powered by inbusiness-news-logo cbn omada-logo celebrity-logo LOGO-PNG-108

Απαντά για τη στάση εργασίας της ΠΟΕΔ η Μιχαηλίδου-«Υπάρχει εμμονή, ούτε τα δικά μας αιτήματα θα ικανοποιηθούν»

Απαντά για τη στάση εργασίας που εξήγγειλε η ΠΟΕΔ, για την ερχόμενη Πέμπτη, επειδή δεν έχουν ικανοποιηθεί όλα τα συνδικαλιστικά της αιτήματα, όσον αφορά στο σχέδιο αξιολόγησης των εκπαιδευτικών, η υπουργός Παιδείας, Αθηνά Μιχαηλίδου, η οποία επεσήμανε ότι διαπιστώνεται ότι υπάρχει μία εμμονή στο να ικανοποιηθούν πλήρως όλα τους τα αιτήματα. Μάλιστα, η κα. Μιχαηλίδου επεσήμανε πως ούτε τα αιτήματα του Υπουργείου Παιδείας θα ικανοποιηθούν, ωστόσο αυτό είναι η δημοκρατική διαδικασία.

Η οργάνωση των δασκάλων είχε ανακοινώσει την προηγούμενη εβδομάδα ότι θα προβεί σε δίωρη στάση εργασίας την ερχόμενη Πέμπτη, από τις 7:30 το πρωί μέχρι τις 9:00, δηλαδή δύο διδακτικές περιόδους, σε μία προσπάθεια να ασκήσουν πιέσεις για τη διαδικασία που βρίσκεται σε εξέλιξη, αναφορικά με το σχέδιο αξιολόγησης των εκπαιδευτικών. Ο λόγος που προχωρούν με τη στάση εργασίας είναι επειδή δεν έχουν ικανοποιηθεί όλα τους τα συνδικαλιστικά αιτήματα, όσον αφορά τη μεγαλύτερη μεταρρύθμιση στον τομέα της παιδείας και επιδιώκουν για ακόμη μία φορά να θέσουν εμπόδια στην προσπάθεια που καταβάλλει η Επιτροπή Παιδείας και το Υπουργείο Παιδείας για να ολοκληρωθεί το νομοσχέδιο και να προωθηθεί στην Ολομέλεια. Αυτό φαίνεται από το γεγονός ότι η στάση εργασίας ανακοινώθηκε πριν η οργάνωση λάβει το τελικό κείμενο και μάλιστα πρόκειται για μία απόφαση που αναιρεί την απόφαση Νοεμβρίου, όταν η οργάνωση ανέστειλε τα απεργιακά μέτρα και είχε αναφέρει πως σε περίπτωση που το τελικό νομοσχέδιο δεν τους ικανοποιεί, τότε θα διαμαρτυρηθούν έξω από το Κοινοβούλιο την ημέρα που θα ψηφίζεται.

Η υπουργός Παιδείας, Αθηνά Μιχαηλίδου, μιλώντας στην κρατική τηλεόραση, ανέφερε πως «είμαι αισιόδοξη ότι θα ψηφιστεί, επειδή έχει παρέλθει μισός αιώνας, είναι πάρα πολλά τα χρόνια, που δουλεύουμε, εργαζόμαστε, δημιουργούμε στα σχολεία, με παρωχημένες ρυθμίσεις της δεκαετίας του 1970. Είναι καιρός να δώσουμε παιδαγωγική αξία στο έργο του σχολείου, να ενδυναμώσουμε τους εκπαιδευτικούς μας. Δεν πρόκειται μόνο για αξιολόγηση του εκπαιδευτικού, είναι ένα πλαίσιο που προτείνουμε μέσα από το σχέδιο κανονισμών, που θα επιτρέψει πιο υγιείς συνθήκες εντός του σχολείου, να δώσει κίνητρα στους εκπαιδευτικούς, με μεγάλο στόχο να έχουμε ένα πιο σύγχρονο και αποτελεσματικό σχολείο».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Αμετακίνητοι οι δάσκαλοι, δεν υποχωρούν για την στάση εργασίας-Απαντά για τη διγλωσσία η ΠΟΕΔ

Ερωτηθείσα για τα απεργιακά μέτρα και τις αναφορές ότι δεν έχει γίνει διάλογος, η υπουργός Παιδείας σημείωσε πως «είναι άκρως προβληματικό, επειδή έχει εξαντληθεί ο διάλογος και με το Υπουργείο Παιδείας και ενώπιον της Βουλής και καταλήγουμε που; Ότι υπάρχει μία εμμονή στο να ικανοποιηθούν πλήρως όλα τα αιτήματα. Να μου επιτραπεί ότι ένα είναι το βασικό αίτημα που υπάρχει διαφωνία, στο ρόλο του διευθυντή. Παραμένει ένα πολύ μικρό ποσοστό, όπως φαίνεται, επειδή δεν έχω ακόμη και το τελικό κείμενο, 15% να έχει λόγο ο διευθυντής στην ποσοτική αξιολόγηση. Αυτό αδικεί όλο το εγχείρημα, επειδή δεν αφορά μόνο την αξιολόγηση του ατόμου, αφορά την αξιολόγηση του σχολείου, την παιδαγωγική τους κατάρτιση, το πιο παιδαγωγικό κλίμα, την αλλαγή, να έχουμε καλύτερα και πιο ενημερωμένα στελέχη. Μας προβληματίζει όλους».

