Βατό το εξεταστικό δοκίμιο των Νέων Ελληνικών-Οι πρώτες εντυπώσεις των μαθητών

Με χαμόγελα φαίνεται ότι έκλεισε η πρώτη ημέρα των Παγκύπριων Εξετάσεων, με τους μαθητές να ανταποκρίνονται θετικά στο δοκίμιο. Η πλειοψηφία των υποψηφίων χαρακτήρισε βατό το εξεταστικό δοκίμιο, ενώ υπήρχαν και οι μαθητές που ανέφεραν πως δεν ήταν όπως το περίμεναν.
 
Στις 11:00 το πρωί οι αυλές των σχολείων γέμισαν με τις φωνές των μαθητών που έβγαιναν από τις αίθουσες και συζητούσαν με τους συμμαθητές τους, πώς τους φάνηκε το γραπτό.
 
Ούτε εύκολο αλλά ούτε και δύσκολο ήταν το γραπτό, με τους μαθητές να αναφέρουν στον REPORTER πως όλα όσα συμπεριλάμβανε το γραπτό, είχαν διδαχθεί εντός των σχολικών τάξεων, ενώ δεν εντοπίστηκε κανένα λάθος.
 
«Ήταν καλό το γραπτό, βατό. Το θέμα της έκθεσης ήταν κατανοητό, όπως το περιμέναμε. Είχαμε προετοιμαστεί για αυτό. Η έκταση του γραπτού ήταν αναμενόμενη. Πιστεύω η περίληψη ήταν μέτρια, αλλά έπρεπε, αφού το υπόλοιπο γραπτό ήταν εύκολο», ανέφερε τελειόφοιτη μαθήτρια.
 
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Αυτό είναι το δοκίμιο των Νέων Ελληνικών (pics)
 
Άλλη μαθήτρια σημείωσε πως «ήταν εύκολο γραπτό, η έκθεση ήταν βατή και το θέμα ήταν αρκετά καλό. Επίσης, τα λογοτεχνικά κείμενα ήταν αυτά που περιμέναμε».
 
Μαθητής, σχολιάζοντας το γραπτό ξεκαθάρισε πως το γραπτό δεν ήταν ούτε σχετικά δύσκολο, ούτε σχετικά εύκολο, ήταν όπως έπρεπε.
 
«Τα θέματα ήταν σε καλό επίπεδο, δεν μας δυσκόλεψαν αρκετά. Η έκθεση ήταν αναφορικά με το θέμα της τεχνολογικής ανάπτυξης και της ηθικής, πώς μπορούμε να συνδυάσουμε την τεχνολογία, με τα ηθικά, δηλαδή. Ως θέμα ήταν καλό για τις Παγκύπριες Εξετάσεις».
 
Αρκετά εύκολο χαρακτήρισε το γραπτό άλλος μαθητής, αναφέροντας πως ήθελε το χρόνο του για να λυθεί. Όσον αφορά στο θέμα της έκθεσης, τόνισε πως υπήρχαν αρκετά πράγματα για να γράψουν, αφού αναφέρεται στην ανθρωπότητα γενικά και στη νεολαία και αυτό τους έδινε την ευκαιρία να γράψουν αρκετά πράγματα.
 
Δεν ικανοποίησε κάποιους άλλους μαθητές το δοκίμιο, οι οποίοι το χαρακτήρισαν μεν βατό, αλλά όχι όπως το περίμεναν.
 
Άλλος μαθητής το χαρακτήρισε βατό, αναμενόμενο, ενώ το θέμα της έκθεσης ήταν αρκετά καλό, που θα μπορούσαν να αναπτύξουν εύκολα.
 
«Ήταν ένα διαβαθμισμένο γραπτό, εύκολα προσβάσιμο»
Ο Διευθυντής του Λυκείου Κύκκου Α’, φιλόλογος και πρώην πρόεδρος της ΟΕΛΜΕΚ, Δημήτρης Ταλιαδώρος, αναλύοντας το γραπτό στον REPORTER τόνισε πως ήταν ένα διαβαθμισμένο γραπτό, που βγήκε μέσα από τον κορωνοϊό.
 
«Βλέποντας το γραπτό, νομίζω ότι δεν είναι ούτε πολύ εύκολο, ούτε πολύ δύσκολο, αλλά είναι διαβαθμισμένο. Έτσι πρέπει να είναι τα σωστά γραπτά, επειδή οι εξετάσεις, πέραν από απόλυσης, είναι και για κατάταξη στα Πανεπιστήμια και χρειάζεται να διακρίνεις τους μαθητές. Νομίζω ότι, ακούγοντας και τα παιδιά, κατά βάθος αναμένονταν αυτά που μπήκαν».
 
