powered by inbusiness-news-logo cbn omada-logo celebrity-logo LOGO-PNG-108

Eφαρμογή Νόμου για εγγραφή Δερματοστικτοποιών ζητά η Επίτροπος Διοικήσεως

Σε ενέργειες για την τήρηση και εφαρμογή των διατάξεων του Νόμου περί Εγγραφής Δερματοστικτοποιών και  Διαπερνητών Σώματος καλεί σε Εκθεσή της η Επίτροπος Διοικήσεως και Προστασίας Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, Μαρία Στυλιανού-Λοττίδη.

Ανακοίνωση του Γραφείου της αναφέρεται σε υπόθεση που αφορά τον κ. ΧΧ που υπέβαλε στο Γραφείο παράπονο, ημερομηνίας 16 Απριλίου 2024, το οποίο στρέφεται κατά του Υπουργείου Υγείας, σε σχέση με τον πλημμελή χειρισμό του αιτήματός του για εγγραφή του στο Μητρώο Ασκουμένων Δερματοστικτοποιών και Διαπερνητών Σώματος.

Η Επίτροπος παρατηρεί ότι για την κατά προσέγγιση περίοδο από την 24η Μαρτίου 2023, όταν υποβλήθηκε η αίτηση, έως και την 07η Φεβρουαρίου 2024, όταν το Συμβούλιο προέβη στην εξέτασή της, το αίτημα του παραπονούμενου παρέμεινε εκκρεμές.

Εν προκειμένω, σημειώνει, η παρέλευση χρονικού διαστήματος περί το ένα έτος, παραβιάζει προδήλως την υποχρέωση της Διοίκησης να ασκεί τις αρμοδιότητές της εντός ευλόγου χρόνου, όπως προστάζουν οι διατάξεις του περί των Γενικών Αρχών του Διοικητικού Δικαίου Νόμου του 1999 (Ν. 158(I)/1999) προσθέτοντας ότι η, δε, καθυστέρηση που παρατηρήθηκε στην εξέταση της αίτησης του παραπονούμενου δεν φαίνεται να στηρίζεται, ούτε να δικαιολογείται από οποιεσδήποτε ειδικές συνθήκες. 

Περαιτέρω, αναφέρει, προκύπτει ότι, αν και το αίτημα εξετάστηκε, αφενός ως αίτημα εγγραφής στο Μητρώο Εγγεγραμμένων Δερματοστικτοποιών, στη βάση των μεταβατικών διατάξεων του Νόμου (Άρθρο 41), και αφετέρου ως αίτημα εγγραφής στο Μητρώο Ασκουμένων (Άρθρο 20), το Συμβούλιο παράλειψε ή/και αμέλησε και στις δύο περιπτώσεις να κοινοποιήσει εγγράφως τη βούλησή του προς τον παραπονούμενο, η οποία, κατ’ ουσία, συνίσταται σε άρνηση εγγραφής του στα Μητρώα.

Η Επίτροπος σημειώνει ότι "ωστόσο, ο χειρισμός αυτός από πλευράς Συμβουλίου προσκρούει εμφανώς στις γενικές αρχές του Διοικητικού Δικαίου, και συγκεκριμένα, τα άρθρα 26 όπου αφενός η απόφαση ως προφορική παραμένει αναιτιολόγητη μη δυνάμενη σε αναθεωρητικό έλεγχο αφετέρου στην παραβίαση του άρθρου 5 των περί Γενικών Αρχών του Διοικητικού Δικαίου Νόμου εφόσον παραπονούμενος δεν ενημερώθηκε για τα ένδικα μέσα που είχε στην διάθεση του για να προσβάλει την απόφαση".