Στη συνέχεια, η κα. Μιχαηλίδου τόνισε ότι «δεν αμφισβητώ το δικαίωμα των εκπαιδευτικών μας για απεργίες. Ακολούθουνται δημοκρατικές διαδικασίες, υπήρχε ένα χρονοδιάγραμμα στο διάλογο, ποιος λέει ότι πρέπει να ικανοποιηθούν όλα τα αιτήματα όλων των πλευρών; Ούτε τα δικά μας αιτήματα θα ικανοποιηθούν, αυτή είναι η δημοκρατική διαδικασία και αυτό συμβαίνει σε όλα τα νομοθετήματα. Υπάρχουν διακριτοί ρόλοι».

Αναφορικά με το ρόλο του διευθυντή και το γεγονός ότι ενώ οι οργανώσεις ζητούν να διαγραφεί, η Βουλή όχι μόνο το διατήρησε, αλλά υπάρχει πρόνοια για συμμετοχή της Διευθυντικής ομάδας, η Αθηνά Μιχαηλίδου υπέδειξε ότι «για να μην απαλειφθεί σημαίνει ότι δεν έχουν πείσει με τα επιχειρήματα. Η δημοκρατική διαδικασία λέει ότι η εκτελεστική εξουσία καταθέτει στη Βουλή μετά από εκτενή διάλογο με διαφωνίες. Δεν πάμε με πλήρη συμφωνία σε τέτοια θέματα. Θα ήταν παράδοξο να πηγαίνουμε με πλήρη συμφωνία. Ποιος λέει ότι πρέπει να ικανοποιηθούν όλα τα αιτήματα των συνδικαλιστικών οργανώσεων πριν πάμε με νομοσχέδιο στη Βουλή; Ούτε του Υπουργείου θα ικανοποιηθούν, όμως πάμε με πολύ θετική διάθεση, για να διατηρηθεί η επιστημονικότητα και εφαρμοσιμότητα του νομοσχεδίου και να καθίσουμε όλοι μαζί, βάζουμε μεταβατικές περιόδους, για να διασκεδαστούν ανησυχίες, να δούμε προβλήματα και μαζί να επιλύσουμε διαφορές».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Εξαπέλυσαν πυρ κατά ΠΟΕΔ οι οργανωμένοι γονείς-«Χρησιμοποιούν τα παιδιά για άσκηση πίεσης, αυτοσκοπός η απεργία»

Όσον αφορά στη στάση των κομμάτων, η υπουργός Παιδείας επεσήμανε ότι «το ΑΚΕΛ έχει ξεκαθαρίσει τη θέση του ότι δεν πρόκειται να το στηρίξει. Συνεπώς, στηριζόμαστε στα υπόλοιπα κόμματα. Είδαμε ότι τα κόμματα συζητούν και με τις εκπαιδευτικές οργανώσεις και μαζί μας, μπαίνουν στη διαδικασία διαβούλευσης. Από το 2022 έχει μπει ως ορόσημο στο Σχέδιο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας. Αυτά τα τελευταία δύο χρόνια έχουμε λειτουργήσει επισταμένα. Σωστά έχει μπει. Είμαι πολλά χρόνια στο εκπαιδευτικό σύστημα και ήταν για χρόνια αίτημά μας να αλλάξει το δημόσιο σχολείο, να μην μείνουμε πίσω στις ρυθμίσεις του 1970. Η εναλλακτική ποια είναι; Να αφήσουν τα παιδιά πίσω στα ίδια; Να αφήσουν τους εκπαιδευτικούς μας χωρίς κίνητρα; Για μία πρόνοια, το ρόλο του διευθυντή, είναι αρκετό να ταλαιπωρείται κόσμος; Αυτό πρέπει να απαντήσουν οι ίδιοι. Η δική μου έκκληση είναι απλή, είμαστε όλοι εκπαιδευτικοί, θα κληθούμε να αντιμετωπίσουμε σοβαρότερα ζητήματα, να σεβαστούμε τις δημοκρατικές διαδικασίες, να δούμε το αποτέλεσμα και είμαστε δίπλα στους εκπαιδευτικούς και οργανώσεις».

Καταλήγοντας, η κα. Μιχαηλίδου σημείωσε πως «από εδώ και πέρα εργαζόμαστε για τα άλλα αιτήματα των οργανώσεων, να στηρίξουμε το σχολείο και τα παιδιά. Ο στόχος όλων πρέπει να είναι τα παιδιά. Πάντα υπάρχει φόβος για το σχέδιο, γι’ αυτό είμαστε από κοντά και παρακολουθούμε. Δεν θέλουμε να ψηφιστεί κάτι για το οποίο δεν θα είμαστε περήφανοι. Θέλουμε να πιστωθούν με σημαντική αλλαγή στο σύστημα και θα θέλαμε και η χώρα μας να έχει ένα σύγχρονο σχέδιο».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: «Ο διευθυντής δεν μπορεί να αποκλειστεί εντελώς από την τελική αξιολόγηση… Έρχεται σε καθημερινή επαφή με τους εκπαιδευτικούς»

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Promotional Rep NewsFeed
ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
;