«Νιώθω πραγματικά περήφανος, γιατί πλέον έχουμε όχι μόνο την εικόνα του κορυφαίου κυπριακού Business School, αλλά και το περιεχόμενο που τη στηρίζει — καθώς η εικόνα μας συνάδει με την ακαδημαϊκή αριστεία και την επαγγελματική επιτυχία των αποφοίτων μας», αναφέρει σε συνέντευξή του στο πλαίσιο του καινούργιου project της IMH, «Gen Z & Millennial Project», ο CEO του CIM-Cyprus Business School, Γιάγκος Χατζηγιάννης, εξηγώντας παράλληλα ότι «η διαδικασία διαδοχής είναι μια πάρα πολύ δύσκολη και επίπονη διαδικασία».
Όπως σημειώνει ο ίδιος, ποτέ δεν είχε ως σκοπό και στόχο να ακολουθήσει την πεπατημένη και απλώς να συνεχίσει την οικογενειακή επιχείρηση. «Ήταν ξεκάθαρο για εμένα ότι έπρεπε να αναδομήσω την επιχείρησή μας, ώστε να μπορεί να ανταποκριθεί στις ανάγκες του μέλλοντος», υπογραμμίζει και εξηγεί ότι «η αλλαγή ήρθε μέσα από σκληρή δουλειά, επιμονή και αντοχή στις –αναμενόμενες– συγκρούσεις».
- Τι σας ώθησε να ασχοληθείτε με την οικογενειακή επιχείρηση; Ήταν κάτι που πάντα σκοπεύατε να κάνετε;
Από μικρός είχα επιδείξει ενδιαφέρον για τις εργασίες της οικογενειακής επιχείρησης και ήμουν ενήμερος για τις δραστηριότητές της. Ο ακαδημαϊκός κόσμος ήταν κάτι που μου τράβηξε το ενδιαφέρον, ειδικότερα το γεγονός ότι μέσα από το Ίδρυμά μας δίνεται η ευκαιρία να βοηθήσεις πραγματικά τους φοιτητές ώστε να έχουν μια λαμπρή επαγγελματική σταδιοδρομία.
- Διαβάστε επίσης: Δρ. Χριστόφορος Χατζηκυπριανού: Χώρος και χρόνος στη νέα γενιά - Οι προοπτικές του «Gen Z & Millennial Project»
Παρόλο που σπούδασα νομική, στο πίσω μέρος του μυαλού μου υπήρχε πάντα η σκέψη να ασχοληθώ με την οικογενειακή επιχείρηση — και το έκανα με ελεύθερη βούληση και πλήρη κατανόηση του τομέα. Βεβαίως, είναι διαφορετικό να είσαι απ’ έξω και διαφορετικό να ενταχθείς ενεργά στην οικογενειακή επιχείρηση και να μπορέσεις να κρατήσεις τις ισορροπίες ανάμεσα στις επαγγελματικές και οικογενειακές σχέσεις.
- Πώς βιώσατε τη διαδικασία διαδοχής;
Η διαδικασία διαδοχής είναι μια πάρα πολύ δύσκολη και επίπονη διαδικασία. Βεβαίως, ο Ιδρυτής χαίρεται όταν τα παιδιά του αποφασίζουν να ενταχθούν στην οικογενειακή επιχείρηση και να υπάρξει συνέχεια, αλλά πολύ δύσκολα αποδέχεται την απώλεια ελέγχου και την αλλαγή.
Προσωπικά, ποτέ δεν είχα σκοπό και στόχο να ακολουθήσω την πεπατημένη και απλώς να συνεχίσω την οικογενειακή επιχείρηση. Ήταν ξεκάθαρο για εμένα ότι έπρεπε να αναδομήσω την επιχείρησή μας, ώστε να μπορεί να ανταποκριθεί στις ανάγκες του μέλλοντος.
Η αλλαγή ήρθε μέσα από σκληρή δουλειά, επιμονή και αντοχή στις –αναμενόμενες– συγκρούσεις. Υπήρχε συγκεκριμένο πλάνο και στρατηγική, τόσο για εμένα όσο και για τους συνεργάτες μου, που δεν ήταν πάντα αποδεκτά από τον πατέρα μου. Ωστόσο, παρέμεινα πιστός στο πλάνο και, με πολλή δουλειά, ήρθαν σταδιακά τα αποτελέσματα που απέδειξαν σε όλους ότι δεν είμαι απλώς «ο γιος», αλλά πραγματικά αξίζω να ηγηθώ του Ιδρύματος.
Πρέπει πρώτα να αποδείξεις στον εαυτό σου και στους συνεργάτες σου ότι αξίζεις να ηγηθείς, και έπειτα να αναλάβεις ηγετικό ρόλο.
