powered by inbusiness-news-logo cbn omada-logo celebrity-logo LOGO-PNG-108

Πρώτο κουδούνι για Μέση Εκπαίδευση με καινοτομίες και προκλήσεις-Λειτουργεί το πρώτο Τεχνικό Γυμνάσιο

Πίσω στα θρανία τους επιστρέφουν οι μαθητές της Μέσης Εκπαίδευσης,  με το πρώτο κουδούνι της σχολικής χρονιάς να φέρνει και αρκετές καινοτομίες, καθώς επίσης και προκλήσεις για το Υπουργείο Παιδείας. Από τη μία αναμένεται να λειτουργήσει για πρώτη φορά το Τεχνικό Γυμνάσιο, ενώ από την άλλη αναμένεται να εφαρμοστούν αρκετές νέες δράσεις, που αποτελούν μεγάλο στοίχημα για το Υπουργείο Παιδείας.

Η νέα σχολική χρονιά βρίσκει εκατοντάδες μαθητές των Γυμνασίων και των Λυκείων έτοιμους για νέες εμπειρίες και περιπέτειες, με το Υπουργείο Παιδείας να έχει ήδη αρχίσει τις προετοιμασίες και έχει θέσει στόχους και προτεραιότητες. Ανάμεσα σε αυτά, σύμφωνα με την παρουσίαση που έκανε η υπουργός Παιδείας, Αθηνά Μιχαηλίδου την περασμένη εβδομάδα, είναι η στροφή στις δεξιότητες (union of skills), η εισδοχή στο εκπαιδευτικό σύστημα (με έμφαση στα θέματα του Καταλόγου Διοριστέων), η πιλοτική εφαρμογή του κοινωνικού λειτουργού σε σχολεία με υψηλό βαθμό παραβατικότητας, το νομοσχέδιο για την ειδική εκπαίδευση και η έμφαση στο ασφαλές σχολείο.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Μείωση ύλης και εξορθολογισμός αναλυτικών προγραμμάτων τη νέα σχολική χρονιά

Η μεγαλύτερη καινοτομία για τη νέα σχολική χρονιά αφορά στη λειτουργία του πρώτου Τεχνικού Γυμνάσιου, ώστε οι μαθητές να έχουν την ευκαιρία να εξοικειωθούν με την Τεχνική Εκπαίδευση από νωρίς. Το Τεχνικό Γυμνάσιο είχε εξαγγείλει ο ίδιος ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας στην επίσκεψή του την πρώτη ημέρα σε Τεχνική Σχολή στη Λευκωσία, την περασμένη χρονιά. Σημειώνεται πως πρόκειται για πιλοτική εφαρμογή του θεσμού και αναλόγως των αποτελεσμάτων στο τέλος της σχολικής χρονιάς θα ληφθούν και οι τελικές αποφάσεις, όσον αφορά στην επέκτασή του.

Στο Τεχνικό Γυμνάσιο θα δοθεί έμφαση στην εξοικείωση με τις δεξιότητες τεχνικών επαγγελμάτων, νέων τεχνολογιών, κ.ά. «Οι μαθητές θα έχουν την ευκαιρία να αποκτούν πρακτικές γνώσεις και να αναπτύσσουν δεξιότητες ζωής και κατάρτισης που θα τους χρησιμεύουν στο μέλλον, ανεξάρτητα από τις μετέπειτα ακαδημαϊκές ή επαγγελματικές επιλογές τους. Πρόσθετα, θα μπορούν να ανακαλύπτουν τις κλίσεις και τα ενδιαφέροντά τους, αλλά και να κατανοούν τον κόσμο της εργασίας και της παραγωγής από μικρότερη ηλικία», είχε αναφέρει η υπουργός Παιδείας τον περασμένο Αύγουστο.

Πέραν τούτου, το Υπουργείο Παιδείας αναμένεται να εφαρμόσει κι άλλες δράσεις κατά τη νέα σχολική χρονιά, που είτε εφαρμόζονται για πρώτη φορά, είτε αποτελούν συνέχεια δράσεων που εφαρμόστηκαν την προηγούμενη περίοδο. Συγκεκριμένα, τη νέα σχολική χρονιά αναμένεται να επεκταθεί και στα Γυμνάσια το μάθημα του χρηματοοικονομικού αλφαβητισμού, ενώ προωθούνται δράσεις που στόχο έχουν την ανάπτυξη ψηφιακών δεξιοτήτων για τους μαθητές. Αυτό που επιδιώκει το Υπουργείο Παιδείας είναι μέσω της σωστής διδασκαλίας για τις νέες τεχνολογίες, οι μαθητές να είναι σε καλύτερη θέση τις χρησιμοποιήσουν προς όφελός τους.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Οι δεκατέσσερις δράσεις του ΥΠΑΝ για την επόμενη σχολική χρονιά-«Το δημόσιο σχολείο αλλάζει»

Παράλληλα, το Υπουργείο Παιδείας προβαίνει και στην επαναφορά, σε μεγαλύτερη κλίμακα, της Αγωγής του Πολίτη, με διαθεματική προσέγγιση, η ενδυνάμωση της αυτοαξιολόγησης της σχολικής μονάδας με έμφαση στην αποκέντρωση, τις ιδιαιτερότητες του κάθε σχολείου, μέσω του σχεδίου βελτίωσης που ήδη έχει γίνει θεσμός, η βελτίωση και αναβάθμιση των σχολείων ειδικού ενδιαφέροντος.

