Σπουδαία ανακάλυψη-Βρήκαν νέο γιγάντιο δεινόσαυρο με μικροσκοπικά χέρια

Ο φοβερός και τρομερός Τυραννόσαυρος (ο διάσημος T.rex) δεν υπήρξε ο μοναδικός γιγάντιος σαρκοβόρος δεινόσαυρος με μικροσκοπικά χέρια. Παλαιοντολόγοι ανακάλυψαν στην Αργεντινή ένα νέο είδος δεινόσαυρου, που είχε δυσανάλογα μικρά χέρια σε σχέση με το υπόλοιπο σώμα του.

Ο δεινόσαυρος, ο οποίος ονομάστηκε Meraxes gigas και ανήκε στην ομάδα των λεγόμενων Καρχαροδοντοσαυρίδων, ζούσε στη σημερινή περιοχή της βόρειας Παταγωνίας, έφτανε σε μήκος τα 11 μέτρα και ζύγιζε περίπου τέσσερις τόνους. Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον Χουάν Κανάλε του Παλαιοντολογικού Μουσείου Ερνέστο Μπάχμαν, έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό Βιολογίας «Current Biology».

Παρά την ομοιότητά τους όσον αφορά τα μικρά χέρια, ο T.rex και ο Meraxes εξελίχτηκαν ανεξάρτητα και απέχουν πολύ στο εξελικτικό δέντρο, καθώς δε φαίνεται να υπάρχει καμία άμεση σχέση μεταξύ τους. Οι παλαιοντολόγοι εκτιμούν ότι όσο μεγαλύτερο ήταν το κεφάλι ενός δεινόσαυρου τόσο μικρότερα έτειναν να είναι τα χέρια του, χωρίς να είναι σαφής η λειτουργική αιτία γι' αυτό. Σίγουρα, πάντως, δεν τους ήταν χρήσιμα για το κυνήγι της λείας τους, καθώς σε αυτόν τον πρώτο λόγο πιστεύεται ότι είχε το κεφάλι τους με τα τρομερά δόντια.

«Τείνω να πιστέψω ότι τα χέρια τους χρησίμευαν για άλλα είδη δραστηριοτήτων. Πιθανώς χρησιμοποιούνταν για την αναπαραγωγική συμπεριφορά τους, όπως να κρατούν το θηλυκό στη διάρκεια του ζευγαρώματος ή για να στηρίζουν τον εαυτό τους π.χ. μετά από μία πτώση», δήλωσε ο Κανάλε. Το απολιθωμένο κρανίο του Meraxes βρέθηκε με λοφίο, αυλακώσεις, εξογκώματα και κερατάκια, που πιθανώς είχαν και μια «διακοσμητική» λειτουργικότητα, με στόχο τον εντυπωσιασμό και την προσέλκυση συντρόφου..