Ξεκάθαρες απαντήσεις για την ύλη ζητούν καθηγητές και μαθητές

Ξεκάθαρες απαντήσεις για την εξεταστέα ύλη των παγκύπριων εξετάσεων ζητούν από τον υπουργό Παιδείας καθηγητές, γονείς και μαθητές, παρά το γεγονός ότι ο ίδιος δηλώνει πως οι ίδιοι γνωρίζουν καλύτερα την ύλη, καθώς είναι αυτά που έχουν διδαχθεί στις σχολικές αίθουσες.
 
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΟΡΩΝΟΪΟ
 
Μιλώντας στον REPORTER, εκπρόσωποι τόσο των δύο οργανώσεων των καθηγητών, όσο και των μαθητών, ζητούν από το Υπουργείο να σταματήσει το παιχνίδι που παίζει και να τους δώσει απαντήσεις.
 
Δεν σηκώνει καθυστέρηση, οι μαθητές πρέπει να διαβάσουν
Ο πρόεδρος της ΟΕΛΜΕΚ, Κώστας Χατζησάββας τόνισε πως η θέση της οργάνωσης είναι ξεκάθαρη και κάλεσε το Υπουργείο Παιδείας να ανακοινώσει την ύλη ξεκάθαρα.
 
«Δεν σηκώνει καθυστέρηση. Οι μαθητές θα πρέπει να προετοιμαστούν και να διαβάσουν από μόνοι τους. Εκτός αυτού και οι εκπαιδευτικοί θέλουν να γνωρίζουν την ύλη των εξετάσεων, ώστε να προετοιμάσουν τους μαθητές. Αυτό το παιχνίδι πρέπει να σταματήσει».
 
Παράλληλα, ο πρόεδρος της οργάνωσης των καθηγητών, κληθείς να σχολιάσει τους χώρους που θα γίνουν οι εξετάσεις, σημείωσε πως θα πρέπει ξεκινήσει και για αυτό το ζήτημα ο προγραμματισμός.

«Το Υπουργείο Παιδείας πρέπει να ανακοινώσει τα σχέδιά του. Σε περίπτωση που ζητηθεί από τους μαθητές να επιστρέψουν στις αίθουσες, θα πρέπει να γίνει απαραίτητα απολύμανση. Σίγουρα θα είναι στα σχολεία μας οι εξετάσεις. Δεν έχουμε συζητήσει για το ενδεχόμενο να γίνουν οι εξετάσεις σε άλλο χώρο, αλλά αν χρειαστεί να γίνουν εξετάσεις σε δημοτικά, νομίζω θα είναι στη διάθεση του Υπουργείου, νοουμένου ότι οι μαθητές δεν θα επιστρέψουν».
 
Ο κ. Χατζησάββας ανέφερε πως οι καθηγητές χρειάζονται και καθοδηγήσεις από το Υπουργείο Παιδείας για τον τρόπο αξιολόγησης των μαθητών των άλλων τάξεων, εκτός από τους τελειόφοιτους, αφού χωρίς τις γραπτές εξετάσεις, αλλάζει το σύστημα που ακολουθούσαν.
 
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Η επιστροφή στα σχολεία, η ύλη για τις Παγκύπριες και οι εξετάσεις τετραμήνων
 
Ανησυχία εξέφρασε και η ΟΛΤΕΚ
Τους ίδιους προβληματισμούς, για τις Παγκύπριες Εξετάσεις, εξέφρασε και η ΟΛΤΕΚ, με τον πρόεδρό της, Παναγιώτη Λυσάνδρου, να δηλώνει πως οι εξετάσεις είναι το πιο σημαντικό θέμα για την οργάνωση.
 
«Ο Υπουργός Παιδείας δήλωσε πως πολύ σύντομα θα ανακοινώσει την εξεταστέα ύλη και εμείς αυτό θέλουμε. Να δοθεί η ύλη έγκαιρα, ώστε να προγραμματιστούν τα παιδιά και να τους αποφορτώσει από αυτό το άγχος».
 
