powered by inbusiness-news-logo cbn omada-logo celebrity-logo LOGO-PNG-108

Επιστολές, έλεγχοι και ξανά απόδοση ευθυνών μετά την τραγωδία στην... πίστα ταχύτητας της Αγλαντζιάς

Πολλά είναι τα αναπάντητα γιατί γύρω από το θάνατο του 20χρονου Κυριάκου Αντωνίου που οδηγούσε τα ξημερώματα της περασμένης Τρίτης το όχημά του στη λεωφόρο Λάρνακος, στην Αγλαντζιά, όταν σε κάποια στιγμή κτυπήθηκε από άλλο όχημα που οδηγούσε 24χρονος, με αποτέλεσμα να βρει ακαριαίο θάνατο, δεδομένου ότι μετά το θανατηφόρο δυστύχημα επανήλθε στο προσκήνιο η συζήτηση πως στον συγκεκριμένο δρόμο διεξάγονται κόντρες, αλλά οι Αρχές παρά τις επανειλημμένες επιστολές που έλαβαν, δεν έπραξαν τα δέοντα για να αποτρέψουν το μοιραίο.

Η Αστυνομία, παρότι κλήθηκε να απαντήσει στη σωρεία ερωτημάτων που έχουν δημιουργηθεί, επέλεξε το δρόμο της σιωπής, παραπέμποντας σε μια ανακοίνωση 112 λέξεων, στην οποία αναφέρει ότι ενημερώθηκε μόλις τον περασμένο Μάιο για το γεγονός πως γίνονται κόντρες στο συγκεκριμένο δρόμο, παραθέτοντας στοιχεία με τις τροχαίες καταγγελίες που έγιναν από την αρχή του έτους μέχρι σήμερα.

Μια ανακοίνωση, η οποία βάση των όσων είδαν το φως της δημοσιότητας, όχι μόνο δεν μπορεί δεν ξεκαθαρίσει την κατάσταση, αλλά αντίθετα, δημιουργεί ακόμα μεγαλύτερα ερωτήματα. Αξίζει να σημειωθεί ότι ο αντιδήμαρχος Αγλαντζιάς, Ανδρέας Κωνσταντίνου, σε δημόσιες τοποθετήσεις του υποστήριξε ότι ενημέρωσε τις Αρχές για πρώτη φορά το 2018, ενώ έκτοτε κάθε χρόνο απέστελνε επιστολές στην Αστυνομία για τα όσα συμβαίνουν, χωρίς να λάβει ποτέ οποιαδήποτε απάντηση.

Μάλιστα, μία εκ των επιστολών που αποστάλθηκαν, με ημερομηνία 14 Ιουνίου 2024, είδε το φως της δημοσιότητας και σε αυτή τονίζεται ότι «όπως σας έχω αναφέρει και στο παρελθόν με παλαιότερες επιστολές μου, σε όλο το οδικό δίκτυο της Λεωφόρου Λάρνακος και κυρίως στο κομμάτι μετά τον κυκλικό κόμβο του ΣΟΠΑΖ προς το Πανεπιστήμιο Κύπρου, παρατηρείτε έντονα το φαινόμενο των υψηλών ταχυτήτων από αυτοκίνητα και κυρίως μηχανές μεγάλου κυβισμού με αποτέλεσμα εκτός από επικίνδυνο για την ασφάλεια, να παρατηρείτε και μεγάλη οχληρία τις βραδινές ώρες».

Ως εκ τούτου, εγείρεται το ερώτημα πώς η Αστυνομία ενημερώθηκε τον περασμένο Μάιο, αφού έντεκα μήνες προηγουμένως είχε λάβει επιστολή από τον τότε δήμαρχο Αγλαντζιάς, Ανδρέα Κωνσταντίνου και γιατί δεν μπήκε ποτέ στον κόπο να απαντήσει ή ακόμα καλύτερα να λάβει μέτρα.

Προκύπτει την ίδια ώρα και ζήτημα σε σχέση με τις καταγγελίες στις οποίες αναφέρει η Αστυνομία ότι προέβη στον εν λόγω δρόμο, αφού από τις 786, το 90% (707) αφορούσαν υπέρβαση ορίου ταχύτητας για την περίοδο από 1η Ιανουαρίου μέχρι τις 29 Ιουλίου. Εύλογα διερωτάται κάποιος εάν η Αστυνομία χρειαζόταν ενημέρωση από το δήμο Λευκωσίας ή προηγουμένως από το δήμο Αγλαντζιάς, για να διαπιστώσει ότι στο συγκεκριμένο δρόμο υπήρχε πρόβλημα, όταν ενώπιόν της βρίσκονταν τα συγκεκριμένα δεδομένα.

