Οι δαπάνες της Βουλής για το 2022-15,2 εκ. για μισθούς και 11,5 εκ. στα κόμματα

Δαπάνες ύψους 31,5 εκ. ευρώ για το 2022, προβλέπει ο συνταχθείς προϋπολογισμός της Βουλής για το 2022 ο οποίος, όπως σημειώνει στη σχετική έκθεσή της η Γενική Διευθύντρια της Βουλής, Τασούλλα Ιερωνυμίδου, συνάδει με τα ανώτατα όρια δαπανών που έχουν τεθεί από τον Υπουργό Οικονομικών και κατ’ επέκταση με την επιβαλλόμενη προσωρινή προσαρμογή στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Εξαμήνου και του προγράμματος Σταθερότητας και Σύγκλισης, όπως αυτό διασυνδέεται με τον Μηχανισμό Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας. 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Η πονεμένη ιστορία για νέο κτίριο της Βουλής-Πώς ναυάγησαν οι τρεις απόπειρες

Ειδικότερα ο προϋπολογισμός της ΒτΑ για το έτος 2022 προβλέπει δαπάνες ύψους €31,5 εκ., ενώ για τα έτη 2023 και 2024, τα ανώτατα όρια ανέρχονται στα €32,0 εκ. και €32,6 εκ., αντίστοιχα.  Ως ποσοστό, σε σχέση με το σύνολο του κρατικού προϋπολογισμού του 2022, ο προϋπολογισμός της ΒτΑ για το 2022 ανέρχεται στο 0,004%.

Η κα. Ιερωνυμίδου σημειώνει πως με εξαίρεση την αγορά μηχανογραφικού εξοπλισμού και τη συμβολική πρόνοια για το νέο κτίριο της ΒτΑ του οποίου οι διαδικασίες ανέγερσης έχουν ανασταλεί και αποτελούν αναπτυξιακές δαπάνες, οι υπόλοιπες δαπάνες του υπό συζήτηση προϋπολογισμού είναι τακτικές και καλύπτουν δαπάνες μισθολογίου αξιωματούχων και προσωπικού της ΒτΑ, καθώς και λειτουργικές δαπάνες, μεταβιβάσεις και αγορά εξοπλισμού. 

Oι κυριότερες πρόνοιες του προϋπολογισμού του 2022, έχουν ως ακολούθως:

  •   €5.8 -  Βουλευτικές Αποζημιώσεις και Επιδόματα Βουλευτών
  •   €9.4 -  Μισθοί προσωπικού (τακτικές δαπάνες)
  •   €4.7 -  Λειτουργικές δαπάνες και συντηρήσεις.
  •   €11.2 – Χρηματοδότηση κοινοβουλευτικών κομμάτων, ήτοι:
  •   €6.6 - Χρηματοδότηση για μέρος των λειτουργικών και εκλογικών τους δαπανών.
  •   €4.5 -   Μίσθωση υπηρεσιών για κοινοβουλευτικούς συνεργάτες
  •   €0.05 - Κάλυψη των συνεισφορών στα αντίστοιχα πολιτικά κόμματα της ΕΕ
  •   €0.3  - Επιχορήγηση των Οργανώσεων Νεολαίας των κοινοβουλευτικών κομμάτων.

Ειδικότερα, ο συνολικός προϋπολογισμός της ΒτΑ για το έτος 2022 και αναλύεται στις ακόλουθες κύριες κατηγορίες:

(1) δαπάνες προσωπικού,

(2) λειτουργικές δαπάνες,

(3) συντηρήσεις και επιδιορθώσεις κτιριακών εγκαταστάσεων,

(4) συνέδρια σεμινάρια

(5) αγορά υπηρεσιών

(6) μεταβιβάσεις και

(7) αγορά εξοπλισμού.

