Τρίτη 29 Νοε, 2022 | Επικοινωνία
trans gif

Οι πτήσεις Μόσχας-Τύμπου, τα περίπλοκα εταιρικά σχήματα και η μέθοδος touch down

Μιχάλης Πολυδώρου  29/09/2022 06:35
Οι πτήσεις Μόσχας-Τύμπου, τα περίπλοκα εταιρικά σχήματα και η μέθοδος touch down

Οι πτήσεις Μόσχας-Τύμπου, τα περίπλοκα εταιρικά σχήματα και η μέθοδος touch down

Μιχάλης Πολυδώρου  29/09/2022 06:35

Πριν δύο χρόνια ήταν η φιέστα με το πικ νικ που οργάνωσαν στην περίκλειστη πόλη της Αμμοχώστου στην παρουσία του Ερντογάν. Πέρυσι ήταν το περαιτέρω άνοιγμα της πόλης και οι εξαγγελίες για στρατιωτικές εγκαταστάσεις του Αττίλα. Φέτος οι Τούρκοι μεταφέρουν τις προκλήσεις και τις μονομερείς ενέργειες τους από το Βαρώσι στο παράνομο αεροδρόμιο της Τύμπου και προς αυτή την κατεύθυνση εργάζονται πυρετωδώς, έτσι ώστε να παρουσιάσουν ακόμα ένα προκλητικό και μεγαλεπήβολο έργο που θα δημιουργεί νέα τετελεσμένα και θα αλλάζει το status quo.  

Οι πληροφορίες που ήθελαν τη Ρωσία έτοιμη να πραγματοποιήσει απευθείας πτήσεις προς τα κατεχόμενα διαψεύστηκαν αμέσως από τη Μόσχα, τόσο σε επίπεδο υπουργού Εξωτερικών όσο και από τον απερχόμενο πρέσβη της χώρας στη Λευκωσία. Όμως ο λαός λέει πως όπου υπάρχει καπνός υπάρχει και φωτιά και στην πορεία επιβεβαιώθηκε πως οι Τούρκοι δεν έβγαλαν από το μυαλό τους το σενάριο της αεροπορικής σύνδεσης του ψευδοκράτους.

Σε πολιτικό επίπεδο μια τέτοια ενέργεια, ειδικά από τη Ρωσία, θεωρείται ως μια εξόχως πολιτική πράξη η οποία θα έχει αλυσιδωτές αρνητικές συνέπειες για τη δική μας πλευρά και ταυτόχρονα θα δημιουργεί ένα παράθυρο, που η άλλη πλευρά θα επιχειρήσει να μετατρέψει σε πόρτα στην προσπάθεια της για αναγνώριση του ψευδοκράτους, την ίδια ώρα που θεωρείται δεδομένο πως θα την απομακρύνει ακόμα περισσότερο από την προσπάθεια της λύσης.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Νέοι τριγμοί στην «κυβέρνηση» Τατάρ, δεν τα βρίσκουν οι «υπουργοί» του

Τι πραγματικά συμβαίνει όμως και που επενδύουν τις ελπίδες τους οι Τούρκοι για απευθείας πτήσεις από τη Μόσχα προς το παράνομο αεροδρόμιο της Τύμπου; Σύμφωνα με τον τ/κ Τύπο η προσπάθεια που γίνεται είναι να δημιουργηθεί μια νέα τουρκοκυπριακή αεροπορική εταιρεία που θα βαπτισθεί ως εθνικός αερομεταφορέας, η οποία θα ανήκει κατά 25% στο ψευδοκράτους, το 24% σε ενδιαφερόμενους επενδυτές και Τούρκους ή Τ/κ πολίτες και το υπόλοιπο 51% στην εταιρεία Anex.

Σημειώνεται ότι η Anex, είναι τουρκική εταιρεία που ανήκει στον επιχειρηματία Νεσιέτ Κοτσκάρ, η οποία εδρεύει στη Μόσχα και δραστηριοποιείται στον τομέα του τουρισμού. Ο Κοτσκάρ, ο οποίος είναι Τούρκος είχε επιδείξει και στο παρελθόν ενδιαφέρον για να επενδύσει στο ψευδοκράτος, όταν το 2020 ταξίδεψε εν μέσω πανδημίας στα κατεχόμενα για να επενδύσει σε υπό ανέγερση Μαρίνα. Τότε μάλιστα είχε μπει στο ψευδοκράτος, χωρίς να τηρεί τα πρωτόκολλα και από το σκάνδαλο που προκλήθηκε παραιτήθηκε ο τότε ψευδουπουργός Τουρισμού, και σημερινός «πρωθυπουργός», Ουνάλ Ουστέλ. Βέβαια μετά ο Ουστέλ έγινε ψευδοπρωθυπουργός. 