Σημειώνει ότι η τήρηση του τύπου, δηλαδή η έγγραφη κοινοποίηση της απόφασης του διοικητικού οργάνου προς τον/ την αιτητή/τρια, καθώς και η  αιτιολόγηση αυτής, αποτελούν ασφαλιστικές δικλείδες της διαφάνειας και εχέγγυα της ασφάλειας δικαίου και της χρηστής διοίκησης, καθώς δίνουν την ευχέρεια στον/στην αιτητή/τρια αφενός να διαπιστώσει και να κατανοήσει τη συλλογιστική πορεία του διοικητικού οργάνου και να αντιληφθεί στη βάση ποιων πραγματικών περιστατικών και ποιου νομικού πλαισίου βασίστηκε η υπό κρίση απόφαση και αφετέρου, αν το επιθυμεί, να την αμφισβητήσει είτε με ιεραρχική προσφυγή είτε δικαστικώς .

"Είναι φανερό από τα ενώπιον μου στοιχεία ότι, και αν ακόμα το πιστοποιητικό που προσκόμιζε ο παραπονούμενος αποτελούσε εν τη εννοία του Νόμου δίπλωμα ή πιστοποιητικό ή άλλο ισότιμο προσόν εκπαίδευσης, το αίτημά του για εγγραφή στο Μητρώο Δερματοστικτοποιών και πάλι θα απορριπτόταν, αφού δεν θα πληρούνταν η προϋπόθεση που αφορά στην προσκόμιση βεβαίωσης έναρξης της άσκησης σε εγκεκριμένο εργαστήριο δερματοστιξίας,αφού δεν υπάρχει μέχρι σήμερα εγκεκριμένο /αδειοδοτημένο εργαστήριο" αναφέρει η Επίτροπος. 

Όπως σημειώνει, η μη ικανοποίηση αυτής της προϋπόθεσης, σαφώς και δεν οφείλεται σε υπαιτιότητα του παραπονούμενου, αφού όπως επεξηγήθηκε από το Υπουργείο Υγείας, επί του παρόντος, κανένας χώρος που χρησιμοποιείται ως εργαστήριο δερματοστιξίας ή/και διαπέρνησης σώματος δεν είναι εγκεκριμένος από το Συμβούλιο, καθώς καμία σχετική αίτηση δεν υποβλήθηκε ενώπιον του, πλην μίας.

Τονίζει πως εν τη απουσία αδειοδοτημένου εργαστηρίου, το οποίο να νομιμοποιείται με βάση τον οικείο νόμο να παρέχει βεβαίωση άσκησης, κανένας επαγγελματίας δερματοστικτοποιός ή/και διαπερνητής σώματος δεν μπορεί αυτή τη στιγμή να ασκήσει νόμιμα το επάγγελμά του, εφόσον δεν υπάρχει κανένα εγκεκριμένο εργαστήριο για να πραγματοποιήσει την πρακτική του άσκηση, ως προαπαιτούμενο σύμφωνα με σχετική νομοθεσία. 

Παράλληλα, αναφέρει ότι διαφαίνεται ότι, στο παρόν στάδιο λειτουργούν χώροι ως εργαστήρια δερματοστιξίας ή/και διαπέρνησης σώματος,χωρίς άδεια  εφόσον δεν έχουν λάβει σχετικής έγκρισης από το Συμβούλιο και χωρίς να μπορεί να πραγματοποιηθεί έλεγχος ως προς την διαπίστωση ή μη της πλήρωσης των προβλεπόμενων από τη νομοθεσία γενικών αρχών λειτουργίας, ώστε να προστατεύεται η δημόσια υγεία.

"Έπεται ότι το Υπουργείο Υγείας παραλείπει να εφαρμόσει αποτελεσματικά τις διατάξεις της κείμενης νομοθεσίας και να λάβει τα απαραίτητα προληπτικά και κατασταλτικά μέτρα που διαλαμβάνονται στον Νόμο, ώστε, αφενός να προστατεύεται η δημόσια υγεία και, αφετέρου τα συγκεκριμένα εργαστήρια και επαγγελματίες να μπορούν να ασκούν νομότυπα το επάγγελμά τους" συνεχίζει η Επίτροπος. 