- Πόσο σημαντικός είναι ο ρόλος της νέας γενιάς που έρχεται να εντάξει εξωστρέφεια και διεθνοποίηση στην επιχείρηση;
Η εξωστρέφεια είναι απαραίτητη σε ένα ιδιαίτερα ανταγωνιστικό περιβάλλον και σε έναν τομέα που είναι ήδη πολύ κορεσμένος. Βεβαίως, δεν έχει σημασία μόνο η εικόνα, αλλά εξίσου σημαντική είναι και η ουσία.
Πάντα πίστευα ότι πρέπει να διαθέτουμε μια ισχυρή εικόνα και brand, ώστε να διαφοροποιούμαστε από τον ανταγωνισμό, αλλά ταυτόχρονα και ουσία, γιατί αν δεν ανταποκριθούμε στις προσδοκίες του φοιτητή μας, η επιτυχία θα είναι εφήμερη.
Νιώθω πραγματικά περήφανος, γιατί πλέον έχουμε όχι μόνο την εικόνα του κορυφαίου κυπριακού Business School, αλλά και το περιεχόμενο που τη στηρίζει — καθώς η εικόνα μας συνάδει με την ακαδημαϊκή αριστεία και την επαγγελματική επιτυχία των αποφοίτων μας.
- Νέες έννοιες όπως η συμπερίληψη και ισότητα, ΕSG και βιωσιμότητα, τι ρόλο διαδραματίζουν πλέον στην ατζέντα της νέας γενιάς επιχειρηματιών;
Η ατζέντα μας, ως νέα γενιά επιχειρηματιών, οφείλει να συνάδει άμεσα με τις τάσεις και τις επιθυμίες του σύγχρονου καταναλωτή.
Η συμπερίληψη και η ισότητα, το ESG και η βιωσιμότητα αποτελούν πλέον απολύτως αναγκαίες έννοιες, οι οποίες όχι μόνο διδάσκονται στους φοιτητές μας ως μέρος πολλών προγραμμάτων, αλλά και εφαρμόζονται στις ίδιες μας τις λειτουργίες.
Οι φοιτητές έχουν πλέον υψηλές απαιτήσεις σε όλους τους τομείς, και γι’ αυτό πρέπει να αναβαθμίζουμε συνεχώς τις υπηρεσίες μας, αφουγκραζόμενοι τις τάσεις και τις εξελίξεις σε διεθνές επίπεδο.
- Διαβάστε επίσης: Το μεγαλεπήβολο «The Gen Z & Millennial Project» που παρουσιάζει η IMH... Η νέα γενιά επιχειρηματικών ηγετών της Κύπρου
- Ποιος είναι ο ρόλος της Τεχνητής Νοημοσύνης στην επιχείρησή σας και ποιος θα πρέπει να είναι στο μέλλον;
Η Τεχνητή Νοημοσύνη και ο ακριβής ρόλος της στην ανώτερη εκπαίδευση αποτελούν ένα τεράστιο ζήτημα που απασχολεί τον ακαδημαϊκό κόσμο σε παγκόσμιο επίπεδο.
Είναι ξεκάθαρο ότι οι φοιτητές διαθέτουν πλέον πληθώρα εργαλείων τεχνητής νοημοσύνης, τα οποία μπορούν να αξιοποιήσουν κατά τη διάρκεια των σπουδών τους, επομένως, εμείς επικεντρωνόμαστε στη σωστή χρήση τους.
Είναι δεδομένο ότι οι μέθοδοι αξιολόγησης των φοιτητών πρέπει να τροποποιηθούν — από τους παραδοσιακούς τρόπους, όπως οι γραπτές εργασίες και οι εξετάσεις, σε πιο σύγχρονες μορφές, όπως projects και παρουσιάσεις. Με αυτόν τον τρόπο δίνεται έμφαση στην κριτική σκέψη και στην πρακτική εφαρμογή της θεωρίας.
*Οι πρωταγωνιστές του επιχειρείν αλλάζουν, τη δύναμη των σημαντικών αποφάσεων αναλαμβάνει η νέα γενιά επιχειρηματιών Gen Z & Millennials και η IMH παρουσιάζει, με υποστηρικτές τέσσερις από τις πιο αξιοσημείωτες εταιρείες της Κύπρου - Ευρωπαϊκό Πανεπιστήμιο Κύπρου, Bank of Cyprus, PwC και Cablenet - το εντυπωσιακό Gen Z & Millennial Project: Η Nέα Γενιά Eπιχειρηματικών Ηγετών της Κύπρου, με στόχο να εντοπίσει, να κατανοήσει και να προβάλει τους νέους movers and shakers της αγοράς.