Οι λειτουργικές δαπάνες ανέρχονται σε €1,7εκ. (€1,7εκ και το 2021) και περιλαμβάνουν τα λειτουργικά έξοδα που επωμίζεται η Βουλή για τις καθημερινές της λειτουργίες, όπως ηλεκτρισμός, νερό, τηλεπικοινωνίες, θέρμανση, ψύξη, γραφική ύλη και αναλώσιμα γραφείου. Περιλαμβάνουν επίσης το μηνιαίο ενοίκιο γραφειακών χώρων στο κτίριο της CYTA «Ηλέκτρα», στο οποίο έχουν ενοικιασθεί δύο όροφοι για σκοπούς κάλυψης στεγαστικών αναγκών του προσωπικού, ύψους €9.150 (€110.000 ετησίως, περιλαμβανομένων των λειτουργικών εξόδων).  Τέλος, περιλαμβάνονται δαπάνες φιλοξενίας ύψους €280.000, που αφορούν τα έξοδα φιλοξενίας ξένων επισκέψεων και φιλοξενουμένων στις κοινοβουλευτικές επιτροπές.

Οι συντηρήσεις / επιδιορθώσεις κτιριακών εγκαταστάσεων και δευτερεύοντα έργα ανέρχονται σε €1,0εκ. (€1,3εκ το 2021, 30% μείωση) και περιλαμβάνουν €300.000 (€500.000 το 2021) για τη διαχείριση του Διεθνούς Συνεδριακού Κέντρου «Φιλοξενία» στο οποίο ως γνωστό έχει μεταφερθεί μέρος των εργασιών της Βουλής συνεπεία των περιοριστικών μέτρων της πανδημίας Covid-19, σύμφωνα με σχετική απόφαση για συνέχιση της χρήσης του εν λόγω χώρου μέχρι το τέλος Ιουλίου του 2022, καθώς και τα συμβόλαια συντήρησης του υφιστάμενου κτιρίου της Βουλής μαζί με το ποσό συντήρησης του ανακαινισθέντος οικήματος πλησίον της Βουλής, ήτοι το «Σπίτι του Πολίτη» (€25.000 περίπου). Από το κονδύλι αυτό θα καλυφθούν επίσης τα έξοδα της αποφασισθείσας μεταστέγασης της Βιβλιοθήκης της Βουλής και οποιαδήποτε άλλα έξοδα εξωραϊσμού του υφιστάμενου κτιρίου της Βουλής.

Όσον αφορά το κονδύλι «Συνέδρια, σεμινάρια και αποστολές στο εξωτερικό», αυτό διατηρείται στα ίδια επίπεδα του 2021, ήτοι στις €850.000.Σε αυτό περιλαμβάνεται ποσό ύψους €10.000 για κάλυψη των εξόδων του Συνδέσμου Πρώην Βουλευτών για τη συμμετοχή του σε συνέδρια του διοικητικού συμβουλίου του Συνδέσμου Πρώην Βουλευτών των χωρών μελών του Συμβουλίου της Ευρώπης, εκ των οποίων ποσό ύψους €1.800 αφορά στην πληρωμή της συνδρομής του εν λόγω συνδέσμου στον πανευρωπαϊκό σύνδεσμο. Περιλαμβάνεται επίσης ποσό ύψους €100.000 για την επιχορήγηση των κομμάτων για σκοπούς «Διαφώτισης» και ποσό ύψους €740.000 για διάφορα συνέδρια, σεμινάρια και αποστολές στο εξωτερικό.

Στο κονδύλι «Αγορά Υπηρεσιών», μεταξύ άλλων, περιλαμβάνονται προτεινόμενες πιστώσεις, ύψους €315.000 για τη φύλαξη εγγράφων, φιλτράρισμα νερού, υπηρεσίες στενοτύπισης, υπηρεσίες διερμηνείας νοηματικής γλώσσας, υπηρεσίες λειτουργού ασφαλείας, σύμφωνα με τις διατάξεις του περί Ασφάλειας και Υγείας στη Εργασία Νόμου, υπηρεσίες έγκριτου και εγνωσμένου κύρους νομικού συμβούλου (εφόσον αποφασισθεί αρμοδίως), υπηρεσίες εμπειρογνωμόνων, συμβουλευτικών υπηρεσιών εξωτερικών συμβούλων ή και άλλων συμβάσεων υπηρεσιών, καθώς και δαπάνη προς το ΚΥΠΕ για την άμεση μετάδοση των συνεδριάσεων της Ολομέλειας του σώματος και άλλων συνεδριάσεων της Βουλής.

