Ο πρόεδρος της ΟΕΛΜΕΚ, Δημήτρης Ταλιαδώρος, από το μεσημέρι της Δευτέρας βρίσκεται στο στόχαστρο, όχι για την απόφαση της οργάνωσης της οποίας ηγείται για απεργία, επειδή δεν ικανοποιήθηκαν όλα τα συνδικαλιστικά της αιτήματα, αναφορικά με το σχέδιο αξιολόγησης των εκπαιδευτικών, αλλά για το σεξιστικό του σχόλιο προς το πρόσωπο της υπουργού Παιδείας, Αθηνάς Μιχαηλίδου, που κατά τη διάρκεια δημόσιας τοποθέτησής του επί του θέματος, σε έξαλλη κατάσταση, ανέφερε την έκφραση «βρέθηκε μία γυναίκα, μετά από 50 χρόνια να αλλάξει το σχέδιο».
Από εκείνη τη στιγμή ξεκίνησε μία θεσμική και κοινωνική κατακραυγή για το συγκεκριμένο σχόλιο και όλοι καλούσαν τον κ. Ταλιαδώρο να απολογηθεί και να αποσύρει το σχόλιο. Ανάμεσα σε αυτούς που αντέδρασαν ήταν μεταξύ άλλων η Πρόεδρος της Βουλής και πρόεδρος του Δημοκρατικού Συναγερμού, Αννίτα Δημητρίου, που είναι και το κόμμα από το οποίο προέρχεται ο πρόεδρος της ΟΕΛΜΕΚ, η Επίτροπος Ισότητας των Φύλων, η Επίτροπος Διοικήσεως και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, πολιτικοί αρχηγοί και βουλευτές, αλλά και ο αντιπρόεδρος της ΟΕΛΜΕΚ, Ανδρέας Μαυράτσας, ο οποίος όχι μόνο διαχώρισε τη θέση του από τον κ. Ταλιαδώρο, αλλά τον κάλεσε σε άμεση απολογία.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Πήρε θέση για το σεξιστικό σχόλιο Ταλιαδώρου η υπουργός Παιδείας-«Είναι προβληματικό ότι δεν απολογείται»
Κι ενώ ο σάλος δεν κόπασε, θέση για το θέμα πήρε και η ίδια η υπουργός Παιδείας, Αθηνά Μιχαηλίδου, η οποία ανέφερε πως «είναι απογοητευτικό, δεν έχουν θέση σεξιστικά σχόλια, ειδικά στον χώρο της εκπαίδευσης. Η εκπαίδευση είναι ο κατ’ εξοχήν χώρος για καταπολέμηση στερεοτύπων, που έχουν να κάνουν με τον σεξισμό και με κάθε μορφή μη σεβασμού. Εδώ καλλιεργούμε την ισότητα, τον αμοιβαίο σεβασμό».
Στη συνέχεια, η κα. Μιχαηλίδου υπέδειξε «πώς είναι δυνατόν ένας θεσμός, ο πρόεδρος μίας μεγάλης συνδικαλιστικής οργάνωσης να εκφράζεται με αυτό τον τρόπο. Ευελπιστώ ότι θα έχει γίνει αντιληπτό αυτό. Βλέπω τις αντιδράσεις των εκπαιδευτικών. Οι εκπαιδευτικοί και το ξέρω από πρώτο χέρι, εργάζονται συστηματικά για το στόχο της ισότητας των δύο φύλων, της καταπολέμησης των στερεοτύπων, αλλά και όλη η κοινωνία στηρίζεται στο να διαπαιδαγωγούμε παιδιά, νέους για να έχουν ισχυρές αντιλήψεις, να σέβονται το άλλο φύλο».
Θα μπορούσε κανείς να πει ότι μετά από αυτές τις έντονες αντιδράσεις και την κοινωνική κατακραυγή, ο Δημήτρης Ταλιαδώρος θα απολογείτο και θα μπορούσε να πει ότι ήταν μία φράση εν τη ρύμη του λόγου και δεν ήθελε να προσβάλει την υπουργό Παιδείας. Κι όμως! Ο πρόεδρος της οργάνωσης των καθηγητών όχι μόνο δεν απολογήθηκε, αλλά εξακολουθεί να θεωρεί ότι το σχόλιο του δεν περιέχει σεξιστικό λόγο. Μάλιστα, προσφέρθηκε να το αποσύρει «εάν ενοχλήθηκε κάποιος».
Βέβαια, θέλησε να εργαλειοποιήσει την κατάσταση, επικαλούμενος σε δημόσιες τοποθετήσεις του ότι όλος ο σάλος γίνεται, ώστε να στραφεί η προσοχή αλλού και όχι στη συζήτηση για το σχέδιο αξιολόγησης εκπαιδευτικών. Πρόβαλε και το επιχείρημα ότι «αν σας πω ότι η Αννίτα Δημητρίου είναι η καλύτερη πολιτικός στην Κύπρο, αυτό είναι σεξιστικό;».
