Χάρης Χαραλάμπους: Αδύνατο να υπάρξει συνεννόηση με τον Χαμπιαούρη

Λίγες μόλις ώρες μετά τη συνεδρία της Επιτροπής Εργασίας της Βουλής, όπου συζητήθηκε το φλέγον θέμα της κρίσης στην παιδεία, η ανάρτηση του Γενικού Γραμματέα της ΠΟΕΔ Χάρη Χαραλάμπους στο facebook για το αποτέλεσμα της συνεδρίας έρχεται να ενισχύσει το ήδη ζοφερό σκηνικό που υπάρχει όσον αφορά την προοπτική άρσης του αδιεξόδου και τερματισμού της κρίσης.
 
«Προσπαθώ πάντα να πιστώσω τον οποιονδήποτε, όσες διαφορές κι αν μας χωρίζουν, με την ελάχιστη καλή θέληση», αναφέρει στην ανάρτησή του ο γενικός γραμματέας της ΠΟΕΔ.  

«Η σημερινή όμως παρουσία του Υπουργού Παιδείας στην Επιτροπή Εργασίας της Βουλής», συνεχίζει, «ήταν τουλάχιστον απογοητευτική.
 
Κατέληξα στο συμπέρασμα, πως είναι δυστυχώς αδύνατον να υπάρξει επικοινωνία και συνεννόηση με τον συγκεκριμένο Υπουργό Παιδείας».
 
 
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Επαναβεβαιώθηκε το χάσμα στην παιδεία-Φουντώνει και η πολιτική αντιπαράθεση

Τα κόμματα
Την ίδια ώρα, την έντονη ανησυχία των κομμάτων προκαλεί η παρατεταμένη κρίση στον τομέα της εκπαίδευσης, με το όλο ζήτημα να απασχολεί, όπως έχει προαναφερθεί,  σημερινή συνεδρία της Επιτροπής Εργασίας της Βουλής, ενώ σε κοινοβουλευτικό επίπεδο θα συζητηθεί και στο πλαίσιο αυριανής κοινής συνεδρίας των Επιτροπών Εργασίας και Παιδείας.
 
Στο πλαίσιο των προσπαθειών για εκτόνωση της κρίσης, τα κόμματα της αντιπολίτευσης καλούν Κυβέρνηση και εκπαιδευτικές οργανώσεις ν’ αποσύρουν εκατέρωθεν τα όποια μέτρα και αποφάσεις έχουν λάβει μέχρι στιγμής, προκειμένου να καταστεί δυνατή η επιστροφή και συνέχιση του διαλόγους ανάμεσα στις δύο πλευρές.
 
Το ΑΚΕΛ
Από πλευράς ΑΚΕΛ, ο βουλευτής του κόμματος Ανδρέας Φακοντής, ανέφερε μετά την ολοκλήρωση της σημερινής συνεδρίας της κοινοβουλευτικής Εργασίας πως η πλειοψηφία των κοινοβουλευτικών κομμάτων, πλην του ΔΗΣΥ, απηύθυνε έκκληση στις δύο πλευρές για παγοποίηση των όποιων μέτρων και αποφάσεων, ώστε να δοθεί χρόνος για δομημένο διάλογο από τα θεσμοθετημένα όργανα, με καθορισμένο χρονοδιάγραμμα.
 
«Συγκεκριμένα», είπε ο κ. Φακοντής, «εισηγούμαστε όπως τα εργασιακά ζητήματα παραπεμφθούν και συζητηθούν στην ΜΕΠΕΥ, ενώ τα εκπαιδευτικά ζητήματα να παραπεμφθούν για συζήτηση στο Συμβούλιο Παιδείας. Με την εισήγηση αυτή συμφώνησαν οι εκπαιδευτικές οργανώσεις, ενώ ο Υπουργός Παιδείας την απέρριψε».

Το ΔΗΚΟ
Έκκληση, τόσο προς την Κυβέρνηση όσο και προς τις εκπαιδευτικές οργανώσεις για ενέργειες που θα συμβάλλουν προς την κατεύθυνση εκτόνωσης της κρίσης, απευθύνει με ανακοίνωσή του το ΔΗΚΟ.
 
«Έστω και την υστάτη», σημειώνει το ΔΗΚΟ, «καλούμε την κυβέρνηση να παραμερίσει τους ετσιθελισμούς και να εγκαταλείψει την επικοινωνιακή τακτική για την παιδεία και να ανακοινώσει αναστολή της υλοποίησης των κυβερνητικών αποφάσεων, για μία σχολική χρονιά.
 