Όσον αφορά τις μεταβιβάσεις, κάτω από την Ομάδα «Μεταβιβάσεις Εσωτερικού», αυτές ανέρχονται στα €11,6 εκ., εκ των οποίων €11,2 εκ. αφορούν στην κρατική χρηματοδότηση προς τα κοινοβουλευτικά κόμματα [€6.6 εκ. κρατική χρηματοδότηση, €4.5 εκ. για τη μίσθωση υπηρεσιών κοινοβουλευτικών συνεργατών και €0.05 εκ. για την κάλυψη των συνεισφορών των πολιτικών κομμάτων στα αντίστοιχα πολιτικά κόμματα της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ)]. Επιπρόσθετα, ποσό ύψους €314.000 αφορά στην επιχορήγηση των οργανώσεων νεολαίας των κοινοβουλευτικών κομμάτων και €100.000 θα καλύψει τη δαπάνη για το υπό σύσταση ίδρυμα της Βουλής, για το οποίο αναφορά γίνεται κατωτέρω.

Τέλος, όσον αφορά το άρθρο «Αγορά Εξοπλισμού», το σχετικό κονδύλι ανέρχεται στις €260.000 και αφορά σε αγορές γραφειακού εξοπλισμού, όπως και τηλεπικοινωνιακού και μηχανογραφικού εξοπλισμού για την υλοποίηση σχεδιασμού για τεχνολογική αναβάθμιση των υποδομών της Βουλής.

Όσον αφορά την κατάσταση μόνιμου, ωρομισθίου και/ή υπό άλλο καθεστώς υπηρετούντος προσωπικού στη ΒτΑ, αυτή εμφαίνεται στον επισυνημμένο Πίνακα.  Πέραν αυτών, στη Βουλή υπηρετούν με το καθεστώς αορίστου χρόνου επτά (7) γραφείς, τρείς (3) λειτουργοί αποσπασθέντες από άλλες υπηρεσίες του δημόσιου και ευρύτερου δημόσιου τομέα, ενώ έντεκα (11) μόνιμοι λειτουργοί της Βουλής είναι αποσπασμένοι σε άλλες υπηρεσίες/τμήματα του δημόσιου τομέα.  Συναφώς, στην παρούσα φάση εκκρεμούν ενώπιον της Επιτροπής Δημόσιας Υπηρεσίας (ΕΔΥ) οι διαδικασίες πλήρωσης πέντε (5) θέσεων σε διάφορες οργανικές υπηρεσίες της Βουλής.   Περαιτέρω, στη Βουλή υπηρετούν δεκαεννέα (19) γραμματειακοί λειτουργοί οι οποίοι εντάσσονται στις ευρύτερες κατηγορίες γραμματειακού προσωπικού του Υπουργείου Οικονομικών, ένας διοικητικός λειτουργός, τοποθετημένος στη Βουλή από το Υπουργείο Οικονομικών και μία Βιβλιοθηκονόμος τοποθετημένη στη Βουλή από το Υπουργείο Παιδείας, Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας.

Στον προϋπολογισμό της ΒτΑ για το 2022, προτείνεται η δημιουργία των ακόλουθων νέων θέσεων:

(α) Οκτώ (8) νέων θέσεων, με τίτλο «Βοηθός Λειτουργός Υπηρεσιών Βουλής (Κλ. Α2-Α5-Α7(ii)) για την επιτέλεση γραφειακών καθηκόντων, που θα τοποθετηθούν στις υπηρεσίες της Βουλής στις οποίες παρατηρούνται αυξημένες ανάγκες λόγω φόρτου εργασίας,

(β) Μίας θέσης, με τίτλο «Βιβλιοθηκονόμος Βουλής (Κλ. Α8-Α10-Α11) για κάλυψη των μόνιμων αναγκών που θα δημιουργηθούν με την αποφασισθείσα μεταφορά της Βιβλιοθήκης της Βουλής από το κυρίως κτίριο της Βουλής στο ανακαινισθέν επονομαζόμενο κτίριο «Σπίτι του Πολίτη».

