούν διαχρονικά ένα κρίσιμο τεστ για τον χειμερινό τουρισμό, ιδιαίτερα σε μια χώρα που για χρόνια βασιζόταν σχεδόν αποκλειστικά στη θερινή περίοδο, ωστόσο τα τελευταία χρόνια καταβάλλεται μια συστηματική προσπάθεια ώστε μήνες όπως ο Δεκέμβριος να αποκτούν σταδιακά πιο σταθερό ρόλο στον ετήσιο τουριστικό σχεδιασμό.
Η φετινή εικόνα δείχνει ότι η προσπάθεια αυτή αρχίζει να αποδίδει, καθώς τα ξενοδοχεία που παραμένουν ανοικτά καταγράφουν ικανοποιητικά επίπεδα πληρότητας, τα οποία σε αρκετές περιπτώσεις κινούνται υψηλότερα σε σύγκριση με προηγούμενες χρονιές. Παρά τις προκλήσεις που εξακολουθούν να υφίστανται, όπως το αυξημένο λειτουργικό κόστος και οι περιορισμοί που χαρακτηρίζουν τον χειμερινό τουρισμό στην Κύπρο, ο Δεκέμβριος του 2025 φαίνεται να διαμορφώνεται ως ένας από τους πιο θετικούς των τελευταίων ετών, τόσο από πλευράς ζήτησης όσο και από πλευράς γενικότερης δραστηριότητας.
Σημαντικό ρόλο στη βελτιωμένη εικόνα διαδραματίζει η αυξημένη αεροπορική συνδεσιμότητα, με περισσότερες πτήσεις και διαθέσιμες θέσεις από ευρωπαϊκές αγορές, γεγονός που ενισχύει τη ροή επισκεπτών σε μια περίοδο που παραδοσιακά θεωρείται πιο ήπια. Παράλληλα, η επιλογή αρκετών ξενοδοχειακών μονάδων να παραμείνουν σε λειτουργία κατά τη διάρκεια του χειμώνα δημιουργεί θετικές αλυσιδωτές επιπτώσεις, όχι μόνο για τον τουρισμό αλλά και για άλλους τομείς της οικονομίας, όπως η εστίαση, το λιανεμπόριο και οι τοπικές υπηρεσίες.
Οι τιμές για την περίοδο των γιορτών κινούνται σε καλά επίπεδα, χωρίς υπερβολές, δίνοντας τη δυνατότητα τόσο στους Κύπριους όσο και στους ξένους επισκέπτες να προγραμματίσουν τη διαμονή τους με μεγαλύτερη ευελιξία. Η εικόνα αυτή ενισχύει τη σταδιακή αλλαγή αντίληψης γύρω από τον χειμερινό τουρισμό, ο οποίος δεν αντιμετωπίζεται πλέον ως απλή παράταση της θερινής σεζόν, αλλά ως ξεχωριστό κεφάλαιο με τις δικές του προοπτικές και ιδιαιτερότητες.
Μέσα σε αυτό το πλαίσιο, η περίοδος των εορτών αποκτά ιδιαίτερη σημασία, καθώς λειτουργεί ως βαρόμετρο για το κατά πόσο ο Δεκέμβριος μπορεί να εδραιωθεί ως ένας σταθερά αποδοτικός μήνας για τη ξενοδοχειακή βιομηχανία. Τα μέχρι στιγμής δεδομένα δείχνουν ότι η φετινή χρονιά κινείται καλύτερα σε σχέση με άλλες χρονιές, δημιουργώντας προσδοκίες για ένα θετικό κλείσιμο του έτους και ενισχύοντας τη συζήτηση γύρω από την περαιτέρω επέκταση της τουριστικής περιόδου, στόχος που αποτελεί εδώ και καιρό βασικό ζητούμενο για τον κλάδο.
Μιλώντας στον REPORTER, ο Γενικός Διευθυντής του ΠΑΣΥΞΕ, Χρίστος Αγγελίδης, εξήγησε αρχικά πως «ο Νοέμβριος ήταν πολύ καλύτερος από τα προηγούμενα χρόνια του 2023 και του 2024. Η ξενοδοχειακή βιομηχανία, σε συνεργασία με τις αρμόδιες αρχές, έχει εργαστεί πολύ συντονισμένα, για να συντονιστούμε στον μεγάλο μας στόχο που δεν είναι άλλος από το να βάζουμε κάθε επόμενο μήνα μέσα στο καλοκαιρινό πρόγραμμα, αν είναι δυνατόν, δηλαδή την επέκταση της τουριστικής περιόδου. Απώτερος στόχος να γίνει καλοκαιρινός μήνας ο Νοέμβριος καθώς και ο Μάρτιος και ο Απρίλιος. Θα ολοκληρώσουμε μια μεγάλη προσπάθεια που ξεκίνησε εδώ και αρκετά χρόνια και πλέον φαίνεται ότι αποδίδει».
