powered by inbusiness-news-logo cbn omada-logo celebrity-logo LOGO-PNG-108

Βελτιώνονται τα εκπαιδευτικά προγράμματα για παιδιά της Παιδοογκολογικής Κλινικής-Πίεση για γρήγορη εφαρμογή

Αρκετά ζεστά φαίνεται ότι αντιμετωπίζει το Υπουργείο Παιδείας το ζήτημα της βελτίωσης και ενσωμάτωσης νέων εκπαιδευτικών υπηρεσιών στα προγράμματα εκπαίδευσης των παιδιών της Παιδοογκολογικής Κλινικής του Μακάρειου Νοσοκομείου. Μετά την τελευταία συνεδρία της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Παιδείας, η υπουργός, Αθηνά Μιχαηλίδου, έχει ήδη πραγματοποιήσει σειρά συναντήσεων με αρμόδιους φορείς, συνδικαλιστικές οργανώσεις, γιατρούς και εκπροσώπους ιδρυμάτων όπως ο Αλκίνοος, ώστε να συζητηθούν όλες οι εισηγήσεις, οι παρατηρήσεις και οι προτάσεις βελτίωσης που μπορούν να εφαρμοστούν άμεσα και μεσοπρόθεσμα.

Στόχος όλων των εμπλεκομένων είναι η εκπαίδευση των παιδιών που βρίσκονται σε δύσκολη κατάσταση υγείας να διεξάγεται με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Τα παιδιά αυτά νοσηλεύονται στην Κλινική και παράλληλα πρέπει να συνεχίσουν τη μαθησιακή τους πορεία, ώστε να έχουν τα ίδια απαραίτητα εφόδια, τις ίδιες εκπαιδευτικές ευκαιρίες και την απαραίτητη στήριξη που απολαμβάνουν τα παιδιά που φοιτούν κανονικά στις σχολικές μονάδες, χωρίς διακοπή της εκπαιδευτικής τους διαδικασίας.

Η πίεση για γρήγορη προώθηση των βελτιώσεων ήταν εμφανής και από τον Πρόεδρο της Επιτροπής, Παύλο Μυλωνά, ο οποίος ζήτησε να υποβληθούν έως τις 15 Νοεμβρίου όλα τα υπομνήματα με εισηγήσεις από τους αρμόδιους, ώστε να προχωρήσουν με ταχύτητα οι διαδικασίες βελτίωσης των προγραμμάτων εκπαίδευσης στην Παιδοογκολογική Κλινική. Η παρέμβαση αυτή ενισχύει τη σημασία που δίνει η πολιτεία στην έγκαιρη και αποτελεσματική στήριξη των παιδιών που νοσηλεύονται, διασφαλίζοντας ότι η εκπαίδευσή τους δεν θα διακοπεί ούτε θα καθυστερήσει λόγω γραφειοκρατικών διαδικασιών.

Μιλώντας στον REPORTER, η πρώτη λειτουργός εκπαίδευσης στη Διεύθυνση Μέσης Εκπαίδευσης του Υπουργείου Παιδείας, Χρυστάλλα Κουκουμά, ανέφερε πως «με βάση τη νομοθεσία για τα παιδιά της ειδικής αγωγής, εκείνα που λόγω σοβαρής ασθένειας δεν μπορούν να φοιτήσουν στις σχολικές μονάδες, πρέπει να εξασφαλίζεται η συνέχιση της εκπαίδευσής τους με άλλους τρόπους».

Εξήγησε πως «ένα παιδί που για οποιονδήποτε σοβαρό ιατρικό λόγο δεν μπορεί να είναι στο σχολείο, με πιστοποιητικό από τον γιατρό του, μπαίνει σε συνεδρίαση της αρμόδιας Επαρχιακής Επιτροπής και εγκρίνεται η φοίτησή του για κατ’οίκον εκπαίδευση. Έτσι ονομάζεται αυτό το καθεστώς. Από τη δημοτική στην μέση εκπαίδευση, η κατ’οίκον εκπαίδευση έχει μικρές διαφορές όσον αφορά τον τρόπο πρόσληψης των εκπαιδευτικών που θα την στελεχώσουν».

Επισήμανε πως «εάν το παιδί είναι επείγουσα περίπτωση και παρόλο που νοσηλεύεται στην Παιδοογκολογική Κλινική μπορεί να παρακολουθήσει τα μαθήματά του, οι διαδικασίες ενεργοποιούνται πιο γρήγορα. Διαφορετικά, μπορεί να χρειαστούν περίπου δύο εβδομάδες για να ξεκινήσει το πρόγραμμα. Παλαιότερα χρειάζονταν περισσότερο χρόνο, αλλά προσπαθούμε όλοι να μην καθυστερεί η έναρξη των μαθημάτων ενός παιδιού που νοσηλεύεται ή που για κάποιο λόγο χρειάζεται κατ’οίκον εκπαίδευση. Αυτό ισχύει για όλα τα παιδιά».

