To 2025 ο ορίζοντας κατασκευής του EastMed-Νέα πνοή στο έργο από τους Ιταλούς

Ο αγωγός Eastmed θα μπορούσε να έχει ολοκληρωθεί πλήρως έως το 2025, δήλωσε την Τρίτη ο αξιωματούχος της Eni, Guido Brusco, στη διάρκεια εκδήλωσης στο Μιλάνο, όπως μεταδίδει το Reuters.  

Το project έχει ανακτήσει έδαφος και βρίσκεται πλέον στο προσκήνιο, μετά τον «πάγο» που επιχείρησε να βάλει στο τέλος του 2021 η κυβέρνηση των ΗΠΑ. Η ρωσική εισβολή στην Ουκρανία, η ραγδαία αύξηση των τιμών σε πετρέλαιο και φυσικό αέριο, αλλά και η έντονη προσπάθεια που καταβάλλει η Ευρωπαϊκή Ένωση για ενεργειακή ανεξαρτησία, με την παρότρυνση μάλιστα των Ηνωμένων Πολιτειών, δημιουργούν νέα δεδομένα.

Τελευταία ευνοϊκή για την προοπτική του EastMed εξέλιξη είναι η ανακάλυψη νέου κοιτάσματος στον στόχο Κρόνος, στο τεμάχιο 6 της κυπριακής ΑΟΖ, εκτιμώμενης δυναμικότητας 2,5 τρισεκατομμυρίων κυβικών ποδιών.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Η αποτυχία της Άγκυρας, το άδειασμα από τους τρίτους και η κριτική στο εσωτερικό

Η ανακάλυψη είναι μεγάλης σημασίας για τη βιωσιμότητα του αγωγού, καθώς αυτό που θα κρίνει εν πολλοίς το μέλλον του έργου είναι οι ποσότητες φυσικού αέριου που υπάρχουν στην περιοχή, δεδομένου ότι ο σκοπός του EastMed είναι η μεταφορά  φυσικού αερίου από τα κοιτάσματα της Ανατολικής Μεσογείου στην Ευρώπη.

Σύμφωνα με πρόσφατη ενημέρωση, «το έργο βρίσκεται σήμερα στην τελική φάση αδειοδοτικής διαδικασίας και τεχνικών μελετών οι οποίες αναμένεται να ολοκληρωθούν μέχρι το τέλος του 2022, ο δε αγωγός θα μπορούσε να κατασκευαστεί και να τεθεί σε λειτουργία, όπως αρχικά είχε υπολογισθεί, πριν αλλάξουν τα ενεργειακά δεδομένα της Ε.Ε. μέχρι το 2027».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Ούριος άνεμος για τον EastMed-Αντιστράφηκε το αρνητικό κλίμα

Με δεδομένο το υψηλό κόστος του έργου που υπολογίζεται, βάσει πρόσφατης επικαιροποίησης των οικονομικών στοιχείων, στα 5,2 δισεκατομμύρια ευρώ, η ενίσχυση από τα ταμεία της Ευρωπαϊκής Ένωσης θεωρείται κρίσιμη και στο πλαίσιο αυτό η κοινοπραξία IGI Poseidon προχωρά άμεσα στην υποβολή αιτήματος για ένταξη στα έργα PCI.

Με μήκος περίπου 2.000 χιλιόμετρα, εκ των οποίων περισσότερα από 1.400 χιλιόμετρα θα είναι υποθαλάσσια, ο αγωγός EastMed θα συνδέει το Ισραήλ, την Κύπρο και την Ελλάδα. Μέσω Κρήτης θα φθάνει στην Νοτιοανατολική Πελοπόννησο και στη συνέχεια θα διασχίζει για περίπου 600 χιλιόμετρα την ελληνική ηπειρωτική χώρα για να φτάσει στην Ιταλία μέσω του υποθαλάσσιου τμήματος του αγωγού ΠΟΣΕΙΔΩΝ, μήκους περίπου 210 χιλιομέτρων.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Στα πρόθυρα ενεργειακής κρίσης-Τα δεδομένα της Κύπρου και η επιφυλακή της Ε.Ε.

    

Δειτε Επισης

Χριστοδουλίδης: Η Κυβέρνηση θα συνεχίσει να επενδύει στην ενίσχυση του πολιτισμού
Προτεραιότητα η επανέναρξη συνομιλιών για λύση Κυπριακού, λένε οι ΥΠΑΜ Ελλάδας-Κύπρου
Με δεσμεύσεις κονδυλίων ψηφίστηκε ο προϋπολογισμός της ΔΕΦΑ
Άφησαν αιχμές για «σκοπιμότητες» και «μαύρες λίστες» από το ΡΙΚ οι βουλευτές-Αντάλλαξαν πυρά
Απάντησε στην κριτική της αντιπολίτευσης ο ΠτΔ-«Δεν θα ακολουθήσουμε πολιτικές που μας οδήγησαν στα κοινωνικά παντοπωλεία»
Στεφάνου: Πορευόμαστε με αισιοδοξία και αυτοπεποίθηση προς τις Ευρωεκλογές
Πράσινο Βουλής για αλλαγές στις εκλογικές διατάξεις για την Τοπική Αυτοδιοίκηση
Δείχνει παραβίαση ανθρωπίνων δικαιωμάτων λόγω της διχοτόμησης η έκθεση των ΗΕ-Υποδείξεις για τα οδοφράγματα
«Δεν έδωσε άδεια Ευρωπαϊκός οργανισμός για ηλεκτρική διασύνδεση Τουρκίας-ψευδοκράτους»
Κατηγορεί ΔΗΣΥ και ΑΚΕΛ για λαϊκισμό το ΔΗΚΟ στον απόηχο των αντιδράσεων για τα μέτρα