Οι ντελιβεράδες με την... χρόνια μαθητική άδεια φέρνουν αλλαγές στη νομοθεσία

Το σύνηθες φαινόμενο όπου αρκετοί αλλοδαποί και όχι μόνο, εργάζονται σε υπηρεσίες μεταφοράς φαγητού και οδηγούν μοτοσικλέτα για... χρόνια με τη μαθητική άδεια στο χέρι, χωρίς να προχωρούν στην έκδοση της κανονικής άδειας, θα επιχειρηθεί να αποτραπεί στο επόμενο διάστημα με την τροποποίηση του Νομοσχεδίου, που αναμένεται να τεθεί ενώπιον του Υπουργικού Συμβουλίου και στη συνέχεια στη Βουλή.

Με τα μέχρι στιγμής δεδομένα, όλοι ανεξαιρέτως έχουν τη δυνατότητα να εκδώσουν μαθητική άδεια, χωρίς ωστόσο να υπάρχει χρονοδιάγραμμα και ημερομηνία λήξης, με αποτέλεσμα μεγάλη μερίδα οδηγών, να κρατάνε τη μαθητική άδεια και να οδηγούν μοτοσικλέτες ανεξέλεγκτα στους δρόμους, χωρίς να εκδίδουν την κανονική άδεια που πρέπει. Έτσι, σε μια προσπάθεια να μπει φρένο σε αυτή την κατάσταση, θα υπάρχει ημερομηνία που θα λήγει η μαθητική άδεια και μάλιστα θα υπάρχουν εξετάσεις για την ανανέωσή της, όπως και στη συνέχεια για την έκδοση κανονικής άδειας.

Μιλώντας στον REPORTER, o υπουργός Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων, Γιάννης Καρούσος, έκανε ξεκάθαρο ότι θα καταργηθούν τα υφιστάμενα δεδομένα με τη μαθητική άδεια, όπως γνωρίζαμε όλοι μέχρι σήμερα, με αποτέλεσμα μοτοσικλετιστές να οδηγούν μέχρι και 25 χρόνια δίκυκλο με μαθητική άδεια. «Θα καταργηθεί πλέον αυτό και για να βγει κάποιος στο οδικό δίκτυο ένας οδηγός με μαθητική άδεια, θα πρέπει να συνοδεύεται από εκπαιδευτή, όπως γίνεται και στο αυτοκίνητο. Παράλληλα, η μαθητική άδεια της μοτοσικλέτας, θα έχει ένα χρονικό όριο που θα λήγει. Δηλαδή, εάν σε δυο χρόνια δεν εκδόσεις κανονική άδεια οδήγησης, τότε θα πρέπει να περνάς ξανά τη διαδικασία για την απόκτηση της μαθητικής άδειας».

Ένας ακόμη σημαντικός παράγοντας για το Υπουργείο Μεταφορών, είναι η ασφάλεια των ντελιβεράδων και γι' αυτό θα προωθηθεί συγκεκριμένος προστατευτικός εξοπλισμός, που θα επιβάλλεται να φοράνε. «Καταλήξαμε προς το είδος του προστατευτικού εξοπλισμού και δεν θα είναι μόνο το κράνος. Μάλιστα, θα έχει ευθύνη και ο εργοδότης του μοτοσικλετιστή εάν δεν φορεί ο υπάλληλος του, τον κατάλληλο εξοπλισμό και αυτό το κάνουμε γιατί έχουμε αυξημένο αριθμό οδικών συγκρούσεων με μοτοσικλετιστές που χρησιμοποιούν τη μοτοσικλέτα για επαγγελματικούς σκοπούς».     

Την ίδια ώρα, σύμφωνα με τον πρόεδρο της Επιτροπής Μεταφορών, Μαρίνο Μουσιούττα, «οι πλείστοι ντελιβεράδες είναι αλλοδαποί και χρησιμοποιούν τις μοτοσικλέτες κυρίως με μαθητική άδεια, καθώς εκδίδουν τη μαθητική και αυτή ισχύει για χρόνια. Έτσι θα μπει ένας περιορισμός σε αυτό το κομμάτι και εάν μετά από Χ χρόνια, θα πρέπει να παρακαθίσει εξετάσεις εάν δεν πάει να βγάλει κανονική άδεια οδήγησης και αυτό είναι καθαρό για θέματα ασφάλειας που γίνεται».

