powered by inbusiness-news-logo cbn omada-logo celebrity-logo LOGO-PNG-108

Ξεκαθαρίζουν οι απόψεις για το σχέδιο αξιολόγησης εκπαιδευτικών-Παίρνουν θέσεις ενώπιον Βουλής οι δύο πλευρές

Στη Βουλή αναμένεται να ξεκαθαρίσει η εικόνα, όσον αφορά στο σχέδιο αξιολόγησης των εκπαιδευτικών, αφού όλες οι εμπλεκόμενες πλευρές αναμένεται να ανοίξουν τα χαρτιά τους και να πάρουν θέση, στις τελικές τροποποιήσεις που έχουν κατατεθεί. Από μία το Υπουργείο Παιδείας παρουσιάστηκε έτοιμο να προβεί σε αλλαγές επί του κειμένου, οι οποίες δεν αγγίζουν τη φιλοσοφία της μεταρρύθμισης, ενώ οι εκπαιδευτικές οργανώσεις συνεχίζουν να εγείρουν θέματα που άπτονται βασικών προνοιών του νομοσχεδίου και αυτός είναι και ο λόγος δηλώνουν ότι απορρίπτουν το νομοθέτημα. Πάντως, οι επόμενοι μήνες αναμένονται να είναι κρίσιμοι, όσον αφορά στο ζήτημα της αξιολόγησης, δεδομένου ότι τα κόμματα έχουν εισέλθει σε προεκλογική περίοδο και είναι σίγουρο ότι δεν θέλουν να συγκρουστούν με τις οργανώσεις. 

Στις αρχές του μήνα, το Υπουργείο Παιδείας προώθησε ενώπιον της Ολομέλειας της Βουλής το τροποποιημένο κείμενο του νομοσχεδίου για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, μετά και τις συναντήσεις που είχε η Αθηνά Μιχαηλίδου με τις οργανώσεις, ώστε να καταλήξουν σε περισσότερες συγκλίσεις, σε σχέση με την αρχή του καλοκαιριού, όταν κατατέθηκε για πρώτη φορά το νομοσχέδιο στη Βουλή. Σε εκείνη την πρώτη συνεδρία, η υπουργός Παιδείας είχε τονίσει ότι το υφιστάμενο σχέδιο αξιολόγησης των εκπαιδευτικών είναι αναχρονιστικό και χρήσει εκσυγχρονισμού.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: «Η αξιολόγηση δεν έρχεται να τιμωρεί… Πρόταση ουσιαστικής επαγγελματικής ανάπτυξης των εκπαιδευτικών»

Πράγμα που είχε αναφέρει και σε πρόσφατη συνέντευξή της στον REPORTER, που τόνισε ότι «το  να είμαστε στο 2025 και το εκπαιδευτικό σύστημα να λειτουργεί με όρους δεκαετίας του ’70 είναι για μένα αδιανόητο. Τα 50 χρόνια που προηγήθηκαν έχουν δημιουργήσει κατεστημένα, έλλειψη εμπιστοσύνης κ.ά.  Η συζήτηση εδώ  και ένα χρόνο θεωρώ  πως βοήθησε την επικοινωνία μεταξύ όλων των συμμετεχόντων στο σύστημα».

Πάντως, η κα. Μιχαηλίδου είδε τόσο τις οργανώσεις των καθηγητών και των δασκάλων, όσο και τους γονείς για να διαμορφώσει τις τελικές προτάσεις, στη βάση και των θέσεων των εκπαιδευτικών οργανώσεων. Από την έκβαση του διαλόγου, το Υπουργείο Παιδείας κατέληξε σε συγκεκριμένες θέσεις, που ενσωμάτωσε στο κείμενο, που εξακολουθούν να παρέχουν μια ισορροπημένη, ρεαλιστική και εφαρμόσιμη λύση που διατηρεί τα θεμελιώδη χαρακτηριστικά του Σχεδίου Αξιολόγησης και επιτρέπει την αναγκαία σύγκλιση. Η ίδια η υπουργός ξεκαθάρισε πως «δουλέψαμε με επιμονή για να ακούσουμε, να καταγράψουμε και να απαντήσουμε στις ανησυχίες που διατυπώνουν οι οργανώσεις. Δεν αλλάξαμε τη φιλοσοφία του σχεδίου. Aυτό θα ήταν ανεύθυνο».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Δεύτερο ημίχρονο στη Βουλή για το σχέδιο αξιολόγησης-Ανοίγουν τα χαρτιά τους για τις συγκλίσεις και αποκλίσεις

Οι κόκκινες γραμμές και ο λόγος στα κόμματα

Σημειώνεται πως ο διάλογος που πραγματοποιήθηκε εντός του καλοκαιριού ήταν σε νέα βάση, σε σχέση με τις αρχικές επαφές, δεδομένου ότι πλέον υπήρχε κατατεθειμένο νομοσχέδιο στη Βουλή. Αυτό σημαίνει ότι υπήρχαν κάποια σημεία που ήταν κόκκινες γραμμές. Ένα από αυτά είναι και ο ρόλος του διευθυντή στη διαδικασία της αξιολόγησης του εκπαιδευτικού. Το Υπουργείο Παιδείας πολλάκις σημείωσε πως αν γίνει αλλαγή για τη συγκεκριμένη πρόνοια, θα αλλάξει εντελώς τη φιλοσοφία της πρότασης.