Ένα άλλο μεγάλο κεφάλαιο για το Υπουργείο Παιδείας είναι η αντιμετώπιση της βίας και παραβατικότητας και μία από τις δράσεις του Υπουργείου Παιδείας για τη νέα χρονιά είναι η υλοποίηση της στρατηγικής για τη βία και την παραβατικότητα στο σχολείο, μέσω της προώθησης του «Ασφαλούς Σχολείου» και της εφαρμογής νομοθεσιών. Στο μεταξύ, το προηγούμενο τετράμηνο είχε τεθεί σε λειτουργία το εναλλακτικό σχολείο φοίτησης για παιδιά με παραβατική συμπεριφορά, στο οποίο φοίτησε συγκεκριμένος αριθμός μαθητών, που επιλέγηκαν σε συνεργασία με τις διευθύνσεις των σχολείων. Οι μαθητές παρακολούθησαν ένα εξατομικευμένο πρόγραμμα, ενώ λάμβαναν στήριξη και από ειδικούς και στο τέλος της χρονιάς επέστρεψαν στα σχολεία τους για τις τελικές εξετάσεις. 

Τα αποτελέσματα του εναλλακτικού σχολείου φοίτησης ήταν ικανοποιητικά για το Υπουργείο Παιδείας, το οποίο αποφάσισε την συνέχεια της λειτουργίας του στη Λευκωσία, καθώς επίσης και της επέκτασής του σε άλλη επαρχία. Αυτή τη στιγμή, το Υπουργείο πρβαίνει σε συζητήσεις για εξεύρεση του κατάλληλου χώρου και μόλις οριστικοποιηθεί, τότε θα τεθεί σε λειτουργία και στη Λεμεσό. 

Στο μεταξύ, παράλληλα με τις δράσεις στα σχολεία, το Υπουργείο Παιδείας συνεχίζει και την επικαιροποίηση των αναλυτικών προγραμμάτων όλων των βαθμίδων, καθώς διαπιστώθηκε πως χρειάζεται εξορθολογισμός. Αυτό συνεπάγεται και περαιτέρω μείωση της ύλης, ένα πρόβλημα που είχε εντοπίσει από την αρχή η Αθηνά Μιχαηλίδου και έλαβε μέτρα προς αυτή την κατεύθυνση. Συγκεκριμένα, αυτό που επιδιώκεται είναι όπως μειωθεί ακόμη περισσότερο η ύλη, ώστε να βοηθηθούν και οι μαθητές, αλλά και οι εκπαιδευτικοί που δεν θα τρέχουν να προλάβουν να καλύψουν τα απαραίτητα και να μην μένει χρόνος για επαναλήψεις, κάτι που ταλανίζει αρκετό καιρό τα σχολεία.

Πάντως, το Υπουργείο Παιδείας μελετά και το θέμα του βάρους της σχολικής τσάντας, μετά από παράπονα που δέχθηκε και σε αυτό θα συμβάλει αρκετά η μείωση της ύλης, δεδομένου ότι δεν θα δίνεται μικρότερος αριθμός εκπαιδευτικών εγχειριδίων και βιβλίων στους μαθητές. Παράλληλα, αναμένεται να προωθηθεί και η πολιτική να παραμένουν κάποια βιβλία στα σχολεία και να φυλάγονται σε θυρίδες και προς αυτό το σκοπό θα αποσταλεί εγκύκλιος στις διευθύνσεις για προγραμματισμό. 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Εφαρμόζεται για πρώτη φορά το Τεχνικό Γυμνάσιο-«Οι μαθητές θα έχουν την ευκαιρία να αποκτούν πρακτικές γνώσεις»

Τοποθετήθηκαν τα κλιματιστικά

Την ίδια ώρα, ένα σημαντικό κεφάλαιο που έχει ανοίξει και υπάρχουν ήδη εξελίξεις σε αυτό είναι η τοποθέτηση κλιματιστικών στα σχολεία. Ένα ζήτημα που επίσης είχε τεθεί ως προτεραιότητα από το Υπουργείο Παιδείας και αυτό διαφάνηκε από το γεγονός ότι σχεδόν όλα τα Λύκεια πλέον διαθέτουν κλιματιστικά, αφού είχαν εγκατασταθεί για τις Παγκύπριες Εξετάσεις, ενώ και στα Νηπιαγωγεία έχουν εγκατασταθεί, με τη βοήθεια των γονέων.

Αυτός είναι και ο λόγος που το Υπουργείο Παιδείας δίνει έμφαση στα Γυμνάσια και τα Δημοτικά, στη βάση του προγραμματισμού τριετίας που έχει καταρτίσει και στόχος είναι μέχρι το τέλος του 2026 να ολοκληρωθεί αυτό το εγχείρημα.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΔΩ: Μπήκαν τα κλιματιστικά σε Λύκεια, έμφαση σε Δημοτικά και Γυμνάσια

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Promotional Rep NewsFeed
ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
;