(γ) Μίας θέσης, με τίτλο «Λειτουργός Επικοινωνίας» στην Υπηρεσία Επικοινωνίας, για σκοπούς κάλυψης των αυξημένων αναγκών τεχνολογικών υποστήριξης και ψηφιοποίησης των υπηρεσιών της Βουλής.

(δ) Επτά (7) θέσεων, με τίτλο «Καθαρίστρια Βουλής (Κλ. Ε1) για σκοπούς μόνιμης κάλυψης των αναγκών της Βουλής σε υπηρεσίες καθαριότητας και συνακόλουθα απεξάρτησης από τις προσφερόμενες βάσει συμβολαίου υπηρεσίες του ιδιωτικού τομέα.

(ε) Τεσσάρων (4) θέσεων με τίτλο «Αχθοφόρος Κλητήρας» για σκοπούς κάλυψης των αυξημένων αναγκών που προέκυψαν από την πρόσληψη νέου προσωπικού στη Βουλή, αλλά και την ενοικίαση δύο ορόφων στο κτίριο της «CYTA», το οποίο βρίσκεται σε κοντινή απόσταση από το κυρίως κτίριο της Βουλής και στο οποίο στεγάζεται μόνιμο προσωπικό της Βουλής, όπως και τη λειτουργία του επίσης σε κοντινή απόσταση ευρισκόμενου οικήματος, στο οποίο θα στεγασθεί το υπό σύσταση «Ίδρυμα Κοινοβουλευτισμού και Συμμετοχικής Δημοκρατίας» και η Βιβλιοθήκη της Βουλής («Σπίτι του Πολίτη»).

Ιδρυμα Κοινοβουλευτισμού και Συμμετοχικής Δημοκρατίας

Όπως σημειώνει στην έκθεση της η Γενική Διευθύντρια της βουλής, στο πλαίσιο του στόχου για ενδυνάμωση της συμμετοχικής δημοκρατίας και της προβολής ταυτόχρονα του κοινοβουλευτικού έργου, προγραμματίζεται στις αρχές του 2022 η λειτουργία του ανακαινισθέντος οικήματος πλησίον του κυρίως κτιρίου της Βουλής, του γνωστού επονομαζόμενου οικήματος «Σπίτι του Πολίτη, υπό τη μορφή ξεχωριστής νομικής οντότητας. 

Προς τον σκοπό αυτό στον υπό συζήτηση προϋπολογισμό έχει περιληφθεί πρόνοια ύψους €100,000 κάτω από ειδικό άρθρο για τη σύσταση ιδρύματος υπό την επωνυμία «Ίδρυμα Κοινοβουλευτισμού και Συμμετοχικής Δημοκρατίας», κατά το πρότυπο άλλων ανάλογων ιδρυμάτων που έχουν συσταθεί σε ξένα κοινοβούλια, όπως το «Ίδρυμα της Βουλής των Ελλήνων για τον Κοινοβουλευτισμό και τη Δημοκρατία».  

Συστήνεται Υπηρεσία Προϋπολογισμού

Την ίδια ώρα, στο πλαίσιο της ενδυνάμωσης της διαφάνειας, της λογοδοσίας και του κοινοβουλευτικού ελέγχου, συνακόλουθα δε της ανάγκης στήριξης των κοινοβουλευτικών επιτροπών με εξειδικευμένες γνώσεις κατά τη συζήτηση του κρατικού προϋπολογισμού, όπως και των προϋπολογισμών των νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου, στον υπό συζήτηση προϋπολογισμό, σε συνέχεια σχετικής πρόνοιας στον προϋπολογισμό του 2021, περιλαμβάνεται πρόνοια για τη σύσταση νέας υπηρεσίας στη Βουλή υπό τον τίτλο «Υπηρεσία Προϋπολογισμού», η οποία θα στηρίζει τις καθ’ ύλην αρμόδιες επιτροπές στο έργο τους και θα παρέχει επίσης εξατομικευμένες υπηρεσίες στα μέλη της Βουλής, τα οποία επιθυμούν να εμβαθύνουν σε θέμα δημοσιονομικά και κατάρτισης προϋπολογισμών.   