Ο κ. Λυσάνδρου σημείωσε πως οι ίδιοι γνώριζαν ήταν αδύνατον να δοθεί η ύλη νωρίτερα, λόγω της μεταβαλλόμενης κατάστασης με την πανδημία του κορωνοϊού. Αναφερόμενος στο σύστημα αξιολόγησης των μαθητών, ο πρόεδρος της ΟΛΤΕΚ ανέφερε πως θα πρέπει να αποφασιστεί ένας τρόπος, ώστε να προχωρήσει η διαδικασία της αξιολόγησης.
 
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Κραυγή αγωνίας από τους τελειόφοιτους-«Είμαστε άνθρωποι, όχι ακούραστες μηχανές»
 
Αναφερόμενος στις εξετάσεις τετραμήνων, σημείωσε πως θα πρέπει να γίνει μια ειδική ρύθμιση για την αξιολόγηση των μαθητών της Α’ Λυκείου, ώστε να είναι σωστή η αξιολόγηση.
 
«Κανονικά τα παιδιά θα έπρεπε να παρακαθίσουν στις εξετάσεις, αλλά αν δεν καταστεί δυνατό, θα πρέπει να γίνει κάποια νομοθετική ρύθμιση για να αξιολογηθούν οι μαθητές, με σωστό τρόπο».
 
Ζητούν την ύλη για ακόμη μια φορά οι μαθητές
Την έντονη αντίδραση των μαθητών προκαλεί το γεγονός πως ο υπουργός Παιδείας δεν έχει δώσει ξεκάθαρη ύλη για τις Παγκύπριες Εξετάσεις, καθώς επίσης και το γεγονός πως δεν έχουν ακόμη οριστεί οι ημερομηνίες.
 
«Εμείς ως ΠΣΕΜ, από την πρώτη στιγμή της εξάπλωσης της πανδημίας, έχουμε στείλει ήδη δύο επιστολές στο Υπουργείο Παιδείας. Στη μία επιστολή αναφέραμε πως βλέπουμε με θετικό μάτι την τηλεκπαίδευση, εφόσον έχουν εξασφαλιστεί για όλους τους μαθητές τα απαραίτητα εφόδια, ωστόσο δεν πήραμε καμία απάντηση. Στη δεύτερη επιστολή αναφέραμε τις απόψεις μας για το τί πιστεύουμε θα βοηθούσε στην κατάσταση», ανέφερε ο πρόεδρος της ΠΣΕΜ, Γιάννης Λαπήθιος, σημειώνοντας πως δεν έχουν λάβει καμία απάντηση ούτε στη δεύτερη επιστολή, ενώ εξέφρασε το παράπονο πως δεν ενημερώνονται από το Υπουργείο άμεσα, για τα θέματα εκπαίδευσης, όπως γίνεται με τους υπόλοιπους εκπαιδευτικούς φορείς.
 
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Με ωράριο πλέον η εξ αποστάσεως εκπαίδευση σε Γυμνάσια και Λύκεια
 
Αναφερόμενος στις Παγκύπριες Εξετάσεις, σχολίασε δηλώσεις του Υπουργού Παιδείας, ο οποίος, όπως υποστηρίζει ο εκπρόσωπος των μαθητών, άφησε στον αέρα πολλά ενδεχόμενα.
 
