Απάντησε στους τουρκικούς παραλογισμούς θέτοντας το Κυπριακό σε ορθή βάση ο ΠτΔ

Ισχυρά μηνύματα, τόσο προς την Άγκυρα όσο και προς τον διεθνή παράγοντα, απέστειλε από το βήμα της 76ης Γενικής Συνέλευσης του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας, κατά τη διάρκεια της καθιερωμένης προσφώνησης του, αφού σε έντονο τόνο απάντησε σε ένα προς ένα τους τουρκικούς παραλογισμούς, επανατοποθετώντας το Κυπριακό στην ορθή του βάση, ως πρόβλημα εισβολής και κατοχής.      

Ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας κατά τη διάρκεια της ομιλίας του τοποθετήθηκε σε μια  μια σειρά σημαντικών ζητημάτων που απασχολούν τον πλανήτη, όπως το θέμα της κλιματικής αλλαγής, της οικονομίας και της πανδημίας, ενώ αφιέρωσε το μεγαλύτερο μέρος της ομιλίας του στο Κυπριακό. 

Στην αρχική του τοποθέτηση ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας αφού συνεχάρη τον Πρόεδρο της Γενικής Συνέλευσης και τον Γενικό Γραμματέα του ΟΗΕ, υπέδειξε πως είναι η ένατη φορά που παρακολουθεί Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ.

«Αυτή είναι η ένατη συνεχόμενη χρονιά που παρακολουθώ τις συζητήσεις της Γενικής Συνέλευσης των Ηνωμένων Εθνών. Διαβουλεύσεις που κάθε χρόνο επικεντρώνονται σε σημαντικά ζητήματα σχετικά με τις εξελίξεις και τις προκλήσεις που είναι κρίσιμες για την ανθρωπότητα, με στόχο, μέσω συλλογικής δράσης, την αποτελεσματική αντιμετώπισή τους. Κάνοντας απολογισμό τις δηλώσεις και τις αποφάσεις μας με την πάροδο του χρόνου, πρέπει να ομολογήσω ότι νιώθω - όπως πολλοί από εσάς - μια βαθιά αίσθηση απογοήτευσης».

Εξηγώντας την απογοήτευσή του ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας εξήγησε πως πρόκειται για μια αίσθηση απογοήτευσης, «γιατί παρακολουθώ ένα διευρυμένο χάσμα μεταξύ λόγων και πράξεων, μεταξύ των ευοίωνων δηλώσεων και δεσμεύσεων που γίνονται και των αποτελεσμάτων των μέτρων που υποσχόμαστε να υλοποιήσουμε.

Στη συνέχεια ο Νίκος Αναστασιάδης έθεσε μια σειρά από ερωτήματα:

-Με κάθε ειλικρίνεια, πόσες φορές έχουμε μιλήσει για την ανάγκη αντιμετώπισης περιφερειακών διαφορών, επικαλούμενοι τον Χάρτη του ΟΗΕ, καθώς και τις αποφάσεις και τα ψηφίσματα της Γενικής Συνέλευσης ή του Συμβουλίου Ασφαλείας;

 -Σε ποιο βαθμό η αδυναμία ή η ανεπαρκής εφαρμογή των αποφάσεών μας, διαιωνίζει τις συγκρούσεις και ενθαρρύνει τις παραβιάσεις, κάτι που με τη σειρά του πολλαπλασιάζει τις ανθρωπιστικές κρίσεις;

 -Πόσο συχνά έχουμε μιλήσει για τη σοβαρή ανάγκη αντιμετώπισης μεγάλων παγκόσμιων προκλήσεων, όπως η φτώχεια, η πείνα, η παιδική θνησιμότητα, ο κοινωνικός και οικονομικός αποκλεισμός, η έλλειψη επαρκούς υγειονομικής περίθαλψης, η έλλειψη εκπαιδευτικών ευκαιριών;

 -Πόσο σύμφωνοι είμαστε με την εφαρμογή όσων έχουμε συμφωνήσει όσον αφορά τους Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης και τη Συμφωνία του Παρισιού για την Κλιματική Αλλαγή;

«Θα μπορούσα», είπε, «να επεκταθώ σε πολλά άλλα προβλήματα, η επίλυση των οποίων θα ήταν δυνατή, εάν τα Ηνωμένα Έθνη είχαν εφαρμόσει τις σχετικές αποφάσεις τους. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο η συλλογική και κοινή αποτυχία μας να αντιμετωπίσουμε αποφασιστικά τις προκλήσεις στις οποίες αναφέρθηκα, οδήγησε και απογοήτευσε πολλούς ανθρώπους σε όλο τον κόσμο, των οποίων τα θεμελιώδη ανθρώπινα δικαιώματα και αξιοπρέπεια δεν προστατεύονται επαρκώς».

