powered by inbusiness-news-logo cbn omada-logo celebrity-logo LOGO-PNG-108

Ολοκληρώνεται το deadline της τριμελούς Επιτροπής, περιμένει εισηγήσεις ο Βαφεάδης-Στασιμότητα στην έρευνα για ΤΑΚΑΤΑ

Μπορεί να έχουν παρέλθει ήδη δύο μήνες από την ημέρα που το πόρισμα για τους ελαττωματικούς αερόσακους TAKATA παραδόθηκε από την Ερευνητική Επιτροπή στο Γενικό Εισαγγελέα κι από εκεί στην Αστυνομία για διερεύνηση ενδεχόμενης διάπραξης ποινικών αδικημάτων από οποιαδήποτε πρόσωπα, ωστόσο ακόμα δεν έχουν προκύψει εξελίξεις γύρω από την υπόθεση, την ίδια ώρα που σήμερα εκπνέει το χρονοδιάγραμμα του Υπουργείου Μεταφορών για μελέτη του πορίσματος από πλευράς της τριμελούς Επιτροπής που διορίστηκε για να υποβάλει συστάσεις για αλλαγές που σχετίζονται με το θέμα των ανακλήσεων.

Ο υπουργός Μεταφορών, Αλέξης Βαφεάδης, αναμένει, σύμφωνα με πληροφορίες, ενημέρωση εντός των επόμενων ημερών από τον διευθυντή του Τμήματος Οδικών Μεταφορών, Γιώργο Λουκά, τον διευθυντή της Τροχαίας Αρχηγείου, Χάρης Ευρυπίδου και τον Διευθυντή της Ηλεκτρομηχανολογικής Υπηρεσίας, Παύλο Γιαβρή, που απαρτίζουν την τριμελή Επιτροπή, ώστε να προχωρήσει σε εφαρμογή των συστάσεων που θα υποβληθούν. 

Στόχοι, ανάμεσα σε άλλους, είναι να γίνουν εισηγήσεις για τον τρόπο που μπορεί να ρυθμιστεί το επάγγελμα του εισαγωγέα οχημάτων από τρίτες χώρες, αλλά και να εκσυγχρονιστεί η διαδικασία έγκρισης οχημάτων που εισέρχονται στην Κύπρο, επίσης από τρίτες χώρες.

Παράλληλα, θα επιχειρήσουν να εξεύρουν μια φόρμουλα, ώστε να γίνεται αλληλοενημέρωση των αρμόδιων Υπουργείων και Τμημάτων, για θέματα που αφορούν την οδική ασφάλεια, όπως για παράδειγμα οι ανακλήσεις ελαττωματικών εξαρτημάτων, ενώ οφείλουν να εισηγηθούν και ένα μηχανισμό αποτίμησης κινδύνου για σωστή εποπτεία της αγοράς. 

Ανάμεσα στα όσα θα εισηγούνται στον υπουργό, είναι και το κατά πόσον θα πρέπει να επανεξεταστεί το πολυπρόσωπο του Συμβουλίου Οδικής Ασφάλειας, για το οποίο υπήρχε σύσταση από την Ερευνητική Επιτροπή, δεδομένου ότι καμία αρμόδια υπηρεσία δεν ενημέρωσε σε κάποια συνεδρία για το θέμα των ελαττωματικών αερόσακων ΤΑΚΑΤΑ. 

Την ίδια ώρα, το Υπουργείο αναμένει ενημέρωση και για τα αποτελέσματα της εκστρατείας που ξεκίνησε στις αρχές Αυγούστου και θα ολοκληρωθεί περί τα τέλη του μήνα, για τις ανακλήσεις οχημάτων με ελαττωματικούς αερόσακους. Το Υπουργείο, διαπιστώνοντας ότι αρκετοί πολίτες δεν έδειξαν ενδιαφέρον για να προχωρήσουν σε αντικαταστάσεις, ανέλαβε την εν λόγω πρωτοβουλία για ευαισθητοποίηση του κοινού και πλέον αναμένει μέσα από τα στοιχεία που θα λάβει, να αξιολογήσει το κατά πόσον βοήθησε στην αύξηση των αλλαγών.