«Με το να λέει το Υπουργείο Παιδείας πως οι Παγκύπριες Εξετάσεις θα είναι γραπτές και όχι διαδικτυακά, αλλά δεν έχει γίνει καμία άλλη ενημέρωση, έχει σπείρει τον πανικό στους μαθητές και δεχόμαστε συνεχώς μηνύματα. Εμείς περιμένουμε, έστω και τώρα να μας καλέσει σε μια τηλεδιάσκεψη, για να συζητήσουμε την κατάσταση, εμείς έχουμε μιλήσει με τα μέλη μας, για να συλλέξουμε τα προβλήματα και αυτό που ζητούμε από το Υπουργείο Παιδείας είναι να τεκμηριώσει και να ξεκαθαρίσει ποια θα είναι η ύλη, επειδή υπό κανονικές συνθήκες, στις 18 του Μαΐου θα ξεκινούσαμε εξετάσεις. Δεν μπορούμε να φτάσαμε μέχρι εδώ και να μην γνωρίζουμε την ύλη. Επίσης, πρέπει να ξεκαθαρίσει και το τι εννοεί όταν αναφέρεται σε Παγκύπριες μίας εβδομάδας. Πώς θα είναι οι εξετάσεις; Θα πηγαίνουν οι μαθητές καθημερινά; Ποια θα είναι η χρονική διάρκεια μιας εξέτασης; Για αυτά τα ερωτήματα θέλουμε απαντήσεις».
 
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Αντιδρούν οι μαθητές στην εγκύκλιο του Υπ. Παιδείας-«Το μέλλον μας εξαρτάται από τις αποφάσεις»
 
Ο Γιάννης σημείωσε πως μετά τις δηλώσεις του Υπουργού, η γραμματεία της ΠΣΕΜ έχει εκφράσει προβληματισμούς, αν όντως το Υπουργείο Παιδείας έχει καταρτήσει κάποιο πλάνο για τις εξετάσεις, υποδεικνύοντας πως τους ανησυχεί αυτά.
 
Σχολιάζοντας τη δήλωση του Υπουργού πώς οι μαθητές είναι οι πρώτοι που ξέρουν πολύ καλά την ύλη των εξετάσεων, αφού είναι όλα όσα διδάχθηκαν στις σχολικές αίθουσες, πριν αποφασιστεί η υποχρεωτική αναστολή της φοίτησης στα σχολεία, ο πρόεδρος της ΠΣΕΜ ανέφερε πως ως Επιτροπή Μαθητών διαφωνούν με αυτό.
 
«Σε κάθε μια σχολική μονάδα, η ύλη που καλύφθηκε είναι διαφορετική. Ακόμα και στην ίδια σχολική μονάδα, η ύλη κάθε τάξης διαφέρει και αυτό είναι κάτι εντελώς αντικειμενικό. Είναι επίσης λογικό να συμβαίνει, αφού λόγω των διαφορετικών προγραμμάτων, ή των αργιών και εθνικών εορτών, που μπορούν να υπάρξουν κατά τη διάρκεια της χρονιάς, αλλάζουν και το πλάνο της διδασκαλίας. Εμείς ζητούμε ξεκάθαρα από ποιο κεφάλαιο μέχρι ποιο κεφάλαιο», κατέληξε.

Δειτε Επισης

Συστηματικές αδυναμίες και παραλείψεις στη διαχείριση Natura εντοπίζει η Ελεγκτική Υπηρεσία
Εγκαινιάστηκε ο αρχαιολογικός χώρος της Πύλης Πάφου στη Λευκωσία
Στην οικοδομική βιομηχανία τα περισσότερα εργατικά ατυχήματα
Βήμα προς την ενίσχυση του κράτους δικαίου η σύσταση Φορέα Καταπολέμησης της Απάτης
Πέντε υποτροφίες σε Κύπριους για σπουδές ανακοίνωσε η Πρεσβεία Μαρόκου
Προς μείωση το φαινόμενο σκόνης τις επόμενες ημέρες
Σε βελτιστοποίηση δρομολογίων ασθενοφόρων με τεχνητή νοημοσύνη στοχεύει έργο του ΤΕΠΑΚ
Πάνω από μέσο όρο ΕΕ η απασχόληση στην Κύπρο-Τρίτη σε υπερειδίκευση εργαζομένων
Ζητά επαναφορά των κριτηρίων του 2012 για τους χαμηλοσυνταξιούχους η ΕΚΥΣΥ
Στο 8% το ποσοστό αδήλωτης εργασίας με κόστος δέκα εκ.-Αποφασίστηκε σειρά μέτρων από την Κυβέρνηση