«Ταυτόχρονα, οδήγησε επίσης στην άνοδο ανησυχητικών εξελίξεων, όπως ο θρησκευτικός φονταμενταλισμός, ο βίαιος εξτρεμισμός, ο σεκταρισμός, η καταστροφή της πολιτιστικής κληρονομιάς, ο εμφύλιος πόλεμος και οι εθνοτικές συγκρούσεις. Αυτό που είναι εξίσου ανησυχητικό είναι ότι ο συνδυασμός των παραπάνω οδήγησε στον βίαιο εκτοπισμό εκατομμυρίων ανθρώπων και δημιούργησε πρωτόγνωρα κύματα προσφύγων και μεταναστευτικών ροών, τα οποία ασκούν τεράστιες οικονομικές και κοινωνικές πιέσεις σε όλες τις πληγείσες χώρες και περιοχές».

Δυστυχώς, πρόσθεσε ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας, «και πρέπει να είμαστε ειλικρινείς με τον εαυτό μας - τα εγωιστικά συμφέροντα εμποδίζουν τις θεμελιώδεις αρχές των Ηνωμένων Εθνών, στις οποίες η ανθρωπότητα έχει δώσει τις ελπίδες της για ειρηνικό μέλλον. Για να επιτευχθεί αυτός ο στόχος, υπάρχει μόνο μία απάντηση: Απτή αλληλεγγύη και ισχυρότερες συμπράξεις, βασισμένες σε θετική ατζέντα».

«Οι παρατηρήσεις και οι παρατηρήσεις μου έχουν ως στόχο να τονίσουν την ανάγκη να μεταμορφωθεί, μέσω μεταρρυθμίσεων, ένας Οργανισμός που θα δώσει πραγματική ελπίδα σε όσους έχουν ανάγκη διεθνούς προστασίας, στην αναζήτηση συλλογικής ασφάλειας, ειρήνης και ανάπτυξης», κατέληξε για το ζήτημα του ρόλου των Ηνωμένων Εθνών ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας.

Τα 13 καυτά ερωτήματα για το Κυπριακό

Πολύ έντονες ήταν οι αναφορές του Προέδρου της Δημοκρατίας για το Κυπριακό. «Στέκομαι εδώ», είπε ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας, «εκπροσωπώντας μια χώρα, η οποία δυστυχώς εξακολουθεί να υπομένει τις συνέπειες της κατάφωρης παραβίασης των θεμελιωδών αρχών των Ηνωμένων Εθνών, ως αποτέλεσμα της παράνομης στρατιωτικής εισβολής του 1974 στην Τουρκία και της συνεχιζόμενης κατοχής. Έκτοτε, τόσο η Γενική Συνέλευση των Ηνωμένων Εθνών όσο και το Συμβούλιο Ασφαλείας, έχουν εκδώσει πολυάριθμες αποφάσεις και ψηφίσματα, καλώντας την Τουρκία να τερματίσει την παράνομη κατοχή και να αποσύρει τα κατοχικά της στρατεύματα, δημιουργώντας ταυτόχρονα τη βάση για την επίτευξη μιας συνολικής λύσης στην Κύπρο πρόβλημα».

Αποφάσεις που ελλείψει αποφασιστικότητας και των απαραίτητων μέσων για την εφαρμογή τους  οδήγησαν στο θράσος του εισβολέα που προσπαθεί να εμφανισθεί ως θύμα, αντί του δράστη που είναι στην πραγματικότητα.

Δεν είναι η πρόθεσή μου να ασχοληθώ με blame game, αλλά δεν μπορώ να αφήσω απαρατήρητο το παράλογο της τουρκικής ρητορικής, που έγκειται στον ισχυρισμό τους ότι οι προσπάθειες για συμβιβασμό έχουν εξαντληθεί και η εστίαση πρέπει τώρα να είναι στην επίτευξη μιας διευθέτησης βάσει τις λεγόμενες νέες πραγματικότητες επί του εδάφους.