Αναφερόμενος στην έκθεση, ο κ. Ταλιαδώρος σημείωσε πως ο πυρήνας του θέματος είναι η τεχνολογία και έχει προέκταση και στα θέματα της ανθρωπιστικής παιδείας.
 
«Είναι ο τέταρτος θεματικός κύκλος, τον οποίο τα πλείστα σχολεία έχουν διδάξει πριν κλείσουν τα σχολεία, τον Μάρτιο και έχουν γίνει και επαναλήψεις στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Όσοι καθηγητές δεν τον είχαν διδάξει, με την επιστροφή τον Μάιο, το έκαναν. Ήταν ένας θεματικός κύκλος, ο οποίος διδάχθηκε πρόσφατα στους μαθητές και είναι θέμα που ουσιαστικά είχε να κάνει και με όλα όσα ζήσαμε αυτή την περίοδο».
 
Σχολιάζοντας τις γλωσσολογικές ασκήσεις τις χαρακτήρισε εύκολες, χωρίς κάποια ουσιαστική δυσκολία. Προχωρώντας στις ασκήσεις της λογοτεχνίας σημείωσε πως ήταν λίγα τα κείμενα που συμπεριλήφθηκαν στο εξεταστικό δοκίμιο.
 
«Το θετικό που είχαν δει τα παιδιά είναι ότι πάρα πολλά πράγματα αφαιρέθηκαν. Ο κορωνοϊός άλλαξε και τη δομή του εξεταστικού δοκιμίου. Τα τελευταία χρόνια, το τέλος του δοκιμίου υπήρχε απόσπασμα από το λογοτεχνικό βιβλίο, την “Αστροφεγγιά” του Ι. Μ. Παναγιωτόπουλου. Επίσης και τα λογοτεχνικά κείμενα έχουν κουτσουρευτεί. Κυπριακή λογοτεχνία δεν έχει συμπεριληφθεί στο δοκίμιο, επειδή θα διδασκόταν στο τέλος τετραμήνου. Τα κείμενα που έχουν μπει ήταν αναμενόμενα».
 
Καταλήγοντας, τόνισε πως το γραπτό ήταν βατό και έτσι πρέπει να είναι, αφού το μάθημα των Νέων Ελληνικών είναι το μοναδικό μάθημα που εξετάζονται όλοι οι υποψήφιοι και είναι αρκετά σημαντικό για την ψυχολογία τους.
 
«Είναι το πρώτο και είναι σημαντικό να φεύγουν τα παιδιά και να νιώθουν ότι δεν απέτυχαν. Ήταν διαβαθμισμένο, υπηρέτησε τον στόχο να συμπεριλάβει όλα όσα έζησαν οι μαθητές αυτή την περίοδο και είναι εύκολα προσβάσιμο, αλλά από τη στιγμή που μπαίνουν σε αυτό, υπάρχει μια διαβάθμιση και υπάρχουν ασκήσεις που παρουσιάζουν μια μικρή δυσκολία. Το δοκίμιο, φέτος, είχε τη δυσκολία ότι περιορίστηκε η ύλη».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Πρεμιέρα για τις Παγκύπριες Εξετάσεις-Κατ’ οίκον εξέταση για μαθητή με κορωνοϊό

Δειτε Επισης

Συστάσεις της Πολιτικής Άμυνας για αντιμετώπιση έντονων καιρικών φαινομένων
Έγινε η κλήρωση του Τζόκερ για το 1.100.000 ευρώ-Οι αριθμοί που κληρώθηκαν
Έφθασε στην Κύπρο το Άγιο Φώς-Τελετή υποδοχής στο αεροδρόμιο Λάρνακας (pics)
ΒΙΝΤΕΟ: Εκατοστάρι για άλλη μια χρονιά στην πρώτη Ανάσταση από τον Πάτερ Ηράκλη στο Παραλίμνι
Τα Πασχαλινά έθιμα της Κύπρου-«Το κάψιμο του Ιούδα από τα σημαντικότερα»
ΒΙΝΤΕΟ: «Ανάστα ο Θεός»-Σείστηκαν οι εκκλησίες στο άκουσμα της Πρώτης Αναστάσεως
Πάσχα με ανέμους και βροχές στο καιρικό μενού
Καταγγελία για νέο εργοστάσιο στο Δάλι παρά το διάταγμα για αναστολή εργασιών-Φωνάζουν οι κάτοικοι
Πτώση στους εργαζόμενους στον Τύπο και συναφή επαγγέλματα στην Κύπρο-Tα στοιχεία της Eurostat
Έπεσε στο 6% η ανεργία τον Μάρτιο στην Κύπρο σύμφωνα με τη Eurostat