powered by inbusiness-news-logo cbn omada-logo celebrity-logo LOGO-PNG-108

Καθηλώνονται πέντε χιλιάδες οχήματα λόγω ΤΑΚΑΤΑ-Βάζει πίεση στις εταιρείες για υλοποίηση των αντικαταστάσεων το ΤΟΜ

Πέραν των πέντε χιλιάδων είναι τα οχήματα που ακινητοποιούνται από σήμερα, αφού ολοκληρώθηκε το χρονοδιάγραμμα που έδωσε το Τμήμα Οδικών Μεταφορών για αντικαταστάσεις των αερόσακων ΤΑΚΑΤΑ και οι πολίτες δεν ανταποκρίθηκαν στο κάλεσμα της Πολιτείας, με το Υπουργείο Μεταφορών να βρίσκει τη φόρμουλα ώστε να μην αδικηθούν όσοι επικοινώνησαν με τις εταιρείες και περιμένουν στην ουρά για εξυπηρέτηση. 

Η κίνηση του Υπουργείου, διαχωρίζοντας τους πολίτες σε δύο κατηγορίες, μπορεί να χαρακτηριστεί κι ως λύση ανάγκης, αφού κάποιοι παρότι ήταν τυπικοί και έτρεξαν τις διαδικασίες για να αλλάξουν τους αερόσακούς τους, εντούτοις δεν κλήθηκαν από τις εταιρείες κι ως εκ τούτου θα ήταν άδικο να απολέσουν το πιστοποιητικό τεχνικού ελέγχου (ΜΟΤ), δεδομένου ότι δεν φέρουν ευθύνη για την καθυστέρηση που παρατηρήθηκε. 

Ωστόσο, από τις 16.900 ανακλήσεις που εκκρεμούν, ο εν λόγω αριθμός είναι μετά βίας το ένα τρίτο, αφού μόλις 4-5 χιλιάδες είναι αυτοί που έκλεισαν ραντεβού και περιμένουν ενημέρωση για να μεταφέρουν τα οχήματά τους στις αντιπροσωπείες και να προχωρήσουν σε αλλαγές.

Όλοι οι υπόλοιποι, είναι πρόσωπα τα οποία φαίνεται να αδιαφόρησαν ή ενδεχομένως να απουσιάζουν στο εξωτερικό και δεν προέβησαν στις ανάλογες διαδικασίες για να κλείσουν ραντεβού για το όχημά τους. Από τα υπόλοιπα 12 με 13 χιλιάδες οχήματα, τα επτά χιλιάδες αφορούν αυτοκίνητα Τοyota και Honda, αφού από την πρώτη εταιρεία δεν επικοινώνησαν πέντε χιλιάδες ιδιοκτήτες, ενώ από τη δεύτερη, άλλες δύο χιλιάδες. 

Την ίδια ώρα, εκτιμάται ότι προκύπτει πρόβλημα με τρίτη εταιρεία, που αναμένει εξαρτήματα για να συνεχίσει την υλοποίηση των ανακλήσεων και η οποία έχει το μεγαλύτερο αριθμό κλεισμένων ραντεβού από πολίτες. Η εν λόγω εταιρεία, η οποία δεν κατονομάζεται από τους αρμόδιους, θα πρέπει να προχωρήσει σε αλλαγές περίπου 3.600 αερόσακων, ωστόσο σύμφωνα με αρμόδια πηγή, εκτιμάται ότι θα καταφέρει μέχρι το τέλος Οκτωβρίου να υλοποιήσει περίπου δύο χιλιάδες. 

Η ίδια πηγή, κληθείσα να απαντήσει τι θα συμβεί με τους υπόλοιπους που δεν θα υλοποιηθούν οι αντικαταστάσεις, υπέδειξε ότι δεν θα δοθεί άλλη παράταση, διαμηνύοντας μάλιστα ότι πρέπει να πιεστούν και οι εταιρείες, ώστε να υλοποιήσουν τις αντικαταστάσεις όσων έχουν ραντεβού, μέχρι τις 31 Οκτωβρίου, σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα.