Στη Μέση Εκπαίδευση, όπως σημείωσε η κ. Κουκουμά, «οι εκπαιδευτικοί που πραγματοποιούν τα μαθήματα κατ’οίκον διορίζονται με σύμβαση αγοράς υπηρεσιών, κάτι απαραίτητο, διότι δεν υπάρχει ένας εκπαιδευτικός που να μπορεί να κάνει όλα τα μαθήματα και να στελεχώσει την Παιδοογκολογική Κλινική ή να κάνει όλα τα μαθήματα στο σπίτι. Οι εκπαιδευτικοί διδάσκουν κάποιες ώρες ανά ειδικότητα, μαθηματικοί, φυσικοί, φιλόλογοι κ.τ.λ. Οι ώρες που καλύπτονται είναι περιορισμένες και κάποιοι εκπαιδευτικοί μπορεί να διδάσκουν και σε δύο παιδιά, άρα έχουμε καθεστώς αγοράς υπηρεσιών».

Το ζήτημα όμως με την αγορά υπηρεσιών, τόνισε, «είναι ότι οι εκπαιδευτικοί πρέπει να βρίσκονται στον κατάλογο της Εκπαιδευτικής Υπηρεσίας, όπως και οι συμβασιούχοι. Επίσης, δεν έχουν περάσει από προϋπηρεσιακή κατάρτιση της Μέσης Εκπαίδευσης. Επομένως, μπορεί να μην έχουν ούτε την απαραίτητη παιδαγωγική κατάρτιση και υπάρχει ο κίνδυνος να είναι εντελώς άπειροι».

Με στόχο τη βελτίωση της κατάστασης, η κ. Κουκουμά εξήγησε πως «ως Μέση Εκπαίδευση έχουμε έναν κατάλογο με άτομα που ενδιαφέρονται και τα οποία αποκτούν σταδιακά εμπειρία στα κατ’οίκον μαθήματα. Ορισμένα από αυτά εργάζονται απογεύματα σε φροντιστήρια και ενδιαφέρονται να διοριστούν. Από αυτόν τον κατάλογο, μόλις έρθει η σειρά κάποιου για διορισμό, επικοινωνούμε τηλεφωνικά μαζί του. Αν ακούσουμε αρνητικά σχόλια, αποφεύγουμε κάποια άτομα, ενώ αν υπάρχουν θετικά σχόλια, προτιμώνται ή προηγούνται όσοι είχαν ξανά εμπειρία στην Παιδοογκολογική Κλινική».

Επειδή τα παιδιά που φοιτούν στο σχολείο της Παιδοογκολογικής Κλινικής είναι ιδιαίτερες περιπτώσεις, η κ. Κουκουμά επισήμανε πως «μπορεί να γνωρίζει ο γονέας κάποιον εκπαιδευτικό που έκανε ιδιαίτερα μαθήματα στο παιδί το απόγευμα, έχει τον χρόνο και τη διάθεση και μπορεί να διδάσκει κατ’οίκον είτε στο σπίτι είτε στο νοσοκομείο. Οι λειτουργοί του γραφείου της Μέσης Εκπαίδευσης επικοινωνούν με τους γονείς, ώστε τα παιδιά να έχουν όσο το δυνατόν λιγότερες εναλλαγές ατόμων και συνθηκών στη ζωή τους μετά από μία διάγνωση».

Επίσης, ξεκαθάρισε πως η κατ’οίκον εκπαίδευση μπορεί να γίνει και εξ αποστάσεως διαδικτυακά, εάν το παιδί βρίσκεται στο εξωτερικό για νοσηλεία, και όπως ανέφερε, «έχουμε διευθετήσει να γίνονται ακόμα και οι εξετάσεις για τα παιδιά που μπορούν να ανταπεξέλθουν».

Άρον άρον η συνάντηση

Η κ. Κουκουμά επισήμανε πως μετά την τελευταία σύσκεψη της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Παιδείας, η υπουργός Παιδείας ζήτησε να πραγματοποιηθεί συνάντηση δύο ημέρες μετά, για να ακούσει τις εισηγήσεις από τις συνδικαλιστικές οργανώσεις, με την γιατρό Παπαχριστοδούλου, τον Σύνδεσμο Γονέων και Φίλων της Παιδοογκολογικής Κλινικής και με το ίδρυμα Αλκίνοος, μαζί με τη Μέση Εκπαίδευση.