Ουσιαστικός σκοπός της μαθητικής άδειας, είναι για να υπάρχει εκπαίδευση αλλά και παρότρυνση για να εκδώσει ένας οδηγός την κανονική άδεια. Όπως εξήγησε ο κ. Μουσιούττας, «η μαθητική άδεια κανονικά σε παροτρύνει να πας να βγάλεις κανονική άδεια, για να θεωρείσαι πιο ασφαλής οδηγός με την κανονική άδεια. Υποτίθεται ο σκοπός της μαθητικής άδειας είναι να εκπαιδευτείς κατάλληλα, μέχρις ότου να εκδόσεις κανονική άδεια, που λογικά ένας με κανονική άδεια είναι σε καλύτερη θέση, σε σύγκριση με ένα με μαθητική άδεια».

Αρκετές επιχειρήσεις παράλληλα, εκμεταλλεύονται το γεγονός ότι αλλοδαποί είναι σε θέση να οδηγούν για απεριόριστο χρονικό διάστημα μοτοσικλέτες, με αποτέλεσμα να τους... εργοδοτούν και να τους αφήνουν με τη μαθητική άδεια στο χέρι. «Θεωρούμε ότι είναι η ασφάλεια που προέχει, οπόταν αν χρειάζεται επιχειρήσεις να επωμιστούν επιπρόσθετο κόστος για να το κάνουν, πρέπει να το κάνουν. Πρέπει να δοθεί κάποιο περιθώριο για να συμμορφωθούν, οπόταν ο στόχος είναι η άδεια η μαθητική να έχει ημερομηνία λήξης και μετά από εκείνη την πάροδο, δεν θα πληρώνεις απλά και βγάζεις άλλη, αλλά θα χρειάζεται να ξανακάνεις τις εξετάσεις και μετά από κάποιο χρονικό διάστημα να πρέπει να κλείσεις για την κανονική άδεια».

Αξίζει να σημειωθεί ότι εκ μέρους του Προέδρου της Επιτροπής Μεταφορών έγινε ξεκάθαρο ότι αυτή η τροποποίηση δεν αφορά μόνο τους αλλοδαπούς, αλλά γίνεται γενικότερα για την εξάλειψη του φαινομένου. «Το πρόβλημα φαίνεται γενικότερα να ισχύει. Για εμάς πρωτίστως μας απασχολεί η ασφάλεια τόσο των κατόχων των αδειών αλλά και των υπολοίπων γιατί απώτερος στόχος είναι να λιγοστέψουμε όσο γίνεται τα δυστυχήματα είτε με δίκυκλα, είτε με τετράτροχα».

Δειτε Επισης

Το προεκλογικό προφίλ του ΔΗΣΥ-Η μεσαία τάξη, η ευρωπαϊκή ταυτότητα και η «υπεύθυνη αντιπολίτευση»
Όταν οι φιλίες και οι συγγένειες συναντούν τα high politics
Ενισχυτικά μαθήματα εκμάθησης Ελληνικών χρειάζονται 1100 παιδιά στην εκπαίδευση
Αρχές του 2025 η ψηφιοποίηση των αιτήσεων φοιτητικής μέριμνας-Το χρονοδιάγραμμα του ΥΠΟΙΚ
Γυναίκα φυλακίστηκε επειδή τηλεφώνησε στην Άμεση Δράση περισσότερες από 2.000 φορές
Τέσσερις οι νεκροί από την πλημμύρα στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα-Επιμένουν τα προβλήματα στο Ντουμπάι
BINTEO: Άνδρας αυτοπυρπολήθηκε έξω από το δικαστήριο του Τραμπ
Επανέρχεται με επιστολή προς Υφ. Πρόνοιας για το Πασχαλινό Επίδομα η ΕΚΥΣΥ
Βαφεάδης: Δεν έχει ληφθεί η εγγυητική για Λιμάνι και Μαρίνα Λάρνακας
Απορρίφθηκε αίτηση Γενικού Εισαγγελέα σε απόφαση απαλλοτρίωσης γης