powered by inbusiness-news-logo cbn omada-logo celebrity-logo LOGO-PNG-108

Το Θερινό Σχολείο L-STEAM φέρνει τις παραστατικές τέχνες στο επίκεντρο της διδασκαλίας STEAM

Από τις 6 έως τις 11 Ιουλίου 2025, η ιστορική πόλη του Μαραθώνα στην Ελλάδα φιλοξένησε το πρώτο Θερινό Σχολείο L-STEAM στο πλαίσιο του Erasmus+ έργου L‑STEAM (Learning Science through performing arts) καθώς και του European School Innovation Academy (https://esia.ea.gr/l-steam-summer-school/). Στο σχολείο συμμετείχαν 17 εκπαιδευτικοί από Μάλτα, Κύπρο, Ελλάδα, Πορτογαλία και Σουηδία. Το πρόγραμμα σχεδιάστηκε από κοινού από τους εταίρους του έργου L-STEAM (Πανεπιστήμιο Μάλτας, Science View, NUCLIO, Inquirium Ltd, Ελληνογερμανική Αγωγή και το Δημοτικό Σχολείο Δασούπολης), με στόχο την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών σε μια καινοτόμα, διεπιστημονική προσέγγιση για τη διδασκαλία STEAM (Science, Technology, Engineering, Arts & Mathematics) με επίκεντρο τις παραστατικές τέχνες.

Κεντρικό στοιχείο του προγράμματος ήταν η παρουσίαση της προσέγγισης STEAM IDEAS’ Square (SIS). Πρόκειται για ένα δυναμικό εκπαιδευτικό πλαίσιο που συνδέει τα σχολεία με την κοινωνία, δίνοντας στους/στις μαθητές/τριες τη δυνατότητα να:

  • ΝΙΩΣΟΥΝ (Feel) τις ανάγκες και τις προκλήσεις γύρω τους.
  • ΦΑΝΤΑΣΤΟΥΝ (Imagine) νέες ιδέες και λύσεις.
  • ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΟΥΝ (Create) έργα μέσα στο σχολείο, συνδυάζοντας επιστήμη, τεχνολογία, μηχανική, τέχνες και μαθηματικά με τις παραστατικές τέχνες.
  • ΜΟΙΡΑΣΤΟΥΝ (Share) τα αποτελέσματά τους με την τοπική κοινότητα, τους γονείς, τα ΜΜΕ και άλλους φορείς, και στη συνέχεια να ΑΝΑΣΤΟΧΑΣΤΟΥΝ (Reflect) για όσα έμαθαν.

 

 

Η μέθοδος SIS βασίζεται στη διερευνητική μάθηση (inquiry-based learning) και στη σχεδιαστική σκέψη (design thinking), ώστε οι μαθητές να μάθουν να αναλύουν προβλήματα, να σχεδιάζουν δημιουργικές λύσεις και να συνεργάζονται. Μέσα από αυτήν τη διαδικασία, η επιστήμη και οι τέχνες γίνονται εργαλεία κατανόησης του κόσμου και δράσης για την κοινότητα. Σύμφωνα με αυτή την προσέγγιση, οι ιδέες που δημιουργούνται μέσα στο σχολείο, τροφοδοτούνται και εμπλουτίζονται από γονείς, ερευνητικά κέντρα, μουσεία, βιομηχανία, πολιτιστικούς οργανισμούς και τις τοπικές αρχές, δημιουργώντας έναν κύκλο συνεχούς μάθησης και δημιουργικότητας. Μάθετε περισσότερα για αυτή την προσέγγιση εδώ: https://lsteam.eu/resources/

 

Οι δραστηριότητες του θερινού σχολείου περιλάμβαναν έναν συνδυασμό θεωρητικών και πρακτικών εργαστηρίων, συνεργατικών δράσεων και πολιτιστικών εμπειριών. Στο πλαίσιο του προγράμματος οι συμμετέχοντες/χουσες:

  • Συμμετείχαν σε θεματικά εργαστήρια (storytelling workshops) για αφήγηση ιστοριών, συγγραφή σεναρίων, ανάπτυξη χαρακτήρων, ενσωματωμένο διάλογο, μουσική σύνθεση, δημιουργία σκηνικών και κουστουμιών καθώς και στρατηγικών επικοινωνίας. 
  • Παρακολούθησαν παρουσιάσεις και μελέτες περίπτωσης για την εφαρμογή της προσέγγισης STEAM IDEAS’ Square στο σχολείο.
  • Εργάστηκαν σε ομάδες για τη δημιουργία μια θεατρικής παράστασης με στόχο τη μελέτη και παρουσίασης μιας επιστημονικής έννοιας, εφαρμόζοντας τα βήματα FEEL – IMAGINE – CREATE – SHARE.
  • Συμμετείχαν σε ομαδικές και αναστοχαστικές δραστηριότητες, ώστε να αναπτύξουν δεξιότητες δημιουργίας μαθησιακών περιβαλλόντων που συνδέουν την επιστήμη, τις τέχνες και τις τοπικές κοινότητες.