Ωστόσο, οι εκπαιδευτικοί θεωρούν ότι πρέπει να φύγει η συγκεκριμένη πρόνοια, πράγμα που το Υπουργείο Παιδείας δεν το αποδέχεται. Αυτός είναι και ο λόγος που πλέον το μπαλάκι βρίσκεται στο γήπεδο της Βουλής και τα μέλη της Επιτροπής Παιδείας θα κληθούν να αποφασίσουν για τη συγκεκριμένη πρόνοια του νομοσχεδίου.

Πάντως, οι επόμενοι μήνες θα έχουν αρκετό ενδιαφέρον, αφού η συζήτηση θα ανοίξει για τα καλά ενώπιον της Επιτροπής Παιδείας και τα κόμματα θα πρέπει να επιλέξουν τη στρατηγική που θα ακολουθήσουν. Δεδομένης της χρονικής στιγμής που πραγματοποιείται η συζήτηση, εν μέσω προεκλογικού, για κάποιους είναι μονόδρομος, αφού θα προτιμήσουν να διατηρήσουν τις σχέσεις με τις οργανώσεις και να μην συγκρουστούν μαζί τους, ενώ για άλλους θα είναι δίκοπο μαχαίρι αφού στο ζύγι μπαίνει από τη μία η επανεκλογή και από την άλλη η στήριξη στην Κυβέρνηση. Αυτό σημαίνει πως θεωρείται σχεδόν δεδομένο ότι το στοίχημα να ψηφιστεί η μεταρρύθμιση πριν τη διάλυση της παρούσας σύνθεσης της Βουλής, μάλλον δεν θα κερδηθεί. Ωστόσο, όλα θα κριθούν την ώρα της συζήτησης.  

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Ολοκλήρωσε τις επαφές με οργανώσεις και προωθεί άμεσα στη Βουλή τις αλλαγές για το σχέδιο αξιολόγησης η ΥΠΑΝ

Απορρίπτουν το κείμενο ΠΟΕΔ και ΟΕΛΜΕΚ

Στο μεταξύ, ΠΟΕΔ και ΟΕΛΜΕΚ συνεχίζουν να εγείρουν διάφορα ζητήματα, που άπτονται των βασικών προνοιών του νομοσχεδίου και αυτός είναι και ο λόγος που εξέδωσαν ανακοίνωση βάσει της οποίας απέρριψαν το κείμενο του νομοσχεδίου. 

Σε κοινή ανακοίνωση, ΠΟΕΔ και ΟΕΛΜΕΚ είχαν αναφέρει πως «παρά το γεγονός ότι πραγματοποιήθηκε αριθμός συναντήσεων μεταξύ Εκπαιδευτικών Οργανώσεων και ΥΠΑΝ, από Ιούλιο μέχρι και Σεπτέμβρη 2025, μετά και από την απόφαση της Επιτροπής Παιδείας και Πολιτισμού της Βουλής, εντούτοις και επί της ουσίας, το νέο νομοθέτημα που επανακατατέθηκε από το ΥΠΑΝ, δεν τροποποιήθηκε ουσιαστικά. Ως εκ τούτου, το συγκεκριμένο νομοθέτημα δεν μπορεί να γίνει αποδεκτό, όπως έχει κατατεθεί».

Στην ανακοίνωσή τους, οι δύο οργανώσεις επεσήμαναν πως «εξακολουθούν να έχουν διαφωνίες σε πολλά σημεία του νομοθετήματος, με σημείο αναφοράς το γεγονός ότι το εν λόγω νομοθέτημα είναι γραφειοκρατικό, επιβαρύνει το έργο των εκπαιδευτικών, χωρίς να διορθώνει υφιστάμενες στρεβλώσεις, ενώ εξακολουθεί να αφήνει σοβαρά κενά και ασάφειες σε ζητήματα ουσίας, παραπέμποντάς τα σε Επιτροπή Παρακολούθησης, η οποία δεν διέπεται από ξεκάθαρους όρους εντολής και διαδικασία λήψης αποφάσεων». 

Μάλιστα, οι δύο οργανώσεις κάλεσαν την εκτελεστική εξουσία να αποσύρει το νομοσχέδιο και τη νομοθετική εξουσία να μην προχωρήσει στη συζήτησή του. Σημειώνεται πως την Πέμπτη η ΠΟΕΔ αναμένεται να θέσει το θέμα στο εκατονταμελές συμβούλιο της Οργάνωσης για να λάβουν αποφάσεις. 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Μη αποδεκτό από ΠΟΕΔ-ΟΕΛΜΕΚ το νομοθέτημα για αξιολόγηση εκπαιδευτικών και εκπαιδευτικού έργου

;