Όπως ανέφερε, «συζητήσαμε το θέμα της επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών, όχι μόνο πάνω στο αντικείμενό τους και στα παιδαγωγικά ζητήματα, αλλά και στον τρόπο που πρέπει να χειριστούν αυτές τις ιδιαίτερες και δύσκολες περιπτώσεις παιδιών. Ένα άλλο σημαντικό θέμα που προέκυψε από τη συνάντηση είναι η υποστήριξη των ίδιων των εκπαιδευτικών, ώστε να μπορούν να ανταπεξέλθουν μέσα στις κλινικές με τα παιδιά. Εμείς από δω και πέρα, ως Υπουργείο Παιδείας, θα πραγματοποιήσουμε σειρά συναντήσεων, ώστε να βρούμε τους καλύτερους τρόπους εκπαίδευσης των εκπαιδευτικών».

Παράλληλα, τέθηκε ενώπιον της συνάντησης το ζήτημα της στελέχωσης. Η κ. Κουκουμά αναφερόμενη στη Μέση Εκπαίδευση εξήγησε πως «το σύστημα με την αγορά υπηρεσιών βολεύει, διότι τα μαθήματα είναι πολλά και διαφορετικά, όμως μπορούμε να ζητήσουμε να είναι απαραίτητο ο εκπαιδευτικός να έχει παρακολουθήσει επιμόρφωση. Είτε αφού διοριστεί και γίνει η αγορά, να παρακολουθεί ταχύρρυθμα μαθήματα, είτε να έχει το απαραίτητο πιστοποιητικό για συγκεκριμένες ώρες μαθημάτων, ειδικά για τον συγκεκριμένο σκοπό».

Όσον αφορά τη Δημοτική Εκπαίδευση, επισήμανε πως το ζήτημα είναι λίγο πιο περίπλοκο, διότι «δεν μπορεί να γίνει αγορά υπηρεσιών, αλλά μέσω προκήρυξης θέσεων από την Εκπαιδευτική Υπηρεσία. Για παράδειγμα, προκηρύσσεται μία θέση στη Λευκωσία και όσοι ενδιαφέρονται τηλεφωνούν, κάνουν αίτηση και η επιλογή γίνεται με σειρά προτεραιότητας. Είναι πιο χρονοβόρα διαδικασία».

Διαβεβαίωσε πως «όποιο παιδί μπαίνει στην κατ’οίκον εκπαίδευση δεν χάνει τα μαθήματα από την ημέρα που ήρθε το πιστοποιητικό του γιατρού για νοσηλεία, ή γιατί ήταν άρρωστο λόγω χημειοθεραπείας, ή πέρασε κάποιο χρονικό διάστημα μέχρι να μπορέσει να ξεκινήσει. Τα μαθήματα συγκεντρώνονται και γίνονται όλα. Ο εκπαιδευτικός θα πάει στο νοσοκομείο και αν βγει, θα πάει στο σπίτι του, ή αν είναι στο εξωτερικό θα τα κάνει διαδικτυακά. Με την αγορά υπηρεσιών, η Μέση Εκπαίδευση έχει την ευελιξία να πηγαίνει ο εκπαιδευτικός όπου βρίσκεται το παιδί».

Επίσης, στη συνάντηση τέθηκε και το ζήτημα της εναλλαγής των εκπαιδευτικών στην Παιδοογκολογική Κλινική του Μακάρειου. Η κ. Κουκουμά σημείωσε πως «τα παιδιά γνωρίζουν ένα εκπαιδευτικό και δένονται μαζί του. Όταν τελειώσει η θητεία του και πρέπει να αντικατασταθεί με βάση τους κανονισμούς, οι γονείς ζητούν ώστε η μετάβαση να είναι ομαλή. Για παράδειγμα, ο νέος εκπαιδευτικός που θα στελεχώσει το σχολείο της Κλινικής να έρχεται για να γνωριστεί με τα παιδιά και η μετάβαση να γίνεται σταδιακά».

Τόνισε πως «εμείς υποβάλλαμε και άλλες εισηγήσεις στην Υπουργό, τις οποίες θέλει να μελετήσει, και ορίσαμε νέα συνάντηση με όλους τους φορείς στα τέλη Οκτωβρίου, για να είμαστε έτοιμοι με κάποιες οδηγίες, ώστε να επεξεργαστούμε τις εισηγήσεις και να τις αποστείλουμε στην Κοινοβουλευτική Επιτροπή Παιδείας».

Καταλήγοντας, η κ. Κουκουμά επισήμανε πως «η κατ’οίκον εκπαίδευση λειτουργεί εδώ και χρόνια, ωστόσο μπορεί να υπάρχουν διαδικασίες που δεν εφαρμόζονται πλήρως ως κανονισμοί. Η Μέση Εκπαίδευση έχει εγκύκλιο που την καθορίζει και σύντομα θα βελτιωθεί και θα κυκλοφορήσει. Οι λειτουργοί είναι πολύ αφοσιωμένοι, βελτιώνουν διαδικασίες, και εμείς είμαστε θετικοί, γιατί οι γονείς που βιώνουν καθημερινά αυτή την κατάσταση είναι οι κατάλληλοι να μας πουν τι μπορούμε να κάνουμε».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: 

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
;