Η στάση του κ. Ταλιαδώρου, θα έλεγε κανείς ότι προκαλεί έντονο προβληματισμό, αφού ηγείται μίας οργάνωσης λειτουργών που έχουν καθημερινή επαφή με τα παιδιά και είναι υπεύθυνοι για το χαρακτήρα που θα διαμορφώσουν. Μάλιστα, το γεγονός ότι υπάρχουν άτομα που δικαιολογούν την συγκεκριμένη αναφορά, απλά και μόνο επειδή θεωρούν ότι γίνεται σκόπιμα από τα ΜΜΕ για να αλλάξει η επικαιρότητα, είναι εξίσου προβληματικό, σε μία εποχή που ακόμη δίνονται μάχες για τα βασικά ανθρώπινα δικαιώματα των γυναικών.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Δεν παίρνει πίσω το σεξιστικό σχόλιο ο Ταλιαδώρος και δεν απολογείται-«Δεν υπήρξε πρόθεση υποτίμησης των γυναικών»
Κι επειδή τίθεται στη δημόσια σφαίρα η άποψη ότι γίνεται ένα κυνήγι μαγισσών, είναι καλό να ξεκαθαριστεί ότι κανείς δεν οδήγησε τον κ. Ταλιαδώρο προς την κατεύθυνση για αναφορά στο φύλο της υπουργού. Ο ίδιος αποφάσισε να επικαλεστεί το φύλο της, που κάλλιστα θα μπορούσε να το αποφύγει αν έκανε γενική αναφορά στην Κυβέρνηση. Αυτό, ουσιαστικά, απορρίπτει το επιχείρημα του προέδρου της ΟΕΛΜΕΚ ότι γίνεται η συζήτηση για να αποπροσανατολιστεί η κοινωνία από την αδικαιολόγητη απεργία τους και την ταλαιπωρία χιλιάδων γονέων και μαθητών. Φυσικά, είναι θεμελιώδες δικαίωμα του κάθε εργαζόμενου να διαμαρτυρηθεί και να απεργήσει, όμως στην προκειμένη, η ΟΕΛΜΕΚ έπρεπε να σκεφτεί την ταλαιπωρία των δεκάδων χιλιάδων γονιών και μαθητών, που θα μπορούσε να αποφευχθεί, αν η εκδήλωση διαμαρτυρίας πραγματοποιείτο το μεσημέρι, όταν συζητήθηκε το σχέδιο αξιολόγησης, μετά και την απόφαση της Επιτροπής Παιδείας να αλλάξει τις ώρες συνεδρίας της. Την ίδια ώρα, για να στείλει το μήνυμα της διαμαρτυρίας, οι καθηγητές θα μπορούσαν να παραμείνουν στα σχολεία και να απασχολούν τους μαθητές με άλλες δημιουργικές δραστηριότητες και να απέχουν από τα μαθήματα.
Ο λόγος και οι δημόσιες τοποθετήσεις του προέδρου της ΟΕΛΜΕΚ για την υπουργό Παιδείας πολλάκις είχαν απαξιωτικό ύφος και χαρακτήρα. Πολλές φορές αψήφησε το ρόλο και την ύπαρξή της και κάλεσε δημόσια τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας να παρέμβει, αφήνοντας να νοηθεί ότι η υπουργός δεν μπορούσε να κάνει σωστά τη δουλειά της. Μάλιστα, αυτά τέθηκαν από επίσημες ανακοινώσεις της ΟΕΛΜΕΚ, στέλνοντας διάφορα μηνύματα για την πολιτική τους προϊστάμενη. Η πρόσφατη αναφορά του, δε, ότι ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας άκουσε μόνο την υπουργό του δείχνει ότι ο πρόεδρος της ΟΕΛΜΕΚ θεωρεί ότι ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας πρέπει να είναι και εκείνος που λαμβάνει όλες τις αποφάσεις, για όλες τις μεταρρυθμίσεις και να είναι εκείνος που ετοιμάζει όλα τα νομοσχέδια. Σε αυτή την περίπτωση, εύλογα διερωτάται κάποιος για ποιο λόγο να διορίζονται υπουργοί, που είναι στενοί συνεργάτες του Προέδρου της Δημοκρατίας.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Σάλος με το σεξιστικό σχόλιο Ταλιαδώρου για υπουργό Παιδείας-Ζητούν απολογία και σεβασμό οι φορείς
Τις τελευταίες ημέρες, εύλογα θα σκεφτεί κάποιος ότι η κοινωνία είναι έρμαιο των αποφάσεων των συνδικαλιστικών οργανώσεων, που αντιδρούν για μία νομοθεσία που επί της ουσίας έχει στο στόχαστρο τη βελτίωση των συνθηκών στα σχολεία και τη στήριξη των εκπαιδευτικών. Μία νομοθεσία που ετοιμάστηκε από άτομο που προέρχεται από το χώρο της εκπαίδευσης, δεδομένου ότι η υπουργός Παιδείας ήταν διευθύντρια του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου και είχε πλήρη εικόνα για την κατάσταση στο δημόσιο σχολείο. Κι αν οι εκπαιδευτικοί ανησυχούν για τις πρόνοιες που θεωρούν ασάφειες, ο λόγος που υπάρχουν οι ασφαλιστικές δικλίδες και το όριο της πενταετίας είναι επειδή το Υπουργείο Παιδείας αναγνωρίζει ότι καμία μεταρρύθμιση δεν είναι τέλεια.
«Είναι η ώρα της ευθύνης» τονίζει η υπουργός Παιδείας και έχει δίκαιο. Είναι η ώρα να φανούν υπεύθυνοι όλοι και να αναλογιστούν τι πραγματικά θέλουν. Ένα σχολείο παγιδευμένο σε συστήματα του 1970, που αναπαράγουν ανισότητες και στρεβλώσεις ή μία μεταρρύθμιση που μόνο μπροστά μπορεί να οδηγήσει το δημόσιο σχολείο; Γιατί δαιμονοποιείται η αξιολόγηση; Αυτό πρέπει να το αναλογιστούν όλοι και κυρίως εκείνοι που ασκούν έλεγχο σε όλο τον κρατικό μηχανισμό.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: «Βρέθηκε μία γυναίκα μετά από 50 χρόνια να αλλάξει το σχέδιο»-Το σεξιστικό σχόλιο Ταλιαδώρου για την Μιχαηλίδου