Το σχήμα που θα δημιουργηθεί για τη νέα εταιρεία, θα είναι ως μητρική του ομίλου Anex και αναμένεται να της δοθεί το όνομα  «Αερογραμμές Γαλάζια Κερύνεια» (Mavi Girne Havayollar), κάτι που παραπέμπει και στη Γαλάζια Πατρίδα που ευαγγελίζονται οι Τούρκοι σε σχέση με τις παράλογες διεκδικήσεις τους στην ανατολική Μεσόγειο. Σημειώνεται ότι ήδη στην Τουρκία δραστηριοποιείται ήδη η θυγατρική της Anex  «Αερογραμμές Γαλάζιος Ουρανός». Αυτό έχει τη σημασία του διότι με την παρόμοια ονομασία των δύο εταιρειών, οι Τούρκοι θα επιχειρήσουν να ξεπεράσουν τον σκόπελο της απευθείας πτήσεις και μέσω touch down (στιγμιαίας προσγείωσης) στην Τουρκία, θα μεταβαίνει στο παράνομο αεροδρόμιο της Τύμπου. Μάλιστα ήδη Τουρκοκύπριοι πολιτικοί, εκθειάζουν το γεγονός ότι αυτές οι πτήσεις θα είναι καθημερινές, ενώ στην πρώτη πτήση την 15η Νοεμβρίου θα συμμετέχει και ο ίδιος ο Τούρκος Πρόεδρος, Ταγίπ Ερντογάν. 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Τατάρ: Δεν είναι απαραίτητος προσωπικός απεσταλμένος, θα έρθει η Ντι Κάρλο

Κι άλλη εταιρεία στο παιχνίδι

Την ίδια στιγμή που οι Τουρκοκύπριοι αξιωματούχοι επιμένουν πως οι διαπραγματεύσεις για το συγκεκριμένο σχέδιο που περιγράφεται πιο πάνω βρίσκονται σε καλό δρόμο, μια άλλη εταιρεία η Net holding, επιχειρεί να αγοράσει το 10% της θυγατρικής εταιρείας της Anex «Γαλάζιος Ουρανός».  Σύμφωνα με την Διευθύνουσα Σύμβουλο και Γενική Συντονίστρια του Διοικητικού Συμβουλίου της εταιρίας Net Holding,  ξεκίνησαν διαπραγματεύσεις για την αγορά του 10% των μετοχών της αεροπορικής εταιρείας. Μια αγορά που όπως αφήνεται να νοηθεί σχετίζεται με το γεγονός ότι η εταιρεία θα επεκταθεί με πτήσεις από τη Ρωσία προς το ψευδοκράτος.

«Η ανάπτυξη των μεταφορών είναι απαραίτητη για την ανάπτυξη τόσο του εμπορίου όσο και του τουρισμού, εν ολίγοις όλων των οικονομικών δραστηριοτήτων. Όσο περισσότερες αεροπορικές εταιρείες οργανώνουν πτήσεις προς το νησί μας, τόσο πιο γρήγορα θα αναπτυχθεί η οικονομία του νησιού. Πιστεύουμε ότι οι πτήσεις που θα αρχίσει να εκτελεί η αεροπορική στις 15 Νοεμβρίου είναι πολύ πολύτιμες για την οικονομική ανάπτυξη της βόρειας Κύπρου», δήλωσε η διευθύνουσα σύμβουλος της.

