Ψάχνουν να βρουν άκρη στα μικροατυχήματα-Ταλαιπωρία, νεύρα και ουρές χιλιομέτρων

Τρόπους με τους οποίους θα αποφευχθεί η αχρείαστη ταλαιπωρία των χιλιάδων οδηγών κάθε φορά που υπάρχει ένα μικροατύχημα στους δρόμους, ψάχνει να βρει η Κοινοβουλευτική Επιτροπή Μεταφορών, καθώς αποτελούν διαχρονικό πρόβλημα οι ουρές χιλιομέτρων για ένα... απλό τρακάρισμα μεταξύ οχημάτων σε κεντρικές αρτηρίες αλλά και αυτοκινητόδρομους. Μάλιστα, εισήγηση που βρίσκεται στο τραπέζι, είναι οι εμπλεκόμενοι σε μικροατυχήματα, να μετακινούν τα οχήματά τους στο πλάι του δρόμου ή σε κάποιο παρακείμενο δρόμο ή πάρκινγκ, όπου δεν θα εμποδίζουν την κυκλοφορία, μέχρις ότου φθάσει στο σημείο η οδική ασφάλεια. 

Αναντίρρητα, τα προβλήματα που παρουσιάζονται στα σημεία μικροσυγκρούσεων οχημάτων λόγω και της καθυστέρησης στην άφιξη των ασφαλιστικών εταιρειών και της διαδικασίας που ακολουθείται για την καταγραφή των περιστατικών, είναι κάτι που προκαλεί ιδιαίτερη δυσφορία στους υπόλοιπους οδηγούς, αφού αποκόπτεται η ομαλή κυκλοφορία του δρόμου, χωρίς ιδιαίτερο λόγο, αφού οι διαφορές μεταξύ των εμπλεκομένων, μπορούν να επιλυθούν και σε κοντινή τοποθεσία, όπου δεν θα εμποδίζονται οι υπόλοιποι οδηγοί.

Μετά από αυτεπάγγελτη εξέταση έπειτα από εισήγηση του βουλευτή του ΔΗΣΥ, Δημήτρη Δημητρίου, η συζήτηση συνεχίζεται ενώπιον της Βουλής, με τον ίδιο να δηλώνει πως «όλοι μας βλέπουμε αρκετές φορές μέσα στους δρόμους τα μικροδυστυχήματα που συμβαίνουν. Δηλαδή μπορεί να αγγίξουν δυο προφυλακτήρες στην ελαφρότερη εκδοχή και τα αυτοκίνητα ενώ μπορούν να μετακινηθούν, να μην βγαίνουν από το οδικό δίκτυο και να μένουν στο σημείο, με αποτέλεσμα να υπάρχουν όλες οι συνέπειες που υπάρχουν. Υπάρχει ταλαιπωρία των οδηγών μέσα στην κίνηση, περιβαλλοντικά ζητήματα, νεύρα, καθυστερήσεις κτλ». 

Ανάμεσα στην πρόταση που βρίσκεται στο τραπέζι, είναι για παράδειγμα οι εμπλεκόμενοι, να δηλώνουν αυτόματα τις ζημιές τους μέσω μιας ιστοσελίδας και ενός application, κάτι που γίνεται και σε άλλες χώρες του εξωτερικού. «Εμείς αυτό που θέλουμε είναι να γίνει μια αλλαγή στους κανονισμούς, ούτως ώστε αν τα αυτοκίνητα μπορούν να μετακινηθούν από το σημείο του ατυχήματος, να βγαίνουν εκτός του οδικού δικτύου». 

Την ίδια ώρα, σύμφωνα με τον κ. Δημητρίου, υπάρχει ορισμένοι διατηρούν αντίθετοι άποψη, καθώς θα υπάρχουν και αυτοί που πράττουν εικονικά δυστυχήματα, «κάτι που ένας στους 1,000 μπορεί να ενεργήσει με αυτό τον τρόπο και πρέπει να ταλαιπωρούμε όλους τους οδηγούς. Δεν γίνεται επειδή δεν μπορούν να βρουν λύση να αντιμετωπίσουν ένα φαινόμενο, το οποίο είναι και σπάνιο, να ταλαιπωρούν χιλιάδες κόσμο. Το 90% των δυστυχημάτων σήμερα είναι μικροδυστυχήματα». 