Επιτρέψτε μου να σας υπενθυμίσω ποιες είναι οι πραγματικές πραγματικότητες στο έδαφος:

1. Δεν είναι γεγονός ότι το 37 % του εδάφους της Κυπριακής Δημοκρατίας, κράτους μέλους της ΕΕ, παραμένει υπό τουρκική στρατιωτική κατοχή, με περισσότερα από σαράντα χιλιάδες στρατεύματα να βρίσκονται ακόμη στην Κύπρο;

2. Δεν είναι γεγονός ότι μετά την τουρκική εισβολή του 1974, το ένα τρίτο των Ελληνοκυπρίων αναγκάστηκε να εγκαταλείψει τα σπίτια των προγόνων τους;

3. Δεν είναι γεγονός ότι, ενώ οι Τουρκοκύπριοι κατείχαν περίπου το δεκατέσσερις τοις εκατό της ιδιόκτητης γης, σήμερα σφετερίζονται το τριάντα επτά τοις εκατό του νησιού;

4. Δεν είναι γεγονός ότι λεηλάτησαν εκκλησίες, κατέστρεψαν αρχαιολογικούς χώρους και χιλιάδες χρόνια πολιτιστικής κληρονομιάς;

5. Δεν είναι γεγονός ότι έχουν σκοτώσει χιλιάδες ανθρώπους και έχουν προχωρήσει σε κάθε είδους θηριωδίες και ακόμη σήμερα σχεδόν χίλια άτομα αγνοούνται;

6. Δεν είναι γεγονός ότι έχουν εμφυτεύσει εκατοντάδες χιλιάδες Τούρκους υπηκόους στις κατεχόμενες περιοχές, αλλάζοντας έτσι τον δημογραφικό χαρακτήρα του νησιού - μετατρέποντας τους Τουρκοκύπριους σε μειονότητα στις περιοχές που καταλαμβάνουν;

7. Δεν είναι γεγονός ότι δεν εφάρμοσαν ποτέ τη Συμφωνία του 1975 για το καθεστώς των εγκλωβισμένων, τότε πάνω από είκοσι τρεις χιλιάδες, ενώ σήμερα αριθμούν μόνο τριακόσιους πενήντα;

8. Δεν είναι γεγονός ότι όλα τα παραπάνω εγκλήματα καταδικάστηκαν από το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων και το Συμβούλιο της Ευρώπης σε πληθώρα αποφάσεων, με την Τουρκία να μην συμμορφώνεται ούτε με μία απόφαση;

9. Δεν είναι γεγονός ότι η Τουρκία έχει δημιουργήσει μια παράνομη οντότητα στις κατεχόμενες περιοχές, η οποία βρίσκεται υπό τον απόλυτο πολιτικό, οικονομικό, κοινωνικό, πολιτιστικό και θρησκευτικό της έλεγχο; Έλεγχος που καταγγέλλεται επίσης από την πλειοψηφία των Τουρκοκυπρίων;

10. Δεν είναι γεγονός ότι η Τουρκία προσπαθεί να εξισώσει το κράτος, τη διεθνώς αναγνωρισμένη Κυπριακή Δημοκρατία - μέλος των Ηνωμένων Εθνών και της Ευρωπαϊκής Ένωσης - με την παράνομη αποσχιστική οντότητα;

11. Δεν είναι γεγονός ότι η παραπάνω διακήρυξη της υποτιθέμενης απόσχισης καταδικάστηκε από το Συμβούλιο Ασφαλείας και θεωρήθηκε νομικά άκυρη;

12. Και δεν είναι γεγονός ότι το Συμβούλιο Ασφαλείας ζήτησε την ανατροπή του και όλα τα κράτη και η διεθνής κοινότητα στο σύνολό της, να μην το αποδεχτούν ή με κανένα τρόπο να το βοηθήσουν;

13. Δεν είναι γεγονός ότι πρόσφατα με την παρουσία του Προέδρου Ερντογάν στην Κύπρο προσπάθησαν να αλλάξουν το καθεστώς της περιφραγμένης πόλης της Αμμοχώστου, σε αντίθεση με τα ψηφίσματα του Συμβουλίου του ΟΗΕ και την καταδίκη της διεθνούς κοινότητας;