Είναι δεδομένο ότι οι Αρχές προέβαιναν σε ελέγχους και σε τοποθέτηση κινητών καμερών στη λεωφόρο Λάρνακος, αφού το επιβεβαίωσε ο αντιδήμαρχος Αγλαντζιάς, ωστόσο το ερώτημα που παραμένει αναπάντητο είναι πόσες φορές από τις 26 Μαΐου που έλαβαν την τελευταία επιστολή, προέβησαν σε ελέγχους κατά τις βραδινές ώρες.

Καμία απάντηση δεν δόθηκε, εξάλλου, από τις Αρχές για το κατά πόσον ενημέρωσαν το περιβόητο Συμβούλιο Οδικής Ασφάλειας, για τις συνθήκες που επικρατούν στη λεωφόρο Λάρνακος, δεδομένου ότι ενημερώθηκαν από τους αρμόδιους τοπικούς άρχοντες για την κατάσταση που επικρατεί, ώστε να ληφθούν μέτρα. Ο υπουργός Μεταφορών, Αλέξης Βαφεάδης, κληθείς να τοποθετηθεί για το κατά πόσον ενημερώθηκε από την Αστυνομία, απάντησε αρνητικά, επιβεβαιώνοντας τα όσα κατέγραφε προ εβδομάδων το πόρισμα της Ερευνητικής Επιτροπής για το σκάνδαλο των ελαττωματικών αερόσακων ΤΑΚΑΤΑ, ότι «δεν υπάρχει η απαιτούμενη συνεργασία και αλληλοενημέρωση στα θέματα οδικής ασφάλειας».

Ζητά ατομική ευθύνη, αλλά οφείλει να ελέγχει η Αστυνομία

Η Αστυνομία αντί απάντησης στα επί της ουσίας ζητήματα, επέλεξε να βγει μπροστά μιλώντας γενικά για θέματα ατομικής ευθύνης, τα οποία οι ίδιοι οι πολίτες πρέπει να αναλάβουν και να συνειδητοποιήσουν. Είναι δεδομένο ότι δεν θα επιτευχθεί ατομική ευθύνη στο 100%, αφού θα ήταν ουτοπία να πιστέψει κάποιος πως θα εκμηδενιστούν τα θανατηφόρα δυστυχήματα. Κι αυτό διότι πάντοτε θα υπάρχουν κάποιοι ασυνείδητοι, οι οποίοι δεν θα ενδιαφέρονται ούτε για τη δική τους ασφάλεια στο οδικό δίκτυο, αλλά ούτε και για την ασφάλεια των υπόλοιπων χρηστών.

Η υπεύθυνη Οδικής Ασφάλειας και Διαφώτισης Τροχαίας Λευκωσίας, Χριστιάνα Κατσέξου, στις δηλώσεις της είχε αναφέρει ότι η Αστυνομία δεν αποποιείται των ευθυνών της τονίζοντας πως «εμείς συμβάλλουμε σε αυτό τον ιερό στόχο και σκοπό, για τη μείωση των οδικών συγκρούσεων, τη μείωση των τραυματιών και λοιπά, με όσα εφόδια έχουμε στα χέρια μας. Καθημερινά οι προσπάθειες μας είναι επίμονες και διαρκείς. Ανεξαρτήτως των καιρικών συνθηκών, είμαστε έξω για τροχονομικούς ελέγχους και για αστυνόμευση. Έχουμε τις δράσεις μας για διαφώτιση και ενημέρωση για προβληματισμό και ευαισθητοποίηση του κοινού».

Εύλογα διερωτάται κάποιος πώς οι Αρχές συμβάλουν στον ιερό στόχο και σκοπό, που πρέπει να είναι η διασφάλιση της ανθρώπινης ζωής, όταν λαμβάνει επιστολές που κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου για συγκεκριμένο δρόμο, αλλά δεν πράττει τα δέοντα για να αποτρέψει τραγωδίες όπως αυτή με θύμα τον 20χρονο Κυριάκο.

Για άλλη μια φορά, βρισκόμαστε να συζητάμε μετά από μια τραγωδία για το τι έφταιξε και τι θα μπορούσαμε να βελτιώσουμε, για να είχε αποφευχθεί ο θάνατος του 20χρονου, αφού ως κράτος δεν καταφέραμε να λύσουμε τα προβλήματα που υφίσταντο από προηγουμένως. Όπως σε άλλες περιπτώσεις στο πρόσφατο παρελθόν, θα έλεγε κανείς πως «δεν ήταν η κακιά η ώρα, ήταν η κακιά η χώρα»!

;