Οι μέχρι τώρα αντιδράσεις της κυβέρνησης, εκτραχύνουν αντί να εξομαλύνουν την κατάσταση στην παιδεία.

Το Δημοκρατικό Κόμμα καλεί ταυτόχρονα τις οργανώσεις των εκπαιδευτικών να αναστείλουν τα όποια μέτρα έχουν εξαγγείλει ή προτίθενται να εξαγγείλουν.

Για το Δημοκρατικό Κόμμα αυτό που πρέπει να γίνει, είναι να ξεκινήσει η σχολική χρονιά κανονικά και χωρίς προβλήματα, για χάρη των μαθητών μας και αμέσως, οι δύο πλευρές, να παρακαθίσουν σε διάλογο, εφ’ όλης της ύλης, με στόχο το σωστό εξορθολογισμό του χώρου της παιδείας, τον εκσυγχρονισμό της παιδείας και την αναβάθμιση των υποδομών και της ποιότητας της παιδείας.
 
Θέλουμε να πιστεύουμε ότι στόχος όλων μας, είναι η διαφύλαξη και η προάσπιση του Δημοσίου Σχολείου».
 
Η ΕΔΕΚ
Ο βουλευτής της ΕΔΕΚ Ηλίας Μυριάνθους υποδεικνύει πως μετά και τη σημερινή πολύωρη συνεδρία της Επιτροπής Εργασίας για την κρίση στην εκπαίδευση, διαφάνηκε το τέλμα το οποίο έχει επέλθει στο διάλογο μεταξύ των δυο πλευρών.
 
«Αυτό που αυτή την ώρα θα πρέπει να πρυτανεύσει», υπογραμμίζει, «είναι το καλό συμφέρον του δημοσίου σχολείου και των μαθητών».
 
Και συνεχίζει: «Αμφότερες οι πλευρές θα πρέπει να παρακαθήσουν σε έναν εποικοδομητικό διάλογο, όπως και οι δυο πλευρές διακηρύττουν,  με αμοιβαίες υποχωρήσεις για να καταλήξουν σε μια αμοιβαία συναινετική λύση ώστε να διασφαλιστεί η ομαλή έναρξη της σχολικής χρονιάς.
 
Είναι γεγονός ότι στη σημερινή συνεδρία όλοι συμφωνούν για τον εξορθολογισμό των δημόσιων δαπανών στην Παιδεία και την αναβάθμιση ουσιαστικά της ποιότητας της Παιδείας.
 
Η λύση που θα προκύψει  θα ισχύσει για την επόμενη σχολική χρονιά και παράλληλα θα πρέπει να ξεκινήσει ένας δομημένος διάλογος μεταξύ του Υπουργείου και των εκπαιδευτικών οργανώσεων με στόχο την ολιστική αντιμετώπιση των θεμάτων που άπτονται:
 
α) του εξορθολογισμού στον τομέα της Παιδείας
β) της αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου και του εκπαιδευτικού
γ) της υπευθυνότητας
δ) του βιολογικού παράγοντα
 
Από πλευράς ΕΔΕΚ θα συνεχίσουμε με αυτήν την εποικοδομητική προσέγγιση για επίλυση όλων αυτών των προβλημάτων μεταξύ των δυο πλευρών και  επαναλαμβάνουμε για ακόμη μια φορά την πρόθεσή μας, αν και εφόσον  μας ζητηθεί και από τις δυο πλευρές, να συνεχίσουμε τη μεσολαβητική πρωτοβουλία που είχαμε αναλάβει».
 
Η Αλληλεγγύη
«Η κρίση στην παιδεία πρέπει να τερματιστεί, και η ένταση πρέπει να εκτονωθεί. Η νέα σχολική χρονιά πρέπει να ξεκινήσει χωρίς εμπόδια και προβλήματα», δήλωσε ο βουλευτής της Αλληλεγγύης, Μιχάλης Γιωργάλλας μετά τη σημερινή συνεδρία της Επιτροπής Εργασίας της Βουλής.
 