Μήνυμα προς Ερντογάν

«Κατά τη διάρκεια της ομιλίας του στη Γενική Συνέλευση την Τρίτη, ο Πρόεδρος της Τουρκίας, κ. Ερντογάν, δήλωσε και παραθέτω: «Ελπίζουμε ότι τα προβλήματα σχετικά με την οριοθέτηση των θαλάσσιων συνόρων θα επιλυθούν στο πλαίσιο του διεθνούς δικαίου και των σχέσεων καλής γειτονίας». Αναρωτιέμαι σε ποιο διεθνές δίκαιο αναφέρεται ο κ. Ερντογάν», είπε σε έντονο ύφος ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας.

 Δεν είναι γεγονός ότι η Τουρκία αρνείται να τηρήσει τη Σύμβαση των Ηνωμένων Εθνών του 1982 για το Δίκαιο της Θάλασσας, η οποία κωδικοποιεί το σχετικό εθιμικό διεθνές δίκαιο; Πώς καταλαβαίνει ο κ. Ερντογάν την επίλυση διαφορών σχετικά με τις οριοθετήσεις; Αναφέρεται στην αυθαίρετη ερμηνεία της Τουρκίας για το διεθνές δίκαιο που μειώνει την Αποκλειστική Οικονομική Ζώνη της Κύπρου κατά σαράντα τέσσερα λεπτά, εις βάρος τόσο των Ελληνοκυπρίων όσο και των Τουρκοκυπρίων;

Και πρόσθεσε: «Ο Πρόεδρος Ερντογάν μίλησε επίσης για την ανάγκη διατήρησης σχέσεων καλής γειτονίας. Και αναρωτιέμαι, πάλι:

Ποια χώρα είχε εισβάλει και μέχρι σήμερα εξακολουθεί να καταλαμβάνει την Κύπρο;

Ποια χώρα εισέβαλε στη Συρία;

Ποια χώρα παραβιάζει την κυριαρχία του Ιράκ;

Ποια χώρα επεμβαίνει στις εσωτερικές υποθέσεις της Λιβύης;

Ποια χώρα παραβιάζει τα κυριαρχικά δικαιώματα της Ελλάδας;

Ποια χώρα παρενέβη στη σύγκρουση του Ναγκόρνο-Καραμπάχ;».

«Το αφήγημα της τουρκικής πλευράς, σύμφωνα με το οποίο όλες οι προσπάθειες για επίτευξη συμβιβασμού απέτυχαν και πρέπει να αναζητήσουμε λύσεις εκτός του πλαισίου του ΟΗΕ, ενισχύει τα έγκυρα επιχειρήματα ότι το τελικό παιχνίδι της Τουρκίας δεν είναι να λύσει το Κυπριακό, αλλά να καταστεί η Κύπρος σε προτεκτοράτο της. Στην έκθεσή του της 28ης Σεπτεμβρίου 2017, σχετικά με το αποτέλεσμα της Διάσκεψης για την Κύπρο στο Κραν Μοντάνα, στην παράγραφο 27 ο Γενικός Γραμματέας του ΟΗΕ εκτίμησε σωστά ότι όλα τα εσωτερικά στοιχεία που περιλαμβάνονται στο πλαίσιο των έξι σημείων του είχαν σχεδόν, ή πρόκειται να επιλυθούν».

Οι προσπάθειες λύσης 

«Έτσι», συνέχισε ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας, «ενώ ο στόχος του Γενικού Γραμματέα για επίτευξη στρατηγικής συμφωνίας ήταν σε κοντινή απόσταση, ο λόγος του ανεπιτυχούς αποτελέσματος ήταν η άκαμπτη στάση και η επιμονή της Τουρκίας στη διατήρηση της αναχρονιστικής συνθήκης εγγύησης, το δικαίωμα παρέμβασης και η μόνιμη παρουσία στρατευμάτων».