«Στις περιπτώσεις που είναι ξεκάθαρη η ευθύνη, τότε να μετακινούνται τα οχήματα»

Το θέμα των μικροατυχημάτων, μπορεί εύκολα να ρυθμιστεί μέσω του Τμήματος Οδικών Μεταφορών με ένα κανονισμό και μια νομοθεσία, που θα προνοεί ότι στην περίπτωση κάποιου μικροατυχήματος, τα οχήματα που εμπλέκονται να φροντίζουν να φεύγουν από τον δρόμο ή να πηγαίνουν στο πλάι, όπως εξήγησε στον REPORTER, o πρόεδρος του Παγκύπριου Συνδέσμου Επαγγελματιών Ασφαλιστικών Διαμεσολαβητών, Κυριάκος Ανδρέου.

Όπως ανέφερε ο κ. Ανδρέου, πρέπει να είναι ευθύνη των ίδιων των οδηγών, εφόσον «δεν υπάρχουν ούτε τραυματισμοί και τα οχήματα μπορούν να μετακινηθούν, ιδιαίτερα στις περιπτώσεις που είναι ξεκάθαρη η ευθύνη ότι κάποιος κτύπησε του άλλου από πίσω για παράδειγμα, τότε να μεταφέρονται τα οχήματα έξω από τον δρόμο για να μην δημιουργούν προβλήματα και ταλαιπωρία στο υπόλοιπο κοινό, μέχρις ότου φθάσει οδική βοήθεια στο σημείο, η οποία θα καταγράψει τις λεπτομέρειες του ατυχήματος». 

Εάν επηρεάζει αυτή η ρύθμιση τους ίδιους τους ασφαλιστές, ο κ. Ανδρέου σημείωσε ότι αν οι ασφαλιστικές εταιρείες λειτουργήσουν με καλή πίστη, τότε δεν υπάρχει κάποιο θέμα, ιδιαίτερα σε περιπτώσεις όπου σε ατυχήματα το όχημα κτύπησε το ένα πίσω από το άλλο, που η συντριπτική πλειοψηφία των ατυχημάτων είναι τέτοιας μορφής, πέραν των σοβαρών ατυχημάτων που έχουν και τραυματισμούς. «Πρόκειται για ατυχήματα που μπορεί να είναι ένα γδάρσιμο, ένα μικρό μπούλωμα πίσω στον προφυλακτήρα του ενός οχήματος από το όχημα που το ακολουθεί, που δεν δημιουργεί καθόλου πρόβλημα».

Από την άλλη, «εάν οι ασφαλιστικές εταιρείες τώρα, που δυστυχώς υπάρχουν κάποιες, μπορεί να συμπεριφερθούν με τρόπο λανθασμένο, δηλαδή να προσπαθήσουν να επιρρίψουν ευθύνη στον ίδιο τον οδηγό και να κάνουν επιμερισμό της ευθύνης, τότε πιθανό να δημιουργηθούν προβλήματα. Θεωρώ όμως, ότι οι ίδιες οι ασφαλιστικές εταιρείες, μπορούν εύκολα να το ρυθμίσουν όταν λειτουργήσουν σωστά, επαγγελματικά και με καλή πίστη». 

Δειτε Επισης

Το προεκλογικό προφίλ του ΔΗΣΥ-Η μεσαία τάξη, η ευρωπαϊκή ταυτότητα και η «υπεύθυνη αντιπολίτευση»
Όταν οι φιλίες και οι συγγένειες συναντούν τα high politics
Ένορκες δηλώσεις πολιτών για τις €807.000 στον μονάχο-Ολοκληρώθηκαν δύο από τις διερευνώμενες υποθέσεις
Ενισχυτικά μαθήματα εκμάθησης Ελληνικών χρειάζονται 1100 παιδιά στην εκπαίδευση
Αρχές του 2025 η ψηφιοποίηση των αιτήσεων φοιτητικής μέριμνας-Το χρονοδιάγραμμα του ΥΠΟΙΚ
Γυναίκα φυλακίστηκε επειδή τηλεφώνησε στην Άμεση Δράση περισσότερες από 2.000 φορές
Τέσσερις οι νεκροί από την πλημμύρα στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα-Επιμένουν τα προβλήματα στο Ντουμπάι
BINTEO: Άνδρας αυτοπυρπολήθηκε έξω από το δικαστήριο του Τραμπ
Επανέρχεται με επιστολή προς Υφ. Πρόνοιας για το Πασχαλινό Επίδομα η ΕΚΥΣΥ
Βαφεάδης: Δεν έχει ληφθεί η εγγυητική για Λιμάνι και Μαρίνα Λάρνακας