«Καλούμε και την κυβερνητική πλευρά και τις εκπαιδευτικές οργανώσεις», συνέχισε, «να εγκαταλείψουν απόλυτες θέσεις, να βρουν τον τρόπο να συνεννοηθούν αλλά ιδιαίτερα πρέπει να διευκολύνουν αυτό στο οποίο συμφωνούμε όλοι. Ένα εποικοδομητικό, διεξοδικό και θεσμικό διάλογο ο οποίος θα έχει περιεχόμενο, αρχή, τέλος και χρονοδιαγράμματα και ο μοναδικός του στόχος θα είναι η αναζήτηση και η επίτευξη βιώσιμων λύσεων σε όλα τα φλέγοντα προβλήματα της Παιδείας».
 
Η Συμμαχία Πολιτών
«Η κυβέρνηση ευθύνεται απόλυτα για την κρίση στην παιδεία. Λειτούργησε ετσιθελικά κι αυθαίρετα χωρίς να προηγηθεί ελεύθερος διάλογος, παραβίασε την θεσμοθετημένη διαδικασία η οποία ισχύει από καταβολής της Κυπριακής Δημοκρατίας και εστίασε την πολιτική της, που ονόμασε εξορθολογισμό, σε μια μόνο πτυχή που έχει να κάνει με τους όρους εργασίας των εκπαιδευτικών», ισχυρίστηκε ο Γενικός Γραμματέας της Συμμαχίας Πολιτών, Κωνσταντίνος Φιλαρέτου.  
 
«Μετά τις τελευταίες προτάσεις του Προέδρου της Δημοκρατίας έχει αναιρέσει και τη δίκη της θέση και αποκάλυψε τις πραγματικές της προθέσεις, οι οποίες είναι το κουτσούρεμα των κονδυλίων στην παιδεία, η απαξίωση του εκπαιδευτικού κόσμου και η υποβάθμιση του Δημόσιου σχολείου προς όφελος ιδιωτικών συμφερόντων», υποστήριξε.
 
Και συνέχισε: «Δεν είναι η αμοιβή των εκπαιδευτικών που προκαλεί τα προβλήματα στην παιδεία. Η απαξίωση και η στοχοποίηση του εκπαιδευτικού κόσμου υπήρξε προμελετημένη και ενορχηστρωμένη από την κυβερνητική πλευρά με τη συμμετοχή σε αυτήν του ίδιου του Προέδρου της Δημοκρατίας.
 
Από τις συζητήσεις και κυρίως τις προτάσεις που κατατέθηκαν από την κυβέρνηση, απουσιάζουν προτάσεις με ουσιαστικό περιεχόμενο για αναβάθμιση της εκπαίδευσης και την ενίσχυση της παιδείας. Στόχος θα πρέπει να παραμένει μια πραγματική, δημόσια, δωρεάν, ποιοτική παιδεία.
 
Η Κυβέρνηση έστω και την υστάτη, θα πρέπει να αποσύρει τις μονομερείς αποφάσεις του Υπουργικού Συμβουλίου. Να κληθούν όλοι οι εμπλεκόμενοι σε ένα δομημένο ελεύθερο διάλογο στο πλαίσιο του οποίου θα πρέπει να τεθούν όλα τα θέματα για την αντιμετώπιση των προβλημάτων και την αναβάθμιση της παιδείας».

Δειτε Επισης

Πάνω από είκοσι επικίνδυνα προϊόντα στην αγορά-Οι συστάσεις της Υπηρεσίας Καταναλωτών
Αποσύρθηκαν ακατάλληλα καλλυντικά από την ευρωπαϊκή αγορά
Το 4,3% των μαθητών στα σχολεία ασκεί bullying-Χαμηλά τα ποσοστά σε σχέση με την ΕΕ
Τα κατεχόμενα συμμετέχουν σε τουριστική έκθεση στο Ντουμπάι
Με παρέμβαση Παναγιώτου αίρονται τα απεργιακά μέτρα στο λιμάνι Λάρνακας
Εκφοβισμό και κακομεταχείριση καταγγέλλουν οι «φοιτητές» στα κατεχόμενα
Α. Βαφεάδης: Εντός Ιουνίου η αποπεράτωση του περιμετρικού Λευκωσίας
Συνεχίζεται η απεργία στο λιμάνι Λάρνακας, μεσολάβηση Βαφεάδη ζητούν οι συντεχνίες
Γιωρκάτζης: Το Φθινόπωρο θα παραδοθεί ο αναπλασθείς χώρος παλαιού ΓΣΠ
Μεγαλύτερο αγοραστικό ενδιαφέρον συγκεντρώνουν τα διαμερίσματα-Καταγράφηκαν 421 πωλήσεις