Το πρόβλημα με τη χορηγία των κομμάτων

Όπως είναι γνωστό, το ζήτημα της χρηματοδότησης των πολιτικών κομμάτων, σημειώνει η κα. Ιερωνυμίδου, μέσω του κρατικού προϋπολογισμού βρίσκεται αυτή τη στιγμή υπό συζήτηση σε κοινοβουλευτικό επίπεδο, με στόχο την αναθεώρηση του θεσμικού πλαισίου που διέπει το όλο θέμα και την τροποποίηση του περί Πολιτικών Κομμάτων Νόμου (Αριθμός Νόμου 175(Ι) του 2012), ώστε να διασαφηνιστούν κενά τα οποία έχουν παρατηρηθεί κατά την πρακτική εφαρμογή του, κατ’ αναλογίαν δε και σύμφωνα με την προωθούμενη νομοθετική ρύθμιση, την κατάλληλη προσαρμογή του υπό συζήτηση προϋπολογισμού, ώστε να αποτυπώνεται ο ακριβής τρόπος κατανομής των προβλεφθέντων ποσών. 

Στόχος είναι, η μέχρι σήμερα «κρατική χρηματοδότηση» για σκοπούς οικονομικής ενίσχυσης των πολιτικών κομμάτων από το κράτος, η οποία βάσει της σχετικής νομοθεσίας συνίστατο στην «τακτική χρηματοδότηση» για την κάλυψη μέρους των λειτουργικών τους δαπανών και στη «χορηγία» για την κάλυψη μέρους των εκλογικών τους δαπανών, να καταστεί ενιαία και να καταβάλλεται στα κοινοβουλευτικά κόμματα κατά τον μήνα Ιανουάριο εκάστου έτους, βάσει της προβλεπόμενης μεθοδολογίας (ποσοστό 15% ισόποσα και το υπόλοιπο κατ’ αναλογίαν των ποσοστών που έκαστο κόμμα έλαβε κατά τις τελευταίες βουλευτικές εκλογές).

Όσον αφορά τα πολιτικά κόμματα τα οποία καθίστανται κοινοβουλευτικά μετά τις βουλευτικές εκλογές, προτείνεται ειδική ρύθμιση με βάση την οποία μετά τις βουλευτικές εκλογές, αυτά θα λαμβάνουν κατά το έτος των βουλευτικών εκλογών το ποσό της κρατικής χρηματοδότησης στο οποίο θα έχουν δικαίωμα βάσει των εκλογικών τους ποσοστών, το οποίο θα αντιστοιχεί σε ένα έτος και ακολούθως θα τους αποκόπτεται σε πέντε (5) ετήσιες δόσεις από έναν έκαστον των ετών που ακολουθούν το έτος των βουλευτικών εκλογών.

Όσον αφορά τα μη κοινοβουλευτικά κόμματα, τα οποία στις βουλευτικές εκλογές λαμβάνουν το καθορισμένο διά νόμου ποσοστό τουλάχιστον του τρία τοις εκατόν (3%) των εγκύρων ψήφων αλλά δεν εισέρχονται στη Βουλή, θα καθορισθεί στην υπό ψήφιση νομοθεσία ότι το Υπουργικό Συμβούλιο, με απόφασή του θα δύναται εφόσον το κρίνει σκόπιμο, να καθορίζει ότι αυτά θα λαμβάνουν οικονομική ενίσχυση για σκοπούς κάλυψης μέρους των γενόμενων εκλογικών τους δαπανών, κατ’ αναλογίαν των εκλογικών τους ποσοστών, η δε σχετική δαπάνη νοουμένου ότι περιλαμβάνεται στον κρατικό προϋπολογισμό, θα εκταμιεύεται από το Κεφάλαιο του προϋπολογισμού του Υπουργείου Εσωτερικών, δεδομένου ότι ο Υπουργός Εσωτερικών θα καθορισθεί ως η αρμόδια αρχή για τους σκοπούς αυτούς.