Επιπλέον, «μετά τη Διάσκεψη στο Crans Montana, σύμφωνα με τη δέσμευσή μας να επαναλάβουμε την ειρηνευτική διαδικασία, τόσο οι ηγέτες όσο και ο Γενικός Γραμματέας του ΟΗΕ κατέληξαν σε κοινή συμφωνία στις 25 Νοεμβρίου 2019 σχετικά με τις αρχές που θα πρέπει να καθοδηγήσουν την επανέναρξη μιας νέας γύρο διαπραγματεύσεων, και συγκεκριμένα:

- η κοινή δήλωση του 2014,

- Συγκλίσεις που έχουν φτάσει έως τώρα, και,

-Το πλαίσιο έξι σημείων που παρουσίασε ο Γενικός Γραμματέας του ΟΗΕ στο Crans Montana.

 Μετά τα παραπάνω, θα περίμενε κανείς ότι το επόμενο βήμα θα ήταν η επανέναρξη των διαπραγματεύσεων».

Παρ 'όλα αυτά, συνέχισε ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας, «με τους τουρκικούς στόχους να είναι διαφορετικοί, γίναμε μάρτυρες κραυγαλέων επεμβάσεων της Τουρκίας για την απομάκρυνση του ηγέτη της τουρκοκυπριακής κοινότητας, με τον οποίο επιτεύχθηκε η παραπάνω κοινή συνεννόηση. Ο προφανής στόχος ήταν να αντικατασταθεί από μια νέα ηγεσία που αναπαράγει και υιοθετεί τη θέση της Τουρκίας για την αλλαγή της συμφωνημένης βάσης για μια διευθέτηση, με απώτερο στόχο τη λύση δύο κρατών».

«Έτσι, είναι σαφές γιατί δεν είναι δυνατόν να επιτευχθεί συμβιβασμός όταν η μία πλευρά παρεκκλίνει από το πλαίσιο του ΟΗΕ ή ακυρώσει τις συμφωνίες που έχουν επιτευχθεί και φιλοδοξεί σε διαφορετική μορφή διακανονισμού, σε αντίθεση με τη συμφωνημένη βάση και την εντολή καλής υπηρεσίας του Γενικού Γραμματέα».

Ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας προχωρώντας ένα βήμα παρακάτω, υπέδειξε πως, «μέρος της τουρκικής ατζέντας είναι επίσης η δημιουργία νέων συνεργατών επί τόπου στην Αμμόχωστο, σε πλήρη παραβίαση και παραβίαση των σχετικών ψηφισμάτων του Συμβουλίου Ασφαλείας του ΟΗΕ. Όλες αυτές οι ενέργειες αποσκοπούν σαφώς στην καταστροφή των προοπτικών μιας διευθέτησης βάσει του συμφωνημένου πλαισίου του ΟΗΕ».

Και πρόσθεσε: «Ένας συμβιβασμός γίνεται ακόμη πιο δύσκολος όταν νέες ιδέες που προτάθηκαν από την πλευρά μας, όπως ζητήθηκαν από τον Γενικό Γραμματέα και σε μια προσπάθεια να προχωρήσει η διαδικασία, απορρίπτονται κατάφωρα. Έχω προτείνει την αποκέντρωση της άσκησης εξουσιών, την οποία θεωρούμε ως την κατάλληλη ισορροπία μεταξύ της ενίσχυσης του ουσιαστικού ρόλου των συστατικών κρατών και της απρόσκοπτης λειτουργίας του κράτους, συμπεριλαμβανομένου και σε διεθνές επίπεδο.

Πρόσκληση για επιστροφή στο Σύνταγμα του 1960

«Έχω επισημάνει επίσης την προθυμία μας να εξετάσουμε την επιλογή ενός κοινοβουλευτικού συστήματος με τελετουργικό αρχηγό κράτους και εκ περιτροπής πρωθυπουργό. Και πιο πρόσφατα, έστειλα ακόμη και μια πρόσκληση στους Τουρκοκύπριους να επανενταχθούν στους κρατικούς θεσμούς που θεσπίστηκαν με το Σύνταγμα της Κυπριακής Δημοκρατίας του 1960, εφαρμόζοντας έτσι, τηρουμένων των αναλογιών, πλήρως τις σχετικές διατάξεις του», υπέδειξε ο Νίκος Αναστασιάδης.