Υπενθυμίζεται ότι η Net Holding ήταν ένας από τους εταίρους της τουρκικής αεροπορικής εταιρίας Pegasus Airlines που ιδρύθηκε το 1989 και ίδρυσε επίσης την Greenair σε συνεργασία με τον κρατικό αερομεταφορέα της Ρωσίας Aeroflot και Τούρκους επιχειρηματίες το 1990, αλλά εγκατέλειψε τις συνεργασίες αυτές λόγω του πρώτου πολέμου του Κόλπου. Η Net Holding, η οποία άρχισε να επενδύει στην κατεχόμενη Κύπρο το 1990, έχει εντείνει ραγδαία τις επενδύσεις της τα τελευταία 10 χρόνια και λειτουργεί οκτώ ξενοδοχεία και έξι καζίνο στα κατεχόμενα κυπριακά εδάφη με το εμπορικό σήμα Merit.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Τούρκος επιχειρηματίας ο μεγαλομέτοχος της νέας «αεροπορικής εταιρείας» στα κατεχόμενα

Είναι όμως έτσι τα πράγματα;

Οι πληροφορίες, όπως συνηθίζεται να συμβαίνει σε τέτοιου είδους καταστάσεις είναι συγκεχυμένες. Στην προκειμένη περίπτωση, παρά το γεγονός ότι «υπουργοί», επενδυτές και επιχειρηματίες επιμένουν ότι τα πράγματα έχουν ήδη πάρει το δρόμο τους και στις 15 Νοεμβρίου, ανήμερα της ανακήρυξης του ψευδοκράτους θα πραγματοποιηθεί η πρώτη πτήση από τη Ρωσία, με touch down στην Τουρκία και τελικό προορισμό το ψευδοκράτος, άλλες πληροφορίες, από διαφορετικές πηγές, διαψεύδουν. 

Αρχικά ήταν ο ίδιος ο διπλωματικός μηχανισμός της Ρωσίας, ενώ μόλις χθες σύμφωνα με τον τουρκοκυπριακό Τύπο, υπήρξε η έμμεση διάψευση από την ίδια την εταιρεία «Γαλάζιος Ουρανός», η οποία σε ανακοίνωση της υπέδειξε πως δεν προγραμματίζει πτήσεις προς τη Ρωσία στο εγγύς μέλλον και πως προς το παρόν, περιορίζεται σε πτήσεις από ευρωπαϊκά αεροδρόμια προς την Τουρκία. 

Βέβαια επειδή και στο παρελθόν, υπήρξαν ανάλογες διαψεύσεις, είτε για το γεωτρητικό πρόγραμμα της Τουρκίας και τις παράνομες ενέργειες της στην ΑΟΖ, είτε για το θέμα της περίκλειστης πόλης της Αμμοχώστου, η Λευκωσία παραμένει ιδιαίτερα προσεχτική για τις τουρκικές ενέργειες και κινείται σε διπλωματικό επίπεδο, έτσι ώστε να αποτρέψει ένα τέτοιο ενδεχόμενο. 

Τι σημαίνει εάν γίνουν πραγματικότητα οι πτήσεις

Ήδη στον τουρκικό και τον τουρκοκυπριακό Τύπο, καταγράφηκε από φιλοκυβερνητικούς κύκλους η σημασία αυτών των πτήσεων. Ο αναπληρωτής καθηγητής του Πανεπιστημίου Κοινωνικών Επιστημών της Άγκυρας, δήλωσε πως, «Το κύριο ζήτημα εδώ είναι η άφιξη ενός αεροπλάνου από τη Ρωσία στο ψευδοκράτος. Προηγουμένως, πραγματοποιήθηκε προσγείωση από το Αζερμπαϊτζάν και αποτράπηκε. Στη σημερινή συγκυρία, το γεγονός ότι το ρωσικό αεροπλάνο θα προσγειωθεί στην ΤΔΒΚ μπορεί να ερμηνευθεί ως αίσθηση της ισχύος της Τουρκίας στην εξωτερική πολιτική.

Την ίδια ώρα προβάλλονται εκτιμήσεις από διπλωμάτες ότι οι πτήσεις από τη Ρωσία προς το ψευδοκράτος, σημαίνει ότι αναγνωρίζεται η τουρκοκυπριακή διοίκηση, «έστω και εν μέρει». Την ίδια ώρα προβάλλεται το όφελος που θεωρούν στα κατεχόμενα ότι θα προκύψει από τις πτήσεις που θα προσφέρουν την ευκαιρία σε Ρώσους τουρίστες να πάνε διακοπές, τη στιγμή που παραμένουν απομονωμένοι λόγω της ρωσικής εισβολής στην Ουκρανία.

Για να σχολιάσετε κάντε κλικ εδώ
 
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Πίσω στην αρχή της σελίδας