 

Το θερινό σχολείο εμπλουτίστηκε με συνέντευξη των David και Annie Fox (LucasArts Studios), ηχογραφημένη από τον κ. Αλέξανδρο Κοφτερό (εκπαιδευτικός στο Δημοτικό Σχολείο Δασούπολης). Οι Fox μοιράστηκαν τεχνικές για δημιουργία χαρακτήρων και αφήγησης στην εκπαίδευση STEAM και παρουσίασαν το βιβλίο της Annie Fox με τίτλο Leeta Simtar – A Life on Two Planets που αφορά τη συναισθηματική ανάπτυξη και αφήγηση. Επιπρόσθετα, δύο εκπαιδευτικοί από το 3ο Λύκειο Γλυφάδας, η κα Αικατερίνη-Μαρία Ρόση και η κα Μαριέτα Στρουμπή, παρουσίασαν τη δεκαετή εμπειρία τους στο στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας «Μάθησης της Επιστήμης μέσω του Θεάτρου» (https://lstt.eu/),  προσφέροντας στους συμμετέχοντες ιδέες και πρακτικές για την υλοποίηση παρόμοιων δημιουργικών δραστηριοτήτων στις σχολικές μονάδες τους. Περαιτέρω, οι συμμετέχοντες παρακολούθησαν παρουσίαση των κ. Παύλου Κουλούρη και κ. Στέφανου Χερούβη για το ευρωπαϊκό έργο Road STEAMer (https://www.road-steamer.eu/), που στοχεύει στην ανάπτυξη πολιτικών και στρατηγικών για την ενσωμάτωση της εκπαίδευσης STEAM σε ολόκληρη την Ευρώπη και το οποίο συγχρηματοδοτείται από το πρόγραμμα Horizon Europe.

 

Τέλος, το θερινό σχολείο πρόσφερε πολιτιστικές εμπειρίες που ενίσχυσαν τη συνεργασία και τη μάθηση: εκδρομή στο Σούνιο και το Ιερό του Ποσειδώνα, επίσκεψη στην Ακρόπολη και το Μουσείο της και ολοκληρώθηκε με παραστάσεις και αποχαιρετιστήριο δείπνο στις 10 Ιουλίου.

 

Μετά το θερινό σχολείο L‑STEAM, οι εκπαιδευτικοί επιστρέφουν στα σχολεία τους έτοιμοι να καθοδηγήσουν μαθητές και μαθήτριες σε μια πιο διεπιστημονική και καινοτόμα μάθηση STEAM, αξιοποιώντας ως μέσο τις παραστατικές τέχνες. Με συνεχή υποστήριξη από την κοινοπραξία του έργου, θα χρησιμοποιήσουν εργαλεία αυτοαναστοχασμού για να σχεδιάσουν δράσεις, στρατηγικές και δραστηριότητες, ενισχύοντας τη δημιουργική, συμπεριληπτική και διεπιστημονική εκπαίδευση σε όλη την Ευρώπη.

 

Εάν σας ενδιαφέρει να ενημερώνεστε για το έργο L‑STEAM και να εμπλακείτε σε μελλοντικές δράσεις, καθώς και στο επόμενο Θερινό Σχολείο που θα πραγματοποιηθεί στην Πορτογαλία το καλοκαίρι του 2026, παρακαλούμε επικοινωνήστε στο info@inquirium.eu και ακολουθήστε μας στα social media.

Σημειώνεται ότι η κοινοπραξία του έργου θα καλύψει τα έξοδα ταξιδιού για δύο εκπαιδευτικούς από την Κύπρο που θα συμμετάσχουν στο επόμενο σχολείο.

 

Facebook: https://www.facebook.com/inquirium.eu/  

Instagram: https://www.instagram.com/inquirium/    

LinkedIn: https://www.linkedin.com/company/inquirium/

 

Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το έργο L-STEAM:

https://lsteam.eu/partners/

Facebook: https://www.facebook.com/lsteamproject

Instagram: https://www.instagram.com/lsteamproject/

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Promotional Rep NewsFeed
ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
;