60 χιλιάδες για συμβουλές από νομικό εγνωσμένου κύρους

Όπως είναι γνωστό, η στήριξη του έργου των κοινοβουλευτικών επιτροπών με συμβουλευτικές υπηρεσίες νομικής φύσεως, επιτεύχθηκε με την πρόσληψη οκτώ (8) λειτουργών το 2019, οι οποίοι εντάχθηκαν στην Υπηρεσία Κοινοβουλευτικών Επιτροπών, αποτελώντας τον «Τομέα Νομικών» και οι οποίοι αυτή τη στιγμή στελεχώνουν τις γραμματείες των κοινοβουλευτικών επιτροπών, παρέχοντας τις υπηρεσίες τους κατά τις συνήθεις νομοθετικές διαδικασίες όσο και ad hoc.  Συναφώς, όπου κρίνεται αναγκαίο, ετοιμάζονται εκ των προτέρων ενημερωτικά σημειώματα, τα οποία τίθενται ενώπιον των καθ’ ύλην αρμόδιων επιτροπών αναφορικά με τα κατατεθειμένα κυβερνητικά νομοσχέδια όσο και για προτάσεις νόμου που υποβάλλονται από βουλευτές, με τα οποία ελέγχεται η συμβατότητα προτεινόμενων νομοθετικών ρυθμίσεων με το υφιστάμενο νομικό πλαίσιο (κοινοτικό δίκαιο, σύνταγμα, πρωτογενή και δευτερογενή νομοθεσία) και εντοπίζονται κενά, αδυναμίες αντινομίες και ενδεχόμενες αντισυνταγματικές πρόνοιες.

Παρά ταύτα, κρίνεται σκόπιμο, σημειώνει η Διευθύντρια της Βουλής, να λεχθεί ότι μέχρι της στιγμής δεν έχει αρκούντως εμπεδωθεί και αφομοιωθεί στο κοινοβουλευτικό γίγνεσθαι η στήριξη που ο εν λόγω τομέας δύναται να προσφέρει στις διεργασίες παραγωγής νομοθετικού έργου και δεν έχει διασαφηνισθεί η δεσμευτικότητα ή μη των σχετικών σημειωμάτων.  Συναφώς, στον υπό συζήτηση προϋπολογισμό περιλαμβάνεται πρόνοια για κονδύλι ύψους €60,000 σε συνέχεια προηγούμενων ετών, για τον καθορισμό με Απόφαση της Βουλής νομικού εγνωσμένου κύρους και αυθεντίας, ο οποίος θα προσφέρει τις υπηρεσίες του επί ad hoc βάσης και εφόσον του ζητηθεί αρμοδίως, συνδράμοντας της Βουλή στο έργο της και ενεργώντας ως αυθεντία συμπληρωματικά προς τις προσφερόμενες από τον Τομέα Νομικών υπηρεσίες.

Ιδρύεται Γραφείο Τύπου της Βουλής

Όπως έχει ήδη εξαγγελθεί από την Πρόεδρο της Βουλής, από το έτος 2022 προγραμματίζεται η έναρξη της λειτουργίας «Γραφείου Τύπου της Βουλής» το οποίο θα υποστηρίζεται από το υφιστάμενο προσωπικό της Βουλής, με κύριο στόχο την άμεση, έγκαιρη και έγκυρη ενημέρωση των πολιτών.  Προς τον σκοπό αυτό, οι αρμόδιοι λειτουργοί που απαρτίζουν τις γραμματείες των επιτροπών, αμέσως μετά το πέρας των συνεδριών θα συντάσσουν σύντομα τυποποιημένα δελτία τύπου, κατά το πρότυπο του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου (ΕΚ), στα οποία θα γίνεται αναφορά στην πορεία και εξέλιξη του επιτελούμενου από τις κοινοβουλευτικές επιτροπές νομοθετικού έργου και ασκούμενου κοινοβουλευτικού ελέγχου. 