Το Υπουργείο, αναγνωρίζει ότι έχει ασκηθεί μεγάλη πίεση στους υπαλλήλους των εν λόγω εταιρειών, οι οποίοι δουλεύουν για μήνες υπερωρίες, ωστόσο τονίζει ότι απέμειναν άλλες τέσσερις εβδομάδες για να ολοκληρωθεί ο Γολγοθάς. Σημείωσε μάλιστα ότι σε κάποιες περιπτώσεις θα μπορούσαν οι εταιρείες να προβαίνουν σε αλλαγές και τα Σάββατα και τις Κυριακές, ώστε να επιτευχθεί ο στόχος.

Σημειώνεται πως για όσα οχήματα ανακληθεί το ΜΟΤ, θα πρέπει να προβούν σε αντικατάσταση και στη συνέχεια να περάσει από νέο τεχνικό έλεγχο ώστε να μπορεί να χρησιμοποιηθούν από τους ιδιοκτήτες τους. 

Το Τμήμα Οδικών Μεταφορών, σε ανακοίνωσή του, κάλεσε τους πολίτες που αδυνατούν να επικοινωνήσουν με τους διανομείς των κατασκευαστών ή αδυνατούν να εντοπίσουν εξουσιοδοτημένο συνεργείο ή ανταλλακτικά, να επικοινωνήσουν με το τηλεφωνικό κέντρο του Τμήματος Οδικών Μεταφορών για να λάβουν καθοδήγηση. «Καλούνται οι διανομείς των κατασκευαστών να καταβάλουν κάθε προσπάθεια ολοκλήρωσης των ανακλήσεων εντός της καθορισμένης περιόδου των οκτώ μηνών, αυξάνοντας αναλόγως τους ρυθμούς αντικατάστασης των αερόσακων».

ΔΙΑΒΑΣΓΤΕ ΕΔΩ: Βρήκε τη λύση για τις ανακλήσεις ΤΑΚΑΤΑ το ΤΟΜ-Παράταση σε όσους έκλεισαν ραντεβού, ποιοι θα απολέσουν άμεσα το ΜΟΤ

Τρέχουν οι διαδικασίες για τα μέτρα του Συμβουλίου Οδικής Ασφάλειας

Την ίδια ώρα, σε εξέλιξη βρίσκονται και οι διαδικασίες για τα εννέα μέτρα που αποφάσισε το Συμβούλιο Οδικής Ασφάλειας, ώστε να αυστηροποιηθούν οι διαδικασίες γύρω από τις ανακλήσεις, στη βάση του πορίσματος της Ερευνητικής Επιτροπής. 

Τα σημαντικότερα από αυτά είναι η επαναλειτουργία της Μονάδας Οδικής Ασφάλειας, που είχε καταργηθεί επί προηγούμενης διακυβέρνησης και πιο συγκεκριμένα το 2021, με αποτέλεσμα να δημιουργηθεί κενό πληροφόρησης και συντονισμού ανάμεσα στους εμπλεκόμενους φορείς, όπως εξήγησε ο υπουργός Μεταφορών.

Σκοπός της μονάδας ήταν να ασκεί συντονιστικό και καθοδηγητικό ρόλο με τη διενέργεια αναλύσεων στοιχείων οδικών δυστυχημάτων και τη συλλογή και ανάλυση άλλων σχετικών στοιχείων από την Κύπρο και το εξωτερικό. Παράλληλα, προέβαινε σε σύνταξη νομοσχεδίων που αφορούν ειδικά στην οδική ασφάλεια και συνεργαζόταν με την Αστυνομία και το Τμήμα Οδικών Μεταφορών, για την έκδοση νέου Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας και συνεχή επικαιροποίηση του.

Ως εξαιρετικά σημαντικός θεωρείται και ο διαχωρισμός της εποπτείας, αφού θα δημιουργηθεί Αρχή, η οποία θα έχει τον ρόλο να παρακολουθεί τις ανακλήσεις της αγοράς, αλλά και θα ελέγχει την εφαρμογή της Νομοθεσίας. 

Επίσης, θα ενισχύει τη διαλειτουργικότητα, το συντονισμό μεταξύ κρατικών υπηρεσιών για την εφαρμογή νομοθεσίας, την ανταλλαγή τεχνογνωσίας, την επιβολή κυρώσεων, καθώς επίσης και την εξειδικευμένη εκπαίδευση λειτουργών σε θέματα πραγματογνωμοσύνης ατυχημάτων και σύνταξης εκθέσεων, με διατήρηση σταθερών στελεχών σε αυτές τις αρμοδιότητες.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Promotional Rep NewsFeed
ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
;