 Είναι αυτονόητο, εξήγησε, «ότι μια τέτοια πρόσκληση δεν προορίζεται να είναι μια εναλλακτική λύση στη συμφωνημένη βάση του διακανονισμού. Σκοπός του είναι να διευκολύνει την τουρκοκυπριακή κοινότητα να επιστρέψει στο Κράτος εν αναμονή οριστικής διευθέτησης, εφόσον επιτευχθεί στρατηγική συμφωνία, συμμετέχοντας έτσι πλήρως στην εξέλιξη της Κυπριακής Δημοκρατίας σε Ομοσπονδιακό Κράτος».

 «Αυτή η πρόταση», υπέδειξε, «θα πρέπει επίσης να αξιολογηθεί σε συνδυασμό με το πακέτο μέτρων αλλαγής παιχνιδιού, win -win, μέτρα εμπιστοσύνης που πρότεινα τον περασμένο Δεκέμβριο και δυστυχώς απορρίφθηκε από την τουρκική πλευρά. Αυτό που θα ήθελα να σας διαβεβαιώσω είναι για την αποφασιστικότητά μου να επαναφέρω τη διαπραγματευτική διαδικασία σε καλό δρόμο, βάσει του πλαισίου του ΟΗΕ και της συμφωνίας που επιτεύχθηκε στο Βερολίνο στις 25 Νοεμβρίου 2019».

«Για εμάς, υπάρχει μόνο ένα σχέδιο: Επίτευξη διακανονισμού βάσει διζωνικής, δικοινοτικής ομοσπονδίας με πολιτική ισότητα, όπως ορίζεται στα σχετικά ψηφίσματα του Συμβουλίου Ασφαλείας του ΟΗΕ και σύμφωνα με τις αρχές στις οποίες βασίζεται η ΕΕ. Μια διευθέτηση που θα οδηγήσει σε ένα λειτουργικό και βιώσιμο Κράτος, χωρίς το ξεπερασμένο Σύστημα Εγγυήσεων, το δικαίωμα παρέμβασης, την παρουσία ξένων στρατευμάτων ή κάθε είδους ξένες εξαρτήσεις».

«Ένας διακανονισμός που θα ωφελήσει εξίσου όλους τους Κύπριους, τους Ελληνοκύπριους και τους Τουρκοκύπριους, σεβόμενος πλήρως τα ανθρώπινα δικαιώματά τους και συμβάλλοντας στην ειρήνη και τη σταθερότητα της περιοχής. Η εκτενής αναφορά μου στο Κυπριακό, Αγαπητοί Φίλοι, αποσκοπεί στην ανάδειξη της ανάγκης να αντιμετωπιστούν οι πραγματικότητες και τα ζητήματα που έχουμε μπροστά μας, βάσει αξιών και αρχών του διεθνούς δικαίου, και όχι βάσει του νόμου που ερμηνεύεται αυθαίρετα από τους ισχυρούς».

Δειτε Επισης

Οι υποψήφιοι Δήμαρχοι, Αντιδήμαρχοι που στηρίζει το Κόμμα για τα Ζώα σε Λευκωσία
Στεφάνου: Οι Τοπικές Αρχές να αξιοποιηθούν ως πεδίο αγώνα
Xριστοδουλίδης: Oι μνήμες και οι σκέψεις όσων έζησαν τα τραγικά γεγονότα είναι πιο έντονες και επιτακτικές
Μ. Ραουνά: Εργαζόμαστε για μια επιτυχή Προεδρία ΕΕ με θετικό αποτύπωμα
Η επέτειος του σχέδιο Ανάν και οι διαφορετικές προσεγγίσεις στα κατεχόμενα
Συνδρομή για βοήθεια προς Λίβανο, επανεξέταση κατάστασης Συρίας ζητά από ομολόγους της η ΠτΒ
Εγκρίθηκαν οι νέοι δημοσιονομικοί κανόνες της ΕΕ από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο
Αναγκαιότητα η φορολογική μεταρρύθμιση λένε ΑΚΕΛ-συνδικαλιστές οργανώσεις
Στα 40 εκ. ευρώ της Κύπρου οι δαπάνες για φιλοξενία των Ουκρανών προσφύγων-Όσα δείχνει έκθεση της Ε.Υ.
Εγκρίθηκε από Ευρωκοινοβούλιο η αναθεώρηση κανόνων για καταπολέμηση εμπορίας ανθρώπων