powered by inbusiness-news-logo cbn omada-logo celebrity-logo LOGO-PNG-108

Ανένδοτη η ΟΕΛΜΕΚ, επιμένει στην αμετακίνητη στάση της και εκβιάζει όλους για το σχέδιο αξιολόγησης

Στη συνέχιση και κλιμάκωση των μέτρων, μη αποκλειομένων και των απεργιακών, λαμβάνοντας υπόψη το νομοθέτημα που ενδεχομένως θα ψηφιστεί από τη Βουλή των Αντιπροσώπων, στις 22 Δεκεμβρίου 2025, εξουσιοδοτεί η Παγκύπρια Συνδιάσκεψη των Γενικών Αντιπροσώπων (ΠΣΓΑ) το Κ.Δ.Σ. της ΟΕΛΜΕΚ.

Σύμφωνα με ανακοίνωση, η ΠΣΓΑ, που συνήλθε σήμερα στη Λευκωσία, αποτιμώντας συνολικά τις εξελίξεις στο μέτωπο της αξιολόγησης, της σχολικής βίας και των εκκρεμών εργασιακών ζητημάτων, εξέφρασε έντονη δυσαρέσκεια για τον τρόπο με τον οποίο η Κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας χειρίστηκαν τον θεσμικό διάλογο, καταγγέλλοντας διαδικασίες εξπρές, ασάφειες και μονομερείς αποφάσεις, που πλήττουν ευθέως τα εργασιακά και παιδαγωγικά δικαιώματα των εκπαιδευτικών.

Στο επίκεντρο της αντιπαράθεσης βρίσκεται το νομοσχέδιο για την Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού και του Εκπαιδευτικού Έργου, το οποίο όπως τονίζεται στο ψήφισμα που εξέδωσε, οδηγείται προς ψήφιση χωρίς να έχει προηγηθεί ουσιαστικός και ολοκληρωμένος διάλογος, παρά την καθολική απόρριψή του από το 92% των μελών της ΟΕΛΜΕΚ στο δημοψήφισμα της 29ης Μαΐου του 2025.

Η Οργάνωση κάνει λόγο για ένα νομοσχέδιο «πρόχειρο, ατελές και θεσμικά επικίνδυνο», το οποίο δεν θεραπεύει τις παθογένειες του υφιστάμενου συστήματος, ενισχύει τον επιθεωρητισμό, διευρύνει την αναξιοκρατία και μετατρέπει τις σχολικές μονάδες σε γραφειοκρατικούς μηχανισμούς αριθμητικής αποτίμησης.

Όπως σημειώνει, ανησυχία προκαλεί το γεγονός ότι βασικά κριτήρια αξιολόγησης παραπέμπονται σε μεταγενέστερους κανονισμούς, ενώ έχει ήδη προαναγγελθεί η ανάγκη τροποποιήσεων ακόμη και μετά την ψήφισή τους.

Παράλληλα, η ΠΣΓΑ ανέδειξε ως μείζον ζήτημα τη ραγδαία αύξηση της σχολικής βίας και παραβατικότητας, καταγγέλλοντας την αδράνεια του Υπουργείου Παιδείας στην υλοποίηση εξαγγελθέντων μέτρων.

Η Συνδιάσκεψη επανέλαβε την ανάγκη για άμεση δημιουργία εναλλακτικών δομών εκτός σχολείου για μαθητές με ακραία παραβατική συμπεριφορά, ενίσχυση της ασφάλειας των σχολικών μονάδων και ουσιαστική στήριξη των εκπαιδευτικών που βρίσκονται καθημερινά στην πρώτη γραμμή.

Εξάλλου, την απόφαση της ΠΣΓΑ πλαισίωσε εκτενής ενημέρωση του Προέδρου της ΟΕΛΜΕΚ, Δημήτρη Ταλιαδώρου, ο οποίος παρουσίασε αναλυτικά τη δράση του Κεντρικού Διοικητικού Συμβουλίου κατά την περίοδο Ιουνίου – Δεκεμβρίου του 2025.

Όπως ανέφερε, το Κεντρικό Διοικητικό Συμβούλιο συνεδρίασε πέντε φορές, ενώ η Γραμματεία της Οργάνωσης πραγματοποίησε 28 συνεδρίες, διαχειριζόμενη τόσο τα καθημερινά προβλήματα των σχολικών μονάδων, όσο και κρίσιμα ζητήματα εκπαιδευτικής πολιτικής.

Ο κ. Ταλιαδώρος υπογράμμισε ότι η σύγκρουση για το Σχέδιο Αξιολόγησης δεν προέκυψε συγκυριακά, αλλά αποτελεί το αποτέλεσμα μιας μακράς και προβληματικής διαδικασίας, σημειώνοντας ότι «ο θεσμικός διάλογος υποκαταστάθηκε από μονομερείς ενέργειες και πολιτικές αποφάσεις ερήμην των εκπαιδευτικών».

Υπενθύμισε ότι η ΟΕΛΜΕΚ από τον Νοέμβριο του 2024 είχε προειδοποιήσει πως δεν μπορεί να συμμετέχει σε έναν προσχηματικό διάλογο και ότι το 92% των μελών της Οργάνωσης απέρριψε την πρόταση του ΥΠΑΝ στο δημοψήφισμα του Μαΐου 2025.

Παρά τις πιέσεις και τα διαβήματα προς την Κοινοβουλευτική Επιτροπή Παιδείας και τα πολιτικά κόμματα, ο Πρόεδρος της ΟΕΛΜΕΚ κατήγγειλε ότι το Υπουργείο Παιδείας επέμεινε σε μια πρόταση με «σκόπιμες ασάφειες», όπως χαρακτηριστικά είχε παραδεχθεί δημόσια και η ίδια η Υπουργός Παιδείας, γεγονός που εντείνει -σύμφωνα με την Οργάνωση- την ανασφάλεια και την αναξιοκρατία στο σχολικό περιβάλλον.

Παράλληλα, στην ενημέρωσή του ο κ. Ταλιαδώρος ανέδειξε μια σειρά σημαντικών συνδικαλιστικών κατακτήσεων, όπως τη συμφωνία για 679 νέες μόνιμες θέσεις στη Μέση Εκπαίδευση μέχρι το 2027, τη σταδιακή αποκατάσταση της πλήρους καταβολής της ΑΤΑ, αλλά και επιμέρους ρυθμίσεις που αφορούν εργασιακά και παιδαγωγικά ζητήματα.

Την ίδια στιγμή, τόνισε ότι σοβαρά προβλήματα παραμένουν άλυτα, από τη διοικητική υποστελέχωση των σχολείων και τις αποσπάσεις στελεχών, μέχρι τη σχολική βία και την απουσία ουσιαστικών μέτρων στήριξης της Δημόσιας Εκπαίδευσης.

Πηγή: ΚΥΠΕ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: 

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Promotional Rep NewsFeed
ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
;