Πέμπτη 18 Αυγ, 2022 | Επικοινωνία
trans gif

Το replay του Κραν Μοντανά και η συζήτηση ουσίας για το Κυπριακό που δεν γίνεται

Ντίνα Κλεάνθους  29/06/2022 07:17
Το replay του Κραν Μοντανά και η συζήτηση ουσίας για το Κυπριακό που δεν γίνεται

Το replay του Κραν Μοντανά και η συζήτηση ουσίας για το Κυπριακό που δεν γίνεται

Ντίνα Κλεάνθους  29/06/2022 07:17

Η συζήτηση ήταν ένα replay του 2017. Ποιος έκανε τι στο Κραν Μοντανά. Ποιος εισηγήθηκε τι στο Κραν Μοντανά. Ποιος είχε ποια θέση στο Κραν Μοντανά. Πέντε χρόνια μετά από μια αποτυχημένη προσπάθεια στο Κυπριακό, επανεμφανίζεται και πρωταγωνιστεί στην πολιτική επικαιρότητα.

Η προεκλογική συζήτηση για το Κυπριακό δεν γίνεται για το σήμερα. Δεν γίνεται για το αύριο. Δεν γίνεται για την στρατηγική που θα ακολουθήσει ο κάθε υποψήφιος αν εκλεγεί για να αντιμετωπίσει την τουρκική αδιαλλαξία. Δεν γίνεται για το όραμα του καθενός, για την Κύπρο που θέλει να έχουμε. Δεν γίνεται για να σωθεί η πατρίδα. Γίνεται απλώς για να παρελθοντολογήσουμε. Για να αποδείξει ο ένας πως κάποτε ήταν καλύτερος από τον άλλο.

Προφανώς και είναι αναμενόμενη η συζήτηση για το Κυπριακό προεκλογικά. Είναι το μεγαλύτερο εθνικό ζήτημα ολόκληρου του Ελληνισμού. Είναι η ανοιχτή μας πληγή, είναι ο λόγος που είμαστε οι Ευρωπαίοι με τα λιγότερα δικαιώματα. Είναι το φυσικό μας εμπόδιο για ένα μέλλον σε μια χώρα ελεύθερη. Γι’ αυτό και, παρά τον παραμερισμό του, ως απότοκο της απουσίας εξελίξεων και των άλλων σοβαρών προβλημάτων που αντιμετωπίζουν οι πολίτες, το Κυπριακό θα έχει πάντοτε μια θέση στη συζήτηση.

Δεν συζητείται όμως η ουσία του Κυπριακού. Δεν παρακολουθούμε ούτε μια φιλοσοφική διαμάχη, ούτε μια σύγκρουση θέσεων και προτάσεων. Παρακολουθούμε έναν τυπικό πολιτικό καβγά, όχι για το ποιος θα είναι καλύτερος να διαχειριστεί το Κυπριακό στο μέλλον, αλλά ποιου οι τοποθετήσεις για το Κυπριακό ήταν καλύτερες στο παρελθόν. Δεν συζητούμε για τα μοντέλα λύσης, τις διαπραγματευτικές τακτικές. Δεν καταθέτει κανείς ενώπιον του λαού τις κόκκινες γραμμές του. Αυτά ίσως να είναι άβολα ζητήματα. Που θα αναδείξουν χάσματα ανάμεσα σε υποψηφίους και κόμματα που τους στηρίζουν, που θα αναδείξουν χάσματα ανάμεσα σε υποψηφίους και τον Νίκο Αναστασιάδη. Γι’ αυτό και παρακολουθούμε μία συζήτηση για το ποιος ήταν ο πιο φανατικός οπαδός του «μηδέν στρατός, μηδέν εγγυήσεις», μία θέση που συμμερίζεται η συντριπτική πλειοψηφία των πολιτών και που θεωρεί περίπου δεδομένο πως θα πρέπει να την έχει και ο εκάστοτε Πρόεδρος που εκλέγει.

Η στάση που τήρησε ο καθένας σε ιστορικά ορόσημα του παρελθόντος είναι, βεβαίως, ενδεικτική για τον χαρακτήρα και τον τρόπο σκέψης του και είναι καλό να γίνεται γνωστή. Ιδιαίτερα από ανθρώπους που δηλώνουν πως δεν έχουν κάτι να κρύψουν. Θα έπρεπε, όμως, αφού άνοιξε η συζήτηση για το Κυπριακό, να ειπωθούν πολλά παραπάνω που αφορούν το σήμερα. Το Κυπριακό υφίσταται εδώ και δεκαετίες, από τότε που μεγάλο μέρος του εκλογικού σώματος ήταν ακόμη αγέννητο. Και οτιδήποτε έγινε στο παρελθόν δεν παύει να είναι κομμάτια του ψηφιδωτού του.

Όμως οι ψηφοφόροι που είναι πρόθυμοι να παρακολουθήσουν μια συζήτηση για το Κυπριακό (γιατί, κακά τα ψέματα, δεν είναι όλοι με τα τόσα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο κόσμος σήμερα) θέλουν αυτή η συζήτηση να έχει ουσία. Θέλουν να ακούσουν ποιες είναι οι σημερινές θέσεις των υποψηφίων στο Κυπριακό. Θέλουν να ακούσουν τη δική τους ανάγνωση για την τουρκική στάση, τη δική τους εκτίμηση για το πώς αναμένεται η κατοχική χώρα να κινηθεί. Θέλουν να ακούσουν πότε αναμένουν να διαφοροποιηθούν οι συνθήκες, ώστε να επιτρέψουν επανέναρξη του διαλόγου στην πράξη και όχι στη σφαίρα της θεωρίας και στα ευχολόγια των αξιωματούχων των Ηνωμένων Εθνών.

Οι πολίτες θέλουν να ακούσουν τι πιστεύει ο κάθε υποψήφιος για το κάθε ΜΟΕ που προτείνεται και εάν θεωρεί ότι τα ΜΟΕ μπορούν να έχουν ουσιαστική συνδρομή στο Κυπριακό. Θέλουν να ακούσουν ποιος έχει σχέδιο, ποιος έχει κάτι να εισηγηθεί. Γνωρίζοντας πως κανένας πολιτικός δεν μπορεί να τους υποσχεθεί ή να τους εξασφαλίσει πως στη δική του πενταετία το Κυπριακό θα λυθεί, θέλουν να ακούσουν με ποιους τρόπους θα προσπαθήσουν. Όχι όλους τους τρόπους με τους οποίους μπορούν να παρελθοντολογήσουν.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ:

Για να σχολιάσετε κάντε κλικ εδώ
 
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Πίσω στην αρχή της σελίδας