Σε πρώτο στάδιο, τα εν λόγω δελτία τύπου θα διοχετεύονται στο Γραφείο Τύπου και Πληροφοριών (ΓΤΠ), ενώ σε μεταγενέστερο στάδιο η Βουλή θα εξεύρει τρόπους καθημερινής ροής των οικείων δελτίων τύπου στο ευρύ κοινό, μέσω των δικών της υποδομών.  Ως εκ τούτου, στο παρόν στάδιο ουδεμία νέα πρόνοια για αναγκαίες πιστώσεις γίνεται στον προϋπολογισμό του 2022.

Υποδείξεις Αννίτας για τις επιτροπές

Η εύρυθμη και ομαλή λειτουργία των κοινοβουλευτικών επιτροπών, σημειώνει η κα. Ιερωυνυμίδου ως βασικού άξονα αποτελεσματικής και απρόσκοπτης επιτέλεσης του κοινοβουλευτικού έργου βρίσκεται ψηλά στις προτεραιότητες της Προεδρίας της Βουλής και προς τον σκοπό αυτό καταβάλλονται συνεχείς προσπάθειες στήριξης των επιτροπών στο έργο τους και διευκόλυνσης της λειτουργίας τους. 

Σε πρώτο στάδιο, προωθείται η επανεξέταση του προσφάτως τροποποιηθέντος Κανονισμού της Βουλής για σκοπούς εντοπισμού λειτουργικών αδυναμιών και συνακόλουθα απλοποίησης των προβλεπόμενων διαδικασιών, μέσω νέας κανονιστικής ρύθμισης, ενώ ως προς θεσμικά και πάγια ζητήματα τα οποία δημιουργούν δυσλειτουργίες, όπως λ.χ. η παρουσία μεγάλου αριθμού κυβερνητικών αρμόδιων και εξωκοινοβουλευτικών ενώπιον των επιτροπών και άλλα συναφή ζητήματα, έχει ήδη αποσταλεί από την Πρόεδρο της Βουλής πολυσέλιδη επιστολή στους προέδρους και αναπληρωτές προέδρους των επιτροπών και άλλη επιστολή στους υπουργούς και γενικούς διευθυντές υπουργείων στις οποίες εντοπίζονται προβλήματα και δυσλειτουργίες, τα οποία κρίνεται ότι με συντονισμένες προσπάθειες εκ μέρους όλων των δρώντων στο κοινοβουλευτικό γίγνεσθαι, δύναται να αντιμετωπισθούν αποτελεσματικά. 

Στόχος η αποφυγή της άσκοπης παρουσίας πληθώρας προσώπων ενώπιον των επιτροπών με όλα τα συνακόλουθα προβλήματα αχρείαστων δαπανών και σπατάλης εργατοωρών.

Δειτε Επισης

Οι υποψήφιοι Δήμαρχοι, Αντιδήμαρχοι που στηρίζει το Κόμμα για τα Ζώα σε Λευκωσία
Στεφάνου: Οι Τοπικές Αρχές να αξιοποιηθούν ως πεδίο αγώνα
Xριστοδουλίδης: Oι μνήμες και οι σκέψεις όσων έζησαν τα τραγικά γεγονότα είναι πιο έντονες και επιτακτικές
Μ. Ραουνά: Εργαζόμαστε για μια επιτυχή Προεδρία ΕΕ με θετικό αποτύπωμα
Η επέτειος του σχέδιο Ανάν και οι διαφορετικές προσεγγίσεις στα κατεχόμενα
Συνδρομή για βοήθεια προς Λίβανο, επανεξέταση κατάστασης Συρίας ζητά από ομολόγους της η ΠτΒ
Εγκρίθηκαν οι νέοι δημοσιονομικοί κανόνες της ΕΕ από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο
Αναγκαιότητα η φορολογική μεταρρύθμιση λένε ΑΚΕΛ-συνδικαλιστές οργανώσεις
Στα 40 εκ. ευρώ της Κύπρου οι δαπάνες για φιλοξενία των Ουκρανών προσφύγων-Όσα δείχνει έκθεση της Ε.Υ.
Εγκρίθηκε από Ευρωκοινοβούλιο η αναθεώρηση κανόνων για καταπολέμηση εμπορίας ανθρώπων