Σημειώνεται πως σε δηλώσεις του, ο υπουργός Μεταφορών, είχε διαμηνύσει «σε όσους δεν έχουν ολοκληρώσει την ανάκληση, εκείνη τη μέρα (σ.σ. 3 Οκτωβρίου) θα αφαιρεθεί το πιστοποιητικό καταλληλότητας του οχήματος και συνεπώς δεν θα επιτρέπεται η χρήση του οχήματος στους δρόμους».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Χαρτογραφήθηκε η πορεία ερευνών των ανακριτών για ΤΑΚΑΤΑ-Επόμενο στάδιο η λήψη καταθέσεων

Στασιμότητα στην έρευνα για ΤΑΚΑΤΑ

Πέραν από τις επικείμενες αλλαγές που αναμένεται να προκύψουν στο θέμα της εποπτείας των ανακλήσεων, σε εξέλιξη παραμένει και η διερεύνηση της Αστυνομίας για τη διάπραξη ενδεχόμενων ποινικών αδικημάτων από οποιοδήποτε πρόσωπο, για το σκάνδαλο των ελαττωματικών αερόσακων ΤΑΚΑΤΑ, ωστόσο, μέχρι στιγμής δεν έχει αρχίσει η διαδικασία λήψης καταθέσεων για την υπόθεση, με τις Αρχές να κρατούν χαμηλούς τόνους γύρω από την υπόθεση.

Πριν από περίπου δέκα ημέρες, η ανακριτική ομάδα είχε ολοκληρώσει τη μελέτη του ογκωδέστατου πορίσματος και αφότου χαρτογράφησε την κατάσταση, άρχισε τη λήψη στοιχείων που χαρακτηρίζονταν ως σημαντικά για διερεύνηση της υπόθεσης. Πρόκειται για στοιχεία από αρμόδιες υπηρεσίες, οι οποίες κατέθεσαν ενώπιον της Ερευνητικής Επιτροπής και τα οποία αναμένεται να εξεταστούν σε σύγκριση με τα στοιχεία που παραδόθηκαν μαζί με το πόρισμα, μέσω της Νομικής Υπηρεσίας.

Ακολούθως και σε χρόνο που δεν έχει προσδιοριστεί, θα κληθούν για κατάθεση πρόσωπα που θα κρίνει η ανακριτική ομάδα ότι πρέπει να τοποθετηθούν για οποιεσδήποτε ενέργειες σε σχέση με τους ελαττωματικούς αερόσακους ή αναφορές τους ενώπιον της Ερευνητικής Επιτροπής.

Όπως διαμήνυσε αρμόδια πηγή, τη δεδομένη στιγμή την υπόθεση διερευνά το Τμήμα Καταπολέμησης Εγκλήματος, ωστόσο δεν αποκλείεται εάν κριθεί αναγκαίο κατά τη διάρκεια της διερεύνησης να εμπλακούν κι άλλα αρμόδια τμήματα της Αστυνομίας.

Υπενθυμίζεται πως στο πόρισμά της, η Ερευνητική Επιτροπή υποδείκνυε ενδεχόμενες ποινικές ευθύνες στον πρώην διευθυντή του Τμήματος Οδικών Μεταφορών Σωτήρη Κωλέττα και τον πρώην διευθυντή του ΤΟΜ και Γενικό Διευθυντή του Υπουργείου Μεταφορών, Γιάννη Νικολαΐδη, για τα αδικήματα της ανθρωποκτονίας και της κατάχρησης εξουσίας, ενώ καταλόγιζε ενδεχόμενες πειθαρχικές ευθύνες σε άλλα πρόσωπα, οι πλείστες εκ των οποίων είναι άνευ αντικειμένου αφού έχουν αφυπηρετήσει.

Πιθανές πειθαρχικές ευθύνες που δεν είναι άνευ αντικειμένου, εντοπίζονται στον νυν Γενικό Διευθυντή του Υφυπουργείου Κοινωνικής Πρόνοιας, Γιάννη Νικολαΐδη, με τη διαδικασία να βρίσκεται σε εξέλιξη, αφού διορίστηκε ερευνών λειτουργός από το Υπουργικό Συμβούλιο. 

Τα ενδεχόμενα αδικήματα που εντοπίζει η Επιτροπή, από τη διερεύνηση της Αστυνομίας, ενδεχομένως να μετατραπούν σε άλλες κατηγορίες, εάν και εφόσον στοιχειοθετηθούν. Ξεκαθαρίζεται ότι όποια κι αν είναι η κατάληξη των αστυνομικών ερευνών, όπως κατέγραψε στο πόρισμά της και η Ερευνητική Επιτροπή, «αρμόδιος για να αποφασίσει κατά πόσον –ως αποτέλεσμα των ευρημάτων της Επιτροπής- αποκαλύπτεται το ενδεχόμενο διάπραξης ποινικών αδικημάτων, είναι ο Γενικός Εισαγγελέας της Δημοκρατίας, δυνάμει του Άρθρου 113 του Συντάγματος, και τελικός κριτής, για να αποφασίσει κατά πόσον συγκεκριμένο πρόσωπο είναι αθώο ή ένοχο διάπραξης κάποιου αδικήματος, είναι το Δικαστήριο».  

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
;