powered by inbusiness-news-logo cbn omada-logo celebrity-logo LOGO-PNG-108

Σε άμεσο και ουσιαστικό διάλογο καλεί το Υπουργείο ο Σύνδεσμος Βιολόγων ΟΕΛΜΕΚ-Η εργαστηριοποίηση της Βιολογίας δεν μπορεί να περιμένει άλλο

Σε άμεσο και ουσιαστικό διάλογο καλεί το Υπουργείο Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας, ο Σύνδεσμος Βιολόγων ΟΕΛΜΕΚ, σημειώνοντας ότι η εργαστηριοποίηση της Βιολογίας δεν μπορεί να περιμένει άλλο.

Σε ανακοίνωση του, ο Σύνδεσμος αναφέρει ότι η Βιολογία αποτελεί θεμελιώδη επιστήμη της ζωής και της υγείας, μια επιστήμη που αγγίζει κάθε πτυχή της ανθρώπινης ύπαρξης.

Σημειώνει ότι η διδασκαλία της δεν μπορεί να περιορίζεται στη θεωρία, διότι αυτό υπονομεύει τη φύση της ίδιας της επιστήμης, ενώ η Βιολογία απαιτεί πειραματισμό, παρατήρηση, ανάλυση, διερεύνηση και βιωματική εμπλοκή των μαθητών – στοιχεία που αναπτύσσονται μόνο μέσα από οργανωμένη εργαστηριακή διδασκαλία.

Προσθέτει ότι σε μια εποχή όπου η τεχνητή νοημοσύνη (ΑΙ) μετασχηματίζει ριζικά πολλά επαγγέλματα, οι επιστήμες ζωής παραμένουν ένας από τους σταθερότερους και ασφαλέστερους επαγγελματικούς τομείς του μέλλοντος.

Αναφέρει, επίσης, ότι η επένδυση στη Βιολογία δεν είναι μόνο εκπαιδευτική επιλογή, «είναι στρατηγική επένδυση για τη χώρα, ιδίως για τους μαθητές που στοχεύουν σε κλάδους όπως υγεία, βιολογία, βιοτεχνολογία, κλινική ψυχολογία, λογοθεραπεία, γεωπονία και περιβαλλοντολογία».

«Η ανάγκη για εργαστηριοποίηση δεν αποτελεί απλώς παιδαγωγικό αυτονόητο — αποτελεί ευρωπαϊκή επιταγή. Η Ευρωπαϊκή Ένωση, μέσα από τη Στρατηγική «Science Education for Responsible Citizenship» (Ευρωπαϊκή Επιτροπή, 2015) και την Ατζέντα 2030 για τη Βιώσιμη Ανάπτυξη, υπογραμμίζει τη σημασία της πειραματικής και διερευνητικής μάθησης σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης. Η εργαστηριοποίηση της Βιολογίας δεν είναι πολυτέλεια, αλλά ευρωπαϊκός στρατηγικός στόχος, τον οποίο η κυπριακή εκπαίδευση οφείλει να υιοθετήσει πλήρως», σημειώνει.

Παρά ταύτα, αναφέρει ο Σύνδεσμος, η Βιολογία αποτελεί τη μοναδική Φυσική Επιστήμη στη Μέση Εκπαίδευση της Κύπρου που δεν είναι εργαστηριοποιημένη, δημιουργώντας μια αδικαιολόγητη ανισότητα και στερώντας από τους μαθητές την αυθεντική εμπειρία της επιστήμης.

Ο Σύνδεσμος σημειώνει ότι η μοναδική τάξη στην οποία η εργαστηριοποίηση εφαρμόζεται συστηματικά είναι η Γ’ Λυκείου, «αποδεικνύοντας ότι το εκπαιδευτικό σύστημα μπορεί να στηρίξει αποτελεσματικά εργαστηριακή διδασκαλία όταν υπάρχει απόφαση». Ως επόμενο βήμα, λέει ότι απαιτείται σταδιακή επέκταση της εργαστηριοποίησης σε όλες τις τάξεις Γυμνασίου και Λυκείου.

Σημειώνει ότι η εργαστηριοποίηση της Βιολογίας δεν αποτελεί αίτημα ενός κλάδου, αλλά «αναγκαιότητα για μια σύγχρονη, ποιοτική και ευρωπαϊκή εκπαίδευση και αφορά άμεσα το μέλλον των παιδιών μας».

Τέλος, ο Σύνδεσμος Βιολόγων ΟΕΛΜΕΚ καλεί, γι’ ακόμη μία φορά, το Υπουργείο Παιδείας να προχωρήσει άμεσα σε ουσιαστικό και θεσμικό διάλογο, με στόχο την επίλυση ενός ζητήματος που εκκρεμεί εδώ και χρόνια.

Πηγή: ΚΥΠΕ

Δ

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Promotional Rep NewsFeed
ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
;