powered by inbusiness-news-logo cbn omada-logo celebrity-logo LOGO-PNG-108

Δεύτερος κύκλος μαθημάτων ελληνικών για ανήλικους ΥΤΧ: Μια γέφυρα ένταξης και ελπίδας

Μετά την επιτυχημένη ολοκλήρωση της πρώτης φάσης, το έργο «Μαθαίνω Ελληνικά» συνεχίζει δυναμικά με τον δεύτερο κύκλο μαθημάτων, προσφέροντας πολύτιμες ευκαιρίες εκπαίδευσης και κοινωνικής ένταξης σε ανήλικους ΥΤΧ.

Τρία τμήματα, τρεις πόλεις, 23 παιδιά

Κατά τη διάρκεια του δεύτερου κύκλου, λειτούργησαν συνολικά τρία τμήματα σε δομές φιλοξενίας:

  • 1 τμήμα στο Hope for Children,
  • 1 τμήμα σε δομές στη Λάρνακα,
  • 1 τμήμα σε δομές στη Λεμεσό.

Στα τμήματα αυτά συμμετείχαν 23 παιδιά, τα οποία παρακολούθησαν ταχύρυθμα μαθήματα ελληνικής γλώσσας και στο τέλος παρακάθισαν σε εξετάσεις.

Σημαντικά αποτελέσματα και επιτυχίες

Το αποτέλεσμα αυτής της συντονισμένης προσπάθειας ήταν ιδιαίτερα ενθαρρυντικά: το 60% των παιδιών πέτυχε στις εξετάσεις ελληνικών, αποδεικνύοντας πως η συστηματική εκπαίδευση μπορεί να κάνει τη διαφορά. Η επιτυχία αυτή υπογραμμίζει τη σημασία του έργου «Μαθαίνω Ελληνικά» ως μιας ολοκληρωμένης παρέμβασης που συνδέει την εκπαίδευση με την κοινωνική ένταξη.

Γιατί το έργο είναι σημαντικό

Η αυξανόμενη παρουσία παιδιών με μεταναστευτική βιογραφία στα σχολεία της Κύπρου καταδεικνύει την ανάγκη για στοχευμένες και ολιστικές δράσεις ένταξης. Η εκμάθηση της ελληνικής γλώσσας λειτουργεί ως βασικό εργαλείο κοινωνικοποίησης και επικοινωνίας, προσφέροντας στα παιδιά τα εφόδια που χρειάζονται για να αισθανθούν μέρος της σχολικής κοινότητας και να δημιουργήσουν ένα καλύτερο μέλλον.

Μέσα από το πρόγραμμα «Μαθαίνω Ελληνικά», δημιουργούνται ευκαιρίες:

  • για ανάπτυξη δεξιοτήτων,
  • για ενίσχυση της αυτοπεποίθησης,
  • και για οικοδόμηση γέφυρας με την τοπική κοινωνία.

Ένα έργο που αλλάζει ζωές

Η δεύτερη φάση του προγράμματος αποδεικνύει ότι η εκπαίδευση μπορεί να αποτελέσει το κλειδί για την κοινωνική ένταξη και τη δημιουργία ενός μέλλοντος με ίσες ευκαιρίες για όλους. Το «Μαθαίνω Ελληνικά» συνεχίζει να ενισχύει τη συμμετοχικότητα και να στηρίζει τα παιδιά ώστε να αισθανθούν ασφαλή, αποδεκτά και έτοιμα να συμβάλουν ενεργά στην κοινωνία που τα υποδέχεται.

Το έργο υλοποιείται από τον ερευνητικό οργανισμό CARDET, σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Frederick και την εταιρεία INNOVADE, με την πολύτιμη καθοδήγηση της Διεύθυνσης Δημοτικής Εκπαίδευσης του Υπουργείου Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας και του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου.

Το έργο συγχρηματοδοτείται από το Ταμείο Ασύλου, Μετανάστευσης και Ένταξης και την Κυπριακή Δημοκρατία.

;