Σημειώνεται δε περαιτέρω ότι με βάση δημοσιεύματα που έλαβαν χώρα φαίνεται ότι η εφαρμογή του υφιστάμενου νομικού πλαισίου καθίσταται πρακτικά δύσκολη με τις αρμόδιες υπηρεσίες να δείχνουν την βούληση για τροποποίηση του νόμου, περιλαμβανομένης της αλλαγής των προϋποθέσεων για άσκηση επαγγέλματος δερματοστικτοποιού ή διαμπερή τη σώματος  αλλά και την απλοποίηση των διαδικασιών αδειοδότησης εργαστηρίων που σχετίζεται άμεσα με την άδεια άσκησης επαγγέλματος.

Παρότι, αναφέρει, οι προτεινόμενες τροποποιήσεις βαίνουν προς την σωστή κατεύθυνση και λεπτομερή καταγραφή των προνοιών που χρήζουν επέκτασης ή αναθεώρησης, εντούτοις η παρατεταμένη απραξία από την αδυναμία εφαρμογής της υφιστάμενης νομοθεσίας έστω και στο μέτρο του δυνατού, θέτει τους πελάτες, το προσωπικό και την δημόσια υγεία σε κίνδυνο.

"Γιατί χωρίς την εφαρμογή του νόμου, δεν υπάρχει αδειοδοτημένο πρόσωπο, να προβαίνει σε δερματοστιξία ή/και διαπέρνηση σώματος, εφόσον δεν υπάρχει αδειοδοτημένο εργαστήριο προς το σκοπό αυτό. Και εφόσον υπάρχει απουσία προκαταρκτικής άδειας έπεται ως  αλυσιδοτή συνέπεια  και η απουσία συστηματικού ελέγχου από τους Επιθεωρητές του Υπουργείου Υγείας για να διαπιστώνει κατά τακτά χρονικά διαστήματα αν υπάρχουν υγειονομικές ελλείψεις ,παραλείψεις ή συνθήκες που θα μπορέσουν να θέσουν σε κίνδυνο την υγεία συμβαλλομένων και μη"  τονίζει η Επίτροπος.

Η κ. Λοττίδη υπέβαλε την Έκθεση στην Αν. Γενική Διευθύντρια του Υπουργείου Υγείας, τον Πρόεδρο του Συμβουλίου και τον Έφορο, με την εισήγηση όπως προβούν σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες για την τήρηση και εφαρμογή των διατάξεων του υπό αναφορά Νόμου, προς εκπλήρωση του σκοπού του, που δεν είναι άλλος αφενός από την προστασία της υγείας των συμβαλλομένων προσώπων, προσωπικού αλλά και της δημόσιας υγείας κατά την παροχή των υπηρεσιών δερματοστιξίας και διαπέρνησης σώματος και αφετέρου την νομοθετική κατοχύρωση του επαγγέλματος του δερματοστικτοποιού και διαπερνητή σώματος.

"Περαιτέρω, λαμβάνοντας υπόψη το ότι η ανάγκη βελτίωσης των διαδικασιών που προνοούνται στον παρόντα Νόμο έχει ήδη αναγνωριστεί από το Υπουργείο Υγείας, και δεδομένου του γεγονότος ότι επί του παρόντος αναντίλεκτα επηρεάζονται δικαιώματα και υποχρεώσεις μεγάλου αριθμού ατόμων, αναμένεται ότι οι εμπλεκόμενοι φορείς θα προβούν τάχιστα στα απαραίτητα διαβήματα,όπως έχουν δοθεί στη δημοσιότητα έτσι ώστε να ολοκληρωθεί η τροποποίηση της νομοθεσίας το συντομότερο δυνατό" καταλήγει.

(ΚΥΠΕ/ΑΑΡ/ΑΓΚ)

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Promotional Rep NewsFeed
ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
;