Αναφερόμενος στις κρατήσεις των ξενοδοχείων και τα επίπεδα πληρότητας για τον Δεκέμβριο, σημείωσε πως «παρουσιάζει καλύτερη εικόνα σε σχέση με πέρσι, ιδιαίτερα στις περιοχές όπου τα ξενοδοχεία παραμένουν ανοικτά. Αυτό είναι αποτέλεσμα της συλλογικής προσπάθειας να διατηρηθούν περισσότερα ξενοδοχεία σε λειτουργία, δημιουργώντας θετικές επιπτώσεις και σε άλλους τομείς της οικονομίας. Σε συνάφεια ότι υπάρχουν περισσότερες πτήσεις τον φετινό Δεκέμβριο σε σχέση με τον περσινό, αισιοδοξούμε ότι θα είναι ακόμη ένας καλός μήνας».
Ερωτηθείς σχετικά για την κατάσταση στα ξενοδοχεία την περίοδο των εορτών, ο κ. Αγγελίδης σημείωσε πως «υπάρχει μία αυξημένη πληρότητα και ζήτηση και ευελπιστούμε ότι θα καταλήξει να είναι μία επιτυχημένη περίοδος. Αυτή τη στιγμή οι πληρότητες κινούνται γύρω στο 50% με 60% για την περίοδο τον μήνα, ποσοστό που θεωρείται πολύ ικανοποιητικό για τον Δεκέμβριο. Ακόμη και αν κλείσει ο μήνας γύρω στο 40%, αυτό θα είναι ένα πολύ καλό αποτέλεσμα, δεν θεωρείται χαμηλό».
Επισήμανε πως «την εορταστική περίοδο υπάρχει αυξημένη ζήτηση, με ορισμένες ημέρες να είναι σχεδόν πλήρεις. Ωστόσο, αυτό δεν αντικατοπτρίζει απαραίτητα ολόκληρο τον μήνα, καθώς υπάρχουν διακυμάνσεις. Δεν είναι εφικτό, ούτε και επιθυμητό, τα ξενοδοχεία να λειτουργούν σε απόλυτη πληρότητα, καθώς πρέπει να μπορούν να εξυπηρετούν σωστά τους επισκέπτες τους».
Την ίδια ώρα τόνισε πως «μεγαλύτερη ζήτηση καταγράφεται στα μεγάλα ξενοδοχεία, κυρίως σε παραθαλάσσιες περιοχές, λόγω των περισσότερων παροχών και επιλογών που προσφέρουν. Τα ορεινά ξενοδοχεία παρουσιάζουν επίσης αυξημένη κίνηση σε σχέση με άλλες περιόδους, ιδιαίτερα λόγω των γιορτών».
Σε ό,τι αφορά τις τιμές, επισημαίνοντας πως βρίσκονται σε καλά επίπεδα, εξήγησε πως «σύμφωνα με έρευνα που έχουμε κάνει στις πλατφόρμες κρατήσεων αλλά και από τα μέλη μας, οι τιμές για ξενοδοχεία τριών αστέρων ξεκινούν από περίπου 80 ευρώ και αυξάνονται ανάλογα με την κατηγορία και τις παροχές».
Παράλληλα σημείωσε πως «η Κύπρος εξελίσσεται σε ελκυστικό χειμερινό προορισμό, ωστόσο εξακολουθούν να υπάρχουν περιορισμοί, ιδιαίτερα σε ό,τι αφορά τις μεγάλες συνεδριακές και πολιτιστικές υποδομές, οι οποίες θα μπορούσαν να ενισχύσουν περαιτέρω τον χειμερινό τουρισμό. Υπάρχουν και αυξημένες κρατήσεις από το εξωτερικό, με περισσότερες πτήσεις από χώρες όπως το Ισραήλ, η Πολωνία και η Γερμανία, ενώ γενικότερα παρατηρείται αυξημένη διαθεσιμότητα θέσεων από διάφορες ευρωπαϊκές αγορές. Υπάρχει φυσικά περιθώριο βελτίωσης, ωστόσο κινούμαστε προς τη σωστή κατεύθυνση».
Ενόψει των γιορτών, ο κ. Αγγελίδης έστειλε το δικό του μήνυμα ότι «τα κυπριακά ξενοδοχεία είναι έτοιμα και οργανωμένα να υποδεχθούν τον κόσμο, προσφέροντας ποιοτική φιλοξενία τόσο στους Κύπριους όσο και στους ξένους επισκέπτες. Παροτρύνουμε τους Κύπριους καταναλωτές, πέραν των πλατφορμών κρατήσεων, να επικοινωνούν απευθείας με τα ξενοδοχεία, καθώς συχνά μπορούν να εξασφαλίσουν καλύτερες τιμές και πιο άμεση εξυπηρέτηση. Θέλω επίσης να απευθύνω θερμές ευχές σε όλους τους ξενοδόχους, τους εργαζόμενους και τα διευθυντικά στελέχη των ξενοδοχείων, που και αυτές τις γιορτές θα βρίσκονται στην πρώτη γραμμή για να εξυπηρετήσουν τους επισκέπτες μας».
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:











